Gå til innhold

Kunne dere datet en fan av Andrew Tate eller Jordan Peterson?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kunne nok ikke det, nei. Og jeg er mann.

Det sagt, så representerer de to du nevner ganske ulike holdninger, så det er egenlig ingen grunn til å skjære dem over samme kam.

Anonymkode: cb163...7d7

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tate, aldri i livet. Peterson, kanskje dersom han også var kritisk til noen av de tingene fyren forkynner. Det er litt blanda drops, det er ikke absolutt alt av Peterson som er helt forferdelig. 

Anonymkode: 8970f...68e

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og jeg ser ikke noe grunn for å utdype hvorfor. Det er helt opplagt.

Anonymkode: 33935...585

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes det er merkelig å putte de to i samme kategori. Peterson har dedikert livet sitt til å hjelpe andre, og selv om han har noen kontroversielle meninger mener jeg han har gode intensjoner. Tate er ikke så ille som media skal ha det til, men må innrømme at "Tate fanboys" er utrolig cringe. Men personlig syntes jeg det hadde vært verre å date en som følger mainstreamen og hater dem bare fordi media sier det, har man faktisk sett på dem (ikke bare shorts tatt ut av sammenheng) og gjort opp sin egen mening så er det en annen ting. 

Anonymkode: 68d8c...bee

  • Liker 27
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (Akkurat nå):

Hvorfor nevnes disse to i samme setning?

Andrew Tate - NEI

Jordan Peterson - ja

Jordan Peterson er ikke noe bedre enn Andrew tate. Blandt annet sier han ordrett at kvinner som går i skjørt eller sko med hæl på jobb ber om å bli seksuelt trakassert. Han pusher også et generelt nedsettende og gammeldags sexistisk kvinnesyn som ikke på noen måte er forenlig med likestilling og likeverd.

Anonymkode: 33935...585

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor? 
Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 0b376...4b6

Er det ikke en smule kunnskapsløst å sammenligne de to da? Eller hva mener du de har felles?

Anonymkode: db6f9...930

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, og jeg ser ikke noe grunn for å utdype hvorfor. Det er helt opplagt.

Anonymkode: 33935...585

For mange er det jo opplagt ikke det.

Anonymkode: cb163...7d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andres Tate har holdninger som minner om islam med en blanding av «moderne» kvinnehat osv. Mener voldtekt er ok. Og får følgere ved å være ekstra ekstrem på nett. Det blir litt som et spørsmål om jeg ville datet en som støtter taliban. Ville jeg det? Nei.

Anonymkode: 0690c...114

  • Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å sette Peterson i samme kategori som Tate. Det er fulstendig ulike holdninger, synspunkt og mennesker. Har hørt mye på podkaster med Peterson, liker mye av det han har å komme med og er kritisk til noe, mens brekker meg med to sekunder med Tate, yuck. De to er fulstendig forskjellige og viss en setter de i samme kategori så må en oppdatere seg kraftig og skaffe seg litt mer kunnskap om hva de står for og hvem de er som mennesker.

 

Anonymkode: d8320...683

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jordan Peterson er ikke noe bedre enn Andrew tate. Blandt annet sier han ordrett at kvinner som går i skjørt eller sko med hæl på jobb ber om å bli seksuelt trakassert. Han pusher også et generelt nedsettende og gammeldags sexistisk kvinnesyn som ikke på noen måte er forenlig med likestilling og likeverd.

Anonymkode: 33935...585


Legg ved kilder er du snill, på slike påstander. P.s kildene må inneholde at Peterson faktisk sier det du påstår, og ikke en analyse fra TikTok som påstår at det er det Peterson egentlig mener.

  • Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syntes det er merkelig å putte de to i samme kategori. Peterson har dedikert livet sitt til å hjelpe andre, og selv om han har noen kontroversielle meninger mener jeg han har gode intensjoner. Tate er ikke så ille som media skal ha det til, men må innrømme at "Tate fanboys" er utrolig cringe. Men personlig syntes jeg det hadde vært verre å date en som følger mainstreamen og hater dem bare fordi media sier det, har man faktisk sett på dem (ikke bare shorts tatt ut av sammenheng) og gjort opp sin egen mening så er det en annen ting. 

Anonymkode: 68d8c...bee

"Tate er ikke så ille som media skal ha det til" neida, vold, overgrep, menneskehandel, kalle damer for horer, si at damer ikke har verdi, si at menn kan slå og disiplinere damer, utnytte mindreårige, kjøpe sex osv er ikke så ille! Heeeelt enig med deg

Not :sarkasme:

Anonymkode: 33935...585

  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For mange er det jo opplagt ikke det.

Anonymkode: cb163...7d7

De som ikke syns det er opplagt er menn(esker) jeg ikke har noe interesse å omgås med eller bruke tid på.

Anonymkode: 33935...585

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Tate, aldri i livet. Peterson, kanskje dersom han også var kritisk til noen av de tingene fyren forkynner. Det er litt blanda drops, det er ikke absolutt alt av Peterson som er helt forferdelig. 

Anonymkode: 8970f...68e

Forstår at de er forskjellige, men de vil begge sette samfunnet og likestillingen tilbake i tid. 
 

Tate har et islamistisk, talibansk kvinnesyn. Peterson har et kristenkonservativt 50-talls kvinnesyn. 

Anonymkode: 0b376...4b6

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Tate er ikke så ille som media skal ha det til" neida, vold, overgrep, menneskehandel, kalle damer for horer, si at damer ikke har verdi, si at menn kan slå og disiplinere damer, utnytte mindreårige, kjøpe sex osv er ikke så ille! Heeeelt enig med deg

Not :sarkasme:

Anonymkode: 33935...585

Tydelig at du har gjort akkurat det jeg skrev mange gjør, sett på medie titler og noen korte videoklipp tatt ut av sammenheng. 

Anonymkode: 68d8c...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Syntes det er merkelig å putte de to i samme kategori. Peterson har dedikert livet sitt til å hjelpe andre, og selv om han har noen kontroversielle meninger mener jeg han har gode intensjoner. Tate er ikke så ille som media skal ha det til, men må innrømme at "Tate fanboys" er utrolig cringe. Men personlig syntes jeg det hadde vært verre å date en som følger mainstreamen og hater dem bare fordi media sier det, har man faktisk sett på dem (ikke bare shorts tatt ut av sammenheng) og gjort opp sin egen mening så er det en annen ting. 

Anonymkode: 68d8c...bee

Er kvinne. Hater dem. Ikke fordi media sier det, men fordi jeg har sett på dem begge og synes de spyr ut grums. 
 

Peterson sier noe fornuftig, men synes overveiende (90%) av det han sier tilhører fortiden, ikke det moderne samfunnet. 

Anonymkode: 0b376...4b6

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er kvinne. Hater dem. Ikke fordi media sier det, men fordi jeg har sett på dem begge og synes de spyr ut grums. 
 

Peterson sier noe fornuftig, men synes overveiende (90%) av det han sier tilhører fortiden, ikke det moderne samfunnet. 

Anonymkode: 0b376...4b6

Helt greit at du mener det. Kan jo si meg enig i at Peterson er en tradisjonell mann, men personlig føler jeg at han støtter den "gammeldagse" levestilen fordi han mener det øker livskvaliteten til andre, og at han ser at veien vi går (spesielt i USA) ikke er bra for helsen til de nye generasjonene. Syntes altså intensjonene hans er gode, men det er lov å være uenig!

Anonymkode: 68d8c...bee

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er kvinne. Hater dem. Ikke fordi media sier det, men fordi jeg har sett på dem begge og synes de spyr ut grums. 
 

Peterson sier noe fornuftig, men synes overveiende (90%) av det han sier tilhører fortiden, ikke det moderne samfunnet. 

Anonymkode: 0b376...4b6

Peterson har litt mer smakfull framtoning, men samme typen forstokka tankegods. Gift for sjela, særlig menns sjel. Tror dog på at Peterson hadde en slags intensjon om å gi mening i livet til fortapte unge menn, men løsningen er aldri å finne i fortidas kjønnsroller.

Anonymkode: 60e08...f17

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...