Gå til innhold

Når to ikke var nok likevel 💕


LilleVy94

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har sjokket roet seg. Nå kjenner jeg bare på at det tydelig skjer noe i magen :hjerte: Og det beste er at følelsen er så gjenkjennelig - dette har jeg kjent to ganger før - intet mer, intet mindre! Det føles som om livmoren plutselig har blåst seg litt opp. Den er øm, føles stor og «i veien» når jeg beveger meg. Nå har puppene blitt ømme også, og da jeg var ute og kjørte i dag kom jeg på én ting til som jeg har blitt påvirket av i sterk grad i tidligere svangerskap:

Gravidtåke! 😅 Jeg skulle svinge inn på en avkjørsel fra ei bru som går på tvers over en hovedvei, og ned til hovedveien. Dette er altså en vei jeg har kjørt nesten hver dag i mange år. Og hva gjør jeg? Jo, jeg skal til å svinge inn på feil og rett ned i motsatt hvor bilene kommer OPP til brua 😳🙈 Heldigvis tok jeg meg selv i det før jeg hadde rukket å svinge. Er det mulig 🙈 I forrige svangerskap (i begge!) har jeg prøvd å åpne ytterdøra med bilnøkkelen. Det vil si pekt på døra med en knapp og forventet at den sier «klikk» og åpnes 🤣 Huff. Jeg håper ikke tåka blir alt for tykk, for det er jo egentlig litt skummelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+0 💕

I dag skal vi dra og se på ny bil. Vi trenger en større som har plass til tre stoler bak. Valget har falt på Touran og jeg gleder meg til å se på den 😄 Da spørs det hvor lenge vi klarer å holde graviditeten hemmelig, når vi går fra å ha en perfekt, strøken familiebil med firehjulstrekk til å plutselig degradere til Touran - den ultimate trebarns-doningen :fnise: 

Symptomene er de samme som i går, men jeg er enda trøttere i dag. Det stikker i livmoren når jeg nyser, så jeg har prøvd å unngå å nyse hardt 🫢 Passer bra med at allergisesongen har startet for fullt :bond: 

I slutten av denne uka begynner hjertet å slå 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+1 💕

I natt har jeg slitt veldig med å få sove. Nye symptomer har meldt seg for fullt: restless legs og hetetokter! I tillegg til plutselig sår hals og tett nese. Jeg bare «aah, det var SÅNN det var å være gravid, ja» :nikke: Mye jeg har glemt/fortrengt :fnise: 

Det er litt spesielt at jeg har så mye symptomer allerede. Fortsatt litt redd for tvillinger 🫣 Jeg husker ikke hvor tidlig jeg fikk symptomer i de andre svangerskapene. Det var kanskje veldig tidlig med nr 2 🤔

Jeg leker litt med tanken på å bestille TUL i uke 7. Må bare høre med mannen først :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feber :klo: Begynte å få vondt i halsen i går, så jeg har vel fått det Storesøster har hatt i påska. Heldigvis bare lett forkjølelse. Nå husker jeg at jeg lettere fikk feber da jeg var gravid med de to første. Har det en sammenheng? Håper jeg klarer å sove bedre i natt, for disse hetetoktene tar på nattesøvnen. I morgen skal det bli strålende vær og jeg hadde håpet vi kunne være ute og stelle bil, hus og hage. Jeg får gjøre det kroppen tillater meg. Merkelig hvor fort det gikk fra å være ikke gravid til pust, pes og slit :ler: Hormonene har gått amok de siste dagene!

I dag måtte jeg bare fortelle ungene om graviditeten. Storesøster er rene Sherlock Holmes og gjennomskuet meg. Jeg glemte at iPhonen og iPaden er synkronisert og at appene mine havner på iPaden i tillegg. Hun hadde oppdaget en spesiell app da hun lette etter noe, Graviditet+ :ninja: Hun kom stampende med iPaden, pekte på appen, stirret meg dypt i øynene og kremtet anklagende;

ehhheemm!!! 😠👉🏻📱

:hoho: Slaget var tapt. Jeg samlet ungene og fortalte sannheten. Lillebror ble kjempeglad 😍 Storesøster mer likegyldig. Jeg forklarte at det enda er veldig tidlig og ikke sikkert at det blir baby, at noen ganger er det ikke friskt og da vil kroppen til mamma skylle det ut. Det skjønte de, og det har Storesøster lært fra før. Lillebror lurte veldig på om babyen kom til å ødelegge lekene hans og ble brått usikker på om han ville ha baby i hus likevel. «Det gjør den ikke» forsikret jeg ham om. Da gikk det fint. «Åh, mamma! Så bra vi har babysengen min enda! Da kan babyen få den!» 🥹❤️ Hælledud. Da får vi se hvor lenge de klarer å holde det hemmelig :fnise: 

