Gå til innhold

Kunne dere datet en fan av Andrew Tate eller Jordan Peterson?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Snakk om å være trangsynt hvis du virkelig mener man må være selvskader eller suicidal for å like Tate eller Peterson. Må være vanskelig å ikke klare å godta at andre vanlige mennesker har ulikt syn på ting.

Anonymkode: 68d8c...bee

De fleste klarer fint å godta at andre mennesker har ulikt syn på ting, skatt, politikk, men ikke alle gidder å utsette seg for menn som hele tiden skal prate identitet i form av kjønn. Både Tate og Peterson er veldig opptatt av kjønnenes ulikhet. Og folk som er opptatt av det, har jeg lært, snakker slitsomt mye om kjønn og er opptatt av sitt eget kjønn og dessverre også, automatisk, opptatt av kjønnet til den de dater og holder små taler på puta om hvordan kvinnen er og hvordan kvinner og menn er forskjellige. Og bla og bla, og sånt gidder jeg ikke. Har bedre ting å gjøre.

Anonymkode: c92cf...24b

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor? 
Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 0b376...4b6

Du kan ikke sammenligne Jordan Peterson med Andrew Tate. JP har aldri drevet med menneskesmugling og kriminalitet, eller har kvinneholdningene til Tate. JP er godt etablert og gift med barn. Du kan ikke sammenligne holdningene deres. Dette er to vidt forskjellige mennesker som står langt unna hverandre. 

Anonymkode: 1a119...bff

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og fyren har jo ikke peil. Det våset hans om nihilismens farer er jo rene Hardy-guttene i gammeldags amerikansk stil.

 

 

Anonymkode: 60e08...f17

Hvor står det hos Peterson? Jeg har bare hørt antidote to nihilism og det er noe av det vageste og mer rotete, men likevel skråsikre jeg har hørt om nihilisme.

Anonymkode: c92cf...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du kan ikke sammenligne Jordan Peterson med Andrew Tate. JP har aldri drevet med menneskesmugling og kriminalitet, eller har kvinneholdningene til Tate. JP er godt etablert og gift med barn. Du kan ikke sammenligne holdningene deres. Dette er to vidt forskjellige mennesker som står langt unna hverandre. 

Anonymkode: 1a119...bff

Jada, de er annerledes, men begge er konservative, begge er opptatt av kjønn, begge er opptatt av hva menn kan gjøre for å føle seg bedre etter et gammelt mønster og følgergruppen deres er unge menn. Begge er selvhjelpsguruer for menn. Begge vil unngå kaos. Begge har en merkelig kombinasjon av essensialistisk tankegang paret med fokus på individets frie vilje. Så noen likheter er det. Idémessig.

Anonymkode: c92cf...24b

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg date.

Liker de begge to, og er enig med dem.

Nå legger Peterson frem forskning, og Tate personlige meninger.

De som er imot, har sett lite av de. Ser nok litt klipp her og der.

Sett timesvis av intervjuer av de selv, og mener rett og slett at om du har problemer med disse, så mangler du litt evnen til å tenke selv.

Kunne ikke datet Tate selv, da jeg ikke deler mann med noen. Men det er jo opp til enhver hva man gidder.

Anonymkode: 7452a...755

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en som ble usunt opptatt av Jordan Peterson og Joe Rogan. Aldri igjen :) stort rødt flagg for meg.

Anonymkode: 4c096...c2c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan jeg date.

Liker de begge to, og er enig med dem.

Nå legger Peterson frem forskning, og Tate personlige meninger.

De som er imot, har sett lite av de. Ser nok litt klipp her og der.

Sett timesvis av intervjuer av de selv, og mener rett og slett at om du har problemer med disse, så mangler du litt evnen til å tenke selv.

Kunne ikke datet Tate selv, da jeg ikke deler mann med noen. Men det er jo opp til enhver hva man gidder.

