LilleVy94 Skrevet 20. mars 2023 Forfatter #101 Del Skrevet 20. mars 2023 2307 skrev (17 minutter siden): Herlig! Hva slags merke er den grønne testen? Den grønne er RFSU Lurer på om den er mindre følsom, for jeg hadde tydelig strek på Babyplan sine hele veien og den første testen fra RFSU fikk jeg omtrent ikke strek på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2307 Skrevet 20. mars 2023 #102 Del Skrevet 20. mars 2023 LilleVy94 skrev (47 minutter siden): Den grønne er RFSU Lurer på om den er mindre følsom, for jeg hadde tydelig strek på Babyplan sine hele veien og den første testen fra RFSU fikk jeg omtrent ikke strek på Hørt mye dårlig om RFSU sine graviditetstester og eggløsningstester.. Skal visst være veldig lite følsom. Stol på babyplan og CB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 20. mars 2023 Forfatter #103 Del Skrevet 20. mars 2023 2307 skrev (1 time siden): Hørt mye dårlig om RFSU sine graviditetstester og eggløsningstester.. Skal visst være veldig lite følsom. Stol på babyplan og CB Hadde også hørt mye dårlig om graviditetstestene, men jeg synes det ser ut som mange bruker EL-testene og tenkte de ikke var så ille Tok en til CB nå og teststreken er minst like sterk som kontrollstreken RFSU sin kommer seg den også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 21. mars 2023 Forfatter #104 Del Skrevet 21. mars 2023 (endret) I dag har jeg voldsomme eggløsningssmerter Det har verket nede i magen mot venstre side i hele dag. Krysser alt jeg har for at det fører noe godt med seg! Jeg lurer på om egget slapp i dag, for testene har blitt svake igjen og fikk ikke smilefjes på CB’n. Sjekker igjen i kveld for å være sikker. Men det henger på greip at eggslipp = bristet follikel = væske i magen = smerte? Velger å tro det. Vi la inn aksjer i går og skal prøve igjen i kveld også, om det ikke er vondt. Pliis, la det bli en spire denne måneden Endret 21. mars 2023 av LilleVy94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #105 Del Skrevet 22. mars 2023 Da tør jeg si at jeg er 1 DPO i dag! Det er godt å få EL overstått. Håper aksjene vi har lagt inn er nok, for det ble ikke noe i går. Usikker på om tidspunktene er så sabla viktige? Bør det være på minuttet egget slipper? 🙈 Kommer vel an på kvaliteten hans, sikkert. Men etter å ha testet positivt mandag kveld, hoppet i høyet, for så å få negative tester dagen etter - de svømmerne må være veldig dårlige om de ikke holder da, eller? I tillegg til en runde på Lørdag. Nei, det får holde! Jeg føler meg mørbanka i dag. Det har gått i ett siden ungene gikk ut i vinterferie for 4 uker siden. Lillebror som tok ekstra ferie og ble syk har vært i barnehagen i 4 dager til sammen de siste 4 ukene Han gledet seg veldig å komme tilbake i dag. Det skjønner jeg godt. Det er begrenset hvor morsomt det kan være å henge med mamma 24/7 Ellers skylder jeg litt på hormonene også, kraftig fall i østrogen liker kroppen min dårlig. I dag tar jeg derfor en skikkelig hviledag. Kommer til å stryke masse på magen, sånn i tilfelle det har noen virkning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 22. mars 2023 #106 Del Skrevet 22. mars 2023 Håper det går veien denne gangen 🤞❤️ En gang med aksjelegging er alt som skal til. Diverse studier tyder på at det er høyest sjanse hvis man får lagt inn aksjer dag 1-3 før el, deretter god sjanse på dag 4 før el og eggløsningsdagen 😊 Så da har dere optimale sjanser 🤞😊 Ifølge studiene så øker ikke sjansen betydelig ved å treffe på flere dager heller, så da kan man slå seg godt til ro om man har truffet en av dagene da 😁 Leit med mye sykdom, får håpe det roer seg nå 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 22. mars 2023 Forfatter #107 Del Skrevet 22. mars 2023 Lillrex skrev (5 timer siden): Håper det går veien denne gangen 🤞❤️ En gang med aksjelegging er alt som skal til. Diverse studier tyder på at det er høyest sjanse hvis man får lagt inn aksjer dag 1-3 før el, deretter god sjanse på dag 4 før el og eggløsningsdagen 😊 Så da har dere optimale sjanser 🤞😊 Ifølge studiene så øker ikke sjansen betydelig ved å treffe på flere dager heller, så da kan man slå seg godt til ro om man har truffet en av dagene da 😁 