Gå til innhold

Når to ikke var nok likevel 💕


LilleVy94

Anbefalte innlegg

7DPO 


Mye bedre humør i dag, til tross for nok en natt med syke drømmer og lite søvn 😂 Fortsatt håpefull!

I natt drømte jeg at jeg hadde satt familien i en økonomisk, tids- og logistikkmessig krise ved at jeg på impuls takket ja og avtalte å kjøpe to svære valper :hoho: En Berner-sennen og en snedig collie-blanding. Så ut som en langhåret collie blandet med leonberger. 25 000 for berner’n og 20 000 for den forvokste Lassien. Det var visst en bindende avtale jeg hadde gjort og jeg ante ikke hvordan jeg skulle oppdrive 45 tusen spenn på et blunk. Jeg våknet før jeg rakk å gjøre opp for meg. Rakk å kose med valpene, da :jepp: Merkelig drøm. Når jeg tenker meg om drømte jeg ofte om kattunger rett etter jeg ble gravid med både Storesøster og Lillebror. Men i ettertid har vi fått både katt og hund i hus, så kanskje har min underbevissthet konkludert med at hund er best? :fnise: Sikkert etter katten pissa på soverommet!!

Symptomer: Svimmel og blodtrykksfall, syke drømmer, ømme pupper (i dag), tidvis svak murring i livmor og jeg fryser!! Har vært uvanlig frossen de siste dagene. I går kveld måtte jeg hente et pledd for å ha i senga. Jeg tenkte ikke over frysinga og at det kan være et symptom før i dag. Googlet, og joda. En haug med damer som sier at frysing var et tidlig symptom! 

Prøver å ikke jage etter symptomer, men det er lettere sagt enn gjort. I morgen er første test-dag! Jeg er så spent! :hoppe: 

edit: hunden vår har vært helt ekstremt klengete i to dager nå. Hun maser om kos konstant, kommer med hodet (og tidvis hele kroppen på 30 kg 🤣) i fanget og BARE med meg. Mannen la merke til det i dag han også. Hun skal ikke ha løpetid før i februar-mars 🤔

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8DPO

Blendahvit test. Så kjedelig! Ny dag og test i morgen :) Kan skimte en skyggestrek med rett vinkel og fra bilder og det er tydelig at det bare er skygge. Testingen gikk heller ikke helt som planlagt, jeg klarte ikke å sove i natt og måtte på do i 4-tia. Tenkte det kunne gjelde som «morgenurin». Mannen lot meg sove ut (det trengtes) og jeg tok ny test i 12-tia på formiddagen. Fortsatt hvit. Men! Jeg la merke til at det ikke var veldig konsentrert urin, så kanskje det kan påvirke resultatet. Satser på bedre testeforhold i morgen tidlig.

Symptomene er der fortsatt. Plages veldig med blodtrykksfall. Hvis det her ikke skyldes graviditet lurer jeg på hva som feiler meg 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9DPO

Negativ test nå på morgenurin, men var på do i ett-tia i natt. Ingen antydning til strek. Jeg testet i går kveld med mer konsentrert (mørk) urin og kunne skimte noe. Redd det bare er skygge. Blæhr. Dette piner meg! :bond: 

Det stikker veldig i livmoren nå. Veldig oppblåst nede i magen. Ble kvalm i går og har ømme pupper. Har fremdeles trua 🤞🏻

Lillebror er syk og blir hjemme i dag. Er så lei av denne vinteren, stakkar Lillebror har vært mer syk enn frisk! :dåne: Det blir tungt å ha sykt barn da etterdønningene fra natten i går ikke merkes før nå 🙈 Heldigvis sover han vel og lenge. I motsetning til sin søster som er klar til å gripe dagen med stor glede og iver kl halv seks :ler: Lurer på om autister rett og slett trenger mindre søvn? Nå hører jeg skravla gå på både inn og utpust på stua. Mannen er som ei skyteskive og hun et maskingevær :hoho: «Du pappa! Pappa! Men pappa! Pappa hvorfor? Pappa!! Pappaa…» :fnise:❤️

