Gå til innhold

Jeg skulle sjekke noe på telefonen til pappa. Fant maaasse drittslenging om meg fra stemor.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det å være steforeldre er veldig krevende . Stemor har sikkert ikke ment det så ille men hadde sikkert behov for å ventilere overfor mannen sin. Du har snoket på din fars tlf og fått innsyn i meldinger som ikke var ment for deg men fra en kone til mann om ting som bare angår dem. 

Anonymkode: 4714c...72f

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det å være steforeldre er veldig krevende . Stemor har sikkert ikke ment det så ille men hadde sikkert behov for å ventilere overfor mannen sin. Du har snoket på din fars tlf og fått innsyn i meldinger som ikke var ment for deg men fra en kone til mann om ting som bare angår dem. 

Anonymkode: 4714c...72f

Jeg skjønner selvfølgelig at dette ikke var ment for meg. Jeg gikk ikke inn på telefonen for å snoke, men jeg så det jeg så - og jeg får ikke gjort noe med det nå. Jeg skulle gjort alt for å skru tiden noen timer tilbake, og ikke lest de meldingene.


Problemet mitt nå er at jeg synes det er vanskelig å håndtere det jeg har lest.

Anonymkode: ba381...a50

  • Liker 3
  • Hjerte 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner selvfølgelig at dette ikke var ment for meg. Jeg gikk ikke inn på telefonen for å snoke, men jeg så det jeg så - og jeg får ikke gjort noe med det nå. Jeg skulle gjort alt for å skru tiden noen timer tilbake, og ikke lest de meldingene.


Problemet mitt nå er at jeg synes det er vanskelig å håndtere det jeg har lest.

Anonymkode: ba381...a50

Snakk med faren din om det dukker kanskje direkte til stemor ?

Anonymkode: da883...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

God klem til deg 💛 Jeg er helt uenig i kommentaren over. Er selv stemor for to jenter på 15 og 18 år, og selv om det i perioder har vært utfordrende, har jeg aldri kommunisert til far på denne måten. Så utrolig ekkelt og tankeløst - fra dem begge to. Hvordan er ditt forhold til pappaen din? Bor du halvt om halvt?

Anonymkode: 7778a...55b

Jeg bor halvt om halvt ja. I perioder har jeg bodd mer til pappa, fordi forholdet mitt til mamma er ganske ustabilt på grunn av mamma sin psykiske helse.

Synes forholdet mitt til pappa er helt ok, men nå synes jeg bare det er kjempevondt at han ikke sier noe på det stemor sier om meg.

Anonymkode: ba381...a50

  • Hjerte 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal prate med pappaen din om det du føler. Ikke nødvendigvis si at du har lest meldingene, men du har jo følt på dette tidligere også. Evt prat med dem sammen? 
hvor lenge har du kjent stemoren din? 
 

Ble selv stemor til ei jente på 14 år i sommeren,  og prøver virkelig å bygge en relasjon og få et godt forhold til henne, og at hun skal føle seg som hjemme her. Men er vanskeligere for meg med en ungdom enn for samboeren min til å bygge relasjon til mine barn som går i barnehage og på barneskolen. Kommer liksom ikke helt inn på henne:) har du noen tips kanskje? 

Anonymkode: 5bef9...ad4

  • Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det å være steforeldre er veldig krevende . Stemor har sikkert ikke ment det så ille men hadde sikkert behov for å ventilere overfor mannen sin. Du har snoket på din fars tlf og fått innsyn i meldinger som ikke var ment for deg men fra en kone til mann om ting som bare angår dem. 

Anonymkode: 4714c...72f

Jeg er delvis enig i poenget ditt, men kari visste hva hun gikk til.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bor halvt om halvt ja. I perioder har jeg bodd mer til pappa, fordi forholdet mitt til mamma er ganske ustabilt på grunn av mamma sin psykiske helse.

Synes forholdet mitt til pappa er helt ok, men nå synes jeg bare det er kjempevondt at han ikke sier noe på det stemor sier om meg.

Anonymkode: ba381...a50

Jeg ville prøvd å fiske de ut av ham. Spurt om stemora di har noe imot deg på en litt smart måte, få i gang kommunikasjon og en samtale.

Jeg flyttet ut da jeg var 18 år så mitt tips; Stikk :)

Steforeldre er noe herk ofte.

