Gå til innhold

Stebesteforeldre forskjellsbehandler

Fremhevede innlegg

Skrevet
Elliane2 skrev (7 timer siden):

Ja ikke sant🥰

Tviler sterkt på at du synes dette er ok. Tipper vi får en ny sytetråd fra deg den dagen hn som nå er 5 år sitter med en feit sparekonto, mens den andre ungen din evt ikke gjør det. Skal du ta penger fra den yngste da, og gi til den eldste? Utifra det du skriver her tror jeg du lett kunne ha funnet på noe slikt. 

Anonymkode: 3c734...93f

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tviler sterkt på at du synes dette er ok. Tipper vi får en ny sytetråd fra deg den dagen hn som nå er 5 år sitter med en feit sparekonto, mens den andre ungen din evt ikke gjør det. Skal du ta penger fra den yngste da, og gi til den eldste? Utifra det du skriver her tror jeg du lett kunne ha funnet på noe slikt. 

Anonymkode: 3c734...93f

Enig der.

En annen ting er at ts ikke kan forvente at alles verden skal kretse om hennes 14 åring for valg hun selv har tatt. Det er ts som har valgt og gå inn i et forhold med en annen mann enn barnets far, og i tillegg få barn med denne mannen. Så presterer ts å forvente at svigermor skal likebehandle hennes barn, og dermed legge ansvaret på hennes valg oger på svigermor. 

Anonymkode: f96c4...db5

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest Elliane2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er jo bare gnål som kommer fra deg. Du tar jo ikke til deg svarene du får, men kommer hele tiden med hvor urettferdig svigermor behandler ditt barn kontra sitt barnebarn. 

Du har enda ikke svart på spørsmål som ble stilt tidligere i tråden, om du favoriserer eldstemann. For sånn ser det nemlig ut her. 

Har kommet utrolig mange kommenterer og spørsmål her, så har ikke klart å svare på alle dessverre. Jeg favoriserer ikke noen av barna, jeg vil at begge skal føle seg like mye verdt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo bare gnål som kommer fra deg. Du tar jo ikke til deg svarene du får, men kommer hele tiden med hvor urettferdig svigermor behandler ditt barn kontra sitt barnebarn. 

Du har enda ikke svart på spørsmål som ble stilt tidligere i tråden, om du favoriserer eldstemann. For sånn ser det nemlig ut her. 

Herregud for noen svar fra deg

Anonymkode: 4392e...e23

Skrevet

Men sånn er det jo når foreldre ikke holder sammen, og finner nye partnere og får nye barn. Jeg er selv oppvokst sånn, og det går helt fint å forklare barn at det er en forskjell på ste- og biologisk. Det er klart litt vondt når steforeldre behandler barna ulikt, særlig om det er lite kontakt med biologisk far/mor, men at besteforeldre, tanter, onkler osv. gjør det, går helt fint å forklare. 

Men det er klart at 9 gaver er veldig voldsomt uansett. 

Anonymkode: f40ca...668

• Liker 2
Skrevet

Du er urimelig.. 14 åringen er ikke deres barnebarn. 5 åringen er det. Det skulle bare mangle at ikke 5nåringen fikk.mer gaver og at hun fikk mer penger. Du må lære deg en ting , og det er at biologiske barnebarn alltid vil ligge hjertet nærmest. Blod er alltis tykkere enn vann. Jeg syns du skal la dette gå,.selv om det er sårt for deg. Du kan ikke tvinge de til å bli besteforeldre til.et barn du har med en annen mann.  Det er ikke fair . Det at de behandler han bra,.er godt nok. Ikke forvent noe mer.

Skrevet
8 hours ago, Elliane2 said:

Har kommet utrolig mange kommenterer og spørsmål her, så har ikke klart å svare på alle dessverre. Jeg favoriserer ikke noen av barna, jeg vil at begge skal føle seg like mye verdt. 

Hva er femåringen verdt da, om du er så sabla opptatt av at fjortenåringen må få mest? 

Anonymkode: 1b4b5...447

• Liker 3
Skrevet

Ikke lest hele tråden, men 9 gaver?! Ville faktisk sagt i fra om at dere ikke ønsker og trenger så mange gaver. Her får vi én gave fra feks besteforeldre..

Og enig i at det er feil med såpass forskjellsbehandling. Skal dere og fjortenåringen sitte og se på når femåringen åpner dusinvis med gaver? Det er jo håpløst. Og ja, tenåringen forstår jo at barn får flere gaver, men 9 bare fra to personer?? Sykt… bare sykt.

Anonymkode: b3e83...487

Gjest Elliane2
Skrevet
Jon Are skrev (1 time siden):

Du er urimelig.. 14 åringen er ikke deres barnebarn. 5 åringen er det. Det skulle bare mangle at ikke 5nåringen fikk.mer gaver og at hun fikk mer penger. Du må lære deg en ting , og det er at biologiske barnebarn alltid vil ligge hjertet nærmest. Blod er alltis tykkere enn vann. Jeg syns du skal la dette gå,.selv om det er sårt for deg. Du kan ikke tvinge de til å bli besteforeldre til.et barn du har med en annen mann.  Det er ikke fair . Det at de behandler han bra,.er godt nok. Ikke forvent noe mer.

Takk for svar😊

Gjest Elliane2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke lest hele tråden, men 9 gaver?! Ville faktisk sagt i fra om at dere ikke ønsker og trenger så mange gaver. Her får vi én gave fra feks besteforeldre..

Og enig i at det er feil med såpass forskjellsbehandling. Skal dere og fjortenåringen sitte og se på når femåringen åpner dusinvis med gaver? Det er jo håpløst. Og ja, tenåringen forstår jo at barn får flere gaver, men 9 bare fra to personer?? Sykt… bare sykt.

Ja vi har bestemt oss for å si i fra til svigermor at vi syns det er for mye gaver. De 9 gavene er bare fra henne da hun og svigerfar er skilt.  Takk for svar😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er 9 gaver da? Ungen min fikk en gave fra besteforeldrene. I den lå to treningstightser, to treningstopper, en hettejakke, to par sokker og en notatbok typ treningsdsgbok. Fikk hun da en eller åtte gaver?

Og hoppet du glatt bukk over det fakta at særkullsungen til ts får gaver fra sin biologiske far, besteforeldre på farssiden, tanter og onkler på farssiden etc, som 5-åringen ikke får noe fra (naturlig nok)?

Elliane2 skrev (Akkurat nå):

Ja vi har bestemt oss for å si i fra til svigermor at vi syns det er for mye gaver. De 9 gavene er bare fra henne da hun og svigerfar er skilt.  Takk for svar😊

«Vi» eller du?

Kanskje antallet og prisen på gavene til særkullsungen din også går ned nå da? siden farmor ikke penger får lov å kjøpe mer til sitt eget barnebarn. Da kommer vel ny klagetråd. 

Anonymkode: ce773...99b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Elliane2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva er femåringen verdt da, om du er så sabla opptatt av at fjortenåringen må få mest? 

Anonymkode: 1b4b5...447

Du har bestemt deg for å pirke på alt jeg skriver du, så dette er siste svaret jeg gir deg. Jeg mener at begge barna er akkurat like mye verdt. 5 åringen får veldig mye gaver uansett i løpet av året, så hen vil uansett få mye mer enn 14 åringen. Det har vært sånn i 5 år nå. Både vi foreldre og 14 åringen reagerte på kjempestor forskjell i antall gaver nå på julaften og tidligere julaftener.  Takk for svar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Han er ikke deres barnebarn. Skjønner ikke hva du sliter med å forstå med det

Anonymkode: 2f88a...b03

Voksne sliter vel ikke forstå verre med barna? 

Anonymkode: b9536...c8e

Skrevet
Sitat

Helt sykt at voksne mennesker ikke ser hva de gjør med barn. Hårreisende faktisk

Anonymkode: b9536...c8e

Gjest Elliane2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er 9 gaver da? Ungen min fikk en gave fra besteforeldrene. I den lå to treningstightser, to treningstopper, en hettejakke, to par sokker og en notatbok typ treningsdsgbok. Fikk hun da en eller åtte gaver?

Og hoppet du glatt bukk over det fakta at særkullsungen til ts får gaver fra sin biologiske far, besteforeldre på farssiden, tanter og onkler på farssiden etc, som 5-åringen ikke får noe fra (naturlig nok)?

«Vi» eller du?

Kanskje antallet og prisen på gavene til særkullsungen din også går ned nå da? siden farmor ikke penger får lov å kjøpe mer til sitt eget barnebarn. Da kommer vel ny klagetråd. 

Anonymkode: ce773...99b

Vi mener det ikke er sunt for et barn å få så mye gaver, da blir forventningen at hen skal få noe hver gang hen ser farmor. Så nei, det kommer jeg ikke til å klage på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Her deles også atv likt!

Er du riv ruskende gal? Deles arv på stebarn? Stebarn kan være ute av livet ditt på et blunk. Arven er barnas rett ikke stebarna. Stebarna arver egne foreldre 

Anonymkode: 5d476...a81

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er du riv ruskende gal? Deles arv på stebarn? Stebarn kan være ute av livet ditt på et blunk. Arven er barnas rett ikke stebarna. Stebarna arver egne foreldre 

Nei hvorfor er jeg gal fordi jeg ønsker annerledes enn det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei hvorfor er jeg gal fordi jeg ønsker annerledes enn det 

Fordi du tar en beslutning på vegne av barna dine. En beslutning som ikke er din å ta. Du frarøver dem arv. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi du tar en beslutning på vegne av barna dine. En beslutning som ikke er din å ta. Du frarøver dem arv. 

Selvsagt er det vår beslutning å ta, herregud. Å mine foreldre gjorde akkurat det samme!

Skrevet
Elliane2 skrev (1 time siden):

Å hvordan gjør svigerfar det med gaver til barnebarnet sitt og ditt barn? 

Elliane2 skrev (1 time siden):

Vi mener det ikke er sunt for et barn å få så mye gaver, da blir forventningen at hen skal få noe hver gang hen ser farmor. Så nei, det kommer jeg ikke til å klage på.

Da er det deres ansvar som foreldre å forklare barna deres at man ikke alltid kan forvente å få noe. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...