Gå til innhold

Jeg skulle sjekke noe på telefonen til pappa. Fant maaasse drittslenging om meg fra stemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var jeg deg, ville jeg faktisk gått tilbake og lest alt. Kanskje din far tar deg i forsvar på noen av meldingene? Det er uansett viktig å vite hva slags mennesker man har å forholde seg til. 

Anonymkode: 3c03b...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kameler? Det er vel voksne mennesker som med viten og vilje velger å flytte sammen med folk med barn dette her, eller hva? Særdeles dårlig reklame for disse «nye» familiene bår folk prøver å unnskylde bedriten oppførsel. 

Anonymkode: 58ae5...817

Er en grunn til skilsmissestatistikken

Anonymkode: fd8bf...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg bor halvt om halvt ja. I perioder har jeg bodd mer til pappa, fordi forholdet mitt til mamma er ganske ustabilt på grunn av mamma sin psykiske helse.

Synes forholdet mitt til pappa er helt ok, men nå synes jeg bare det er kjempevondt at han ikke sier noe på det stemor sier om meg.

Anonymkode: ba381...a50

Det kan veldig godt hende at han bare «jatter» med på hennes meldinger for han vet hun trenger bare å «få det ut». Og der kan godt være at hadde hun sagt dette direkte til deg, hadde han uten tvil stått ved din side. Men jeg ville kanskje tatt det opp med ham. Det var jo ikke for å snoke at du så disse meldingene, og det vil jo ligge som en vegg mellom dere. 

Anonymkode: 6a35e...c3a

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kameler? Det er vel voksne mennesker som med viten og vilje velger å flytte sammen med folk med barn dette her, eller hva? Særdeles dårlig reklame for disse «nye» familiene bår folk prøver å unnskylde bedriten oppførsel. 

Anonymkode: 58ae5...817

Har du aldri noensinne vært i en situasjon hvor du ikke kunne forutse akkurat hvordan det skulle bli? 

Har du aldri hatt behov for informasjon for å planlegge hverdagen din? 

Om du kan svare nei til begge disse er du selvsagt velkommen til å dømme andre. 

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjalu stemødre med servile fedre er en klassiker. Du må bare gi faen. Snakk gjerne med faren din om det, og bare fortsett å være falsk hyggelig med stemor. 

Og som noen skrev over: Dette var ikke ment for dine øyne. Man baksnakker også folk man liker. Hvordan er hun mot deg i hverdagn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du aldri noensinne vært i en situasjon hvor du ikke kunne forutse akkurat hvordan det skulle bli? 

Har du aldri hatt behov for informasjon for å planlegge hverdagen din? 

Om du kan svare nei til begge disse er du selvsagt velkommen til å dømme andre. 

Anonymkode: 78c64...2a2

Jeg har ikke behov for å flytte sammen med andres barn, nei, da slipper man å bli frustrert fordi man ikke vet eller x eller y, som man ikke liker trynet på, dukker opp til middag.

Anonymkode: 58ae5...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lars1009 skrev (Akkurat nå):

Sjalu stemødre med servile fedre er en klassiker. Du må bare gi faen. Snakk gjerne med faren din om det, og bare fortsett å være falsk hyggelig med stemor. 

Og som noen skrev over: Dette var ikke ment for dine øyne. Man baksnakker også folk man liker. Hvordan er hun mot deg i hverdagn?

Ho skriver jo at stemor ikke liker stebarnet sitt. I hverdagen

Anonymkode: fd8bf...f55

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg bor halvt om halvt ja. I perioder har jeg bodd mer til pappa, fordi forholdet mitt til mamma er ganske ustabilt på grunn av mamma sin psykiske helse.

Synes forholdet mitt til pappa er helt ok, men nå synes jeg bare det er kjempevondt at han ikke sier noe på det stemor sier om meg.

Anonymkode: ba381...a50

Han synes kanskje at det er vanskelig han også. 

Nå er det jo slik at din mor er ustabil, dette vet jo stemor. Så hun tror kanskje at hun må jo bare svelge kameler om hun synes at du er håpløs innimellom, istedet for p ta det opp direkte med deg. Det du leste handler nok om frustrasjon og det at hun er redd for å tråkke på deg med å ta det direkte. 

Jeg synes at du burde ta en prat med far, fortelle hva du gjorde og hva du kom over. At du synes at det er vanskelig å håndtere. At du føler at han ikke stilte opp ut fra det du leste. 

Forhåpentligvis så var det ikke ment slik du tolket det 

Jeg skal love deg at jeg og mannen min prater ofte om våre barn (biologiske for begge) og hvor fortvilende det kan være at de ikke gjør som fortalt, eller finner på noen vanvittige sprell osv. Og vi er like glade i dem for det om, men vi må på en måte ventilere vi også. Drøfte frem løsninger osv. 

 

Anonymkode: a9006...087

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dingeldangel

Det beste rådet jeg kan gi deg, er å prøve å ikke ta det til deg. Hun har bare ventilert til sin mann, sannsynligvis i et irritert øyeblikk. Det trenger ikke ha noe med deg å gjøre egentlig, men vært en sånn trigger på topp. 
 

jeg elsker ungene mine, men kan og sende melding til min mann om de, når de gjør teite ting. Og med teite ting, mener jeg egentlig helt normal ungdomsoppførsel. Men jeg trenger å «få det ut» der og da. Ungene skal aldri lese dette, for det er på ingen måte representativt for hvordan jeg føler ovenfor de, og vil bli tatt helt ut av kontekst. 
 

relasjoner er vanskelige, men det er bedre at stemoren din får det ut til faren din, og blir ferdig med irritasjonen, enn å ta det ut over deg irl. Hvis hun oppfører deg dårlig mot deg til vanlig, så er det jo en annen ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har ikke behov for å flytte sammen med andres barn, nei, da slipper man å bli frustrert fordi man ikke vet eller x eller y, som man ikke liker trynet på, dukker opp til middag.

Anonymkode: 58ae5...817

Ingen av kommentarene ts nevner er drittslenging. Det er spørsmål om hva skjer videre her nå, hva er planen man skal forholde seg til. 

Mener du oppriktig at steforeldre ikke har lov til å etterspør informasjon om når barna skal være i hjemmet? 

Anonymkode: 78c64...2a2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, først vil jeg gi deg en virutell knusekos som klemmer på plass de bitene i hjertet ditt som smat tut når du leste meldingene! Så vil jeg gjerne si at om faren din ikke svarer stemor på melding trenger ikke det bety at han ikke stiller opp for deg, det kan være han vet at det å diskutere slikt på melding ikke nytter og at han tar samtalene likevel - det er mye vi ikke vet basert på det du leste.. prøv å husk det, at man kanskje ikke får hele bildet selv om følelsen av din stemor nok stemmer.. 

Deretter tenker jeg at du er 17 år, ikke barn og ikke voksen - men kanskje voksen nok til at du har noen tanker om hva som er best for deg? Hvis du fikk velge, hvordan ville du løst dette slik at du har det bra? 

Det er riktig som noen sier at du kan søke NAV om bidrag dersom du flytter hjemmefra, men er det noe du ønsker? 

Er det noen du kjenner som kan hjelpe deg i en samtale med din far for eksempel? Og etterpå en dialog med din stemor, for jeg er ganske sikker på at hun meget godt VET at hun ikke har vært så bra som hun kan være.. Og om en annen utenfor påpeker dette vil det kanskje nå inn ulikt i forhold til om du eller din far sier noe.. 
Uansett er ikke dette noe du har gjort eller ikke gjort - dette er hennes greier å eie! 

❤️ 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen av kommentarene ts nevner er drittslenging. Det er spørsmål om hva skjer videre her nå, hva er planen man skal forholde seg til. 

Mener du oppriktig at steforeldre ikke har lov til å etterspør informasjon om når barna skal være i hjemmet? 

Anonymkode: 78c64...2a2

Det er forskjell på å spørre og å spørre på en måte som gjør at man aner det er irritasjon bak, det regner jeg med du vet men forsøker rettferdiggjøre? 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye bedre det hadde vært om det fortsatt hadde vært SVÆRT vanskelig å få skilsmisse. Og "gjengifte" er rein ondskap mot barna.

Anonymkode: dfc90...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så mye bedre det hadde vært om det fortsatt hadde vært SVÆRT vanskelig å få skilsmisse. Og "gjengifte" er rein ondskap mot barna.

Anonymkode: dfc90...be9

veel, i dag trenger man heldigvis ikke en gang være gift for å få barn sammen :P Velkommen til 2023.. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så mye bedre det hadde vært om det fortsatt hadde vært SVÆRT vanskelig å få skilsmisse. Og "gjengifte" er rein ondskap mot barna.

