Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei 😊 Skal i gang med andre ivf- forsøk etter sommeren. Føler jeg må «optimalisere» det jeg kan før forsøket. Jeg lurer på om noen har erfaringer med produkter med melkesyrebakterier eller liknende for å skape god pH-verdi/bakterieflora før forsøk? Har også lest om par som har fått påvist ureaplasma på klinikken i Aten, og ble gravide rett etter behandling med antibiotika. Hvorfor testes ikke flere for dette hvis det kan ha en så stor innvirkning? Noen tanker eller erfaringer? 

Anonymkode: 6ccc8...209

Fikk beskjed om å leve som vanlig, så jeg har ikke prøvd noe selv, men hører gjerne om andre har noen tips. Jeg ville personlig hørt med klinikken om noe kan påvirke innsettet før man eksperimenterer, og om noe kan krasje med hormonene også. Når det kommer til antibiotika: fordi antibiotika er ikke noe som gis uten videre. Man kan få antibiotikaresistens som er ganske uheldig. 

Anonymkode: 8e999...b87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Newbee skrev (5 timer siden):

Takk, håper denne holder hele veien🤞❤️

Har nå hatt to uttak og to innsett, første forsøk var negativt, nå positiv test på innsett i forsøk to😊 Har sett at det ikke ønskes bilde av testene i denne tråden, så det respekterer jeg såklart. 

Jeg mente å legge ut testen i test-tråden, den som er pinnet øverst i prøverforumet. 🤗 Er jo gøy å se. 😊

Håper jeg også for dere! 🤞

Anonymkode: 0ce56...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen i dag tidlig, blodprøve i morgen... Tok en test hjemme siden jeg har blødning. Den var klinkende negativ. 13 dager etter blasto innsett. Så da var magefølelsen rett. 

Må likevel ta blodprøve i morgen, men så skal sommeren nytes, batteriene lades før nytt innsett i aug/sept alt etter syklus. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (3 timer siden):

Fikk mensen i dag tidlig, blodprøve i morgen... Tok en test hjemme siden jeg har blødning. Den var klinkende negativ. 13 dager etter blasto innsett. Så da var magefølelsen rett. 

Må likevel ta blodprøve i morgen, men så skal sommeren nytes, batteriene lades før nytt innsett i aug/sept alt etter syklus. 

Hei, Helene90. Tenkte på deg i dag, så måtte innom her å sjekke hvordan de gikk. Trist å lese at mensen kom til deg også❤️😔  er så sykt kjedelig dette. Vi får begge nyte sommeren. Jeg snakket med St.Olav idag, og vi tenkte egentlig oppstart nå rettni august, men får på fredag muligens annen beskjed, da jeg har ei cyste som er 4x5 cm, som kanskje skal sjekkes ut. Kjenner jeg blir svett, skal noe gjøres med det vil jo ting ta enda lengre tid, men prøver samtidig å tenke at er det den som er problemet er det jo bra å få fjernet den. Men det er som du sier tidligere her, enn om man har brukt opp de gode egga nå liksom. Krysser fingrene for oss begge, også unner jeg oss begge en god sommer, vi slipper kvalme ihf 🤷‍♀️😄

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blona skrev (1 time siden):

Hei, Helene90. Tenkte på deg i dag, så måtte innom her å sjekke hvordan de gikk. Trist å lese at mensen kom til deg også❤️😔  er så sykt kjedelig dette. Vi får begge nyte sommeren. Jeg snakket med St.Olav idag, og vi tenkte egentlig oppstart nå rettni august, men får på fredag muligens annen beskjed, da jeg har ei cyste som er 4x5 cm, som kanskje skal sjekkes ut. Kjenner jeg blir svett, skal noe gjøres med det vil jo ting ta enda lengre tid, men prøver samtidig å tenke at er det den som er problemet er det jo bra å få fjernet den. Men det er som du sier tidligere her, enn om man har brukt opp de gode egga nå liksom. Krysser fingrene for oss begge, også unner jeg oss begge en god sommer, vi slipper kvalme ihf 🤷‍♀️😄

Hei ❤️ Ja det er kjedelig, men er nå bare sånn dette gamet er.. Planen er ny runde i August syklusen her også, alt etter når den dukker opp.. Har av og til hatt litt kluss i syklusene mellom forsøk, men 🤞🏻 for at det ikke blir rot nå. 

Oooh kjipt med den cysten da.. Får håpe de finner en god løsning på det. Har en liten cyste selv, men de antok at den ville forsvinne av seg selv. Trenger ikke mer motstand enn naturen gir av seg selv 🤞🏻

Nyt sommeren 🌹 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det ny runde igjen! Andre runde- og det mislyktes. Ingen befruktede egg overlevde dag 4. Fikk idag beskjed om ny runde i august, kun uttak, og innsett i september. Skal visst få noe som heter Pergoveris (?) noen som har erfaringer med den? 

Anonymkode: 307e5...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Da ble det ny runde igjen! Andre runde- og det mislyktes. Ingen befruktede egg overlevde dag 4. Fikk idag beskjed om ny runde i august, kun uttak, og innsett i september. Skal visst få noe som heter Pergoveris (?) noen som har erfaringer med den? 

Anonymkode: 307e5...103

Så kjedelig at du måtte oppleve dette. Jeg vet akkurat hvordan det er da det samme skjedde meg ved 1. uttak; 4 embryoer gikk tapt natt til innsettingsdagen (dag5).

Byttet fra Gonal-f til Pergoveris ved 2. forsøk. Dette resulterte i flere egg ved uttak, og jeg satt til slutt igjen med 3 fine blastocyst. Krysser fingrene for at du er like heldig med bytte av medisin😊🤞🏽

Endret av Jullemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2023 den 19.50):

Da ble det ny runde igjen! Andre runde- og det mislyktes. Ingen befruktede egg overlevde dag 4. Fikk idag beskjed om ny runde i august, kun uttak, og innsett i september. Skal visst få noe som heter Pergoveris (?) noen som har erfaringer med den? 

Anonymkode: 307e5...103

Etter en del runder på gonal-f gikk klinikken over til Pergoveris hos meg. Hadde bedre effekt av den. Flere egg ut som gjorde at flere klarte seg til dag fem. Krysser fingrene for deg! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2023 den 14.12):

Hei 😊 Skal i gang med andre ivf- forsøk etter sommeren. Føler jeg må «optimalisere» det jeg kan før forsøket. Jeg lurer på om noen har erfaringer med produkter med melkesyrebakterier eller liknende for å skape god pH-verdi/bakterieflora før forsøk? Har også lest om par som har fått påvist ureaplasma på klinikken i Aten, og ble gravide rett etter behandling med antibiotika. Hvorfor testes ikke flere for dette hvis det kan ha en så stor innvirkning? Noen tanker eller erfaringer? 

Anonymkode: 6ccc8...209

Etter en del mislykkede forsøk med dårlig eggkvalitet tok jeg en liten pause i behandlingen. I denne perioden leste jeg boka «It starts with the egg» av Rebecca Fett og prøvde en del av rådene beskrevet der, bla. vitamintilskuddene som ble anbefalt (legger til at jeg har en autoimun sykdom). Jeg er ikke helsepersonell og skal være meget forsiktig med å tilegne all suksess akkurat denne boka. Mye spiller inn i et forsøk slik som syklus, medisiner under stimulering, flaks og uflaks. Men påfølgende forsøk ble markant bedre enn de forrige. Her vil jeg også presisere at jeg fikk ny medisin for stimulering, så det kan være at det var den som gjorde hele forskjellen (ref svar over her om pergoveris). Uansett, lærte utrolig mye om kroppen og eggkvalitet av boka da! Lykke til!

Endret av Smågodt23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt23 skrev (8 timer siden):

Etter en del mislykkede forsøk med dårlig eggkvalitet tok jeg en liten pause i behandlingen. I denne perioden leste jeg boka «It starts with the egg» av Rebecca Fett og prøvde en del av rådene beskrevet der, bla. vitamintilskuddene som ble anbefalt (legger til at jeg har en autoimun sykdom). Jeg er ikke helsepersonell og skal være meget forsiktig med å tilegne all suksess akkurat denne boka. Mye spiller inn i et forsøk slik som syklus, medisiner under stimulering, flaks og uflaks. Men påfølgende forsøk ble markant bedre enn de forrige. Her vil jeg også presisere at jeg fikk ny medisin for stimulering, så det kan være at det var den som gjorde hele forskjellen (ref svar over her om pergoveris). Uansett, lærte utrolig mye om kroppen og eggkvalitet av boka da! Lykke til!

Hei Smågodt23😊

Takk for boktips. Skal kjøpe den hvis det blir aktuelt med flere uttak på meg. Gikk på q10 og en drøss med vitaminer ved forrige runde, lever eller sunt og røykfritt, men har sikkert litt å hente når det kommer til kosthold og andre i tips i den boka. Ser at du, i likhet med meg, også gikk fra Gonal-f til Pergoveris. Kan jeg spørre om du har lykkes med å oppnå graviditet? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullemy skrev (6 timer siden):

Hei Smågodt23😊

Takk for boktips. Skal kjøpe den hvis det blir aktuelt med flere uttak på meg. Gikk på q10 og en drøss med vitaminer ved forrige runde, lever eller sunt og røykfritt, men har sikkert litt å hente når det kommer til kosthold og andre i tips i den boka. Ser at du, i likhet med meg, også gikk fra Gonal-f til Pergoveris. Kan jeg spørre om du har lykkes med å oppnå graviditet? 

Ja, det ble klaff på forsøket med pergoveris 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt23 skrev (7 timer siden):

Ja, det ble klaff på forsøket med pergoveris 💙

Så godt å høre☺️ Ble gravid på første jeg også, men mistet dessverre i uke 7. Ser frem til fryseforsøk over sommeren🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Jullemy said:

Så godt å høre☺️ Ble gravid på første jeg også, men mistet dessverre i uke 7. Ser frem til fryseforsøk over sommeren🤞🏽

Etter 4 forsøk klaffet det med pergoveris hos meg også. Gikk på gonal f dei andre gangene. Fikk ut 6 egg men 1 egg «gullegget» ble satt inn som blastocyst, å nå har jeg en sønn på snart 6 måneder💙

 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jullemy skrev (12 timer siden):

Så godt å høre☺️ Ble gravid på første jeg også, men mistet dessverre i uke 7. Ser frem til fryseforsøk over sommeren🤞🏽

Så trist å høre! Masse lykke til over sommeren 🥰🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (11 timer siden):

Etter 4 forsøk klaffet det med pergoveris hos meg også. Gikk på gonal f dei andre gangene. Fikk ut 6 egg men 1 egg «gullegget» ble satt inn som blastocyst, å nå har jeg en sønn på snart 6 måneder💙

 

Tusen takk for at du delte din erfaring🙏🏽Dette gir meg håp for kommende forsøk🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smågodt23 skrev (11 timer siden):

Så trist å høre! Masse lykke til over sommeren 🥰🤞

Tusen takk🥰 Nå vet jeg i hvert fall at jeg kan bli gravid. Takk for at du delte dine erfaringer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var tredje forsøk over. To av gangene endte med kjemisk rett etter innsett. Nå er jeg livredd for at det er slik det blir i videre forsøk. Alle utvikler seg fint til blastocyst, det fester seg, vi rekker 1 positiv test før håpet igjen svinner. Noen med erfaring rundt kjemiske aborter? 

Anonymkode: c55b3...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på en ting. Har vært gjennom andre runde med IVF og fikk endelig ut modne egg. Hadde uttak den 24 juni og fikk satt inn en fem-dagers blasto den 29 juni. Regner med de regner fem dager og ikke seks?

Tok blodprøve nå idag som var positiv. (Jippiii) Fikk helfobrev om at den var positiv og at jeg var 4 uker på vei. Men altså, det stemmer jo ikke? Jeg skal jo være maks 16 dager hvis de regner fra uttaket. 
Jeg går også på cyclogest som det stod at jeg skulle stoppe med etter i kveld. Syntes det var litt tidlig egentlig, men er alt dette normalt? Kan de ha skrevet feil antall uker? De som kjenner til Riksen vet at man ikke bare kan ringe å spørre. Hilsen forvirra.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremmer skrev (5 minutter siden):

Jeg lurte på en ting. Har vært gjennom andre runde med IVF og fikk endelig ut modne egg. Hadde uttak den 24 juni og fikk satt inn en fem-dagers blasto den 29 juni. Regner med de regner fem dager og ikke seks?

Tok blodprøve nå idag som var positiv. (Jippiii) Fikk helfobrev om at den var positiv og at jeg var 4 uker på vei. Men altså, det stemmer jo ikke? Jeg skal jo være maks 16 dager hvis de regner fra uttaket. 
Jeg går også på cyclogest som det stod at jeg skulle stoppe med etter i kveld. Syntes det var litt tidlig egentlig, men er alt dette normalt? Kan de ha skrevet feil antall uker? De som kjenner til Riksen vet at man ikke bare kan ringe å spørre. Hilsen forvirra.  

Nå kan det være at jeg sier helt feil men en regner dag 1 fra første dag i siste mens og regner med at du hadde uttak rundt 14 dager etter første dag i siste mens eller sagt med andre ord rundt EL. Det er ca. 14 dager siden uttak slik at regnestykket blir 2 x 14 dager = 28 dager/ 4 uker, så da stemmer det med 4 uker ☺️

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Ja da høres det mer riktig ut. Har Pcos så har styrt menstruasjonen, så da tipper jeg det er fra da jeg satt eggløsningssprøyta da sånn ca. :) 

Da stoler jeg på at legen vet hva hun snakker om og at jeg kan slutte på cyclogesten. :) Blir litt stressa når jeg leser mange går på det til uke 9-10😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...