Hadde en veldig merkelig drøm i natt også. Den var mer skummel, trist og tragisk enn rar. Drømte om hund nå også, men det var hunden jeg vokste opp med, som døde da jeg var 18. I drømmen var han forferdelig å se til. Veldig syk, hadde masse sår og en svær svulst i magen som kom til syne da han la seg på rygg foran meg, som om han sa «hjelp meg, jeg orker ikke mer». 😭 Jeg ble sjokkert og utrolig lei meg. Skuffet og sint på pappa som hadde vanskjøttet ham. Våknet før jeg hadde rukket å skrive melding til pappa, «*hund* er veldig syk. Du må bestille time til avlivning i DAG!» Aner ikke hva denne drømmen skal bety :klo: Den ga sånn inntrykk på meg at jeg var sterkt preget lenge etter jeg våknet.

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2307 skrev (16 minutter siden):

Spennende dager ❤️ Hva slags tester bruker du? :) 

Ja, virkelig! ❤️ Jeg bruker babyplan sine. Er egentlig ikke særlig fornøyd med dem. Ser skyggestrek på alle -.- Mulig det er en dårlig batch? Jeg tenker å kjøpe en annen i morgen for å se om det er testene det er noe galt med, men aner ikke hvilken jeg burde kjøpe. Orker ikke kjøre inn til byen for å finne en spesiell test heller, så det bør finnes en bra en på vårt lokale Boots apotek eller Coop Extra. Vil ikke kjøpe CBD enda i tilfelle jeg tester for tidlig. Vil heller ta en CBD dagen jeg får svak positiv for å bekrefte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er testen fra i går. Så ingenting IRL, kun på bildet 😅 Testen i dag fikk jeg ikke frem strek på bildet en gang :klo:

Jeg har vasket hus i hele dag og nå er jeg så kvalm at jeg nesten kaster opp. Og bekkenet krangler! Det kan være at bekkenet ikke har tålt all vaskinga, men jeg blir jo nysgjerrig på om det kan være noe annet 🙊 Plagsomt å ha så mye symptomer og ikke se to streker!

Og der strakk det seg som bare juling rundt ene eggstokken :ninja: Og hallo mensmurringer! Nei, vet du meg hva… En kan bli tullerusk av mindre :bond:

1BCE4F52-5BB8-4CCB-B211-203EB015D9F8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LilleVy94 skrev (8 minutter siden):

Ja, virkelig! ❤️ Jeg bruker babyplan sine. Er egentlig ikke særlig fornøyd med dem. Ser skyggestrek på alle -.- Mulig det er en dårlig batch? Jeg tenker å kjøpe en annen i morgen for å se om det er testene det er noe galt med, men aner ikke hvilken jeg burde kjøpe. Orker ikke kjøre inn til byen for å finne en spesiell test heller, så det bør finnes en bra en på vårt lokale Boots apotek eller Coop Extra. Vil ikke kjøpe CBD enda i tilfelle jeg tester for tidlig. Vil heller ta en CBD dagen jeg får svak positiv for å bekrefte :) 

Jeg har også fått skygge på babyplan sine, men er nå de jeg fortsatt bruker, haha :P Har hvertfall hørt mye dårlig om RFSU sine tester, så styr unna de! Hvis jeg lurer på om jeg har fått positiv babyplan test sjekker jeg med andre tester også, hvis også de er positive tar jeg CBD ❤️ Har en pakke her jeg sparer til det er min tur ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg nesten å lure på om vi har bommet totalt på eggløsning…? Jeg fikk en blødning 3 DPO. Tenkte det var ekstremt tidlig festeblødning, noe det åpenbart ikke var da jeg burde ha fått et greit nivå med hcg nå. Hva om blødningen var EL-blødning? Hvis ikke, hva var det da? :bond: 