Jeg får prøve å sove og riste av meg denne feberen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5 💕

Tiden går enda saktere nå enn i DPO-land, om noen lurte på om det var mulig :fnise: 

Kvalme har jeg ikke hatt de siste dagene. Ber til høyere makter om at den ikke kommet tilbake for fullt senere. Med Lillebror var jeg litt kvalm i rundt to uker. Det kan jeg leve med! 😅

Det stikker og river i og rundt livmoren om dagen. Godt tegn ❤️ Puppene er svære allerede, til glede for mannen :fnise:

Lillebror er veldig nysgjerrig på hva som skjer i magen og spør om å få sjekke appen, Graviditet+. Der ser man en animasjon av embryoet. Han er litt skuffet over at det ikke ligner en baby enda :fnise: «Men! Om én, to, tre, fire… FIRE uker mamma, da ser det litt ut som en baby!» 🥹❤️ Han snakker om hvilke leker han vil kjøpe til babyen, og i går hadde vi besøk av en ettåring, så vi hentet den gamle gåbilen hans fra loftet. «Den vil jeg at babyen skal leke med!» Han er så søt! Storesøster er fortsatt likegyldig. Hun er nok mer redd for hvor stor forandring det blir og vil ikke tenke så mye på det.

Tror det blir en time eller to ekstra i senga på meg i dag. Har hostet i hele natt :dåne: Må skynde meg å sove litt til så jeg rekker å nyte mest mulig av finværet ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+0 💕

Åfyfaen. Der kom kvalmen. Jeg kommer meg ikke ut av badet, vil holde meg nærmest mulig doen. Jeg hater å være kvalm 😖 Håper ikke dette utvikler seg til å bli noe ekstrem og langvarig greie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (3 minutter siden):

5+0 💕

Åfyfaen. Der kom kvalmen. Jeg kommer meg ikke ut av badet, vil holde meg nærmest mulig doen. Jeg hater å være kvalm 😖 Håper ikke dette utvikler seg til å bli noe ekstrem og langvarig greie!

:klem3:det er noe dritt. En halv postafen på kvelden tar toppene for meg, så det kan du jo prøve ^.^

Kommet over i en ny uke nå da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (14 minutter siden):

:klem3:det er noe dritt. En halv postafen på kvelden tar toppene for meg, så det kan du jo prøve ^.^

Kommet over i en ny uke nå da :nigo:

Mottatt! Postafen skal prøves. Takk 🥰 Jaa, ny uke! :hoppe:  Det gjør så godt å se det 5-tallet. ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fæl og vond hemiplegisk migrene også nå. Hadde helt glemt at jeg fikk det da jeg var gravid de forrige gangene 😖 Får bare prøve å komme meg gjennom dagen og håpe på det beste 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1 💕

Må få gjort noe med denne migrenen. Har ikke tatt migrenemedisin på godt over et år, så det føltes rart å be om ny resept 😅 Trist at det skulle bli så ille etter å ha vært frisk lenge, da. Hadde et håp om at jeg skulle slippe å plages med migrene i svangerskapet, men ser ut til at jeg ikke slipper unna denne gangen heller. Med førstemann ble jeg innlagt. Det vil vi ikke denne gangen!

Ellers er vel formen fin, vanskelig å kjenne på nå egentlig. Humøret er enda oppe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2 💕

TUL bestilt til den 25. april, på formiddagen 💜 Håper ikke mannen er alt for travel på jobb. Blir fint med en bytur i samme slengen, håper været holder seg like bra 😍 Det er nemlig meldt sol og 15 grader neste uke! :kul:  Forsmak på sommer i Trøndelag! :tronderbart:

Symptomer: sliten og trøtt, oppblåst og «full» nederst i magen, ligamentsmerter, hemiplegisk og vestibulær migrene (får sjelden det ellers), mer utflod, bekkenplager, blir fort uvel, humørsyk. 

