Gå til innhold

Når to ikke var nok likevel 💕


LilleVy94

Anbefalte innlegg

CD4

I dag begynte jeg å blø skikkelig og jeg er egentlig veldig glad og lettet. Da slipper jeg å gå rundt og være i tvil! Jeg tok med ungene på kjøpesenteret en tur og plutselig blødde jeg gjennom den blå o.b’n, mens vi sto bakerst i køa på Normal :sjenert: Jeg hadde heldigvis allerede plukket med meg en pakke tamponger og løp på do så fort vi kom ut :fnise: 

Jeg gjorde en tabbe på senteret. Prøvde en ny parfyme på håndleddet (Boss, The Scent For Her Magnetic) . Den kjentes nydelig ut med det samme, men nå som den har tørket og utviklet seg på huden min er den rett og slett fiendtlig mot nesa mi, alt for dominerende og varm med musk og amber 🤢 Og jeg får den ikke av!! Hva gjør jeg?! 😭🤣 Jeg tror jeg bare får holde meg til den originale The Scent For Her og Good Girl av Carolina Herrera. Jeg har funnet ut at jeg trenger vanilje i parfymer for å balansere dem, ellers brenner det bare i nesa. Usj!

Godt med helg, kvalitetstid med barna og roligere sinnstilstand. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD6

Mensen still going strong. Regner med jeg er helt ferdig på CD8. Gleder meg til å begynne å prøve skikkelig igjen :hoppe: Nå har jeg økt mengden folat og vitamin B6, så får vi se hvordan det går. Jeg har vært dårlig på å holde meg unna både sukker og koffein, så der må jeg finne ut hvilke behov jeg egentlig prøver å dekke og bytte det ut med noe mer bærekraftig. Østrogendominans skal vi få slutt på - basta.

Jeg elsker mandager. Helg er flott, men det er godt å våkne opp til et stille og fredelig hus etter to dager med hurramegrundt og diverse utflukter. Akkurat nå er jeg låst til sofaen. Har ikke samvittighet til å reise meg opp med hund i fanget. Hun er så god :hjerte: Se, da! 🥹

image.jpg

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD7

Klarte ikke å sove i natt. Hjernen var i høygir og jeg lå med allslags tanker, alt fra de mest irrasjonelle katastrofetanker til middagsplaner og filosofiske spørsmål. I et øyeblikk så jeg for meg et skrekkscenario hvor Lillebror var dødssyk. Det startet med at jeg tenkte «han har blitt litt tynn» og så ballet det på seg 🥲 ADHD ser jeg på som en styrke på mange måter i hverdagen, men når det kommer til søvn og tanker som det der skulle jeg virkelig ønske det fantes en av-knapp som ikke går under navnet amfetamin.

Jeg har trua på denne PP’en :jepp: Jeg regnet feil og uka mannen drar på guttetur er like etter IKM, ikke rett etter EL. Det passer meg mye bedre, for da har vi forhåpentligvis fått en positiv test før han drar og jeg slipper å stresse hjemme alene i DPO-land. Manifesterer ei fantastisk uke hvor vi går rundt med sommerfugler begge to :hjerte: 

Jeg tenker å begynne å teste etter EL på CD11 eller 12. Ser ikke ut som testene har kommet i posten enda. Er det bare meg eller er det veldig lang leveransetid fra billige-tester.no? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er skuffa på badet full av EL- og graviditetstester. Klar for PP2! Bare mensen blir ferdig snart. Å blø i 8-9 dager er teit. Mannen er utålmodig han òg :himle: 

Humøret endrer seg i takt med været for tia og jeg tror det har en sammenheng. Jeg er så lei av blankis og regn - sol og kaldt - blankis og regn. Underkjølt regn har jeg fått prøvd meg på også. Visste dere at ABS’n på bilen kan slå inn bare du hviler stortåa på bremsa? Ikke jeg heller. Fyy fasan. Glad vi har piggdekk og god bil, for den turen til butikken hadde aldri gått bra uten å være godt skodd. Og folk kjører på slitte helårsdekk i disse forholdene! :bond: 

Nok om det. Prøving! Algoritmen har gjort jobben sin og nå har jeg en salig blanding av søte babyer, gender reveals, slitne småbarnsforeldre og golf på IG reels. Golf, ja. Etter den ene gangen mannen delte en morsom golf-reel med meg. Det verste er at jeg nå er litt gira på å lære å spille golf, og det vet algoritmen også, for nå får jeg fullt av «golf beginner tips». Skal jeg snik-lære meg golf og overraske mannen? Oi, nå snakker jeg om noe helt annet igjen. Sorry.

