Gå til innhold

Jeg skulle sjekke noe på telefonen til pappa. Fant maaasse drittslenging om meg fra stemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Carrot said:

Det er forskjell på å spørre og å spørre på en måte som gjør at man aner det er irritasjon bak, det regner jeg med du vet men forsøker rettferdiggjøre? 

Irritasjon bak kan være på uforutsigbarhet, på endringer, eller at ts sin far ikke klarer å formidle informasjon til stemor. 

Det er ingenting som tilsier at ts har en dårlig stemor. Alt vi vet er at hun har etterspurt informasjon. 

(og at de fleste på KG er kjappe til å dømme enhver handling fra stemor til ondskap og motvilje) 

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når man snakker med mannen sin så må man kunne spørre på den måten man vil. Å spørre barnet på den måten er ikke greit, men mellom ektefeller så mener jeg man må kunne få ut frustrasjon. 

Anonymkode: 8a80d...cfa

Feil, respekt handler om at man som menneskse enten har det overfor andre eller mangler det, det er ikke greit å være ufin mot noen selv om det er din egen mann osv.. og nei man bruker ikke partneren som frustrasjonskasse, virkelig ikke.. Man kan snakke sammen om det man er frustrert over - for all del, men det får da være en voksen måte og ikke en ufin måte. Man behandler alltid andre med den respekt man selv ønsker bli behandlet med - så enkelt er det. 
Så nei, jeg mener at man "snakker ikke som man vil" dersom det betyr at man er stygg med andre normalt sett, men for all del - det er tydeligvis greit for deg men det får stå for din egen regning i så fall hvordan du er som menneske. 

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Irritasjon bak kan være på uforutsigbarhet, på endringer, eller at ts sin far ikke klarer å formidle informasjon til stemor. 

Det er ingenting som tilsier at ts har en dårlig stemor. Alt vi vet er at hun har etterspurt informasjon. 

(og at de fleste på KG er kjappe til å dømme enhver handling fra stemor til ondskap og motvilje) 

Anonymkode: 78c64...2a2

Så vi er enig om at det er en irritasjon i meldingene? Fint, dersom stemor er irritert er deg hennes følelser som hun må gjøre noe med, det er ikke andres ansvar å tilrettelegge for henne og det er ikke greit å ta det ut over faren til TS heller. 

Mennesker som setter seg selv "høyere" enn andre er ikke OK folk som omgås sine nærmeste med respekt, gjensidig respekt er grunnleggende fundamentalt i alle relasjoner, også mellom voksne og mellom voksne og barn. Dersom man har respekt for noen skriver man ikke i de ordelag som TS siterer til. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stemor til 2 som er litt yngre enn deg og er også mor til 2 på samme alder som deg.

Både å være mor og å være stemor er krevende. 

Men jeg hadde ikke under noen omstendigheter sagt sånne ting til min mann om noen av barna våre. 

Og hadde min mann snakket sånn om mine barn hadde jeg gjort det slutt med han. Det samme håper jeg han hadde gjort med meg om situasjonen var omvendt. 

Anonymkode: 2a143...ebf

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også stemor til tenåringer, og synes det stort sett går greit, men også veldig ofte er det krevende. Jeg sender også innimellom meldinger til mannen for å ventilere litt frustrasjon, for ville jo aldri funnet på å si noe stygt til barna. Det jeg skriver til mannen ville nok ikke vært hyggelig for barna å lese, men er nettopp derfor vi tar det oss voksne imellom. Det er heller ikke anbefalt at steforelder skal irettesette stebarn for mye, så veldig ofte sier jeg ifra til mannen om ting, og ver ham ta det med barna. Det kan være feks at de må huske å lukke kjøleskapsdøra eller at «nå har han dratt fra huset med alt lyset på IGJEN, kan du snakke med ham?». Og ofte formulert på en litt sur måte fordi jeg er litt sur akkurat da🙈 

Jeg har også skrevet til mannen at det ikke er greit at stebarna kommer den-og-den helgen når de egentlig er hos mor. Hos meg er det flere grunner til det, men nå mest av alt fordi jeg er gravid og har fått ektrem svangerskapskvalme og trenger ro (stebarn ville komme hit med besøk). Barna vet ikke at jeg er gravid enda og tror jeg bare er syk. Vi har prøvd å få barn i tre år (også med ivf), og har opplevd å miste to barn underveis. Vi vil ikke fortelle dette til barna før vi vet at det blir noe, men tenker å fortelle det en gang. Skriver dette for å vise at det kan være mange ting som barna ikke vet, som gjør de voksne slitne eller lite tålmodige. 
 

