Gå til innhold

Jeg skulle sjekke noe på telefonen til pappa. Fant maaasse drittslenging om meg fra stemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En annen ting som viser at faren er helt blåst er at han tydeligvis ikke har tenkt på at TS kunne finne dette når som helst. Hvorfor i svarte slettet han ikke disse meldingene når han vet at TS ofte går inn på tlf hans av forskjellige årsaker?

Anonymkode: bc860...234

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Kort sagt: Jeg skulle finne koden til den gamle pcen min fra pappa sin telefon i går kveld. Han var ute så jeg kunne ikke spørre han. Visste at han hadde sendt den på melding til broren min for en stund siden. Søkte derfor opp navnet mitt inne på meldinger for å finne tilbake til meldingen "koden påKari` sin pc". 

Da kom jeg over utallige meldinger stemoren min har sendt til pappa i form av hvor håpløs jeg er: "hva feiler det kari?", "hva er problemet til kari?", "Hun må da kunne få mammaen sin til å passe på seg? Det kan ikke være meningen at jeg skal gjøre det?" "Skal kari være her i helga?😖" "Hvorfor er kari her nå?"

Dette var kun en liten brøkdel av hva som sto, og det jeg kom over før jeg fant fram til meldingen jeg lette etter. Jeg føler meg så dritt nå. Pappa og stemor er gift og her et barn sammen. Har alltid følt at hun har noe i mot meg, men jeg har de siste årene prøvd å tvinge fram en slags fin, familiær relasjon mellom oss. Siden vi tross alt bor sammen. Blir så kvalm av den meldingen med at jeg må kunne få mammaen min til å passe på meg. Jeg vil ikke at stemoren min skal passe på meg, men har prøvd å søke nærhet og trøst av henne noen ganger for å få til en slags relasjon. Aldri krevd noe av henne. Spør aldri om hun kan kjøre meg, handle noe på butikken, fikse noe for meg. Ikke noe som kan få meg til å virke slitsom. 

Jeg gikk inn på noen av meldingene, for å se hva pappa svarte.  Han stilte ikke opp for meg på noe. Det gjør alt bare enda mer vondt.

Jeg er 17 år, så jeg skal ikke bo hjemme veldig mye lenger, men allikevel. Det er så vondt å gå rundt i det hjemmet og føle seg til bry. Gå rundt i et hjem man føler seg som uønsket besøk i.

Jeg måtte bare få det ut til noen. Kan jo ikke konfrontere henne heller.

Anonymkode: ba381...a50

Pass på å ikke overtenke. Ordene var ikke ment foe dine øyne. "Kunne ikke moren passet henne?" Indikerer at far og stemor ble bedt om å ha deg en gang det ikke var planlagt og kanskje ikke passet. Kanskje skulle din mor bort og krevde at far passet. Uten at det egentlig passet slik at han og stemor måtte avlyse planene de hadde. Tenk om de hadde bestilt konsertbilletter og måtte avlyse og derfor skuffet.

Kort sagt så kan det være ganske uskyldig. 

Anonymkode: d052e...72e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte burde aldri ha inngått forhold til folk med barn, stemoren din er helt klart en av dem. At faren din ikke stod opp for deg er jeg ikke overrasket over, fedre gjør sjelden det overfor ny kjæreste - trist, men sant. 

Anonymkode: 58ae5...817

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kort sagt så kan det være ganske uskyldig. 

Er jo helt tydelig at dama ikke liker stedatteren sin, hvorfor er enkelte her så ivrige på å få det til å fremstå som uskyldig? 

Anonymkode: 58ae5...817

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo helt tydelig at dama ikke liker stedatteren sin, hvorfor er enkelte her så ivrige på å få det til å fremstå som uskyldig? 

Anonymkode: 58ae5...817

Fordi de er her for å krangle og være uenige samme hva.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde gjort det slik på pur faen:

Jeg hadde når begge var tilstede sagt følgende; Pappa? Du vet at jeg aldri har bedt deg og Kari om noe noensinne, ikke sant? Jeg har alltid innrettet meg og jeg har aldri skapt problemer. Ihvertfall ikke det jeg kan se siden jeg aldri har fått tilsnakk på noe fra deg.

Far: Ja? Hva tenker du på?

Jeg: Jo, jeg trengte koden til den gamle pcen din og måtte derfor lete i din tlf på mld min bror har sendt til deg for å finne den. Og når jeg søkte på det kom det opp en hel masse greier og klager fra Kari på meg til deg. Jeg ser at du ikke engang har forsvart meg. Og jeg syns dette er utrolig dårlig gjort av dere begge to. Jeg flytter for meg selv straks jeg har funnet egen bolig og ifølge nav er du pliktet til å hjelpe meg med husleie til jeg er ferdig med mine studier. Utenom det vil jeg ikke ha mer med hverken Kari eller deg å gjøre.

Og så bare går jeg.

 

Og TS,  du kan kontakte nav og forsikre deg om det jeg skrev ang foreldres plikt til å bidra økonomisk så lenge man er student/går på skole.

Anonymkode: bc860...234

Gjør dette om du vil gjøre ting verre! 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er jo helt tydelig at dama ikke liker stedatteren sin, hvorfor er enkelte her så ivrige på å få det til å fremstå som uskyldig? 

Anonymkode: 58ae5...817

Jeg tenker sånn i utgangspunketet at de kjenner seg igjen i situatjonen i større eller mindre grad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og TS,  du kan kontakte nav og forsikre deg om det jeg skrev ang foreldres plikt til å bidra økonomisk så lenge man er student/går på skole.

