AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #101 Skrevet 26. desember 2022 Elliane2 skrev (4 timer siden): Hadde det vært litt mer så hadde jeg ikke hatt problemer med det. Er du kravstor, eller favoriserer du eldste? Anonymkode: f96c4...db5 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #102 Skrevet 26. desember 2022 Anonym Brukar0 skrev (25 minutter siden): Folk reagerer ulikt på slike situasjoner og din reaksjon er ikke fasit for alle andre. Det er ikke di. Heller men når noen skriver at man ikke kan vite før man står i situasjonen svarer jeg på det;) Anonymkode: 4392e...e23
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #103 Skrevet 26. desember 2022 Så lenge ditt eldste barn også får gaver av besteforeldre på andre siden synes jeg ikke du bør forvente at sviger gir lik sum til 14-åringen. Da får jo 14-åringen egentlig mye mer. Anonymkode: f7147...5fc 5 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. desember 2022 #104 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke di. Heller men når noen skriver at man ikke kan vite før man står i situasjonen svarer jeg på det;) Anonymkode: 4392e...e23 Jeg har ikke påstått at jeg vet hvordan jeg ville reagert heller 🤷♀️
Gjest Elliane2 Skrevet 26. desember 2022 #105 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så lenge ditt eldste barn også får gaver av besteforeldre på andre siden synes jeg ikke du bør forvente at sviger gir lik sum til 14-åringen. Da får jo 14-åringen egentlig mye mer. Anonymkode: f7147...5fc 14 åringen får normale mengder gaver, og like mye som biologiske fettere og kusiner. Men problemet er at stefarmor er ekstrem gavmild med både julegaver, bursdagsgaver og ting ellers i året til 5 åringen. Så slik det har vært er 14 åringen ikke i nærheten av å få like mye og i hvertfall ikke mer. Det har til og med hendt at farmoren har hatt med seg begge mine barn på kjøpesenter og 5 åringen får bokstavelig talt alt hun peker på, og farmor handler for 1200 til hen og 14 åringen har fått en hundrelapp. Det er unødvendig å gjøre forskjell på den måten mener jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #106 Skrevet 26. desember 2022 Anonym Brukar0 skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke påstått at jeg vet hvordan jeg ville reagert heller 🤷♀️ Sp hva i all verden reagerer du på da? Anonymkode: 4392e...e23
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. desember 2022 #107 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sp hva i all verden reagerer du på da? Anonymkode: 4392e...e23 Du får pusse brillene dine og lese det jeg har skrevet en gang til.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #108 Skrevet 26. desember 2022 Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå): Du får pusse brillene dine og lese det jeg har skrevet en gang til. Nei! Jeg svarer på noe som blir sagt og du skal bare klage, tåpelig Anonymkode: 4392e...e23
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 26. desember 2022 #109 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei! Jeg svarer på noe som blir sagt og du skal bare klage, tåpelig Anonymkode: 4392e...e23 Hvor har jeg klaget på noe som helst?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #110 Skrevet 26. desember 2022 Den mannen du har valgt å utsette ditt barn for er «en god far på mange måter» selv om han forekjellsbehandler sitt barn og det barnet han valgte å gå inn i et farSforhold med da han valgte et forhold med deg? Men problemet er denne mannens foreldre - eldre mennesker som dere ser et par ganger i året og som for barn ikke har noen stor betydning? Problemet er ikke at du med viten og vilje valgte å sette dine behov for å ha en mann (behov for økonomisk bistand? Ønsket om å formere seg ytterligere? Kåthet?) over ditt eget barns behov for å kun bli utsatt for en farsfigur som gjør intet mindre enn en enestående god innsats (hvem av oss synes vel noe mindre enn «enestående godt» duger for egne unger, om vi bryr oss om dem i det hele..?) Jeg tror du bør se litt mer på problemet, ts. Det er ikke de gamle perifere slektningene. Det er kanskje mannen du har valgt. Og det er med absolutt sikkerhet deg selv. Anonymkode: 82944...77f 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #111 Skrevet 26. desember 2022 13 minutter siden, Elliane2 said: 14 åringen får normale mengder gaver, og like mye som biologiske fettere og kusiner. Men