Gå til innhold

Når to ikke var nok likevel 💕


LilleVy94

Anbefalte innlegg

Fortsatt ingen EL i følge testen til Clearblue. Prøver å teste igjen sent i ettermiddag.

Da har jeg nok en lengre syklus enn antatt denne gangen. Glad jeg begynte å teste etter EL, hvis ikke kunne det blitt totalt skivebom. Angrer litt nå på at vi la inn flust av aksjer så tidlig, for mannen er sliten allerede. Eller er det rett og slett bare prestasjonsangst? Jeg tenkte det var lurt å legge inn aksjer i går kveld siden jeg føler EL er like om hjørnet. Mannen sleit og måtte ta pauser, han var så frustrert. Det gikk til slutt. Han trengte bare en pep talk 😅

Nå er jeg rimelig spent på når den testen vil gi meg et smilefjes. Håper ikke det er et så kort vindu at jeg går glipp av det 😬 Om det blir en PP2 går jeg over til Babyplan sine EL-tester. Clearblue blir dyrt i lengden. :dåne: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende å se når el dukker opp! 

Jeg er veldig fornøyd med strimmeltestene, også var det endel sist jeg var prøver som brukte clearblue til å bekrefte el helt sikkert 😊 Så går an å kombinere eventuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (4 timer siden):

Spennende å se når el dukker opp! 

Jeg er veldig fornøyd med strimmeltestene, også var det endel sist jeg var prøver som brukte clearblue til å bekrefte el helt sikkert 😊 Så går an å kombinere eventuelt!

Ja, det var lurt! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES! :hoppe:

Nå er jeg glad for at vi lå i går kveld! Og jeg lå LENGE med beina i været og tømte ikke ladningen før to timer etterpå 😅 Satser på at noen svømmere allerede er klare for å ta imot egget 😄 Ellers blir det lagt inn flere aksjer i dag og i morgen, med samme oppskrift som i går.

Vil dette si at jeg mest sannsynlig har eggløsning i morgen, siden jeg fikk negativt svar i morges og positiv i ettermiddag? Tror vi sier at 21. Januar er EL-dagen, og regner DPO ut i fra det. 

7BA05DA2-12C1-42EC-8AFD-D16308DE731D.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt skuffa og lei meg, kjenner jeg. Mannen var for sliten og trøtt til å ligge, så ingen aksjer i dag. En av de viktigste dagene. Får håpe han ikke er likedan i morgen. Men så skal han på pub med gutta i morgen og kommer sikkert hjem trøtt og sliten igjen :dåne: Jeg vil så gjerne bli gravid nåå. Krysser fingrene for at aksjene vi la inn i går gjør nytte!

Endret av LilleVy94
Note to self: ikke skriv innlegg hvis du er så trøtt at du ikke ser hva du skriver 😂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ny EL-test nå på morgenen. Smilefjes, og teststreken er minst like sterk som kontrollstreken. Da markerer vi 21. januar som dagen for EL 😄 Mannen er i særdeles godt humør i dag og det er tydelig at han har litt dårlig samvittighet for i går. Jeg fikk en sjeldent god klem da han sto opp, så fikk jeg kaffe på senga og det var ikke med måte på hvor glad han var i meg plutselig :fnise: Han er god :hjerte: 

Jeg vurderer å spørre mamma og pappa om de vil ha besøk av barnebarn i dag, så kan jeg og mannen være hjemme alene og «pusse opp soverommet» :himle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fikk jeg og mannen en dag for oss selv :hjerte: Nå kjenner jeg det stikker skikkelig nede ved høyre eggstokk og det begynner egentlig å bli skikkelig vondt. Jeg er litt redd for at jeg har fått store cyster igjen. Jeg pleier å få det når EL er på høyre side. Jeg endte opp på sykehus i høst da en cyste sprakk, og den smerten og traumet vil jeg helst ikke oppleve igjen, så jeg tør faktisk ikke ligge mer denne prøveperioden. Dette gjør også at jeg blir litt skeptisk på om et egg kan bli befruktet eller i det hele tatt sluppet med disse cystene til stede. Nå går vi over i DPO-land, og jeg får finne på noe som gjør at tiden går fort. Skulle helst ha strikket babyklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1DPO

Nå har vi endelig fått flytta inn på soverommet igjen. Det ble så fiiint! 😍 Skikkelig varmt, luftig og koselig. Nå venter jeg bare på ei ny sengekappe og bilder i posten, og så må jeg se hva jeg finner av småpynt. Jeg har glemt hvor viktig soverommet er for trivselen min. Ikke rart jeg har slitt med søvn med det rommet vi starta med… :dåne: 