Prøving :hjerte: Søte babyer. Tanken på å bli trebarnsmamma er dritskummel, men så fin at jeg blir helt satt ut 😭 Jeg har tenkt på amming i hele dag. Håper det blir like lett, og kanskje lettere neste gang. Lillebror tålte ikke å ha noe annet enn pupp (og senere fast føde) i munnen og i et helt år var det både fint og frustrerende, etter ammeslutt veldig behagelig fordi det ikke fantes smokk å slutte med! Det var greit. Men jeg tror jeg heller foretrekker å kunne gi baby både flaske og smokk da jeg tror behovet for avlastning blir hakket større. Vanskelig å si. Umulig å vite hvordan det går, men alt går jo uansett. Null stress.

Fortsatt veldig spent på om vitamintilskuddet har rukket å gjøre noe forskjell på hormonene mine. Satser på at denne syklusen er mer stabil 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD9 og endelig ferdig med mensen. Yay for aktiv prøving! :hoppe: Tok en EL-test for å sjekke ståa. Spent på å se når den stiger!

Stormen fra nord kommer hit i kveld. Jeg har ladet hodelykter og kjøpt inn flere stearinlys. Krysser fingrene for at vi unngår langvarig strømbrudd 😬 Vi har heldigvis to vedovner og masse ved, og ene ovnen er så gammel at det skal gå an å lage mat på den :fnise: Ungene er litt bekymret, de blir så redde når det blåser. Under fjorårets storm knakk toppen av ene furua rett ved huset og falt ned midt på gårdsplassen. Skjønner godt de blir redde 🫣 

Testen er negativ, men ikke så aller verst? Aner ikke hvordan man skal tolke EL-tester når de ikke er dønn positive, om man skal gidde å tolke dem i det hele tatt? 😅

361A3881-79B4-4C6C-A4EA-45E342CD6616.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (5 timer siden):

CD9 og endelig ferdig med mensen. Yay for aktiv prøving! :hoppe: Tok en EL-test for å sjekke ståa. Spent på å se når den stiger!

Stormen fra nord kommer hit i kveld. Jeg har ladet hodelykter og kjøpt inn flere stearinlys. Krysser fingrene for at vi unngår langvarig strømbrudd 😬 Vi har heldigvis to vedovner og masse ved, og ene ovnen er så gammel at det skal gå an å lage mat på den :fnise: Ungene er litt bekymret, de blir så redde når det blåser. Under fjorårets storm knakk toppen av ene furua rett ved huset og falt ned midt på gårdsplassen. Skjønner godt de blir redde 🫣 

Testen er negativ, men ikke så aller verst? Aner ikke hvordan man skal tolke EL-tester når de ikke er dønn positive, om man skal gidde å tolke dem i det hele tatt? 😅

361A3881-79B4-4C6C-A4EA-45E342CD6616.jpeg

Jeg har ofte sett en økning i styrke på testen, før jeg fikk positiv👍🏻👍🏻 så er egentlig greit å teste jevnt og trutt så er du sikker på at du ikke mister dagen da det gjelder🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2307 skrev (2 timer siden):

Jeg har ofte sett en økning i styrke på testen, før jeg fikk positiv👍🏻👍🏻 så er egentlig greit å teste jevnt og trutt så er du sikker på at du ikke mister dagen da det gjelder🙈 

Ja, det blir testing hver dag fremover og sikkert flere ganger om dagen 😅 EL er forventet rundt den 15. februar, og jeg har en god følelse på at det stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD11 og LH-stigning 😄 Kommer til å teste to ganger daglig fremover. Jeg har allerede begynt å få litt slimete utflod, så jeg krysser fingrene for god fruktbarhet denne måneden 😁🤞🏻

C42B2437-B703-4B03-94F3-01DF09E56568.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD12

Dårlig dag. Jeg er tung til sinns. Morsdag, men det har ikke mannen sett på som viktig. Har ikke fått blomster, gave eller kake. Jeg forventer svært lite, men en liten oppmerksomhet hadde jo vært fint. Før helga tok jeg også opp noe mellom oss som har plaget meg i det siste og stemninga har vært litt dårlig etter det òg, spesielt når ingen oppmerksomhet er en del av det som ble tatt opp. Problemet er at jeg savner mer lidenskap og engasjement i fra ham, men det er vanskelig for meg å vite hva jeg bør forvente når jeg selv er langt over gjennomsnittet engasjert og lidenskapelig om alt og ingenting, og å forvente at han (som naturlig er mye mer jordnær og praktisk anlagt) eller hvilken som helst nevrotypisk møter meg med samme intensitet er selvfølgelig alt for mye å be om. Men hvor mye? Det gjorde godt å snakke om det, og det var han også takknemlig for, selv om det gjorde vondt. Det forstår jeg. I følge ham får han lett prestasjonsangst og kobler helt ut når vi prater sammen noen ganger, fordi han er redd for å si noe feil, og han føler seg liten og usikker. Han føler seg ute av stand til å møte meg og min intensitet og kunnskap. Vanskelig dette her. Men jeg skal jobbe med å ikke forvente mer enn hva som er naturlig for ham og har energi til, og han skal bli bedre på å anerkjenne og dele mine gleder til tross for at han ikke forstår. For man trenger jo ikke å forstå hvorfor noen er glad for å bli glad på deres vegne! Han må også tørre å utfordre seg selv emosjonelt og intellektuelt - hans ord 😅