problemet er at stefarmor er ekstrem gavmild med både julegaver, bursdagsgaver og ting ellers i året til 5 åringen. Så slik det har vært er 14 åringen ikke i nærheten av å få like mye og i hvertfall ikke mer. Det har til og med hendt at farmoren har hatt med seg begge mine barn på kjøpesenter og 5 åringen får bokstavelig talt alt hun peker på, og farmor handler for 1200 til hen og 14 åringen har fått en hundrelapp. Det er unødvendig å gjøre forskjell på den måten mener jeg. Hva mener du blir riktig? Skal farmor slutte å gi til sitt barnebarn? Eller skal ditt barn (som du sier får fra egne besteforeldre) få samme sum? Jeg hadde forstått det om farmor var stygg mot fjortenåringen, eller ikke ga NOE. Men tenåringen får, som du sier, ordentlige gaver. Farmor tar også tenåringen med på aktiviteter. Hva er problemet EGENTLIG? Har fjortenåringen uttrykt misnøye? Anonymkode: 1b4b5...447 10
Gjest Elliane2 Skrevet 26. desember 2022 #112 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den mannen du har valgt å utsette ditt barn for er «en god far på mange måter» selv om han forekjellsbehandler sitt barn og det barnet han valgte å gå inn i et farSforhold med da han valgte et forhold med deg? Men problemet er denne mannens foreldre - eldre mennesker som dere ser et par ganger i året og som for barn ikke har noen stor betydning? Problemet er ikke at du med viten og vilje valgte å sette dine behov for å ha en mann (behov for økonomisk bistand? Ønsket om å formere seg ytterligere? Kåthet?) over ditt eget barns behov for å kun bli utsatt for en farsfigur som gjør intet mindre enn en enestående god innsats (hvem av oss synes vel noe mindre enn «enestående godt» duger for egne unger, om vi bryr oss om dem i det hele..?) Jeg tror du bør se litt mer på problemet, ts. Det er ikke de gamle perifere slektningene. Det er kanskje mannen du har valgt. Og det er med absolutt sikkerhet deg selv. Anonymkode: 82944...77f Hvem har sagt at de er perifere slektninger som vi ser et par ganger i året? Ikke jeg hvertfall. Dette er svigerforeldre som bor i nærheten og som vi ser hver uke. Ingen er perfekte og jeg har forståelse for at å være steforelder eller stebesteforeldre ikke alltid er like lett. Det samme gjelder foreldre. Stefar gjør så godt han kan og når han tråkker feil så snakker vi om det og gjør det bedre neste gang.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #113 Skrevet 26. desember 2022 Du er utrolig urimelig. jeg har 4 barn fra før (2-12år) , og nå en bonusdatter som er 14. hele familien min inkluderer henne og kjøper både bursdagsgaver og julegaver, og litt ellers om de har kjøpt med noe fra turer. men nei, de kjøper ikke like mye til henne eller like dyrt, hun fikk ting fra ønskelisten sin. Hun har familie på morssiden også. Det er ikke min familie eller farens feil at de ikke stiller opp eller gir gaver. Samboer har ikke familie. Skal mine barn straffes for det via sin familie? Jeg og samboer kompenserte og ga henne litt mer og et par ekstra gaver. i det lange løp tror jeg heller bonusdatter setter pris på å ha blitt tatt imot med åpne armer av alle sammen og fått en stor familie. Hvor bonusbesteforeldre også inviterer henne på overnatting, kino og tur, og alle opplevelsene hun får❤️ Anonymkode: c2632...556 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #114 Skrevet 26. desember 2022 Det forventes heeelt ulike gaver til 5-åring enn 14-åring. Våre tenåringer får nå halvparten av gavene de fikk som 5-åringer. Få, men dyrere gaver og MYE vanskeligere å finne noe til. En 5-åring er bare gøy å kjøpe til og kan få masse billigere ting. Jeg hadde forståelse om ulikheter på mengden. Anonymkode: f7147...5fc 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #115 Skrevet 26. desember 2022 Sånn er livet, urettferdig. Bare å lære seg først som sist. Anonymkode: 79183...f25 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #116 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge ditt eldste barn også får gaver av besteforeldre på andre siden synes jeg ikke du bør forvente at sviger gir lik sum til 14-åringen. Da får jo 14-åringen egentlig mye mer. Anonymkode: f7147...5fc Viktig poeng. Anonymkode: 0d69b...719 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #117 Skrevet 26. desember 2022 8 hours ago, Elliane2 said: Jeg , kvinne 40, vært samboer med mann 37, i 8 år. Jeg har ett barn fra tidligere forhold som nå er 14 år og vi har ett barn sammen på 5 år. Samboer er en veldig god far for vårt felles barn, og en god stefar på mange måter, men jeg merker forskjelllsbehandling og har hatt mange samtaler om dette . Mitt barn ble godt mottatt av familien hans, og vi snakket mye om at begge barna skal behandles likt før vi fikk felles barn. Hovedproblemet er at barna forskjellsbehandles av mine svigerforeldre. Farmor har et nært forhold til 5 åringen, der hun er ofte hos oss og 5 åringen er ofte hos henne. På både vårt og hennes ønske. 