Cystene jeg var bekymret for ser ikke ut til å være noe problem. I dag har nemlig både jeg og mannen vært helt gale etter hverandre og det ene ledet til det andre :fnise: Det ble aldri noen grand finale, så vi får se om vi får innviet soverommet og med det legge inn de siste gjeldene aksjene. Da kan vi vel ta en velfortjent pause 😇

Føler meg veldig heldig som har en så fin mann og parforhold. I februar feirer vi 13 år sammen. Da synes jeg at vi kan finne på noe fint, for det er alt for lenge siden sist :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2DPO

Alt av EL-symptomer er borte og jeg har satt meg godt til rette i DPO-land med diverse prosjekter og husarbeid for å få tiden til å gå. Jeg jobber med min fremtidige bedrift, strikker og bruker ellers alt for mye tid på å tenke på termindatoer og babynavn :fnise: Vi har allerede bestemt oss for et jentenavn, og der finnes det ikke tvil. Det føles så riktig. Det er verre med guttenavn. Sånn var det da vi fant navn til de to første også. Med Storesøster visste jeg i uke 12 at det måtte være jente fordi da jeg oppdaget navnet hennes var det som om hele kroppen min responderte med et rungende JA. Det var soleklart at det var navnet på babyen, litt som nå med jentenavnet som kom opp i forrige uke. Og joda, på OUL så vi ei lita jente :hjerte: Lillebror hadde derimot 6 navn gjennom graviditeten og navnet han fikk kom opp som et alternativ så sent som i uke 38, og ble bestemt da jordmor spurte «har han et navn?» minutter etter han kom ut. Ingen av navnene vi vurderte den gangen høres aktuelle ut i dag. Guttenavn får dermed vente til det er bekreftet at vi venter en gutt 😅 Om det klaffer i denne prøveperioden sier terminkalkulatoren at termin er 17. Oktober. Oktober er min favorittmåned!

Ellers tenker jeg mye på å gå gravid og fødsel. Jeg er ikke den samme som for 6-7 år siden, og heller ikke livssituasjonen. Hvordan takler kroppen det? Jeg har nettopp klart å komme meg ned til min idealvekt etter å ha vært overvektig pga. medisiner. Kjekt å allerede ha klær i skapet som vil passe i takt med vektøkning igjen :fnise:  Jeg er i grei form, men bekkenet sliter jeg litt med enda. Dét kan bli en utfordring. Jeg har allerede begynt å legge av penger til kiropraktor 😅 I forbindelse med fødsel kommer jeg til å huske rådet jeg fikk av kiropraktoren da jeg var gravid med Lillebror: ikke ligg på rygg under aktiv fødsel! Det er visst skikkelig belastende for bekkenet og gjør pressingen vanskeligere. Jeg lå på siden da jeg presset ut Lillebror og han var helt ute på andre press. Men jeg hadde styrtfødsel med han da, og det gjorde egentlig hele fødselen mye enklere. Men jeg kjente enorm forskjell fra da jeg lå på rygg og strevde med å få ut Storesøster som var over en kg lettere, 4 cm kortere og noen cm mindre i hodeomkrets! Førstegangsfødende den gangen, men jeg tror det hadde vært mye lettere for meg å ligge på siden, nettopp fordi bekkenet var smalt og kranglete. Tips til alle som skal føde der, altså! :nikke:

Hadde aldri trodd at jeg skulle glede meg til å føde igjen. Jeg har veldig lyst til å prøve å føde helt naturlig. Sist fikk jeg fæle bivirkninger av epiduralen, og den rakk jo så vidt å virke før pressriene kom. Blir det lik fødsel som sist dropper jeg den! 

Igjen er jeg langt fremme i tid i tankene mine. Må passe på at jeg ikke er der konstant. :fnise: 

6 dager igjen til første test!