🤤: Iskrem (må ha!), salt & eddik chips

🤢: alt som lukter og smaker ost utenom ekte ost, jord som tiner og blir våt (bra sesong å bli gravid på, si), stekeos fra gatekjøkken

 

81DE9D96-78FB-484C-98DF-E6DAFC89D324.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo Ben & Jerrys :rodmer: jeg har ikke merket noen vonde lukter ennå, annet enn da søstera mi spiste blåskjell da vi var på restaurant for en ukes tid siden :kasteropp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fame skrev (24 minutter siden):

Oooo Ben & Jerrys :rodmer: jeg har ikke merket noen vonde lukter ennå, annet enn da søstera mi spiste blåskjell da vi var på restaurant for en ukes tid siden :kasteropp:

Jeg klarte fint å passere ferskvaredisken med sjømat i dag, og ble faktisk riktig imponert av meg selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5 💕

Mannen løp nettopp ut for å rekke butikken. Han ville kjøpe nachos, vårløk og rømme sånn at jeg kunne lage nachos til kveldsmat 🥹❤️ Jeg har fått helt syke cravings. Jeg TRENGER nachos!! :opplyser: Tvert jeg blir litt sulten blir jeg kvalm, og selv om det er stikk i strid med hvordan fordøyelsen min fungerer til vanlig, er sterk mat det som lindrer mest. Herregud, som jeg gleder meg til å lage nachos etterpå :bolledeig: Med masse vårløk og salsa!

Jeg lurer på hvor mye nachos jeg kommer til å spise etterhvert. Jeg hadde ikke så sterke cravings med de to første, dette er første gangen jeg føler meg så tullete :ler: Eller, jo… Kanskje den gangen jeg gråt tidlig i Desember med Lillebror fordi jeg ville ha et stykke ribbe. Mannen kjørte selvsagt 5 mil til nærmeste Meny for å kjøpe et stykke stekt ribbe :dåne: Jeg tvinger ham ikke, altså! Han er faktisk så snill! :reise::hjerte: 

9 dager igjen til TUL :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6 💕

Tøff morgen. Autist med skolevegring, morgenkvalme, stress og bil som måtte leveres på EU-kontroll. Nå er jeg endelig hjemme, har grått en hel del, og ber til høyere makter om at jenta mi har det fint på skolen.

I dag er en type binge watch Modern Family og småspise potetgull-dag. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kjøpt Postafen. Spent på å se virkningen og hvor trøtt jeg blir. Tar en tablett i kveld og håper på det beste 😅 Jeg har ikke kastet opp enda, men har vært like før mange ganger i dag. Krysser alt jeg har for at det ikke blir verre enn dette! Kvalme er jaggu ikke enkelt selv om man klarer å unngå oppkast. Er konstant uvel og på tå hev i tilfelle jeg faktisk må spy 😖

Ellers har jeg blitt gressenke fra og med i dag. Golfsesongen har startet 🙃 Mannen skjønner selvsagt at det ikke er kjekt for meg at han er borte på kveldstid når jeg er dårlig. Utenom i dag 🥲 Skjønner han er gira på å endelig få gjøre det han elsker. Skulle ønske jeg også hadde en sånn greie 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 💕

Alltid like stor lettelse for hver gang jeg går over i en ny svangerskapsuke 🥰 Jeg bekymrer meg faktisk mer og mer for at dette skal ende i abort. Skrekken er om det skjer sent og når man minst venter det, liksom. Bekymringen blir bare verre for hver uke 😣 Jeg har trua, men en vet jo aldri.

I dag står bilvask på planen. Vi må få solgt bilen så vi kan kjøpe storfamilie-doning :fnise: 

PS: Postafen virket!

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1 💕

Jeg var og tittet på Bugaboo Fox 5 i dag ooog ehm… I’m in love :rodmer: Jeg har vært bestemt på at det blir Britax Smile, men jeg måtte se på flere alternativer. Enkelheten, ergonomisk sittedel, vekt, design og trillekomfort overgikk Britax med en hel del! Jeg tror mannen kommer til å elske den. Han digger alt som er praktisk og lett å ha med å gjøre :fnise: 

Det er noe med at det tilfeldigvis er tilbud på noe jeg trenger for hver gang jeg drar på Barnas Hus. I dag var det festdrakt. Det er jo ikke lenge til 17. mai 😳

Jeg gikk på en smell og kjøpte Burger King på vei hjem. Gjorde som mange andre; spiste i bilen mens jeg så serie på mobilen. Det var faktisk veldig koselig, aldri gjort det alene før! Det var rart å slappe av og kose meg sånn helt for meg selv 🤣 Det må nytes så lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6 💕

Formen har vært mildt sagt jævlig i det siste da jeg har fått vestibulær migrene som ikke går over. Jeg måtte avbestille timen til TUL i morgen fordi jeg var redd formen var for dårlig. I ettermiddag har jeg derimot ikke vært sengeliggende, så da bestemte jeg meg for å dra innover nå istedet 🥰 Der fikk vi se en 8mm liten klump med en fin hjertefrekvens på 143 sl/min ❤️ Åh, det gjorde godt å se!

Nå skal vi hjem igjen og jeg trenger å legge meg ned igjen, kjenner jeg 🫠

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...