CBD eggløsningstest viste smilefjes 20. og 21. Januar. Den 21. hadde jeg sterke eggløsningssmerter (eller var det cyster?). Jeg hadde mye og fint EL-slim opp til den 21. Etter det hadde jeg mye mindre slim, helt frem til blødningen tre dager etter antatt EL som var friskt, rosa blod blandet i seigt slim. Hadde ikke sex etter EL, så det var ikke sæd. Kan egget slippes så sent som to-tre dager etter LH-topp? Isåfall kan jeg faktisk være bare 6-7 DPO i dag :klo: 

Edit: googlet og kom frem til at jeg kan ha rett :dåne: Leste her: https://forum.doktoronline.no/topic/175130-eggløsnig/

Kom nå egentlig frem til at vi kan ha bommet, ja. At det andre smilefjeset og smertene ikke var på dagen egget slapp, men senere, som visstnok er vanlig. Og at blødningen kom av EL. Nå angrer jeg på at det ble hviledager etter den 21! MEN - vi la inn masse aksjer på forhånd og satser på at det lå minst én luring og ventet på egget ❤️ Jeg har tross alt symptomer og mister ikke trua. Må kanskje bare gå ut i fra at jeg ikke er like langt i DPO-land :nikke:

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg går to dager tilbake og sier 8DPO i dag og ikke 10 :) Da regner jeg dagen før blødning som EL. Tror det er riktig å gjøre det sånn 😅 Uansett negativ test i dag og det gjør meg ikke noe. 

Våknet kvalm i dag med metallisk smak i munnen. Håper bare alle symptomene ikke er PMS. Har pleid å ha fæl PMS tidligere, men det er lenge siden nå. Det bedret seg mye etter jeg begynte å ta B-vitaminer og kutte kraftig ned på melk og sukker. Så om dette bare er PMS skal prøving bli en real mindfuck hvis det tar mange forsøk :bond: Har derimot ikke kjent noe til angst og depresjon som den alltid har pleid å føre med seg, så det er et godt tegn :hjerte: 

Jeg fikk utnyttet ADHD’n til det fulle med rydding og vasking i går. Men hadde selvsagt full overtenning og gjorde mer enn jeg burde, kroppen er ikke vant til det og fikk litt sjokk 🤪 Hele dagen holdt jeg på. I kjent stil gikk jeg fra å vaske gulv til å vaske vegger og DØRER. Dører!! 🤣 Mannen bare «er du sikker på at du ikke skal sette deg ned for kvelden?» og jeg bare «MÅ BLI FERDIG». Ferdig ble jeg :jepp: Og nå har vi skinnende rene gulv, vegger og dører, tenk.

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9DPO

I dag gråter jeg. Negativ test i dag også. Jeg vil så gjerne 😢 Jeg har aldri hatt særlige forventninger og ment at ting kommer til å skje, men det indre bildet og drømmen rekker jeg å knytte meg til. Å løsrive seg fra den er vondt, men det går bra. Det får gjøre litt vondt nå, så får jeg bare vente på TR eller ta ny test hvis det viser seg at den er forsinka likevel. Håpet er ikke gitt opp fullstendig enda - bare nok til at det kom noen tårer i morges. 

Det blir baby etterhvert :hjerte: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i nesten samme situasjon som deg, startet prøvingen på attpåklatten i januar, 7 år etter forrige fødsel. Jeg er 35 og har fått påvist veldig lave eggverdier, så er ikke så stor sannsynlighet for at det går, men ble likevel lei meg da mensen kom i slutten av forrige uke for har vært så kvalm og det er jeg aldri. Ble gravid på første forsøk med barna jeg har, men det er jo noen år (og egg) siden...

Blir spennende å følge deg!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez skrev (1 time siden):

Jeg er i nesten samme situasjon som deg, startet prøvingen på attpåklatten i januar, 7 år etter forrige fødsel. Jeg er 35 og har fått påvist veldig lave eggverdier, så er ikke så stor sannsynlighet for at det går, men ble likevel lei meg da mensen kom i slutten av forrige uke for har vært så kvalm og det er jeg aldri. Ble gravid på første forsøk med barna jeg har, men det er jo noen år (og egg) siden...

Blir spennende å følge deg!

Stor klem! :klem: Lurer på om vi klarer å påvirke kroppen så mye med tankene våre at PMS blir verre? Jeg kan kjenne igjen kvalmen fra PMS, men det er lenge siden jeg kjente på det sist. Håper selvsagt enda at det er en spire som forårsaker symptomene :hjerte: 

Så hyggelig at du vil følge med :) Ønsker deg også masse lykke til!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spotter. Festeblødning nå da?

Negative tester over hele linja, men hvis dette er festeblødning er det ikke så rart. Ellers får jeg positive tester snart, eller så ender dette i mensen. Eller kjemisk. :bond: 

Hormonella i dag. Jeg kom over et supersøtt bilde av en baby med et nydelig strikket hentesett på IG og da satt jeg plutselig der og grein, da :fnise: 

Denne konstante frysinga har jeg fint lite til over for, kjenner jeg! Huttemegtu. :fryse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror dette er TR :gråter:Det rant blod. Da kan det vel ikke være festeblødning? 😢 Det har derimot roet seg litt, så jeg må bare se det an. Herregud, så lei meg jeg ble da jeg kjente det rant. Klarte ikke å kontrollere følelsene. Etter å ha reagert, grått og regulert meg tilbake bestemte jeg meg for å dra ut. Jeg trengte luft, natur og frihet. Jeg skiftet, hentet ski og bikkje og gikk en lang skitur. Det gjorde sinnsykt godt. Blir nok helt ekstremt støl i mårra, men det får jeg tåle.

Vil ikke si TR. Vil regne uker. Væær så snill, vær noe der :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP2 - CD2

Usj. Det satt langt inne å skrive det :( Men vi er bare så vidt i gang, og jeg starter på en ny prøveperiode med ny giv og nytt håp ❤️ Blødningen har overhode ikke avtatt og jeg kan ikke skjønne at dette er noe annet enn mensen. Jeg er ikke overrasket over kort syklus, men hadde selvsagt håpet på lenger. Den har vært både og det siste halvåret, alt fra 26 til 36, men for det meste rundt 27, altså noe mindre enn normalt og 3 dager mindre enn hva som er normalt for meg. Uregelmessig syklus kan jeg leve med da jeg kan kjenne når EL nærmer seg og teste, men kort lutealfase vil vi ikke ha noe av!

Jeg har sittet og beundret barna i hele ettermiddag. De er så fine, filosofiske og morsomme. Jeg blir helt satt ut noen ganger. Storesøster kommer alltid med gullkorn :fnise: Etter hun hadde kjørt en spontan runde med 1000 spørsmål (og oppfølgingsspørsmål) under kveldsmaten kom det: "Ah, mamma. Jeg er full av gåter." :hoho: Lillebror fulgte opp: "Og jeg er full av bæsj." :himle:

Mannen er hos en kompis og planlegger guttetur. De er en gjeng som stikker utenlands i Mars. Stakkar mannen var helt fra seg da Flyr gikk konkurs her om dagen da de hadde booket gjennom dem. Det ordnet seg heldigvis, og det blir tur. Jeg unner ham det, for det kan bli lenge til han får samme muligheten igjen. Jeg har forresten sjekka - uka han er bortreist er mest sannsynlig ikke under EL ;) Det blir hanky panky rett før han stikker og så får jeg trippe rundt i DPO-land alene med ungene. Dét kan bli spennende :ler: Får satse på at det klaffer nå i Februar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at det ikke gikk på første 😕 Krysser fingrene for at februar er måneden - kanskje prøve eggløsningstester som ikke er digitale? Da får du mer nøyaktig kontroll på eggløsningen vil jeg tro. Du kan se testen bli sterkere og sterkere, og du ser når LH nivået har droppet - da har nok eggløsningen vært👍🏻 bare er tips🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2307 skrev (23 minutter siden):