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3DPO

Jeg har bevisst ikke lett etter symptomer så tidlig, men nå er det så mye rart som skjer med kroppen at jeg ikke klarer å se bort ifra at det kan ha en sammenheng. Og det minner meg veldig på da jeg ble gravid med Lillebror. Hadde egentlig masse symptomer tidlig i DPO-land, men ingen trodde meg 😂

Murringer i magen som kommer og går. Jeg har lagt meg sjeldent tidlig, jeg går lei av dagen, rett og slett. Vil hvile. Til vanlig vil jeg sitte oppe så lenge jeg kan. Og det er ikke pga rommet 😅 I går kveld la jeg meg kl 21, men sovnet sent fordi mannen hadde mye på hjertet. Jeg drømmer sjeldent, men de to siste nettene har jeg hatt helt ville drømmer. Rett før jeg våknet ordentlig til i dag drømte jeg at mamma sendte melding; «Lyst på Emmaljunga NXT-60 til jul?» :klo: :ler: Og i dag våknet jeg unormalt tidlig. Kroppen min er veldig innstilt på å få 8-9 timers søvn. Skulle ha våknet minst 2 timer senere. 

Innbilning er det ikke, men det kan selvsagt være en annen årsak til at kroppen oppfører seg sånn. Jeg håper dog at det er fordi den lager baby :hjerte: 

Nå ble det plutselig veeldig lenge å vente til 8DPO og første tidligtest.

Edit: Og nå har jeg blitt kvalm. Sånn typisk “aner ikke hva denne kvalmen kommer av»-kvalm. Null matlyst. Hva er det som skjer? 😅

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt 3DPO

Wtf! Festeblødning?! Jeg var nettopp på do og tenkte for meg selv «det hadde vært moro hvis det var litt blod på papiret nå» og det var det søren meg!!

Altså, nå blir jeg på grensen til hysterisk, om jeg ikke har vært det fra før 😂 

Dette, pluss plutselig kvalme og murringer, syke drømmer… Nå klarer jeg nesten ikke vente til å teste 😭 Skal det virkelig klaffe på første forsøk? 🤯

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillrex skrev (4 timer siden):

Så spennende! Hadde jo vært utrolig flott om det treffer på første forsøk 🤞🤞

Jeg håper og krysser alt jeg har! 🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4DPO

I går eskalerte kvalmen og jeg var nære på å kaste opp. Var på tur til et møte og jeg tenkte shit, vet ikke om dette går så bra 😬 Jeg kjørte innom butikken og kjøpte det som var min reddende engel mot kvalmen i starten med Lillebror: dundersalt :fnise: Da gikk det bedre og møte ble det. 

Våknet kvalm i dag også. Har hatt unormalt mye luft i magen :klo: Murringer rundt livmoren. Ikke mer blod. Metallsmak i munnen fikk jeg i dag. Sulten, men ingen matlyst. Måtte opp og tisse igjen en time etter jeg la meg i går. Hadde syke drømmer i natt også. Våknet tidlig.

Kroppen er merkelig hvis alt dette er innbilning, altså 😅 


Kjenner jeg savner å ha en god venn å snakke med når det kommer til prøving og evt. svangerskap. Jeg har ikke mange nære venner og de få jeg har vet jeg ikke om jeg vil dele dette med, av ulike årsaker. Det gjør godt å få utløp for tanker her inne, men det blir ikke det samme. Mannen er rimelig utenforstående, men veldig støttende. 

Håper bare dette går veien nå. 4 dager til første test. Kanskje lurer jeg meg til å teste 7DPO også 😇 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5DPO


Klokka nærmer seg fem på morgenen og jeg har ligget våken en stund allerede. Har sovet fryktelig dårlig i natt. Disse drømmene! :bond:

Jeg ligger og er litt bekymret nå faktisk, for jeg har relativt kraftige menssmerter. Jeg ville ha trodd at mensen har kommet, liksom. Så jeg tør ikke å reise meg opp fra senga enda, selv om jeg må på do. Er livredd for at det skal komme ei stor blødning, for de krampene her har sjelden ført meg seg noe annet. Men det henger ikke på greip. Jeg har da aldri hatt så latterlig kort lutealfase noen gang! 

Krysser i tillegg fingrene for at dette ikke er en exu 😬 Jeg har heldigvis ikke kjent noe i eggstokkene. Det er litt beroligende.

*en do-tur senere*

Ingen blødning. Kun kramper. Tolker vi det som er godt tegn, eller? 😅

Der kom Lillebror opp i senga òg. Det blir ikke noe mer søvn på meg i dag, det er bra sikkert :fnise: 

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (4 timer siden):

5DPO


Klokka nærmer seg fem på morgenen og jeg har ligget våken en stund allerede. Har sovet fryktelig dårlig i natt. Disse drømmene! :bond:

Jeg ligger og er litt bekymret nå faktisk, for jeg har relativt kraftige menssmerter. Jeg ville ha trodd at mensen har kommet, liksom. Så jeg tør ikke å reise meg opp fra senga enda, selv om jeg må på do. Er livredd for at det skal komme ei stor blødning, for de krampene her har sjelden ført meg seg noe annet. Men det henger ikke på greip. Jeg har da aldri hatt så latterlig kort lutealfase noen gang! 

