Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvis jeg var 10 DPO hadde jeg aldri klart å vente til 14 DPO. De fleste får jo positiv test 10 DPO. Hvertfall 11 DPO som er i morgen. Du er flink som klarer å holde deg! 😆

Hvorfor vil ikke mannen teste nå?

Anonymkode: 0ce56...af5

Ja, har lyst til å teste ja, men vi er to om å lage baby og da får vi være to om å teste også 😊

Det er nok ikke annet enn at han vil høre på rådet om å vente, og mener at testdatoen ikke er satt uten en god grunn 😅 lydig kar dette her 🙈😬🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det endelig syklusstart! 
Første dag med pergoveris idag. Skal visst ha noe som heter «duostim» denne gangen pga ujevn vekst. Tredje forsøk! Har vært i feriemodus og allerede glemt hvordan psyken ble disse periodene. Mer spent enn de andre, men vet ikke om det kanskje er at man blir mer «erfaren» selv.. 

Anonymkode: 307e5...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dpo og i dag fikk jeg rosa og brunt på papiret med slim når jeg tørket meg 😔😔 menskramper i magen, men det kan jo være progesteronen også. Kjente skuffelsen komme ig har mistet troen på at dette går bra 😔

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Da er det endelig syklusstart! 
Første dag med pergoveris idag. Skal visst ha noe som heter «duostim» denne gangen pga ujevn vekst. Tredje forsøk! Har vært i feriemodus og allerede glemt hvordan psyken ble disse periodene. Mer spent enn de andre, men vet ikke om det kanskje er at man blir mer «erfaren» selv.. 

Anonymkode: 307e5...103

Masse lykke til! 🤞😊 dette racet her er skikkelig hardt for psyken, ja 😔😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (10 timer siden):

11 dpo og i dag fikk jeg rosa og brunt på papiret med slim når jeg tørket meg 😔😔 menskramper i magen, men det kan jo være progesteronen også. Kjente skuffelsen komme ig har mistet troen på at dette går bra 😔

❤️  Krysser fingrene ❤️ 

Ja vet du.. Som om ikke prosessen i seg selv er krevende så syns jeg det er super frustrerende at alt er så sinnsykt usikkert den ventetidene før test pga progestron 🙈  Man blir jo helt tullerusk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 minutt siden):

❤️  Krysser fingrene ❤️ 

Ja vet du.. Som om ikke prosessen i seg selv er krevende så syns jeg det er super frustrerende at alt er så sinnsykt usikkert den ventetidene før test pga progestron 🙈  Man blir jo helt tullerusk.. 

Helt riktig... jeg har mistet troen denne gangen... vårt nest siste forsøk tror jeg. Har en igjen på frys (og alt jeg tenker nå, er at de satte sikkert inn den beste denne gangen). Fått ørlite rosa på papiret en gang til i dag, men menssmertene er litt verre nå. Hele magen er øm egentlig, og det stikker og verker nederst i magen, er oppblåst også. Har null tro på at dette skal gå bra. Gruer meg til å skuffe sambo, han blir så lei seg 😔

Var ikke forberedt på å blø og ha vondt før testdag egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vilde78 skrev (13 timer siden):

Helt riktig... jeg har mistet troen denne gangen... vårt nest siste forsøk tror jeg. Har en igjen på frys (og alt jeg tenker nå, er at de satte sikkert inn den beste denne gangen). Fått ørlite rosa på papiret en gang til i dag, men menssmertene er litt verre nå. Hele magen er øm egentlig, og det stikker og verker nederst i magen, er oppblåst også. Har null tro på at dette skal gå bra. Gruer meg til å skuffe sambo, han blir så lei seg 😔

Var ikke forberedt på å blø og ha vondt før testdag egentlig. 

Hvordan går det med deg i dag?♥️ Krysser alt jeg kan🤞🏽🤞🏽🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullemy skrev (2 timer siden):

Hvordan går det med deg i dag?♥️ Krysser alt jeg kan🤞🏽🤞🏽🤞🏽

Fortsatt murring og stikking nederst i magen. Hadde litt rosa slim i dag tidlig når jeg var på do også, men ikke hatt noe hverken i går kveld eller senere i dag. Pleier ikke å spotte før mens, og mens er som regel presis som en klokke, 28 dager. Skal ha mens på søndag. Men, nå tar jeg jo progesteron pga innsettet da, samt blodfortynnende. Ellers er jo dette et fryseforsøk i naturlig syklus, så ingen andre hormoner.

