Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Frk.Pøls skrev (2 minutter siden):

Hei Kjære deg! 
Langtids "Ivf`er" på pause her frem til nytt søskenforsøk i september.

Forstår uendelig godt at du tror løpet er kjørt, men, om det hjelper å høre en annen ivf-ers erfaring, så testet ikke jeg positivt med sønnen min før 14 dpo, den var til og med ganske svak. Han ble nettopp 4 år og er frisk og rask 🙂 Det er ikke kjørt før mensen kommer! ❤️

Tusen takk ❤️ hadde liksom en MA i januar med egne egg og det sitter igjen. I juni i fjor fikk jeg faktisk mensen 6 dager før testdag selv med cyclogest, sku nesten ønske mensen hadde kommet før testdag denne gangen på en måte hvis det går galt om du skjønner. Men har lest at mange ikke får mensen når dem går på cyclogest ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (2 minutter siden):

Tusen takk ❤️ hadde liksom en MA i januar med egne egg og det sitter igjen. I juni i fjor fikk jeg faktisk mensen 6 dager før testdag selv med cyclogest, sku nesten ønske mensen hadde kommet før testdag denne gangen på en måte hvis det går galt om du skjønner. Men har lest at mange ikke får mensen når dem går på cyclogest ❤️

Forståelig at du er preget av det. Min første graviditet var en EXU og måtte hasteopereres. Når jeg da ble gravid med ivf 6 måneder senere var jeg livredd store deler av svangerskapet. Det setter spor, det er det absolutt ingen tvil om. 

Min syklus var helt ute og syklet i flere måneder og så ble jeg sykemeldt pga stress. Er derfor jeg har hatt en lengre pause fra ivf-prosessen. Sist forsøk ble avbrutt fordi kroppen min ble ikke nedregulert selv etter 44 dager med medisiner. Man regnet med at det var  på grunn av det ekstreme stresset jeg har som leder på jobb.
Da fikk jeg meg en knekk og har vært sykmeldt siden januar. Nå har syklusen stabilisert seg (bank i bordet) og planen er å ringe inn mens nå i juni, med oppstart i september.

Ivf prosessen er voldsomt krevende i lengden og katastrofetankene slår fort inn. Eneste jeg kan råde deg til er å pleie deg selv, så godt det lar seg gjøre. Er ekstremt lett for andre å si "slapp av" eller "ta det rolig", "ikke stress". Men de har ikke peiling hva dette krever av et menneske. Det som hjalp meg var rett og slett å ta en pause. Få alt på avstand og finne glede i "de vanlige tingene". Plukke opp hobbyer jeg ikke har drevet med på årevis fordi jeg ikke har hatt roen. Legge planer uten å tenke "kanskje jeg er gravid da, så vi kan ikke......". 

Jeg kunne ikke forstå andre ivf-ere som fortalte om pause.. tenkte bare " er det ikke bare å fortsette? Jeg hadde aldri ventet frivillig på nytt forsøk". Men så sitter man hardt inni kaoset og mister seg selv litt, og så forstår så godt alle som har behov for en pause. Det er rett og slett for å beskytte seg selv og sin egen mentalitet. Så, etter hvert, er man klar for å kjøre på en runde til ❤️

Uansett hva resultatet blir,  jeg heier på deg!

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvilken klinikk er åpen i juli? Medicus er stengt, der vi hører til. ❤️

Hausken i Oslo har åpent i juli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å gå ned i vekt før innsett. Jeg gikk ned 5 kg før dette innsettet men føler det ikke var nok selv om klinikken mener det ikke er noe galt med vekta, bmi på 30 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL kontroll i dag. Alt såg bra ut, alt er i rute og vi er klar for nytt innsett neste uke 🎉 Bare krysse fingrene nok en gang for at opptining går bra. Merkelig nok mer nervøs for den delen av prosessen enn om det fester seg. Kansje fordi at om det ikke overlever tining så var denne styrte syklusen bortkastet, men om.det fester seg eller ikke er opp til "naturen"🤞🏻 Viktig med delmål! 

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lar vente på seg dette uttaket🥵 vært på tre ultralyder, senest i dag. Eggene vokser i sneglefart. Det som opprinnelig skulle være uttak på førstkommende mandag blir utsatt 🥵 hååååper de vokser godt gjennom helgen slik at det kan bli uttak på onsdag i stedet🤞 Jeg er skikkelig lei stimuleringsfasen nå🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (På 14.6.2023 den 23.43):

UL kontroll i dag. Alt såg bra ut, alt er i rute og vi er klar for nytt innsett neste uke 🎉 Bare krysse fingrene nok en gang for at opptining går bra. Merkelig nok mer nervøs for den delen av prosessen enn om det fester seg. Kansje fordi at om det ikke overlever tining så var denne styrte syklusen bortkastet, men om.det fester seg eller ikke er opp til "naturen"🤞🏻 Viktig med delmål! 