Jeg skjønner veldig godt at du ble lei deg da du leste meldingene, men tror ikke du trenger å engste deg for at det faktisk er noe galt. Jeg syns det var så fint å lese at du har prøvd å åpne døren for stemoren din. Kanskje det er noen du kjenner du kan snakke med om dette? Noen som også har erfaring fra sammensatte familier? 

Anonymkode: f9d98...f27

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carrot said:

vi er enig om at det er en irritasjon i meldingene? Fint, dersom stemor er irritert er deg hennes følelser som hun må gjøre noe med, det er ikke andres ansvar å tilrettelegge for henne og det er ikke greit å ta det ut over faren til TS heller. 

Mennesker som setter seg selv "høyere" enn andre er ikke OK folk som omgås sine nærmeste med respekt, gjensidig respekt er grunnleggende fundamentalt i alle relasjoner, også mellom voksne og mellom voksne og barn. Dersom man har respekt for noen skriver man ikke i de ordelag som TS siterer til. 

Jeg ser ikke det du ser. Faktisk legger jeg ingen andre følelser enn frustrasjon og ønske om informasjon i dem. 

Og jada, er man irritert er det noe man må gjøre noe med. Som f eks frustrasjon på mangel på informasjon: skaffe seg informasjon. 

ALLE mennesker er irriterte eller frustrerte innimellom. Andre brukere i tråden beskriver til og med irritasjon på egne barn. 

Det er faktisk HELT NORMALT. 

Men det er klart, jeg ser ofte at stemødre holdes til en høyere standard enn andre når det kommer til både lov til å ha egne følelser eller krav på informasjon om egen hverdag. 

Jaggu ikke rart det til slutt sprekker såpass at man spør ektefellen sin etter info i en privat samtale, si.

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

. Det kan være feks at de må huske å lukke kjøleskapsdøra eller at «nå har han dratt fra huset med alt lyset på IGJEN, kan du snakke med ham?». Og ofte formulert på en litt sur måte fordi jeg er litt sur akkurat da🙈 

Anonymkode: f9d98...f27

Dette er jo en konstruktiv melding, det får så være at den kanskje er formulert litt surt. Det er tilbakemeldinger på konkrete handlinger, og jeg hadde ikke tatt meg videre nær av å lese slike meldinger; det ville neppe heller TS gjort. Litt flau ville jeg kanskje blitt
Når det derimot sendes irriterte meldinger som hva feiler det TS og hva er problemet til TS går det på henne som person. 

Anonymkode: 3c03b...f4d

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men det er klart, jeg ser ofte at stemødre holdes til en høyere standard enn andre når det kommer til både lov til å ha egne følelser eller krav på informasjon om egen hverdag. 

Jaggu ikke rart det til slutt sprekker såpass at man spør ektefellen sin etter info i en privat samtale, si.

Anonymkode: 78c64...2a2

Stemødre eller fedre holdes ikke til en annen standard hos meg, de holdes til den standard jeg forventer av alle mennekser, meg selv inkludert - den som behandler og momtaler andre med grunnleggende respekt i utgangspunktet.. Det er en uting å skulle harselere med noen å tillegge de holdninger osv basert på egne opfatninger også, bare så det er sagt, kanskje du opplever at det er en egen standard i din situasjon, det vet jeg ikke noe om men jeg vil tro at alle forhold burde være bygget på de samme fundamntene, respekt, oppriktig ønske om at alle har det bra, og det å ønske det beste for forholdet.
Om de tingene er på plass og det er en greie man hele tiden har fokus på er det sjelden behov får å "sprekke såpass at" ektefellen må stå til ansvar hverken irl eller på melding tenker jeg.. Man har da tross alt ansvar for sin del av dialogen, og i dette ligger å gjøre seg forstått. 