Trist at det ikke gikk på første 😕 Krysser fingrene for at februar er måneden - kanskje prøve eggløsningstester som ikke er digitale? Da får du mer nøyaktig kontroll på eggløsningen vil jeg tro. Du kan se testen bli sterkere og sterkere, og du ser når LH nivået har droppet - da har nok eggløsningen vært👍🏻 bare er tips🥰 

Takk for tips! ❤️ Jeg var på tanken selv i dag. Jeg må få kartlagt riktig dag for EL, både for å slippe forvirring og holde oversikt over lengden på lutealfasen. Nå var den ca 9 dager. Men jeg ser mange blir gravide selv med kort lutealfase, så det fins håp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg og tankene mine akkurat nå (bilde) :sjenert: For en merkelig følelse jeg har i kroppen. Har gitt opp, men samtidig ikke, for dette er en meget rar mensen. Puppene blir bare større og tyngre, blodet er mer brunt enn rødt og har ikke tatt seg opp mer. Nå kan jeg egentlig bare bruke truseinnlegg. Altså wtf! 

36260FCF-AF93-47C8-AD24-BCF7C58962FD.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som kjørte inn til byen for å kjøpe graviditetstester på Meny :ninja: Svidde av 200 kr på en CBD i tillegg. Jeg blir gal av dette. Tok først en Makesure da jeg kom hjem - negativ. Bestemte meg for å tviholde på et lite håp og testet med CBD'n. "Ikke gravid". Neivel! Da er det i det minste avklart. Sukk.

Jeg kjøpte en pose chips (Tyrrell's sea salt & cider vinegar) på Meny i tillegg og det er den beste chipsen jeg noensinne har smakt, så turen var ikke fullstendig forgjeves O:)

Sendte melding til mannen og fortalte at testene var negative. Dette er samtalen vår:

Meg: "Ikke gravid. Faen."
Mannen: "❤️ 😔 Når er neste PP?"
Meg: "Vi er i ny PP nå ☺️"
Mannen: "Hæ? Har du ikke mensen?"
Meg: "Jo? Hva tror du PP betyr egentlig? 😅"
Mannen: "Betyr det ikke puleperiode? 😂"

:hoho: Han er veldig klar for ny PP, tydeligvis :jepp: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD3 :regn:

Sorry (not sorry) for spam i dagboken. Burde kanskje endre navnet til "LilleVy prøver - minutt for minutt".

Jeg har fått i meg koffein, chips og yoghurt. Sola og ADHD'n skinner om kapp. La oss nå ta en titt på de positive sidene ved å IKKE bli gravid enda:

- Jeg kan fortsatt bruke alle de fine klærne jeg nylig kjøpte etter vektnedgang
- Prøve å lage baby-sex er gaaaahd. Amazeballs.
- Det stakkars håret mitt rekker å bli bittelitt tykkere før det faller av igjen (mistet halve tykkelsen på håret etter covid)
- Softis og spekeskinke
- Skiturer uten bekkenløsning er å foretrekke

Kommer ikke på mer, men dette er ting som gjør det litt enklere å akseptere at det ikke klaffer med én gang. Må minne meg selv på at det ikke er noe hast. Jeg er dog litt spent på hvor hen vi er i løypa til våren og våronna :kasteropp: Vi har nemlig en bonde i bygda som elsker å spre hønsegjødsel. Om du aldri har kjent lukta av hønsegjødsel, vit at Gud, Universet eller hva du enn tror på har velsignet deg og skjermet deg fra et onde verre enn ondest. 

:kaklehone:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...