Ellers er både jeg og Storesøster i dårlig form i dag, og det hjelper ikke akkurat på humøret. Jeg med mine vanlige mageplager og hun med plutselig magevondt. Tror det har en sammenheng med at hun spiste alt for mye sukker og snacks i går. Hun var i bursdag og jeg er redd for at hun har fråtset 😖 Håper bare det ikke er omgangssyke på gang.

Skulle aller helst begynt å legge inn aksjer, men det skjer ikke når humøret og formen er ræva. Formen bør bedre seg ASAP! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsdagen @LilleVy94:blomst2: Har smuglest litt i dagboka di, men ikke lagt igjen spor så langt, men tenkte at nå bare måtte jeg. 

Skjønner så godt at det er sårt med lite/ingen oppmerksomhet rundt morsdagen, spesielt når du allerede har tatt opp det med lite oppmerksomhet! Høres ut som dere hadde en god og konstruktiv samtale, selv om det helt sikkert var utfordrende for dere begge. Håper det går bedre fremover, jeg tenker at med god kommunikasjon så kan det meste løse seg. Sender varme tanker din vei, og håper at det blir stemning nok til litt aksjelegging fremover etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (1 time siden):

Gratulerer med morsdagen @LilleVy94:blomst2: Har smuglest litt i dagboka di, men ikke lagt igjen spor så langt, men tenkte at nå bare måtte jeg. 

Skjønner så godt at det er sårt med lite/ingen oppmerksomhet rundt morsdagen, spesielt når du allerede har tatt opp det med lite oppmerksomhet! Høres ut som dere hadde en god og konstruktiv samtale, selv om det helt sikkert var utfordrende for dere begge. Håper det går bedre fremover, jeg tenker at med god kommunikasjon så kan det meste løse seg. Sender varme tanker din vei, og håper at det blir stemning nok til litt aksjelegging fremover etterhvert :)

Tusen takk :hjerte: Jeg er så glad for at vi kommuniserer så bra som vi gjør. Det har spart oss for mye unødvendig smerte og tull! Det går allerede litt bedre, jeg hvilte alene i senga i sta og da la han seg ved siden av meg og bare skrøt MASSE av meg, og minnet meg på hvem jeg er og at jeg er god :klem3: Jeg visste ikke at det var det jeg trengte en gang. Han traff en nerve for jeg har nok ubevisst gått rundt og vært veldig selvkritisk i det siste, og jeg fikk grått litt i armkroken hans. Kjenner meg mye nærmere mannen min nå enn for noen timer siden :klem: Da får vi se om det blir stemning for litt aksjer i kveld, om husstanden er friske og i seng :ninja: 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var litt merkelig :klo: Er det normalt å få lavere LH igjen på morgenen? Jeg ville jo ikke ha tolket peaken som positiv? Jeg får fortsette å teste i løpet av dagen og i morgen. Jeg kjente derimot litt stikking rundt den venstre eggstokken da jeg la meg, så det skjer noe! Eller har det skjedd?! :bond: Fikk lagt inn aksjer i går, heldigvis.

08699736-AE42-453C-BF76-BC6F67005849.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg har skjønt så er LH høyere på ettermiddagen enn på morgenen. Jeg opplever også at eggløsningstestene mine er svakere på morgenen, og får stort sett alltid sterkest resultat mellom klokken 14-18 🙂 Merket jeg bruker (Easy@Home) anbefaler at testene tas på ettermiddagen i sin bruksanvisning, men blir jo litt vanskelig når man også helst skal teste to ganger per dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (54 minutter siden):

Så vidt jeg har skjønt så er LH høyere på ettermiddagen enn på morgenen. Jeg opplever også at eggløsningstestene mine er svakere på morgenen, og får stort sett alltid sterkest resultat mellom klokken 14-18 🙂 Merket jeg bruker (Easy@Home) anbefaler at testene tas på ettermiddagen i sin bruksanvisning, men blir jo litt vanskelig når man også helst skal teste to ganger per dag :fnise:

Det var godt å høre! Jeg hadde ikke planlagt å ta en test på natta, men jeg drakk så mye i går ettermiddag at urinen var veldig utvannet. Ser ut som testing sent på kvelden uansett er å foretrekke fremfor morgenurin! Blir spennende å se nå i ettermiddag 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14

Testene går litt opp og ned. Veldig mye ned i ettermiddag, og plutselig mye opp før jeg la meg. Jeg vil se en positiv test snart! Krysser fingrene for i morgen.