Folk i dag virker å tro at alt er alle andre sin jobb? 

Det er slik at når man velger gå inn i et forhold der noen har barn fra før så velger man også sin rolle og alt som følger med av utfordringer, gleder osv.. og da velger man også bort retten til å mislike barnas andre forelder, mislike barna, være irritert fordi partneren hadde en familie tidligere osv osv osv.. 

 

dessuten - det er for meg ganske tydelig at TS ble såret, det er viktigere enn alle steforeldre her inne som føler de har rett til å oppføre seg dårlig. 

Endret av Carrot
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er stemor til 2 som er litt yngre enn deg og er også mor til 2 på samme alder som deg.

Både å være mor og å være stemor er krevende. 

Men jeg hadde ikke under noen omstendigheter sagt sånne ting til min mann om noen av barna våre. 

Og hadde min mann snakket sånn om mine barn hadde jeg gjort det slutt med han. Det samme håper jeg han hadde gjort med meg om situasjonen var omvendt. 

Anonymkode: 2a143...ebf

Helt enig. Synes absolutt ikke det er greit å «ventilere» på denne måten, og skjønner ikke at så mange synes det er ok. Det påvirker både en selv og relasjonen når man snakker om andre som om de er en plage.

Anonymkode: 7b67f...690

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er jo en konstruktiv melding, det får så være at den kanskje er formulert litt surt. Det er tilbakemeldinger på konkrete handlinger, og jeg hadde ikke tatt meg videre nær av å lese slike meldinger; det ville neppe heller TS gjort. Litt flau ville jeg kanskje blitt
Når det derimot sendes irriterte meldinger som hva feiler det TS og hva er problemet til TS går det på henne som person. 

Anonymkode: 3c03b...f4d

Av slike formuleringer leser jeg at det er en frustrert person som snakker. Tror de fleste av oss kan omtale andre på en sleivete måte når vi er skikkelig irriterte på dem. Jeg har feks kalt stesønn tungnemm til mannen fordi stesønn «aldri» lærer seg å henge opp jakka si, eller hva det nå er vi prøver å lære ham. Ville aldri sagt noe slik til stesønn, men sa det i frustrasjon til mannen. Og det var det🤷🏼‍♀️

Anonymkode: f9d98...f27

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carrot said:

dessuten - det er for meg ganske tydelig at TS ble såret, det er viktigere enn alle steforeldre her inne som føler de har rett til å oppføre seg dårlig. 

Jeg, utfra den tilgjengelige infoen, uenig i at vi kan konkludere med at stemor oppfører seg dårlig. 

Jeg tror også at det er mer konstruktivt for ts å få synspunkter på at dette ikke trenger å ha med henne å gjøre, enn et ekkokammer på hvor slem stemor er. 

For alt vi vet er hun en bra dame som kan tilføre ts mye positivt. Kanskje kan kan de ha et god forhold med litt godvilje? 

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg, utfra den tilgjengelige infoen, uenig i at vi kan konkludere med at stemor oppfører seg dårlig. 

Jeg tror også at det er mer konstruktivt for ts å få synspunkter på at dette ikke trenger å ha med henne å gjøre, enn et ekkokammer på hvor slem stemor er. 

For alt vi vet er hun en bra dame som kan tilføre ts mye positivt. Kanskje kan kan de ha et god forhold med litt godvilje? 

Anonymkode: 78c64...2a2

så for deg er det helt greit å spørre hva det feiler folk uten/hva er problemet til uten at det betyr at du da også vet at du oppfører deg negativt? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Av slike formuleringer leser jeg at det er en frustrert person som snakker. Tror de fleste av oss kan omtale andre på en sleivete måte når vi er skikkelig irriterte på dem. Jeg har feks kalt stesønn tungnemm til mannen fordi stesønn «aldri» lærer seg å henge opp jakka si, eller hva det nå er vi prøver å lære ham. Ville aldri sagt noe slik til stesønn, men sa det i frustrasjon til mannen. Og det var det🤷🏼‍♀️

Anonymkode: f9d98...f27

TS Skriver hun alltid har følt at stemoren hadde noe mot henne, så dette kommer ikke som lyn fra klar himmel. Dette er mer enn bare øyeblikkets frustrasjon.