Så spennende. Vi har også innsett neste uke. Nedtelling til tirsdagen . Tror vi hadde innsett samme uke sist gang og faktisk 🤭, håper det lykkes denne gang🤞🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (11 timer siden):

Så spennende. Vi har også innsett neste uke. Nedtelling til tirsdagen . Tror vi hadde innsett samme uke sist gang og faktisk 🤭, håper det lykkes denne gang🤞🤞

Jeg skal ha innsett torsdag👍🤞🏻  Ja jeg tror vi hadde samme uke sist også 😉🤞🏻  Ja krysser det som krysses kan 🤞🏻  Så får vi bare nyte sommerdagene og se 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2023 at 8:49 PM, AnonymBruker said:

Ville dobbeltsjekket. Legen min skulle henvise i november, da vi enda ikke hadde hørt noe i april spurte vi hva som tok tid. Viste seg at legen aldri hadde sendt henvisningen.

Anonymkode: e9a6e...406

Satt en time i telefonkø, men søknaden var mottatt. De lå bak med behandlingen. Forberede meg veldig på at den offentlige køen er lang nå og at dette vil ta tid. 

Anonymkode: d0d1b...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Satt en time i telefonkø, men søknaden var mottatt. De lå bak med behandlingen. Forberede meg veldig på at den offentlige køen er lang nå og at dette vil ta tid. 

Anonymkode: d0d1b...75f

Ja, det tror jeg nok nå før sommerferien også :( 

Anonymkode: 8e999...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om jeg kan få ett søskenforsøk til? Jeg har hatt ett forsøk offentlig fikk ut få egg, men endte likevel opp med to barn. (Uke 16 med andremann nå 🤞) Så jeg trengte aldri ta ut nye egg. 

Hvis jeg vil ha tredjemann kan jeg da få et nytt forsøk? Da ett forsøk regnes som uttak? 

Forsøket mitt var nær ved å bli avbrutt da det var kun to som var store nok selv med økt medisindoser. Er evig takknemlig for at de to har blitt til barn. Så skal ikke klage. Likevel noen får jo muligheten til å få flere søsken om de vil hvis de får ut flere enn to egg som jeg. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det noen som vet om jeg kan få ett søskenforsøk til? Jeg har hatt ett forsøk offentlig fikk ut få egg, men endte likevel opp med to barn. (Uke 16 med andremann nå 🤞) Så jeg trengte aldri ta ut nye egg. 

Hvis jeg vil ha tredjemann kan jeg da få et nytt forsøk? Da ett forsøk regnes som uttak? 

Forsøket mitt var nær ved å bli avbrutt da det var kun to som var store nok selv med økt medisindoser. Er evig takknemlig for at de to har blitt til barn. Så skal ikke klage. Likevel noen får jo muligheten til å få flere søsken om de vil hvis de får ut flere enn to egg som jeg. 

Har tolket det dit hen at man har 3 forsøk per barn? Så da er du jo ganske safe sånn sett.

Anonymkode: 7db25...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har tolket det dit hen at man har 3 forsøk per barn? Så da er du jo ganske safe sånn sett.

Anonymkode: 7db25...647

Kommer an på om jeg har brukt opp søskenforsøket mitt nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som du har brukt opp søskenforsøket, men du kan jo evt. høre med klinikken istedet for akkurat denne gruppa……..

Anonymkode: f005f...b52

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det jeg fikk beskjed om var at man kunne få søskenforsøk hvis man hadde ett barn, men ikke flere enn 1 søskenforsøk

Utover det må dere nok privat 

Anonymkode: 39868...753

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn fra før (naturlig gravid), holder nå på med IVF for nr 2. Om jeg får nr 2 via IVF så har jeg fått beskjed om at jeg kan ha søsken forsøk - altså barn nr 3. Om det er annerledes om begge barna er ivf aner jeg ikke, men høres litt rart ut at man ikke skal kunne det. Særlig med tanke på at landet nærmest skriker etter at folk får flere barn. Men beste plassen å sjekke er nok med klinikk/sykehus. 

Anonymkode: 106aa...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, du får ikke nytt uttak offentlig når du har to barn med samme mann :-) hhadde du hatt flere egg på frys kunne du brukt de, men ikke nytt uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld😊

Er det noen her som har fått kun gonapeptyl som eggløsningssprøyte OG fikk innsett på samme runde som uttak?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...