Krysser i tillegg fingrene for at dette ikke er en exu 😬 Jeg har heldigvis ikke kjent noe i eggstokkene. Det er litt beroligende.

*en do-tur senere*

Ingen blødning. Kun kramper. Tolker vi det som er godt tegn, eller? 😅

Der kom Lillebror opp i senga òg. Det blir ikke noe mer søvn på meg i dag, det er bra sikkert :fnise: 

Krysser fingre for at det er baby-kramper🥳

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ser ut som om billigtestene jeg bestilte er litt forsinka i posten. Hva om jeg blir tvunget til å vente én dag ekstra?! :dåne: Haha, huff. :ler: 

Menssmertene er der fremdeles, men det er langt i fra like vondt nå. Ellers har jeg ingen matlyst, fortsatt kvalm, føler jeg går rundt og bare surrer :bond: Jeg var rastløs og kjedet meg, så jeg kjørte en tur på kjøpesenteret. Jeg så på barnevogn :ninja: Jeg sendte melding til mannen og spurte "hvordan kan jeg se på barnevogn uten å få folk til å tro at jeg har tenkt å kjøpe barnevogn?" og svaret hans var "ta med deg en dukke så de tror du er gal". Da tenkte jeg at det heller var greit å bare være ærlig. Gal er jeg uansett som ser på barnevogn 5 DPO :hoho: Jeg har forresten lite å konkludere med etter titten, annet enn at både Britax Smile og Emmaljunga NXT-60 står høyt på lista. Britax Smile 3 får de ikke inn igjen og den var jo grisebillig nå på tilbud. Får satse på at det kommer nye lignende tilbud, vi har det ikke akkurat noe travelt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6DPO

Testene er ikke her før mandag, så da blir første test 9 DPO. Egentlig greit å vente, men fy så utålmodig jeg er 😅

Jeg har fortsatt litt menssmerter og stikking nede i magen. Puppene har blitt litt fyldigere. Det merkes godt når de går fra å være vrengte bukselommer til å plutselig få både tyngde og form 🤣 Litt ømme, men ikke nevneverdig. 

I dag er jeg helt sinnsykt trøtt. Jeg må rett hjem og prøve å sove etter levering!

EDIT: Testene dukket opp i posten i dag likevel. Jeg tok en test for moro skyld :himle: Blendahvit. Selvfølgelig. Er så dum :balltre: 

Endret av LilleVy94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har symptomene plutselig fordufta. Det bekymrer meg litt. Ingen murring, kvalme, ingenting. Litt trøtt, bare. Men det blir man av å ikke få sove 😅 Det var ikke lite symptomer, heller, så at de forsvinner helt plutselig føles ikke bra. Men! Det er vel bedre å bli positivt overrasket etter å ikke ha hatt symptomer enn å ta ethvert symptom som fasit på at man er gravid. 

Håper det er en baby som lages der inne, da :hjerte: 

8 DPO er det tidligste jeg har testet positivt med mine to barn, så jeg starter testing på søndag :) 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld ble jeg plutselig veldig lei meg. Føles som det ikke klaffet denne gangen likevel. Skam kom og blandet seg oppi alle følelsene da jeg innbiller meg at jeg ikke har lov til å være lei meg for at det ikke klaffer på første forsøk, for det er tross alt bare første forsøk, og jeg tenkte at jeg heller burde ta meg sammen, være ydmyk og respektere de som virkelig sliter med å være gravide. Men faen heller. Jeg kan ikke fortsette med å skyve mine egne følelser under teppet bare fordi andre har det verre, eller fordi følelsene som dukker opp kommer av en helt på trynet tankegang. Føle først, så jobbe med tankegangen.

Det går bedre nå til tross for at jeg sjekket livmortappen før jeg la meg og oppdaget at den viser null tegn til graviditet. Den var høyt oppe en god stund, men relativt åpen. Ikke godt å si hvor åpen den er etter to fødsler, men den var og er ikke veldig lukket. Jeg begynner å lure på om jeg kunne hatt en veldig kort kjemisk? Altså at egget så vidt rakk å feste seg, gi symptomer og deretter slutte å utvikle seg. Jeg har ikke gitt opp, da. Gjør mitt beste for å ikke ta sorgen på forskudd :hjerte:

Nei, må må jeg prøve å sove! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...