Anonymkode: 3c03b...f4d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Carrot said:

så for deg er det helt greit å spørre hva det feiler folk uten/hva er problemet til uten at det betyr at du da også vet at du oppfører deg negativt? 

Du også skjønnet jo at det kommer helt an på situasjonen. 

Folk sier sånt. 

Folk lufter frustrasjoner rundt andre mennesker de er oppriktig glade i og vil alt vel. 

Folk baksnakker folk de liker. 

Det er synd og trist og leit, men det betyr ikke at stemor er ond eller fæl. Det betyr kun at hun har vært frustrert og luftet dette privat med sin ektemann. 

Jeg kan krangle som busts fyker med mamma. Heldigvis for meg får jeg ikke transkribert hva hun sier når hun da ringer min søster for å lette hjertet. 

Og... Jeg synes det er helt greit at hun får ventilert seg slik. Å innimellom lufte frustrasjon er verken ondsinnet eller usunt. 

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Carrot said:

Det er slik at når man velger gå inn i et forhold der noen har barn fra før så velger man også sin rolle og alt som følger med av utfordringer, gleder osv.. og da velger man også bort retten til å mislike barnas andre forelder, mislike barna, være irritert fordi partneren hadde en familie tidligere osv osv osv.. 

 

Du mener at man velger bort sin rett til å føle noe som helst annet enn glede? 

Det hadde vært nydelig om verden fungerte slik. Realiteten er ofte mer kompleks. 

 

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du mener at man velger bort sin rett til å føle noe som helst annet enn glede? 

Det hadde vært nydelig om verden fungerte slik. Realiteten er ofte mer kompleks. 

 

Anonymkode: 78c64...2a2

Nei man velger å starte en ralsjon med ekstra bagasje og da med åpne øyne går inn i noe man vet vil bli potensielt mer komplisert. Det er ingen som sier man alltid skal føle kun glede, men det jeg sier er at når man velger starte en ralsjon med en rekke ekstra greier så velger man også å legge inn en hel del ekstra selv for å få det til å fungere. Eller man burde i allefall være klar over at det er det som kreves av en. 

Realiteten er enkel den egentlig, man behandler andre mennesker som man selv vil bli behandlet - og alle ønsker bli behandlet bra ergo er man grei mot andre også, selv om man er frustrert, lei seg, såret osv. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du også skjønnet jo at det kommer helt an på situasjonen. 

Folk sier sånt. 

Folk lufter frustrasjoner rundt andre mennesker de er oppriktig glade i og vil alt vel. 

Folk baksnakker folk de liker. 

Det er synd og trist og leit, men det betyr ikke at stemor er ond eller fæl. Det betyr kun at hun har vært frustrert og luftet dette privat med sin ektemann. 

Jeg kan krangle som busts fyker med mamma. Heldigvis for meg får jeg ikke transkribert hva hun sier når hun da ringer min søster for å lette hjertet. 

Og... Jeg synes det er helt greit at hun får ventilert seg slik. Å innimellom lufte frustrasjon er verken ondsinnet eller usunt. 

Anonymkode: 78c64...2a2

Det er forskjell på å venitlere og å si "hva feiler det deg?" jeg renger med du skjønner det men fordi du ikke liker bli puttet i båsen som ufin så velger du forsvare din rett til å "ventilere" uten å eie den delen som kanskje gjør det til en ugrei ting å gjøre... 

Det er helt greit, men det stemmer ikke at "folk flest" baksnakker eller gjør sånn mot andre - noen gjør det, men de menneskene er ikke representativ for alle oss andre som ikke gjør det. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du også skjønnet jo at det kommer helt an på situasjonen. 

Folk sier sånt. 