Aksjelegging har vært vanskelig siden jeg har slitt så mye med kvalme i det siste. Det kalles visstnok funksjonell dyspepsi, men jeg lurer på om det har en sammenheng med antatt PCOS. Aldri fått bekreftet det, men det er så mye som indikerer det. Jeg har i lang tid gått på en gammel type antidepressiva for annen plage og symptomene på både PCOS og mageproblemene var så og si ikke-eksisterende med medisin. Hver gang jeg har kuttet ut medisinen for å se hvordan kroppen fungerer uten tar det ikke lang tid før kvalmen og cystene kommer tilbake igjen.

Jeg bestemte meg for å sjekke om denne medisinen kan påvirke progesteronet og fant noe veldig interessant:

Amitriptyline plays important roles in modifying the ovarian morphology and improving its functions in rats with estradiol valerate-induced polycystic ovary.

Previous studies demonstrated that depression is more prevalent in women with polycystic ovary syndrome (PCOS). In this study, we aimed to determine whether amitriptyline (AMT), an antidepressant drug, plays a role in preventing PCOS. The results showed that AMT modified ovarian morphology improved the ovarian functions and estrus cycle in estradiol valerate (EV)-induced polycystic ovary (PCO). AMT restored the levels of estradiol (E2), testosterone (T) and progesterone (P4) to normal, and elevated the level of luteinizing hormone (LH) in EV-induced PCO. No significant changes in follicle stimulating hormone (FSH) levels were observed in rats with EV or AMT treatment.(…)

Dette må jeg ta opp med legen!

Sånn ser forresten de siste testene ut. Det var godt å se at nivået steg igjen, men jeg håper ikke det egentlig er et tegn på hormonkluss :bond: 

0D0A07D7-8798-4864-AD26-9F757C2787D6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merker godt hvor mye det har å si at urinen er konsentrert. Nå er jeg veldig spent på om jeg vil få en superpositiv test eller om de blir svakere! Kalkulatorene har regnet at EL skjer i dag, men det blir kanskje i morgen? Eller tyder testene på at egget har sluppet? Jeg er dårlig på det her 😂

Håper å få lagt inn aksjer i kveld til tross for litt laber form. Det har ikke vært like moro å lage baby denne perioden 😕 Men resultatet er så verd det 💞

7D94D2C8-0933-4B3B-A9FC-CBCD15800559.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som jeg kan skrive 1DPO i dag, om ikke testene plutselig snur og ser positive ut igjen :) Tydelig peak i går og negativ i dag! 

Ingen aksjer i går, men håper det blir noe i kveld, helst i ettermiddag :plystre: Jeg vil sikre den siste sjansen! Ringte mannen i formiddag og lurte på om han hadde anledning til å ta lunsj hjemme, men det passet ikke. Akkurat nå sliter vi med å få det til å passe siden formen min går sånn opp og ned 😅 I PP1 var det mannen som sleit, denne gangen er det meg 🙈 Irriterende!

Har mindre trua på denne PP’n og det gjør meg trist. Vanskelig å finne håp og motivasjon når man er kvalm konstant og føler kroppen jobber i mot deg, ikke kan si helt sikkert når EL har vært og lagt inn mindre aksjer. Får bare krysse fingrene og håpe på det beste :hjerte: 

F19599CB-7A77-4F1E-A3E3-3CB288404BD0.jpeg

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2DPO

I dag fikk jeg lyst til å kjøre en tur og bestemte meg for å stikke innom Barnas Hus. Ble ikke mindre babysyk av det, akkurat 🥹 Såå mye fint! Flaks at jeg var innom, for jeg fant noen skikkelig fine fleecejakker til ungene som var nedsatt fra 499 til 150 kr :hoppe:

Nå tar vi vinterferie og jeg tenker på hva vi skal finne på. Det er meldt skiftende og guffent vær og jeg tviler ungene er gira på skogstur. Jeg må ha noe å gjøre for å få tiden til å gå i alle fall, for DPO-dager går i sneglefart :fnise:

Det ble lagt inn aksjer i går og nå har jeg fått tilbake trua på at dette kan gå veien 💞 Det blir veldig spennende å se! Forhåpentligvis blir det positiv test rett før mannen reiser. Krysser alt jeg har 🤞🏻🙏

God helg! 💃🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...