Gå til innhold

Når to ikke var nok likevel 💕


LilleVy94

Anbefalte innlegg

LilleVy94 skrev (4 minutter siden):

Jeg kjente i starten av uke 13 med andremann 😁 14 med første :) Har vært heldig og har hatt morkaken bak.

Så kos da 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10+5 💕

Formen er fortsatt ikke på topp, men nå er annenhver dag god/bedre :) I dag begynte vi å male hus. Jeg har hjulpet til så mye jeg kan i hele dag og kjenner jeg har gjort mer enn hva kroppen egentlig tåler 😣 Håper ikke formen blir for ille i morgen. Vi fikk malt ferdig en vegg, i det minste! Neste gang må jeg huske å gi meg lenge før jeg kjenner jeg blir sliten. Men det er jo så vanskelig 🙈

Kvalmen har jeg klart å holde i sjakk mens jeg har vært i aktivitet. Eller har den bare blitt bedre? Ikke godt å si. Satser på sistnevnte og at jeg slipper å ta mer kvalmestillende i dag 😁 Etter snart 4 uker med intens kvalme er jeg klar for å føle meg noenlunde normal igjen 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

12+0 💕

Endelig 12 uker! Startet dagen med å høre hjertelyd med doppler. Det gjør så godt å høre de hjerteslagene ❤️ Magen er blitt ganske stor allerede, men jeg har også vært ekstremt oppblåst som sikkert gjør meg 10 ganger større enn normalt. 

Formen er enda ganske dårlig. Jeg er mye sliten og kvalm. Kvalmen ble plutselig verre igjen. Blir ikke klok på dette 🙈 De siste dagene har vært ok, men nå har jeg pådratt meg en skikkelig kink i nakken 🤦🏻‍♀️ Jeg lengter sånn etter å føle meg frisk!

6 dager til TUL 💕

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo, deilig å komme over den uka :nigo: Jeg har sen/tidlig UL nå kl 14.30, jeg. Fikk aldri innkallelse til TUL da jeg hadde det fra ivf i uke 8, så jordmor sendte henvisning og spurte pent om jeg kunne få en selv om jeg er passert grensa for TUL :danse2:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 time siden):

Wohoo, deilig å komme over den uka :nigo: Jeg har sen/tidlig UL nå kl 14.30, jeg. Fikk aldri innkallelse til TUL da jeg hadde det fra ivf i uke 8, så jordmor sendte henvisning og spurte pent om jeg kunne få en selv om jeg er passert grensa for TUL :danse2:

Ja, veldig! Lillebror fikk fortelle nyheten i barnehagen i dag og det var stor stas ❤️Åå, så heldig! Lykke til 😍 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil av denne berg- og dalbanen. Fikk en blødning igjen da jeg sto opp i dag. Ikke mye, men det var friskt blod. Prøvde å finne hjertelyden til lille med doppler etterpå, uten hell :( Den rasjonelle delen av meg sier «du har blødd litt gjennom hele svangerskapet uten tegn på at noe er galt, og det var bare bittelitt blod» og «jeg sa så sent som i går at jeg tror morkaken ligger foran fordi hjertelyden er så vanskelig å finne» :plystre: Mens den nevrotiske siden av meg er helt i bånn sammen med de verste katastrofetankene. Faen, altså. 

Det verste er at jeg kvier meg for å ringe noen! Etter å ha blitt behandlet som dritt i helsevesenet på generell basis har jeg utviklet litt angst for å søke hjelp når jeg føler meg ekstra sårbar. Livredd for å ikke bli hørt, sendt hjem eller snakket ned til. 