Folk lufter frustrasjoner rundt andre mennesker de er oppriktig glade i og vil alt vel. 

Folk baksnakker folk de liker. 

Det er synd og trist og leit, men det betyr ikke at stemor er ond eller fæl. Det betyr kun at hun har vært frustrert og luftet dette privat med sin ektemann. 

Jeg kan krangle som busts fyker med mamma. Heldigvis for meg får jeg ikke transkribert hva hun sier når hun da ringer min søster for å lette hjertet. 

Og... Jeg synes det er helt greit at hun får ventilert seg slik. Å innimellom lufte frustrasjon er verken ondsinnet eller usunt. 

Anonymkode: 78c64...2a2

Nei, slikt gjør man ikke.

Selv om jeg har kollegaer og en nabo jeg direkte misliker finner du det ikke sort på hvitt et eneste sted hva jeg mener. 

Jeg kan "lufte" med mannen, eller venninner jeg stoler på, men da alltid muntlig. Og jeg tyr virkelig aldri til drittslenging, men holder meg til hva som plager meg. Baksnakking har jeg faktisk holdt meg for god til helt til jeg ble bevisst på hva dette var midt i tenårene. 

 

Men det sykeste er jo at moren din ringer og forteller videre. Mine foreldre ville virkelig aldri utlevert oss søsken mellom hverandre på den måten. Men det er mulig der du har lært at slik atferd er ok fra? 

Anonymkode: dcfab...621

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mange stemødre opp igjennom. Jeg hadde noen selv da jeg var yngre, og senere har jeg vært vitne til hvordan venninner og familiemedlemmer tidvis har vært stemødre for andres barn. Ja, jeg har faktisk vært det selv ved et par anledninger. 

Og min erfaring, gjennom et helt liv med å møte mye mennesker i forskjellige situasjoner, er at ingen damer syns mannens tidligere barn er noen bonus. Ikke egentlig, innerst inne. Man kan tåle at han har barn fra før, man kan forsøke å fokusere på de positive egenskapene det har gitt ham, men alle skulle egentlig ønske at man selv var den første og eneste dama han fikk barn med. Dette er hva jeg har sett hver eneste gang drt kommer til dette.

Likevel forsøker de fleste å inkludere barna han har fra før, de forsøker å bygge gode relasjoner, bruker mye energi på å få den nye familien til å fungere. Jobber iherdig med at barna fra tidligere skal føle seg inkludert. Mange bruker også ekstra mye energi på å gjøre det hyggelig omkring dette med at man får nye barn, ovenfor barna som er fra før. Dette på tross av at man egentlig skulle ønske at han ikke hadde barn fra før, innerst inne. Man kan likevel være hyggelig og få det til å fungere godt likevel. Mange går ut av sin vei for å bygge gode relasjoner til stebarna på egen hånd, finner på aktiviteter bare de to sammen, som skaper bånd. Mange er flinke på dette. 

Men noen kvinner drar frustrasjonen over mannens tidligere barn litt lenger. Jeg har til min store forferdelse bevitnet kvinner som ikke har klart å legge skjul på hvor slitsomt de syns det er med stebarna. Også foran stebarna, og jeg har grøsset med tanke på hvor skadelig det må være for de stakkars barna det gjelder. Jeg har sett barn som føler seg som en belastning, og stemødre som glefser og sender dem på rommet, gjerne mens egne barn får mye friere tøyler. Store forskjellsbehandlinger, og lav toleranse for stebarn.

I de verste tilfellene jeg har sett, så har stemor laget istand konflikter hvor far har blitt tvunget til å velge side mellom henne & nye barn, og de tidligere barna. Hvor resultatet har blitt at de eldste barna mister kontakt med far og ny familie. 

Og genetisk er vi også laget slik. Det ligger i kvinnens gener å jage vekk tidligere avkom, og sørge for at mannen er eksklusivt knyttet til henne og nye barn. Desverre er en del kvinner fremdeles drevet av slike urinstinkter. 