Ønsker meg mye mer en positiv test enn å vinne i lotto i morgen, men tviler. Jeg tenker at jeg skal ikke ha rosa utflod, og det skal ikke være såpass vondt at jeg har lyst til å ta paracet heller... 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (20 minutter siden):

Fortsatt murring og stikking nederst i magen. Hadde litt rosa slim i dag tidlig når jeg var på do også, men ikke hatt noe hverken i går kveld eller senere i dag. Pleier ikke å spotte før mens, og mens er som regel presis som en klokke, 28 dager. Skal ha mens på søndag. Men, nå tar jeg jo progesteron pga innsettet da, samt blodfortynnende. Ellers er jo dette et fryseforsøk i naturlig syklus, så ingen andre hormoner.

Ønsker meg mye mer en positiv test enn å vinne i lotto i morgen, men tviler. Jeg tenker at jeg skal ikke ha rosa utflod, og det skal ikke være såpass vondt at jeg har lyst til å ta paracet heller... 

Så ekstra nervepirrende denne ventetiden skulle bli. Jeg håper så inderlig at dette har en naturlig forklaring, og at du får en positiv test🤞🏽 Ja, selv en lottogevinst er direkte uinteressant i denne sammenheng. Sender deg de beste tanker og lykkeønskninger♥️ 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (7 timer siden):

Fortsatt murring og stikking nederst i magen. Hadde litt rosa slim i dag tidlig når jeg var på do også, men ikke hatt noe hverken i går kveld eller senere i dag. Pleier ikke å spotte før mens, og mens er som regel presis som en klokke, 28 dager. Skal ha mens på søndag. Men, nå tar jeg jo progesteron pga innsettet da, samt blodfortynnende. Ellers er jo dette et fryseforsøk i naturlig syklus, så ingen andre hormoner.

Ønsker meg mye mer en positiv test enn å vinne i lotto i morgen, men tviler. Jeg tenker at jeg skal ikke ha rosa utflod, og det skal ikke være såpass vondt at jeg har lyst til å ta paracet heller... 

Krysser alt ❤️ kan jeg spørre hvorfor du tar blodfortynnende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (13 timer siden):

Krysser alt ❤️ kan jeg spørre hvorfor du tar blodfortynnende? 

Det er nok pga alder, jeg har forhøyet sannsynlighet for blodpropp, så de skal jeg gå på til svangerskapsuke 38 hvis den sitter 😊

Mer positiv i dag ( 🎢 🙄). Ikke kommet noe mer rosa. Magen er øm og med stikninger og kjennes støl ut, men det er egentlig ikke slik jeg er før mensen heller... så enten er det en rar mens på gang, progesteronen eller at lille frø har klort seg fast. I morgen er det testdag, så om et døgn vet vi. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (14 minutter siden):

Det er nok pga alder, jeg har forhøyet sannsynlighet for blodpropp, så de skal jeg gå på til svangerskapsuke 38 hvis den sitter 😊

Mer positiv i dag ( 🎢 🙄). Ikke kommet noe mer rosa. Magen er øm og med stikninger og kjennes støl ut, men det er egentlig ikke slik jeg er før mensen heller... så enten er det en rar mens på gang, progesteronen eller at lille frø har klort seg fast. I morgen er det testdag, så om et døgn vet vi. 

Håper sånn på dine vegne ❤️ jeg skal ha styrt syklus denne gangen. Skal ha albyl e og prednisolon fra dagen jeg begynner med cyclogest. Albyl e skal gjøre at blodgjennomstrømning til livmor skal bli bedre og det var visst større sjanse for svangerskaps forgiftning ved donasjon så jeg skal uansett begynne på albyl e i uke 10 når jeg blir gravid så hadde ikke noe å si om jeg begynte litt tidligere på det❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vilde78 skrev (16 timer siden):

14 dpo og testdag 😭

20230806_072803.jpg

Åhhh🥹🥹🥹Gratulerer så mye♥️ Fikk en god følelse ut fra oppdateringen i går om at det føltes annerledes enn i forkant av en vanlig menstruasjon, men klarte ikke å formulere en gladmelding til deg basert på «føleri». Jeg er så glad og lettet for deg (og litt overrasket over hvor engasjert man blir på vegne av noen man aldri har møtt).

Ønsker deg lykke til med svangerskapet, og håper du vil oppdatere oss på veien videre?♥️

Endret av Jullemy
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullemy skrev (56 minutter siden):

Åhhh🥹🥹🥹Gratulerer så mye♥️ Fikk en god følelse ut fra oppdateringen i går om at det føltes annerledes enn i forkant av en vanlig menstruasjon, men klarte ikke å formulere en gladmelding til deg basert på «føleri. Jeg er så glad og lettet for deg (og litt overrasket over hvor engasjert man blir på vegne av noen man aldri har møtt).

Ønsker deg lykke til med svangerskapet, og håper du vil oppdatere oss på veien videre?♥️

Tusen takk ❤️ vi er ganske målløse og holder nok litt igjen enda. Etter 4 mislykkede forsøk og 2 feilede graviditeter så er vel det naturlig. Skal holde dere oppdatert og ikke minst krysse alt jeg har for at dere også får positive tester 🤞❤️

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vilde78 skrev (9 timer siden):

14 dpo og testdag 😭

 

Gratulerer! 🤗

Kan du slette bildet, det skal ikke postes i denne tråden.

Anonymkode: 4d08a...811

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gratulerer! 🤗

Kan du slette bildet, det skal ikke postes i denne tråden.

Anonymkode: 4d08a...811

Slettet! Det var jeg ikke klar over 🙈😔

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Kaster meg på denne tråden da vi skal igang med første forsøk ganske så snart. Vi er 31 år, ingen åpenbar årsak til at vi ikke har klart det på egenhånd, vært prøvere i 1,5 år. Jeg har endometriose, men ikke i en grad som egentlig skal påvirke fertiliteten.

Jeg både gleder meg og gruer meg til denne reisen. Gruer meg mest i forhold til medisiner da jeg fikk litt sjokk over at det var så mange🙈

Starter på progynova dag 22 i syklusen, bemfola injeksjoner mens dag 1, fyremadel dag 6 i 5 dager samtidig med bemfola, gonapeptyl injeksjon x 2 og 1 ovitrelle injeksjon settes 36t før egguttak og cyclogest vagitorier etter uttak.

Det jeg er mest bekymret for er at jeg ikke klarer å sette sprøyter på meg selv, så mannen min skal ordne det. Problemet er fyremadel, i papirene står det at den skal settes klokken 8 på morgenen og han starter på jobb klokken 5. 

Håper inderlig det er mulighet for å enten sette fyremadel på ettermiddagen eller at jeg får et tidsvindu slik at jeg eventuelt kan dra på fastlegekontoret å få satt dem. Bemfola skulle jeg klart til nød siden det er penner, men fyremadel ser og høres skummel ut🫥 Det med å trekke stemplet tilbake for å se om det kommer blod og hvis det gjør det så skal man ikke sette den og må ta ny og alt det der. Virker veldig skummelt.

Føler meg veldig pinglete, men får det rett og slett ikke til. Har forsøkt så mange ganger med en annen medisin jeg bruker fast hver 8 uke som injeksjon og har aldri klart det. 

Noen som har tatt fyremadel på ettermiddag/kveld uten problem?

Hilsen litt nervøs 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (7 timer siden):

Hei :)

Kaster meg på denne tråden da vi skal igang med første forsøk ganske så snart. Vi er 31 år, ingen åpenbar årsak til at vi ikke har klart det på egenhånd, vært prøvere i 1,5 år. Jeg har endometriose, men ikke i en grad som egentlig skal påvirke fertiliteten.

Jeg både gleder meg og gruer meg til denne reisen. Gruer meg mest i forhold til medisiner da jeg fikk litt sjokk over at det var så mange🙈

Starter på progynova dag 22 i syklusen, bemfola injeksjoner mens dag 1, fyremadel dag 6 i 5 dager samtidig med bemfola, gonapeptyl injeksjon x 2 og 1 ovitrelle injeksjon settes 36t før egguttak og cyclogest vagitorier etter uttak.

Det jeg er mest bekymret for er at jeg ikke klarer å sette sprøyter på meg selv, så mannen min skal ordne det. Problemet er fyremadel, i papirene står det at den skal settes klokken 8 på morgenen og han starter på jobb klokken 5. 

Håper inderlig det er mulighet for å enten sette fyremadel på ettermiddagen eller at jeg får et tidsvindu slik at jeg eventuelt kan dra på fastlegekontoret å få satt dem. Bemfola skulle jeg klart til nød siden det er penner, men fyremadel ser og høres skummel ut🫥 Det med å trekke stemplet tilbake for å se om det kommer blod og hvis det gjør det så skal man ikke sette den og må ta ny og alt det der. Virker veldig skummelt.

Føler meg veldig pinglete, men får det rett og slett ikke til. Har forsøkt så mange ganger med en annen medisin jeg bruker fast hver 8 uke som injeksjon og har aldri klart det. 

Noen som har tatt fyremadel på ettermiddag/kveld uten problem?

Hilsen litt nervøs 🙈

Jeg har ikke svar på alle spørsmålene dine men jeg ville si at du ikke trenger å trekke tilbake stempelet på fyremadel. Den settes på akkurat samme måte som den pennen. (Bortsett fra at fyremadel skal settes litt skrått). Der går ingen blodbaner i magefettet😄 den er litt vondere enn pennen men ellers ingen stress. Hvis jeg var deg ville jeg lært meg å sette sprøytene selv. Mye enklere enn å være avhengig av noen annen. Masse lykke til❤️

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...