Gå til innhold

Eurovision 2023 Liverpool


NordicViking

Anbefalte innlegg

NordicViking skrev (11 timer siden):

Sanremo-festivalen i Italia ble avsluttet i går, og Marco Mengoni med sangen 'Due vite' ble vinneren. Han vil få tilbud om å representere Italia i ESC. Det er ventet en avgjørelse i løpet av søndag, og jeg vil bli svært overrasket om han takker nei. Marco Mengoni representerte for øvrig Italia i ESC i 2013 med sangen 'L'Essenziale'. Det endte med en 7. plass.

...

 

En oppdatering: Marco Mengoni har takket ja til å representere Italia i Eurovision 2023, men han er usikker på om det blir med sangen 'Due vite' som han vant Sanremo-festivalen med. Han kan komme til å skifte ut denne sangen med en annen. Vi får derfor vente og se hva som skjer med Italia, og forhåpentligvis blir det tatt en endelig beslutning innen kort tid.  (Link)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norge ligger foreløpig veldig godt an både på oddsen og YouTube. 

Loreen skal delta i melodifestivalen dette året. Regner jo nesten med at hun tar seieren. 🤪

Viss sangen bra regner jeg med at hun blir stor favoritt og vinner Eurovision igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/13/2023 at 9:44 AM, Valyria83 said:

Norge ligger foreløpig veldig godt an både på oddsen og YouTube. 

Loreen skal delta i melodifestivalen dette året. Regner jo nesten med at hun tar seieren. 🤪

Viss sangen bra regner jeg med at hun blir stor favoritt og vinner Eurovision igjen. 

Jeg trodde at Sverige hadde kun to finalister igjen? Og det er ikke Loreen , utifra hva jeg leser. 

Jeg hørte begge sangene som er kommet til finalen i Sverige. Synes at de var dårlige. Sverige pleier å ha bra bidrag. 

Jeg synes at det er dårlige låter hittil i år. Kun Norge og Tsjekkia som har noe bra, tenker jeg

De beste er for meg : Norge, Tsjekkia og Italia. Men det kommer nok en god låt før eller siden. Sveits, England  og Hellas pleier å ha bra låter med.  :)De har ikke kommet med noe ennå. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (25 minutter siden):

Jeg trodde at Sverige hadde kun to finalister igjen? Og det er ikke Loreen , utifra hva jeg leser

Jeg hørte begge sangene som er kommet til finalen i Sverige. Synes at de var dårlige. Sverige pleier å ha bra bidrag. 

Jeg synes at det er dårlige låter hittil i år. Kun Norge og Tsjekkia som har noe bra, tenker jeg

De beste er for meg : Norge, Tsjekkia og Italia. Men det kommer nok en god låt før eller siden. Sveits, England  og Hellas pleier å ha bra låter med.  :)De har ikke kommet med noe ennå. 

Det kåres to finalister i hver delfinale (+ to semifinalister). Loreen sin låt har ikke engang blitt sluppet ennå.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Highhopes said:

Det kåres to finalister i hver delfinale (+ to semifinalister). Loreen sin låt har ikke engang blitt sluppet ennå.

Det blir spennende når alle land har sitt bidrag klart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordicViking skrev (På 5.2.2023 den 17.25):

Norge har klatret litt på "odds-toppen" blant europeiske bookmakere etter at Alessandra vant den norske finalen. Vi har gått fra 12. plass til 7. plass. Vi er fortsatt bak land som Sverige, Finland, Italia, UK, Ukraina og Tsjekkia, og det til tross for at seks av disse landene ennå ikke har noe bidrag klart. Kun Ukraina har bidraget klart, og ligger foreløpig på topp. Er nok fremdeles mange sympatistemmer der. 

De kan ikke vinne enda en gang.. det går bare ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det delfinale 3 i Sverige. Blant de 7 artistene finner vi de norske gutta Marcus & Martinus med sangen 'Air'. De ligger best an på oddsen i denne delfinalen til å gå direkte til den svenske finalen. De ligger også som nummer 2 totalt til å vinne den svenske finalen, et bitte lite knappenålshode bak storfavoritten Loreen.

Men hvorfor velger de å være med i Sverige istedenfor i Norge?  :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (2 minutter siden):

I dag er det delfinale 3 i Sverige. Blant de 7 artistene finner vi de norske gutta Marcus & Martinus med sangen 'Air'. De ligger best an på oddsen i denne delfinalen til å gå direkte til den svenske finalen. De ligger også som nummer 2 totalt til å vinne den svenske finalen, et bitte lite knappenålshode bak storfavoritten Loreen.

Men hvorfor velger de å være med i Sverige istedenfor i Norge?  :klo:

De har jobbet hardt for å slå an på det svenske markedet.  Og visstnok spurte Sverige om de ville delta, før Norge spurte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 12.2.2023 den 12.12):

Sanremo-festivalen i Italia ble avsluttet i går, og Marco Mengoni med sangen 'Due vite' ble vinneren. Han vil få tilbud om å representere Italia i ESC. Det er ventet en avgjørelse i løpet av søndag, og jeg vil bli svært overrasket om han takker nei. Marco Mengoni representerte for øvrig Italia i ESC i 2013 med sangen 'L'Essenziale'. Det endte med en 7. plass.

...

 

Italia leverer. Som alltid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (5 minutter siden):

I dag er det delfinale 3 i Sverige. Blant de 7 artistene finner vi de norske gutta Marcus & Martinus med sangen 'Air'. De ligger best an på oddsen i denne delfinalen til å gå direkte til den svenske finalen. De ligger også som nummer 2 totalt til å vinne den svenske finalen, et bitte lite knappenålshode bak storfavoritten Loreen.

Men hvorfor velger de å være med i Sverige istedenfor i Norge?  :klo:

Viking, takk for at du holder oss oppdatert, poster alle vinnerlåtene osv. Setter pris på det 🌸

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 11.2.2023 den 22.52):

Latvias bidrag er klart. Det er Sudden Lights med sangen 'Aijā'.

...

 

Ingenting er bedre enn «salaten» de hadde i fjor 😁😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 11.2.2023 den 22.44):

Den danske finalen gikk i kveld, og Reiley - eller Rani Petersen fra Færøyene - skal representere Danmark med sangen 'Breaking My Heart'. 

...

 

Jeg tenkte og tenkte…Hvem ligner han på eller prøver å ligne på….Timothee Chalamet jo! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NordicViking skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor velger de å være med i Sverige istedenfor i Norge?  :klo:

Kanskje fordi Mello er hakket bedre enn mgp, tross mye ræl?  Svenskene er dritgode på sånn - det skal de ha. De fyller delfinalene sine med mye merkelig noen ganger, men i finalen er det som regel gode bidrag. 

Og MM har jo vært ganske store i Sverige en stund, etter at de vant Maskorama der så har det tatt av ganske betraktelig. Låta de skal delta med er "klassisk" svensk mello, kjølig pop, godt produsert og de får sikkert fikset et god sceneshow også.  Blir jo spennende  å se da :)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (8 minutter siden):

Kanskje fordi Mello er hakket bedre enn mgp, tross mye ræl?  Svenskene er dritgode på sånn - det skal de ha. De fyller delfinalene sine med mye merkelig noen ganger, men i finalen er det som regel gode bidrag. 

Og MM har jo vært ganske store i Sverige en stund, etter at de vant Maskorama der så har det tatt av ganske betraktelig. Låta de skal delta med er "klassisk" svensk mello, kjølig pop, godt produsert og de får sikkert fikset et god sceneshow også.  Blir jo spennende  å se da :)

Men må man ikke være svensk statsborger for å delta i Mello og evt. representere Sverige? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (34 minutter siden):

Men må man ikke være svensk statsborger for å delta i Mello og evt. representere Sverige? 

Neida,  alle nasjoner kan delta for hvilket land de vil :) 

Så lenge de har en låt som blir valgt ut til å delta så kan alle som vil synge den :) eller, de som er artister da 😅

Se bare på Celine Dion (Canada)som i sin tid sang, og vant, for Sveits. Det var jo bare et ledd for å promotere henne for Europa og ikke fordi hun var fra Sveits 

Flere norske artister har også vært med i mello før, Tone Damli, Maria Haukaa Mittet og et par andre også som jeg ikke husker i farta :) 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Måneskinn skrev (3 minutter siden):

Neida,  alle nasjoner kan delta for hvilket land de vil :) 

Så lenge de har en låt som blir valgt ut til å delta så kan alle som vil synge den :) eller, de som er artister da 😅

Se bare på Celine Dion (Canada)som i sin tid sang, og vant, for Sveits. Det var jo bare et ledd for å promotere henne for Europa og ikke fordi hun var fra Sveits 

Flere norske artister har også vært med i mello før, Tone Damli, Maria Haukaa Mittet og et par andre også som jeg ikke husker i farta :) 

I see. Det forklarer hvorfor han som er i Mello i år representerte Estland for noen år siden. Takk 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (4 minutter siden):

I see. Det forklarer hvorfor han som er i Mello i år representerte Estland for noen år siden. Takk 😊

Ja han Victor?  Han er med støtt og stadig han. Har en en bra låt eller har han ikke vært på skjermen enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (2 minutter siden):

Ja han Victor?  Han er med støtt og stadig han. Har en en bra låt eller har han ikke vært på skjermen enda? 

Jo, han var i første del av Mello, så vidt jeg husker 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...