Det ligger også i genene våre å ta oss av våre egne barn. Andres barn kan være slitsommr, vi kan bli fullstendig utslitt av at de maser og gråter - mens våre egne barn tåler vi helt fint. Så genetisk har vi i utgangspunktet et lavere toleransevindu for andre kvinners barn, og når dette kommer sammen med instinktet om å jage tidligere avkom vekk, kan det bli ganske ille for noen.

Menn forsvarer i utgangspunktet ikke disse tidligere avkommene. Det er hva jeg har sett og erfart i alle tilfeller. Noen ganger får han det ikke engang med seg hvordan de blir behandlet, og i andre tilfeller mangler han de empatiske evnene til å forstå hvordan dette affekterer avkommet. Menn er genetisk laget slik at de har mindre omsorg for egne barn, da spesielt på det emosjonelle plan, selv om det etterhvert finnes unntak fra denne regelen i et sivilisert og intellektuelt samfunn. 

Ts, slik er desverre livet. Det er ikke så veldig ålreit å erfare, og det betyr ikke at det er riktig eller rettferdig. Det betyr bare ganske enkelt at faren din og stemoren din er lite intellektuelle, og at de i hovedsak er drevet av urinstinktene sine. Som desverre gjelder for de aller fleste mennesker. Antagelig har de også noe mindre empati enn gjennomsnittet. Dette vil du selv se mange tilfeller av etterhvert som du blir eldre, og etterhvert som venninner for eksempel havner i stemorroller og åpner seg til deg om hvor forferdelig det er at mannen hadde barn fra før.

Man kan desverre ikke gjøre så mye med hvordan folk er, ikke enganh når de er dine egne foreldre. Man kan bare akseptere hvordan de er, og så gradvis distansere seg fra relasjonen. Nå er du jo snart voksen, og du kan straks avgrense kontakten etter eget behov. Så søker du isteden sammen med venner og øvrig familie, som setter større pris på deg. Husk at det ikke er noe galt med deg, dette er faktisk så vanlig at det heller er regelen enn unntaket. Det er min erfaring. 

Anonymkode: b8aaf...b9c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Carrot said:

Det er forskjell på å venitlere og å si "hva feiler det deg?" (1) jeg renger med du skjønner det men fordi du ikke liker bli puttet i båsen som ufin så velger du forsvare din rett til å "ventilere" uten å eie den delen som kanskje gjør det til en ugrei ting å gjøre... (2)

Det er helt greit, men det stemmer ikke at "folk flest" baksnakker eller gjør sånn mot andre - noen gjør det, men de menneskene er ikke representativ for alle oss andre som ikke gjør det. (3)

(1) Når har den aktuelle stemoren sagt det? 

(2) Jeg kan gjerne bli kalt ufin. Sett meg i hvilken som helst bås du ønsker. Likevel ønsker jeg å forbehold meg retten til å ikke sette den omtalte stemoren i bås som ufin. Virkelig, sett meg i så mange båser du vil. Men jeg ønsker ikke å delta i fordømmelsen av den omtalte stemor. 

(3) Jeg tror fremdeles de aller fleste mennesker pleier å ventilerte når de står i krevende situasjoner. Da er de til og med anbefalt å sette ord på følelsene sine. 

Usnsett hvor slem du mener både jeg og stemor er, det er helt ok! Jeg er ikke et spesielt godt menneske, det har du helt rett i. Hva dem omtalte stemoren er vet jeg ikke. Kanskje hun er en snill dame som prøver og sprakk i en privat meldingsutveksling med sin ektefelle? 

Jeg kan være uenig med deg i at jeg synes at to ektefeller har lov til å snakke om sine følelser, selv om disse strider mot sosial norm. Jeg drister meg til og med til å mene at det beste for ts er en god relasjon med sin far, og med sin stemor. Og for å få til dette er det mye bedre å se nyanser istedet for å lage et ekkokammer rundt stemors ondskap. 

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forstår meg ikke på foreldre som godtar at partner er slik mot barna. 

Anonymkode: f1f75...76c

Hundre prosent! Kan ødelegge forhold (de biologisk altså) i laaang tid hvis barna merker at forelder ikke forsvarer slik TS opplever her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...