Leit med mye sykdom, får håpe det roer seg nå 🤞 Det var godt å høre! Takk 😁 Da er det bare å vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 23. mars 2023 Forfatter #108 Del Skrevet 23. mars 2023 2DPO I dag har vært en sånn dag hvor det ikke har vært så kult å være ikke-nevrotypisk for både en og to i familien. Klær som klør, våt flekk på sokken, feil rekkefølge i middagsrutinen - generelt overstimulert etter en lang dag. Vi fant fort ut at vi bare droppet å gjøre som forventet og gjorde heller det som passet oss. Ingen rydding eller oppvask, lekser og mas om å gjøre ditt og datt. Vi fant heller ei bok om fugler (med lyd!) og lærte å kjenne igjen fuglene på sangen. Ordvekslingen rundt bordet under kveldsmaten gikk både på tysk, engelsk, fransk og spansk. Lillebror hang så vidt med, men nå er han stolt av å kunne be om en brødskive med skinke på engelsk om han skulle få behov for det Jeg måtte dobbeltsjekke at jeg bare er 2 DPO i dag. Føles ut som jeg er på dag 4, minst! Det har vært en lang dag, men andre ord 😅 Håpet er stort og ventetiden blir ekstra lang. Forventningene er ikke like store, men det påvirker ikke håpet. Hadde håp bare vært nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #109 Del Skrevet 27. mars 2023 5DPO, PP3 Jeg fikk en mellomblødning igjen i går, like etter jeg kjente et stikk i magen. Jeg forstår ikke hvorfor Det kan jo være festeblødning, jeg har lest at flere har opplevd en liten blødning rundt 4-5 dpo og vært gravide, men nå har det skjedd meg flere ganger og har ikke blitt gravid. Da tar jeg det ikke som et godt tegn. Det gjør skikkelig vondt, for jeg hadde sånn tro på denne PP’n. Jeg skal til legen igjen i dag og da må jeg prøve å få svar på hva som egentlig foregår. Det merkelige er at jeg ikke opplevde slike mellomblødninger før vi begynte prøvingen, så et spørsmål som går igjen i hodet er om det faktisk er et egg som prøver å feste seg, men som ikke får det til? Jeg har en teori om at hinnen ikke er sterk/tykk nok. 1. fordi jeg blør lenge og det ikke er mange dagene mellom siste blødning og EL (bortsett fra denne gangen, kanskje) og 2. for lavt progesteronnivå. Nå har jeg bestilt progesteronkrem og håper den vil hjelpe 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 27. mars 2023 Forfatter #110 Del Skrevet 27. mars 2023 Jeg har fått progesteronstøtte! Legen mente det var en god løsning for å få på plass en god syklus og så får vi bare se. Jeg kan begynne allerede i dag. Jeg får ha kremen jeg bestilte i bakhånd i tilfelle tablettene ikke funker. Gestagener er jo tross alt ikke naturlige. Håper dette er det lille som skal til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 29. mars 2023 Forfatter #111 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg spotter fremdeles, og det kom ikke som en overraskelse at første test var negativ. Orker ikke å teste mer denne syklusen heller. Det er ikke noe vits, og jeg sløser bare penger på det. Jeg føler meg matt. Veldig lei meg, men de følelsene har jeg ikke hatt kapasitet til å føle for fullt enda. Vi er «bare» på PP3, men det føles som vi har prøvd lenge og jeg forstår ikke hvordan folk klarer å holde hodet over vann etter flere år? For meg føles det skikkelig vondt å ikke ha klart det enda. Mulig fordi jeg nå ser at jeg har et reelt problem med syklus/hormoner og skjønner at dette faktisk kan bli vanskeligere enn vi trodde. Jeg var jo ekstremt fertil for 7 år siden. Rakk så vidt å gå fra «hva om vi prøver på nr 2?» til testen lyste Gravid 1-2 uker. Dette betyr også at det ikke blir baby i 2023, noe jeg hadde sett frem til. Babykos i jula osv. Nå er det bare å vente på TR og forhåpentligvis klaffer det ved neste EL 🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 30. mars 2023 Forfatter #112 Del Skrevet 30. mars 2023 Der kom TR, mest sannsynlig. Ikke godt å vite når jeg har spottet hele uka 😅 Bra syklusen begynner å bli mer stabil, i det minste Jeg har lest meg opp på hva annet jeg kan gjøre for å styrke livmorslimhinnen og da står det mye om vitamin E. Gode kilder er avokado, egg, valnøtter og mandler, rød paprika, grønne grønnsaker og fet fisk. Betakaroten (gulrøtter) skal også være bra, og styrker også sædkvalitet. Da skal jeg hive innpå med gode matvarer, fôre mannen med gulrøtter og håpe på det beste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 31. mars 2023 Forfatter #113 Del Skrevet 31. mars 2023 «Mamma, skal du bli gravid snart?» 