Nå har jeg drukket en iskaffe, så får jeg sjekke på nytt med doppleren etterpå. Fant jo hjertelyden så sent som i går, så jeg vet hvor jeg skal lete også. Krysser fingrene og håper på det beste ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en stressende dag 🙈 Men alt er fint! Tok tid før jeg fant hjertelyd igjen. Mannen kom hjem en tur for å berolige meg og det hjalp veldig også. Ikke mer blod, hjertet slår (og jeg tror det røres noe voldsomt der inne for han/hun spretter unna doppleren hele tiden!) og alt er som før 😅 Har derimot hatt litt vondt i magen i dag. Stikninger. Det tenker jeg er positivt! Voksesmerter :nikke: 

Jeg trodde sånn angst for å miste var noe man kjente mer på som førstegangs? Hos meg har det tydeligvis bare blitt verre, selv om jeg er gravid for tredje gang og har to friske barn med ukompliserte svangerskap og fødsler fra før :bond:  Med Lillebror var jeg også redd. Da var det ekstra ille da han på barsel holdt på å kveles av oppgulpet fostervann mens han lå på stellebordet. Han ble blå! Jeg husker jeg tenkte «nå skjer det, nå mister jeg ungen min» 😭 Spørs om den hendelsen satt en dypere støkk i meg enn hva jeg har klart å anerkjenne.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+5 💕

Nå kan ikke morgendagen komme fort nok. Tid for OTUL :hoppe: Åå, som jeg håper vi får vite kjønn. Eller i det minste få gode nok bilder til å tippe selv. Jeg har ingen anelse om hva det kan være! Magefølelsen sier jente, men det er tvil i grunn. Iiik! Det blir spennende :jepp: 

Det ble en tur til legen på fredag da jeg plutselig begynte å blø igjen. Det rant friskt blod i do. Heldigvis fant legen fosterlyd og det var ingenting som viste til noe galt på diverse prøver og undersøkelser. Det eneste vi kan gjøre nå er å vente til i morgen og kanskje få svar på hvorfor jeg blør da. Det er mulig jeg har forliggende morkake. Om ikke blir jeg bekymret for at noe annet er galt :klo: Nesten så jeg håper det er forliggende morkake! Det ble tatt celleprøve nr 3, som mest sannsynlig vil komme tilbake som ikke-analysert den også pga for mye blod i prøven. Den fjerde prøven bør vel tas etter jeg har født for å være sikker på at den blir ren. Lenge å vente, synes jeg. Skulle fått svar på første prøven for et år siden :sjenert:

Mon tro om formen bedrer seg snart? Akkurat nå er jeg tung til sinns. Det går veldig opp og ned, men oppturene er fortsatt lave og de verste nedturene er veldig tunge å takle psykisk. Er så lei av å føle meg som et tomt skall - som verker og er kvalm, vel å merke. Savner å leve livet mitt. Savner å gå i marka med hunden og barna, leke med dem og ha kvalitetstid med mannen til kvelds. Savner å genuint slappe av, ikke ligge rolig fordi noe annet er utenkelig 🙈 Blæhr. Da har jeg klaget nok for i dag. 

Krysser fingrene for masse gode nyheter i morgen! 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+6! Alt bra på TUL 💕

Det er ikke morkaken som ligger dumt til, så blødningene må være noe annet. Helt uskyldig, forhåpentligvis. Ellers var det såå godt å se lille som lå og sprellet, vinket og suttet på tommelen sin 😍 OUL blir 20. juli. Vi fikk ikke vite kjønn, men jeg holder fortsatt en knapp på jente :himle:

Mannen «tenkte å være snill og ta fri i dag» for å bli med på UL og sånn. Kose oss, liksom! Viser seg heller at det (ikke hovedsakelig, men mye pga) var fordi han hadde god grunn til å ligge hjemme resten av dagen og sove fordi han satt oppe for lenge for å se Hovland vinne golfturnering i natt. Så nå sitter han og snorker som en gris i sofaen mens jeg teller minutter til jeg må stikke og hente unger på skole og bhg. Blir litt oppgitt 🥲 I går måtte jeg sjekke busstabellene for å komme meg inn til byen selv, så denne ideen om å bli hjemme ble nok født da han våknet en halvtime etter alarmen hans gikk av i morges. :dåne: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (23 timer siden):

Skal du ikke opprette deg en graviditetsdagbok nå? :danse2: Går jo veien dette 

Jo, det burde jeg kanskje gjøre nå 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...