Gå til innhold

Eurovision 2023 Liverpool


NordicViking

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, NordicViking said:

Utvilsomt. Finland klatrer på oddsen, og skyver Norge ned til 4. plass.  

CHA    CHA CHA    CHA CHA CHA CHA   :danse2:

Tror nok at denne kommer til å gjøre det bedre enn Norge, ja. Sangen "vår" er jo allerede oppbrukt allerede. Den er overalt på TikTok, og jeg tror folk kommer til å være utrolig lei av å høre den allerede.

Endret av Vixella
Skrivefeil.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordicViking skrev (1 time siden):

Det finske bidraget ble klart i kveld. Det er Käärijä med sangen 'Cha Cha Cha'.

WOW!!!!!! For en kul sang. Dette er min foreløpige favoritt.

...

 

fikk rammstein vibber

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (1 time siden):

Tror nok at denne kommer til å gjøre det bedre enn Norge, ja. Sangen "vår" er jo allerede oppbrukt allerede. Den er overalt på TikTok, og jeg tror folk kommer til å være utrolig lei av å høre den allerede.

enig. men gjør meg ingenting. slipper vi ha esc på skatten :p

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixella skrev (2 timer siden):

Det lurte jeg på også. Skjønner jo på en måte at de har han som programleder, i og med at han er synonymt med Eurovision for mange. Kan ikke annet enn å synes litt synd på vedkommende som skal være kommentator for BBC, vedkommende får ikke akkurat en lett jobb vil jeg tro.

Han skal både være programleder og kommentator

Sitat

He will also share commentating duties on the final with actress and comedian Mel Giedroyc, who has previously been involved in the BBC's semi-final coverage.

https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-64717995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den låta til Finland er noe av det dårligste jeg har hørt på lenge… blir nok en «hat eller elsk»-låt av folket. Spent på om den vil slå an hos juryen

Endret av J19
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sverige kommer nok til å vinne hele eurovision med Loreen i år.  Ser på TikTok at hun er svært populær. Sverige topper oddsen på å vinne. Norge er nr 4 på oddsen nå. 

Sangen vår er oppbrukt. Nå kommer Sverige med en helt ny låt. Alle skulle kommet ut med låtene samtidig 🥲. Er en fordel for Sverige å vente til Norge og flere andre land har avgjort hva de skal sende. 

Å sende Loreen til Liverpool er nok det samme som å sende Alan Walker eller en av de større artister dit. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J19 skrev (12 timer siden):

Den låta til Finland er noe av det dårligste jeg har hørt på lenge… blir nok en «hat eller elsk»-låt av folket. Spent på om den vil slå an hos juryen

Juryer i 7 land (Norge var ikke med) stemte på de finske sangene, og de hadde denne sangen på topp - slik det også var i Norge med Alessandra. Jeg tror at både Norge og Finland vil slå an hos de internasjonale juryene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Capazitet said:

Finland var søppel

Enig. Jeg synes Finland er grusom. 

Jeg har begynt å like svenske Loreen sin låt. Men jeg håper faktisk på at den ikke går videre til eurovision fordi jeg vil ikke at den skal vinne. Hun har en solid vinnerlåt.  

 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror top 10 i Eurovision blir disse landene. Tilfeldig rekkefølge 

*Frankrike

*Spania 

*Sverige 

*Norge 

*Finland 

* Tsjekkia 

*Ukraina 

*Italia 

*Slovenia 

*Australia 

Var litt usikker på om jeg skulle ta med Australia. Tror Malta kan også bli blant top 10. Outsider er Litauen og Estland. Kan gjøre det bra hos juryen. 

Mulig jeg endre mening etter hvert 🙈

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (1 time siden):

Enig. Jeg synes Finland er grusom. 

Jeg har begynt å like svenske Loreen sin låt. Men jeg håper faktisk på at den ikke går videre til eurovision fordi jeg vil ikke at den skal vinne. Hun har en solid vinnerlåt.  

 

fin sang fra loreen, men ikke samme nivå som euphoria (som er min nr 1 av alle ESC vinnere)

men definitivt bedre enn den norske. 

synes finland var bra første halvdel av sangen, siste delen var litt meh..

pleier sjelden like noen sanger fra mgp/esc.

de sangene jeg frivillig har hørt på foruten i selve ESC, er kun euphoria, fairytale, måneskinn (husker ikke navnet på sang) og mgp: jone :p

alt annet har jeg glemt så fort ESC var over.

edit, glemte den første til keino

 

Endret av Ænema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt på Finland sitt bidrag en del ganger nå, og jeg synes at første halvdel av låta er veldig bra, men så blir det litt krise i siste halvdel. Synd. :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (På 24.2.2023 den 11.05):

Lettere irritert over at Sverige ligger på førsteplass på oddsen også har de ikke en gang valgt deltaker

Det tror jeg kommer av forventninger til at Sverige vil ha en god låt, slik de ofte har. Ettersom Loreen er med i år og nå har kvalifisert seg til finalen, så er det egentlig som forventet at Sverige nå klatrer på oddsen. Men jeg vil ikke legge for mye i det nå, siden det er mange land som ennå ikke har noe bidrag klart. Og vi må heller ikke glemme at svenske bidrag får godt betalt av juryene, mens folket ofte vender tommelen ned. Siden 2016 har det vært 6 finaler (2020 ble kansellert p.g.a. pandemien), og i 4 av disse finalene fikk Sverige langt mindre poeng av folket enn av juryene. I kun 2 finaler fikk de mer stemmer av folket - så vidt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, NordicViking said:

Det tror jeg kommer av forventninger til at Sverige vil ha en god låt, slik de ofte har. Ettersom Loreen er med i år og nå har kvalifisert seg til finalen, så er det egentlig som forventet at Sverige nå klatrer på oddsen. Men jeg vil ikke legge for mye i det nå, siden det er mange land som ennå ikke har noe bidrag klart. Og vi må heller ikke glemme at svenske bidrag får godt betalt av juryene, mens folket ofte vender tommelen ned. Siden 2016 har det vært 6 finaler (2020 ble kansellert p.g.a. pandemien), og i 4 av disse finalene fikk Sverige langt mindre poeng av folket enn av juryene. I kun 2 finaler fikk de mer stemmer av folket - så vidt. 

Bra poeng. Folk forventer at Sverige alltid har en bra låt, og jeg tror det har blitt litt slik at Sverige kan sende hva de vil, og likevel forvente en relativt god plassering. Jeg aner ikke hvorfor juryer alltid gir Sverige bra med poeng (i all fall synes jeg det virker slik), men mistenker litt at det er en smule favorisering ute og går.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (8 timer siden):

Enig. Jeg synes Finland er grusom. 

Jeg har begynt å like svenske Loreen sin låt. Men jeg håper faktisk på at den ikke går videre til eurovision fordi jeg vil ikke at den skal vinne. Hun har en solid vinnerlåt.  

 

Elsket Euphoria, men Tattoo føler jeg man har hørt før.

Tror likevel den kan vinne hele Eurovision om den vinner (som den trolig gjør). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...