8-åringen vår skal ikke undervurderes, altså «Hvorfor spør du om det?» spurte jeg. «Fordi i søpla på badet lå det papir med en gravid dame som det sto Babyplan på» Jeg visste ikke hva jeg skulle svare så jeg dro en hvit en og sa det var posen til en krem for gravide som ikke-gravide også bruker Nå føler jeg meg som en idiot som løy til henne og kommer til å fortelle sannheten (delvis) i morgen. At mamma sjekker om hun er gravid noen ganger, som mange damer må gjøre iblant uten at de er det. Å si at vi faktisk prøver vil jeg holde tilbake, for etterpå ga hun uttrykk for at hun ikke vil at jeg skal ha en ny baby Forandringer og uforutsigbarhet er vanskelig for henne og hun har lett for å bli sjalu. Sjalusi er en følelse hun snakker mye om for tiden. Vi får jobbe litt med det og se hva hun har behov for I morgen drar vi på påskeferie. Det skal bli deilig! Ett barn er litt forkjøla, men jeg håper det ikke blir så ille at vi må dra hjem tidlig eller i verste fall ikke kan dra. Krysser alt jeg har! 🤞🏻😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 2. april 2023 Forfatter #114 Del Skrevet 2. april 2023 WTF!!! 😭😭💜 «TR» ble det liksom aldri noe av og blødningene stoppet opp igjen. Jeg har vært usedvanlig sliten og trøtt etter påsketur og nå kvalm. Tok en strimmeltest bare for å være sikker og fikk DETTE! Jeg er helt i sjokk 😭 Streken ble synlig med én gang og jeg tenkte «er det virkelig mulig», og den ble sterkere og sterkere mens jeg dro frem CB’n. Gravid 2-3 viser den, og jeg tror jeg er ca 12 dpo, så her er det enten tvillinger, eller så har jeg bomma på EL, eller så festet det seg tidlig, eller så produseres det HCG i en rekordfart 😅💜 Nå må sjokket få roet seg, jeg må sove og i morgen får jeg klarne tankene litt. Dette ble en helt annen påske enn hva jeg forestilte meg 💜 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoonful Skrevet 2. april 2023 #115 Del Skrevet 2. april 2023 Ååååh, gratulerer @LilleVy94! Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast fremover, gleder meg til å følge videre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 2. april 2023 Forfatter #116 Del Skrevet 2. april 2023 Spoonful skrev (3 minutter siden): Ååååh, gratulerer @LilleVy94! Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast fremover, gleder meg til å følge videre! Takk! 💜 Jeg håper 2-3 er et godt tegn og at den sitter godt til termin i midten av Desember 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 3. april 2023 Forfatter #117 Del Skrevet 3. april 2023 3+6 uker gravid 💕 Litt vanskelig å fastsette termin med nhi sin kalkulator, men jeg regnet frem til hvor det står unnfangelse rundt 21. mars, datoen for EL. Termin 15. Desember ❄️🎄 Jeg kan fortsatt ikke tro at dette er sant. Likevel er det ikke lenger noe tvil om hva som foregår i kroppen akkurat nå. Jeg har ikke tenkt at det jeg opplever er symptomer på graviditet, men selvfølgelig er det jo det 😅 Puppene er ikke ømme, men de har blitt vesentlig tyngre. Jeg har litt murringer i livmoren og er temmelig oppblåst. Kvalme kommer og går. Er sliten og trøtt. På hytta satt jeg og hutret og frøs etter vi hadde tent opp og nådd 30 grader inne Trodde jeg var i ferd med å bli syk! Ellers har jeg ikke hatt noe særlig cravings eller aversjoner enda, bortsett fra forrige søndag hvor jeg fikk akutt lyst på McFlurry og fries 😂 Nå skal jeg ta livet helt med ro resten av ferien og håpe at spiren holder seg på plass 💜 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillrex Skrevet 3. april 2023 #118 Del Skrevet 3. april 2023 Gratulerer med spiren 🥰😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleVy94 Skrevet 3. april 2023 Forfatter #119 Del Skrevet 3. april 2023 Lillrex skrev (52 minutter siden): Gratulerer med spiren 🥰😊 Tusen takk 😍💜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2307 Skrevet 3. april 2023 #120 Del Skrevet 3. april 2023 Gratulerer!!❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå