Gå til innhold

Jeg skulle sjekke noe på telefonen til pappa. Fant maaasse drittslenging om meg fra stemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det verste rådet ever. Hva tror du ts for ut av det? Utenom mye Drama og konflikter? 

Anonymkode: 7ea3f...a09

Mulig det, men noen ganger kan det være fint å bare si noe høyt og spørre hva den andre tenker om det.

Hun trenger selvsagt ikke ta den innfallsvinkelen, men det går faktisk an å lese det opp og bare spørre hva de tenker om det som blir sagt. 
 

Oppegående folk blir lei seg om ting er fremstilt feil/kom feil ut. 
 

Og blir det masse drama så er det vel bare å svare rolig at «ok, da fikk jeg det bekreftet». 
 

Hun kan selvsagt la være å si noe for alltid også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenåringer kan være noe herk å ha i hus. Egoistiske, kravstore og uforskammede. Forundrer meg ikke om TS er en slik høyst vanlig tenåring og forstår derfor at stemor kan bli drittlei. 

Anonymkode: 8b875...f19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kort sagt: Jeg skulle finne koden til den gamle pcen min fra pappa sin telefon i går kveld. Han var ute så jeg kunne ikke spørre han. Visste at han hadde sendt den på melding til broren min for en stund siden. Søkte derfor opp navnet mitt inne på meldinger for å finne tilbake til meldingen "koden påKari` sin pc". 

Da kom jeg over utallige meldinger stemoren min har sendt til pappa i form av hvor håpløs jeg er: "hva feiler det kari?", "hva er problemet til kari?", "Hun må da kunne få mammaen sin til å passe på seg? Det kan ikke være meningen at jeg skal gjøre det?" "Skal kari være her i helga?😖" "Hvorfor er kari her nå?"

Dette var kun en liten brøkdel av hva som sto, og det jeg kom over før jeg fant fram til meldingen jeg lette etter. Jeg føler meg så dritt nå. Pappa og stemor er gift og her et barn sammen. Har alltid følt at hun har noe i mot meg, men jeg har de siste årene prøvd å tvinge fram en slags fin, familiær relasjon mellom oss. Siden vi tross alt bor sammen. Blir så kvalm av den meldingen med at jeg må kunne få mammaen min til å passe på meg. Jeg vil ikke at stemoren min skal passe på meg, men har prøvd å søke nærhet og trøst av henne noen ganger for å få til en slags relasjon. Aldri krevd noe av henne. Spør aldri om hun kan kjøre meg, handle noe på butikken, fikse noe for meg. Ikke noe som kan få meg til å virke slitsom. 

Jeg gikk inn på noen av meldingene, for å se hva pappa svarte.  Han stilte ikke opp for meg på noe. Det gjør alt bare enda mer vondt.

Jeg er 17 år, så jeg skal ikke bo hjemme veldig mye lenger, men allikevel. Det er så vondt å gå rundt i det hjemmet og føle seg til bry. Gå rundt i et hjem man føler seg som uønsket besøk i.

Jeg måtte bare få det ut til noen. Kan jo ikke konfrontere henne heller.

Anonymkode: ba381...a50

Det er din far sin telefon og du hadde ikke noe å gjøre på den. Du kunne ventet til han kom.

Men når det er sagt, så lurer jeg på hvilke onde stemødre som fins dere ute.. Har ikke ord.. Hadde behandlet deg som mitt eget barn, kunne ALDRI skrevet noe sånt om deg uansett hva! Stemor må virkelig skjerpe seg!!!

Forstår veldig godt at dette er sårende!

Kan du snakke med din mor eller far om dette? Si hva du føler.

En god klem til deg!

Anonymkode: eb295...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at dette oppleves veldig trist for deg. Jeg synes du skal ta en prat med pappaen din om det du har lest, så kan han kanskje hjelpe deg å få sortert tankene. Det hørtes veldig lite hyggelig ut, men det er ikke sikkert det er fult så ukoselig som det ser ut ved første øyekast. Kanskje stemor blir lei seg hvis hun hører du har lest det? Når du søker opp et navn på den måten, og får opp meldingene så er det ikke sånn at du alltid ser konteksten. Kan du ha vært syk når hun skrev «hva feiler det Kari?». Kan det ha skjedd noe rett før hun skrev «Hvorfor er Kari her nå?» kan hun være oppgitt på mammaen din fordi hun «alltid» gjør endringer i samvær i siste liten? Kanskje skulle de ha en romantisk kveld når hun skrev «skal Kari være her i helga😖?». Meldinger er veldig lett å tolke i verste mening. Siden pappaen din ikke har stått opp for deg, kanskje det er fordi de egentlig ikke har vært ment så negative som de ser ut? Snakk med pappaen din, og fortell at du ble lei deg. 

Anonymkode: 395c8...2dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormen64 skrev (14 timer siden):

Er lett for deg å sitte å manipulere andre til å rasere sine personlige forhold uten at dette har noen konsekvens for deg selv, men hjelpe meg, slutt. Hun kan flytte ut om hun er gammel nok og la foreldra bare styre seg selv. Å lage et helvete vil gjøre vondt verre.

Manipulere? Den var drøy. Jeg skrev hva JEG ville gjort, jeg skrev IKKE hva jeg ville at ts skulle gjøre.

Ta deg en diger bolle.

Anonymkode: bc860...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det kommer an på situasjonen. Om det var en brå endringen i planen slik at stemor må kaste seg rundt og endre egne planer kan det være 😖

Det trenger altså ikke å ha noe med Kari å gjøre, men med planleggingen. 

Anonymkode: 78c64...2a2

Vet du, dette er jeg ikke enig i. Som mor må jeg ofte håndtere «brå» endringer i planene. Slik er det nemlig å være en forelder, og det blir ikke lettere når barna blir ungdommer. Og spesielt ikke når foreldrene er skilt, far hr ny kone og mor er psykisk syk. 
Hvis du ikke ønsker eller har kapasitet til å være stemor så la far være i fred. 
Voksne mennesker burde klare å håndtere sine egne valg.

Anonymkode: b0db5...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...