Anonymkode: dfc90...be9

Så du mener at min mann som ble far som 16åring mot sin vilje ikke skulle få lov til å få flere barn med ny dame? 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen av kommentarene ts nevner er drittslenging. Det er spørsmål om hva skjer videre her nå, hva er planen man skal forholde seg til. 

Mener du oppriktig at steforeldre ikke har lov til å etterspør informasjon om når barna skal være i hjemmet? 

Anonymkode: 78c64...2a2

Tenkte akkurat det samme. Synes ikke de kommentarene var ille i det hele tatt. Hvis avtalen er 50/50, og Kari plutselig bor 70/30 uten at dette er avtalt, så skjønner jeg veldig godt reaksjonen. Det betyr ikke at stemor misliker Kari,  men at hun vil ha forutsigbarhet. 
Din far burde snakke med deg, og din mor om en ny samværsordning. 
 

Jeg har både barn og stebarn selv, og jeg er veldig opptatt av at mine barn og jeg har en åpen dialog om samvær. 

Anonymkode: 8a80d...cfa

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Myml1 skrev (1 minutt siden):

Så du mener at min mann som ble far som 16åring mot sin vilje ikke skulle få lov til å få flere barn med ny dame? 

Nei. Han skulle giftet seg med den dama han fikk barn med.

Mot sin vilje, han ble voldtatt med andre ord? 

Anonymkode: fd8bf...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kort sagt: Jeg skulle finne koden til den gamle pcen min fra pappa sin telefon i går kveld. Han var ute så jeg kunne ikke spørre han. Visste at han hadde sendt den på melding til broren min for en stund siden. Søkte derfor opp navnet mitt inne på meldinger for å finne tilbake til meldingen "koden påKari` sin pc". 

Da kom jeg over utallige meldinger stemoren min har sendt til pappa i form av hvor håpløs jeg er: "hva feiler det kari?", "hva er problemet til kari?", "Hun må da kunne få mammaen sin til å passe på seg? Det kan ikke være meningen at jeg skal gjøre det?" "Skal kari være her i helga?😖" "Hvorfor er kari her nå?"

Dette var kun en liten brøkdel av hva som sto, og det jeg kom over før jeg fant fram til meldingen jeg lette etter. Jeg føler meg så dritt nå. Pappa og stemor er gift og her et barn sammen. Har alltid følt at hun har noe i mot meg, men jeg har de siste årene prøvd å tvinge fram en slags fin, familiær relasjon mellom oss. Siden vi tross alt bor sammen. Blir så kvalm av den meldingen med at jeg må kunne få mammaen min til å passe på meg. Jeg vil ikke at stemoren min skal passe på meg, men har prøvd å søke nærhet og trøst av henne noen ganger for å få til en slags relasjon. Aldri krevd noe av henne. Spør aldri om hun kan kjøre meg, handle noe på butikken, fikse noe for meg. Ikke noe som kan få meg til å virke slitsom. 

Jeg gikk inn på noen av meldingene, for å se hva pappa svarte.  Han stilte ikke opp for meg på noe. Det gjør alt bare enda mer vondt.

Jeg er 17 år, så jeg skal ikke bo hjemme veldig mye lenger, men allikevel. Det er så vondt å gå rundt i det hjemmet og føle seg til bry. Gå rundt i et hjem man føler seg som uønsket besøk i.

Jeg måtte bare få det ut til noen. Kan jo ikke konfrontere henne heller.

Anonymkode: ba381...a50

Flytt til mor. Du skal være rundt personer som behandler deg bra! 

Anonymkode: cca53...c16

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Han skulle giftet seg med den dama han fikk barn med.

Mot sin vilje, han ble voldtatt med andre ord? 

Anonymkode: fd8bf...f55

du gjør deg dum nå eller? 

Anonymkode: b364b...174

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (6 minutter siden):

Det er forskjell på å spørre og å spørre på en måte som gjør at man aner det er irritasjon bak, det regner jeg med du vet men forsøker rettferdiggjøre? 

Når man snakker med mannen sin så må man kunne spørre på den måten man vil. Å spørre barnet på den måten er ikke greit, men mellom ektefeller så mener jeg man må kunne få ut frustrasjon. 

Anonymkode: 8a80d...cfa

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...