Du skriver litt feil, da, det gjelder kun når man er elev/læring i videregående opplæring. Det gjelder ikke når du er student på høyskole o.l., så det er ikke all skole. 

Anonymkode: 8c52a...23b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormen64 skrev (2 minutter siden):

Gjør dette om du vil gjøre ting verre! 

Nå viser det seg jo at både far og stemor ikke er verdt bryet å ha de i sitt liv når de er slik som dette.

Hvorfor skal TS gjøre ting for å forbedre en situasjon hun ikke engang har skapt?

Anonymkode: bc860...234

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skriver litt feil, da, det gjelder kun når man er elev/læring i videregående opplæring. Det gjelder ikke når du er student på høyskole o.l., så det er ikke all skole. 

Anonymkode: 8c52a...23b

Hun er 17 år, så det er lenge til en evt høyskole, og det var heller ikke poenget mitt.

Anonymkode: bc860...234

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig vondt og vanskelig. Men jeg synes du skal ta en ordentlig prat med pappan din. Akkurat slik som du legger det frem her. Fortell at du føler deg til bry og synes det er vondt, og at du kom over disse meldingene. Det er bare viktig at du tar dette på en rolig måte så det ikke blir rom for at han skal forsvare henne eller seg selv på noe vis. Hensikten med praten bør være å nøste opp i dette, og at du kan stole på pappan din at du og de andre barnas er prioritet én! Hvis du lukker dette inni deg og svelger bort disse følelsene så er det oppskriften på å utvikle alvorlig angst og dårlig selvbilde. Du virker reflektert og moden, du klarer å ta en slik prat det er jeg sikker på :)

Anonymkode: 52414...ffb

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå viser det seg jo at både far og stemor ikke er verdt bryet å ha de i sitt liv når de er slik som dette.

Hvorfor skal TS gjøre ting for å forbedre en situasjon hun ikke engang har skapt?

Anonymkode: bc860...234

Er lett for deg å sitte å manipulere andre til å rasere sine personlige forhold uten at dette har noen konsekvens for deg selv, men hjelpe meg, slutt. Hun kan flytte ut om hun er gammel nok og la foreldra bare styre seg selv. Å lage et helvete vil gjøre vondt verre.

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfronter din far med hva du fant. Det er ikke ok. Hvis det er vanskelig tar du kontakt med helsesykepleier på skolen, forteller hva du fant og får vedkommende til å innkalle din far til møte slik at dere kan snakke mens du har støtte. 

 

Anonymkode: d26ec...c44

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For din egen psykiske helse, gjør som meg. 

Mine foreldre skilte lag sommeren før jeg fylte 17. Det var så mye drama om deling av hus, ting og at mamma hadde vært utro. Pappa eide huset, mamma dro med alle tingene. Ikke søren om jeg skulle bo med mamma - dele rom med 2 yngre søsken.

Hos pappa var det skikkelig fælt, han kjøpte ikke inn nye ting med det første. Middagen ble laget i mikro, ingen hårføner på badet, ingenting igjen i stua, tv ble sett på pc på bordet. 

Så jeg flyttet hjemmefra mens jeg gikk siste året på vgs. Søkte bortebo stipend og jobbet kveldstid noen dager i uken. 

Anonymkode: 035f7...649

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lest igjennom ting sagt i konfidensialitet mellom to ektefeller. 

Hadde jeg lest alt hva andre sier om meg, hadde jeg også blitt lei meg. Du bør virkelig ikke snoke på slikt. 

Kanskje var det denne ventileringen hun trenger for å stå i rollen. Kanskje du istedet for å ta det til deg, kan prøve å forstå hvor stor diett av kameler som ligger bak frustrasjonen? 

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, brukeren som skriver at dine foreldre må betale bidrag til deg så lenge du går på VGS, har helt rett. Kanskje man i så fall bør gi beskjed på en noget mer diplomatisk måte, men lovverket er på din side her. 
For din egen psykiske helse bør i hvert fall målet være å få litt luft under vingene, skape ditt eget hjem og en sunnere omgangskrets. Brukeren over jobbet kveldstid og søkte bortebostipend. Kan dette være aktuelt og ønskelig for deg? 
 

Anonymkode: 3c03b...f4d

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og du? Tolker du det litt negativt? 

At hun spør om du skal være der er ikke negativt. Det er ønske om informasjon. 

Jeg liker også å vite hvem som skal komme til middag hos meg til helgen f eks. Alle er velkomne, men informasjon er nødvendig for at jeg skal planlegge. 

Akkurat den infoen er kjekt å ha, selv om man er stemor og skal tåle alt 😉

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At hun spør om du skal være der er ikke negativt.

Men når hun legger til emojier som "😖" er det ikke spesielt positivt heller

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje du istedet for å ta det til deg, kan prøve å forstå hvor stor diett av kameler som ligger bak frustrasjonen? 

Kameler? Det er vel voksne mennesker som med viten og vilje velger å flytte sammen med folk med barn dette her, eller hva? Særdeles dårlig reklame for disse «nye» familiene bår folk prøver å unnskylde bedriten oppførsel. 

Anonymkode: 58ae5...817

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, sstinemor said:

Men når hun legger til emojier som "😖" er det ikke spesielt positivt heller

Det kommer an på situasjonen. Om det var en brå endringen i planen slik at stemor må kaste seg rundt og endre egne planer kan det være 😖

Det trenger altså ikke å ha noe med Kari å gjøre, men med planleggingen. 

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...