Anonymkode: 7452a...755

Tøv. Jeg har kastet bort timer på Peterson og har forsøkt å se videoer av Andrew Tate. Det er ikke sånn at dersom man kan tenke selv så er man enig med dem, for en rar tenke-selv-slutning.

Anonymkode: c92cf...24b

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor? 
Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 0b376...4b6

Det er jo 2 helt forskjellige personer og holdninger

Anonymkode: 77a40...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fordi jeg ville ansett dem som for dumme og jeg sliter med å respektere slike personer. Er vanskelig nok med perifere, om jeg ikke skulle hatt en av dem som partner også.

Anonymkode: 84113...95b

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det kan jeg date.

Liker de begge to, og er enig med dem.

Nå legger Peterson frem forskning, og Tate personlige meninger.

De som er imot, har sett lite av de. Ser nok litt klipp her og der.

Sett timesvis av intervjuer av de selv, og mener rett og slett at om du har problemer med disse, så mangler du litt evnen til å tenke selv.

Kunne ikke datet Tate selv, da jeg ikke deler mann med noen. Men det er jo opp til enhver hva man gidder.

Anonymkode: 7452a...755

Så hvis noen ikke er enige med disse to i alt, som meg f.eks. De har rett i noe, men mye er vås også. Så har ikke jeg evnen til å tenke selv i følge deg, FORDI du er enige med dem? Du vet vel at ingen sitter på fasiten på alt her i livet? Ikke engang selveste Peterson liksom. 
 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei såklart ikke. Hadde kuttet ut familiemedlemmer og venner også fra livet mitt, dersom de var rasistiske, homifobiske, kvinnehatende eller fan av de to som er en kombo av det nevnte. Pedofil og overgrepsvibes fra alle som like de der

Anonymkode: 94132...15f

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri i livet. Men så hadde en fan av disse to garantert ikke villet date meg heller. Jeg hadde mest sannsynlig trigga han ved å eksistere. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det har jo blitt helt twitter-tilstander her. Er da mulig å ha ulike meninger og fortsatt ikke tro den andre siden er helt hjernedød, er det ikke?! 

Anonymkode: 68d8c...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, det har jo blitt helt twitter-tilstander her. Er da mulig å ha ulike meninger og fortsatt ikke tro den andre siden er helt hjernedød, er det ikke?! 

Anonymkode: 68d8c...bee

Burde være det. 

Anonymkode: f341b...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, det har jo blitt helt twitter-tilstander her. Er da mulig å ha ulike meninger og fortsatt ikke tro den andre siden er helt hjernedød, er det ikke?! 

Anonymkode: 68d8c...bee

Man må slå ned på skadelige holdninger om verden skal gå fremover. Skal vi respektere meningene til breivik og hitler også?  Om man har meninger som hemmer andres rettigheter til egen kropp og sikkerhet, så er det hjernedødt.

Anonymkode: 94132...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man må slå ned på skadelige holdninger om verden skal gå fremover. Skal vi respektere meningene til breivik og hitler også?  Om man har meninger som hemmer andres rettigheter til egen kropp og sikkerhet, så er det hjernedødt.

Anonymkode: 94132...15f

Hitler faktisk 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: f341b...14c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man må slå ned på skadelige holdninger om verden skal gå fremover. Skal vi respektere meningene til breivik og hitler også?  Om man har meninger som hemmer andres rettigheter til egen kropp og sikkerhet, så er det hjernedødt.

Anonymkode: 94132...15f

Klarer man ikke å skille mellom JP/Tate og Breivik/Hitler så er det vel kanskje større problemer enn et kaotisk kommentarfelt. Man kan slå ned på holdninger uten å gå til person angrep eller demonisere den andre siden totalt. Det er nettopp det som skjer i USA og er hvorfor det har blitt to sider som begge grenser til ekstremisme. Tror dessuten den måten å "diskutere" på bare fører til mer hat fra begge sider. Skal man faktisk prøve å snakke fornuft til noen så hjelper det ikke å latterliggjøre eller angripe dem.

Anonymkode: 68d8c...bee

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...