Anonymkode: fd8bf...f55

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne deg på om at du kan flytte for deg selv når du blir 18 og søke bidrag fra foreldrene dine om du går på vgs. Så slipper du leve i et giftig miljø med en psykisk syk mor, en råtten stemor og en far som ikke forsvarer deg.

Anonymkode: 88e21...d95

  • Liker 9
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til moren din. Flytt for deg selv så snart det går.

Anonymkode: e050e...cf2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på foreldre som godtar at partner er slik mot barna. 

Anonymkode: f1f75...76c

  • Liker 25
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det å være steforeldre er veldig krevende . Stemor har sikkert ikke ment det så ille men hadde sikkert behov for å ventilere overfor mannen sin. Du har snoket på din fars tlf og fått innsyn i meldinger som ikke var ment for deg men fra en kone til mann om ting som bare angår dem. 

Anonymkode: 4714c...72f

Helt greit at det er krevende, men det er forsatt ikke greit. Bonusmor visste at hun gikk inn i et forhold med en som hadde barn fra før. Boligen er like mye 17 åringen sitt hjem som bonusmor. Unødvendige meldinger fra en voksen dame. 

  • Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gikk inn i din fars samtaler og søkte på deg selv uten å spørre om det var greit for faren din? Hallo…

Anonymkode: 33cc3...98a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som syns at barn er brysomt burde rett og slett gå i terapi.
Jeg håper at du tar dette opp med din far. Han har hovedansvar for deg, og skal forsikre deg om at du er ønsket til enhver tid. Å akseptere en ny partner som ikke setter deg først er uakseptabel foreldreadferd, men mange menn er helt balleløse i slike sammenhenger.

Du er verdifull, du er god nok og det er ikke din skyld at din far ikke opptrer som en voksen.

Stor klem.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du gikk inn i din fars samtaler og søkte på deg selv uten å spørre om det var greit for faren din? Hallo…

Anonymkode: 33cc3...98a

Jeg har brukt telefonen til pappa siden før jeg kunne huske, til ditt og datt. Det har alltid vært greit for han.  Og jeg har aldri gått inn på telefonen for å snoke. 

Anonymkode: ba381...a50

  • Liker 33
  • Hjerte 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lurt å sjekke noe på andre sin telefon uten å spør, men det er selfølgelig lettere å si for oss etterpå. 

Men veldig unødvendige kommentar fra bonusmor som er voksen og burde vite bedre. Hun visste at hun ble ilag med en mann som hadde barn fra før. Far burde selfølgelig stått opp for deg når hun sendte sånne meldinger.  Hun må også prøve å få en god relasjon til deg. Du er bra akkurat som du er, god klem til deg 💐

Endret av Curiousine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curiousine skrev (Akkurat nå):

Ikke lurt å sjekke noe på andre sin telefon uten lov. 

Men veldig unødvendige kommentar fra bonusmor som burde vite bedre. God klem til deg 💐

Ho hadde lov?

Anonymkode: fd8bf...f55

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det slik på pur faen:

Jeg hadde når begge var tilstede sagt følgende; Pappa? Du vet at jeg aldri har bedt deg og Kari om noe noensinne, ikke sant? Jeg har alltid innrettet meg og jeg har aldri skapt problemer. Ihvertfall ikke det jeg kan se siden jeg aldri har fått tilsnakk på noe fra deg.

Far: Ja? Hva tenker du på?

Jeg: Jo, jeg trengte koden til den gamle pcen din og måtte derfor lete i din tlf på mld min bror har sendt til deg for å finne den. Og når jeg søkte på det kom det opp en hel masse greier og klager fra Kari på meg til deg. Jeg ser at du ikke engang har forsvart meg. Og jeg syns dette er utrolig dårlig gjort av dere begge to. Jeg flytter for meg selv straks jeg har funnet egen bolig og ifølge nav er du pliktet til å hjelpe meg med husleie til jeg er ferdig med mine studier. Utenom det vil jeg ikke ha mer med hverken Kari eller deg å gjøre.

Og så bare går jeg.

 

Og TS,  du kan kontakte nav og forsikre deg om det jeg skrev ang foreldres plikt til å bidra økonomisk så lenge man er student/går på skole.

Anonymkode: bc860...234

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...