14 åringen er veldig glad i stefarmor og hun har hele tiden behandlet han fint, men forskjellsbehandler stort når det kommer til gaver. Og dette merker 14 åringen godt, og det er sårt. Svigers har kun ett annet barnebarn. Og 14 åringen har lite kontakt med sin far og den siden av familien noe svigers vet godt. Det toppet seg på julaften nå, da 5 åringen fikk 9 forskjellige gaver fra farmor og 14 åringen fikk 2. Både jeg og min samboer er enige om at 9 gaver er unødvendig mye, men hovedproblemet er forskjellen. 5 åringen får VELDIG mye av farmor ellers i året også, det får 14 åringen veldig sjelden. I fjor fikk 5 åringen og fetteren en stor sum penger i julegave av svigerfar, mens 14 åringen fikk en vanlig gave. De bestemmer selvsagt selv hva og hvor mye de vil gi, men jeg synes det er urettferdig. Er jeg urimelig som reagerer på dette? I mitt hode hadde det vært naturlig at alle tre barnebarna behandles likt. Men nå er det sånn at dine svigerforeldre har to barnebarn, ikke tre. Ditt barn har andre besteforeldre. At barnet ditt har dårlig kontakt med de er faktisk ikke noe dine svigerforeldre skal kompensere for. Det er faktisk ditt ansvar. Eller er det sånn at du legger det ansvaret på faren til ditt barn at det er dårlig kontakt med fars foreldre? Tar du noe ansvar selv i det hele tatt? Anonymkode: 8f431...221 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #118 Skrevet 27. desember 2022 Elliane2 skrev (6 timer siden): 14 åringen får normale mengder gaver, og like mye som biologiske fettere og kusiner. Men problemet er at stefarmor er ekstrem gavmild med både julegaver, bursdagsgaver og ting ellers i året til 5 åringen. Så slik det har vært er 14 åringen ikke i nærheten av å få like mye og i hvertfall ikke mer. Det har til og med hendt at farmoren har hatt med seg begge mine barn på kjøpesenter og 5 åringen får bokstavelig talt alt hun peker på, og farmor handler for 1200 til hen og 14 åringen har fått en hundrelapp. Det er unødvendig å gjøre forskjell på den måten mener jeg. Er det noen som lager problemer her, så er det deg ts. Hva er du egentlig ute etter? Å sverte svigermor? Altså. 14 åringen får gaver fra sin familie - noe minsten ikke får fra 14 åringens familie. Hvis dine svigerforeldre skal gi like mye gaver til 14 åringen som de gir til sitt barnebarn, så vil jo 14 åringen få mye mer gaver enn den minste. Hvorfor er det greit? Nå er tråden på side 6, å de aller fleste mener at svigermor ikke gjør noe galt her, mens du fortsetter å gnåle om at svigerforeldrene dine forskjellsbehandler sitt barnebarn og ditt barn. Anonymkode: f96c4...db5 6 3
Gjest Elliane2 Skrevet 27. desember 2022 #119 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noen som lager problemer her, så er det deg ts. Hva er du egentlig ute etter? Å sverte svigermor? Altså. 14 åringen får gaver fra sin familie - noe minsten ikke får fra 14 åringens familie. Hvis dine svigerforeldre skal gi like mye gaver til 14 åringen som de gir til sitt barnebarn, så vil jo 14 åringen få mye mer gaver enn den minste. Hvorfor er det greit? Nå er tråden på side 6, å de aller fleste mener at svigermor ikke gjør noe galt her, mens du fortsetter å gnåle om at svigerforeldrene dine forskjellsbehandler sitt barnebarn og ditt barn. Anonymkode: f96c4...db5 Gnåle ja… prøver bare å svare på spørsmål som kommer.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #120 Skrevet 27. desember 2022 Elliane2 skrev (1 minutt siden): Gnåle ja… prøver bare å svare på spørsmål som kommer. Det er jo bare gnål som kommer fra deg. Du tar jo ikke til deg svarene du får, men kommer hele tiden med hvor urettferdig svigermor behandler ditt barn kontra sitt barnebarn. Du har enda ikke svart på spørsmål som ble stilt tidligere i tråden, om du favoriserer eldstemann. For sånn ser det nemlig ut her. Anonymkode: f96c4...db5 5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå