AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #81 Skrevet 26. desember 2022 Jeg er hvertfall sjeleglad mine foreldre valgte å ta imot sine "stebarnebarn" med åpne armer, og aldri gjøre forskjell på biologiske barnebarn og ikke. Jeg bodde fortsatt hjemme da min bror fant seg kjæreste med barn fra før, og sakte men sikkert ble de en del av vår familie, og jeg glemmer støtt og stadig at vi faktisk ikke er i slekt. Nå er de voksne, og de har blitt behandlet helt likt som andre barnebarn/nevøer/nieser i familien. Det har ikke vært vårt (dvs oss som stetanter eller ste-besteforeldre) ansvar å sørge for at samlet gavesum totalt per barn ble likt, så barna har fått samme verdi i gaver okke som. Javel, så har noen av de fått gaver fra biologiske besteforeldre også, men det har ikke vært noen tvil om at vi som ste-familie har hatt en mye større rolle i deres liv, og da skal de selvfølgelig behandles likt som de andre barna i familien!! Utrolig hvor smålige enkelte er altså. "Blod er tjukkere enn vann c, nei, faktisk ikke alltid. Anonymkode: e2bed...041 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #82 Skrevet 26. desember 2022 Vi har ett barn hver. De har i alle år fått litt mindre i gaver fra stebesteforeldre, og det har da aldri vært noe problem. Anonymkode: 37f63...d44 3 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. desember 2022 #83 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): KG inspirerer meg hver dag til hva slags menneske jeg IKKE vil være 🙄 her er folk så kyniske og usympatiske at jeg faktisk blir litt kvalm. Heldigvis er mine svigerforeldre like glad i alle våre barn🙏🏻 Og jeg ber til Gud at jeg aldri blir som de bitre kjerringene som sitter å kommenterer her når jeg er bestemor! Aldri i verden om jeg vil gjøre forskjell på mine barns barn og bonusbarn!!! Nei usj!! Du har kanskje fått dette rådet allerede, men få mannen din til å stå opp for sine bonusbarn. Han kan jo ta den kampen, ikke du? Han må fortelle sine foreldre at hans bonusbarn betyr like mye for HAN som 5 åringen og han blir såret på deres vegne når de blir annerledes behandlet. At de er SØSKEN. Anonymkode: dc3df...b8a Det er lett å si på forhånd før man plutselig står i situasjonen og merker at man ikke klarer å se på bonusbarnebarn på samme måte som ekte barnebarn. Å kalle de som ikke er enig med deg for bitre kjerringer er patetisk hersketeknikk du kunne du spart deg.
Gjest Elliane2 Skrevet 26. desember 2022 #84 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): KG inspirerer meg hver dag til hva slags menneske jeg IKKE vil være 🙄 her er folk så kyniske og usympatiske at jeg faktisk blir litt kvalm. Heldigvis er mine svigerforeldre like glad i alle våre barn🙏🏻 Og jeg ber til Gud at jeg aldri blir som de bitre kjerringene som sitter å kommenterer her når jeg er bestemor! Aldri i verden om jeg vil gjøre forskjell på mine barns barn og bonusbarn!!! Nei usj!! Du har kanskje fått dette rådet allerede, men få mannen din til å stå opp for sine bonusbarn. Han kan jo ta den kampen, ikke du? Han må fortelle sine foreldre at hans bonusbarn betyr like mye for HAN som 5 åringen og han blir såret på deres vegne når de blir annerledes behandlet. At de er SØSKEN. Anonymkode: dc3df...b8a Helt enig, takk for svar❤️
Gjest Elliane2 Skrevet 26. desember 2022 #85 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg er hvertfall sjeleglad mine foreldre valgte å ta imot sine "stebarnebarn" med åpne armer, og aldri gjøre forskjell på biologiske barnebarn og ikke. Jeg bodde fortsatt hjemme da min bror fant seg kjæreste med barn fra før, og sakte men sikkert ble de en del av vår familie, og jeg glemmer støtt og stadig at vi faktisk ikke er i slekt. Nå er de voksne, og de har blitt behandlet helt likt som andre barnebarn/nevøer/nieser i familien. Det har ikke vært vårt (dvs oss som stetanter eller ste-besteforeldre) ansvar å sørge for at samlet gavesum totalt per barn ble likt, så barna har fått samme verdi i gaver okke som. Javel, så har noen av de fått gaver fra biologiske besteforeldre også, men det har ikke vært noen tvil om at vi som ste-familie har hatt en mye større rolle i deres liv, og da skal de selvfølgelig behandles likt som de andre barna i familien!! Utrolig hvor smålige enkelte er altså. "Blod er tjukkere enn vann c, nei, faktisk ikke alltid. Anonymkode: e2bed...041 Det er slik hos oss også, helt klart begrenset forhold med sin fars side av familien. Mye mer forhold med stefamilien og min side, så håpet er at søsknene skal oppleve at de er like mye verdt for besteforeldre. Takk for svar❤️
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #86 Skrevet 26. desember 2022 Elliane2 skrev (1 minutt siden): Det er slik hos oss også, helt klart begrenset forhold med sin fars side av familien. Mye mer forhold med stefamilien og min side, så håpet er at søsknene skal oppleve at de er like mye verdt for besteforeldre. Takk for svar❤️ Tror du det kan hjelpe å snakke med de så de kan gi litt jevnere gaver, så heller spare penger til 5åringen en plass? Så blir det ikke så synlig? Anonymkode: 664da...643
Gjest Elliane2 Skrevet 26. desember 2022 #87 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men sånn er ikke situasjonen her. 14-åringen får gaver av faren og den suden av familien. TS vil bare at hun skal få dobbelt så mye som andre ved å få like mye av de ekstra besteforeldrene. Hun ser ikke på totalen, kun det at det er et sted hun kan tyne ut litt mer og prøver å spille urettferdig og forskjellsbehandlings-kortet. Anonymkode: 2b0d4...bfd Oj😳 Er heller at 5 åringen burde fått mindre…
Gjest Elliane2 Skrevet 26. desember 2022 #88 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du det kan hjelpe å snakke med de så de kan gi litt jevnere gaver, så heller spare penger til 5åringen en plass? Så blir det ikke så synlig? Anonymkode: 664da...643 Ja det tror jeg er det beste, skal få samboer til å ta den praten med sin mor. Takk for godt tips❤️
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #89 Skrevet 26. desember 2022 Wow ts! Du og særkullsbarnet ditt virker ufattelig griske 😱 En 14-åring føler seg lite verdsatt når hen får to flotte gaver av sitt halvsøskens besteforeldre, fordi de gir sitt eget barnebarn flere? Her skal man klore til seg i pose og sekk skjønner jeg. Og du evner ikke å forklare ungen din, den snart voksne ungen din, at det er forskjell på stefamilie og biologisk familie? Og at hen får fra både sine egne besteforeldre, OG fra stebesteforeldrene? Anonymkode: ce773...99b 8 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #90 Skrevet 26. desember 2022 Elliane2 skrev (2 minutter siden): Ja det tror jeg er det beste, skal få samboer til å ta den praten med sin mor. Takk for godt tips❤️ Bare hyggelig, jeg tenker at det kan ikke være et urimelig spørsmål, de kan jo fortsatt skjemme bort den minste, bare ikke så åpenlyst. Anonymkode: 664da...643
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #91 Skrevet 26. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Wow ts! Du og særkullsbarnet ditt virker ufattelig griske 😱 En 14-åring føler seg lite verdsatt når hen får to flotte gaver av sitt halvsøskens besteforeldre, fordi de gir sitt eget barnebarn flere? Her skal man klore til seg i pose og sekk skjønner jeg. Og du evner ikke å forklare ungen din, den snart voksne ungen din, at det er forskjell på stefamilie og biologisk familie? Og at hen får fra både sine egne besteforeldre, OG fra stebesteforeldrene? Anonymkode: ce773...99b Det er tydeligvis ikke så viktig med hva femåringen kommer til å føle, når fjortenåringen får likt fra femåringens besteforeldre pluss egne. Anonymkode: 1b4b5...447 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #92 Skrevet 26. desember 2022 Elliane2 skrev (7 minutter siden): Oj😳 Er heller at 5 åringen burde fått mindre… Så det du mener er at besteforeldrene skal gi to gaver til 5-åringen, barnebarnet sitt og to gaver til 14-åringen din for at det skal bli likt. Deretter skal 5-åringen bare se på at 14-åringen pakker opp de ekstra gavene den har fått fra sine egne besteforeldre og pappa. At 14-åringen sitter med større gavehaug da ungdommen får fra flere givere spiller ingen rolle tydligvis. Her skal 5-åringen tape for at storesøsken for all del ikke må lære hvordan verden henger sammen. Anonymkode: 2b0d4...bfd 6 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #93 Skrevet 26. desember 2022 Anonym Brukar0 skrev (53 minutter siden): Det er lett å si på forhånd før man plutselig står i situasjonen og merker at man ikke klarer å se på bonusbarnebarn på samme måte som ekte barnebarn. Å kalle de som ikke er enig med deg for bitre kjerringer er patetisk hersketeknikk du kunne du spart deg. Vi står i situasjonen og jeg mener fortsatt det samme Anonymkode: 4392e...e23
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #94 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så det du mener er at besteforeldrene skal gi to gaver til 5-åringen, barnebarnet sitt og to gaver til 14-åringen din for at det skal bli likt. Deretter skal 5-åringen bare se på at 14-åringen pakker opp de ekstra gavene den har fått fra sine egne besteforeldre og pappa. At 14-åringen sitter med større gavehaug da ungdommen får fra flere givere spiller ingen rolle tydligvis. Her skal 5-åringen tape for at storesøsken for all del ikke må lære hvordan verden henger sammen. Anonymkode: 2b0d4...bfd Seriøst? 5 åringen får 9 gaver, det er totalt unødvendig Anonymkode: 4392e...e23
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #95 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så det du mener er at besteforeldrene skal gi to gaver til 5-åringen, barnebarnet sitt og to gaver til 14-åringen din for at det skal bli likt. Deretter skal 5-åringen bare se på at 14-åringen pakker opp de ekstra gavene den har fått fra sine egne besteforeldre og pappa. At 14-åringen sitter med større gavehaug da ungdommen får fra flere givere spiller ingen rolle tydligvis. Her skal 5-åringen tape for at storesøsken for all del ikke må lære hvordan verden henger sammen. Anonymkode: 2b0d4...bfd Hvis det blir resultatet så er jo ikke det greit heller. Anonymkode: 664da...643
Gjest Elliane2 Skrevet 26. desember 2022 #96 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Så det du mener er at besteforeldrene skal gi to gaver til 5-åringen, barnebarnet sitt og to gaver til 14-åringen din for at det skal bli likt. Deretter skal 5-åringen bare se på at 14-åringen pakker opp de ekstra gavene den har fått fra sine egne besteforeldre og pappa. At 14-åringen sitter med større gavehaug da ungdommen får fra flere givere spiller ingen rolle tydligvis. Her skal 5-åringen tape for at storesøsken for all del ikke må lære hvordan verden henger sammen. Anonymkode: 2b0d4...bfd Nei, at 14 åringen får noe mindre fra svigers enn 5 åringen er helt innafor. Men at det er så stor forskjell er unødvendig. 14 åringen skjønner at hen får fra sine besteforeldre og tanter /onkler som 5åringen ikke får fra.
Gjest Elliane2 Skrevet 26. desember 2022 #97 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare hyggelig, jeg tenker at det kan ikke være et urimelig spørsmål, de kan jo fortsatt skjemme bort den minste, bare ikke så åpenlyst. Anonymkode: 664da...643 Ja ikke sant🥰
Gjest Elliane2 Skrevet 26. desember 2022 #98 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er tydeligvis ikke så viktig med hva femåringen kommer til å føle, når fjortenåringen får likt fra femåringens besteforeldre pluss egne. Anonymkode: 1b4b5...447 Er mer bekymret for 5 åringens forventninger til å få ting fra farmor hver gang de møtes. Hun er ekstrem gavmild både til jul, bursdager og ellers i året. Det blir for mye, og spesielt når det i 90 prosent av tilfellene kun er 5 åringen som får noe.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #99 Skrevet 26. desember 2022 Dere som sier at det skal være likt - Ville dere godtatt å ha fks delt farsarven deres med stesøsken, når de også vil arve sin egen far i tilegg? Anonymkode: e60c6...b86 8 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. desember 2022 #100 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Vi står i situasjonen og jeg mener fortsatt det samme Anonymkode: 4392e...e23 Folk reagerer ulikt på slike situasjoner og din reaksjon er ikke fasit for alle andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå