Gå til innhold

Spoonful prøver endelig på en teskje!


Spoonful

Anbefalte innlegg

Spoonful skrev (17 timer siden):

Tror jeg peiler meg inn på en privat UL i uke 7 sånn som det ser ut som nå. Datoene faller selvfølgelig på ugunstige tidspunkter med tanke på reise og julestengt etc., men ser ut som vi kan få til uke 7, og så den offentlige UL-en her rundt uke 12 etter det.

Kjenner at for min egen del skulle jeg gjerne vært inne rundt uke 9-10 også med tanke på SA i uke 10 sist, men da er vi i Norge på førjulsfeiring, så blir nok ikke noe av det... Med mindre jeg bestiller privat UL i Norge (de må da ta i mot pasienter om de betaler der og da, selv om jeg ikke er medlem av folketrygden lengre? Har jo personnummer og medisinsk historie i Norge osv. Dette må jeg undersøke nærmere kjenner jeg :fnise:) Men første delmål er uke 5, og utenfor fare for kjemisk, så skal jeg bestille UL-en etter det. 🤞

Jeg vil tro du får komme til privat i Norge ja 😊 Det ser jeg ikke egentlig for meg at skal være et problem. Og skjønner jo at du føler litt for behovet ❤️ Men håper lille spire klamrer seg fast hele veien 🥰❤️ Blir fint med en i uke 7 og da, se det lille bankende hjerte 🥹❤️ 

Sikkert lurt å ta en uka av gangen!

Spoonful skrev (4 timer siden):

11 DPO og fin-fin økning på testene så langt! Over i det stadiet nå hvor det ikke er noe som helst tvil lengre, det er definitivt streker. Murrer noe enormt, og jeg er både oppblåst og til tider kvalm - synes det er litt vel tidlig med kvalme, men jeg skal ikke klage. 😊

image.thumb.jpeg.c876d0807199bb6a67b828fe53aba6f6.jpeg

Åååh, så fine tester da 🥹🥹❤️ Hihi, godt livmora jobber og gir lille frøet plass 🥹❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 11/12/2023 at 12:54 PM, Lillrex said:

Jeg vil tro du får komme til privat i Norge ja 😊 Det ser jeg ikke egentlig for meg at skal være et problem. Og skjønner jo at du føler litt for behovet ❤️ Men håper lille spire klamrer seg fast hele veien 🥰❤️ Blir fint med en i uke 7 og da, se det lille bankende hjerte 🥹❤️ 

Sikkert lurt å ta en uka av gangen!

Åååh, så fine tester da 🥹🥹❤️ Hihi, godt livmora jobber og gir lille frøet plass 🥹❤️

Jeg har selvfølgelig funnet minst to klinikker dit vi skal, de har begge timer på ønsket dag og prisen var overkommelig, så det kan fort bli UL i Norge rett før jul, hehe! 😅 Er i det minste fint å vite det er et alternativ dersom jeg fortsatt ønsker det når det nærmer seg. ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelpost, whooops 😅

13 DPO i dag, og fortsatt fornøyd med strekutviklingen - heldigvis. Tok siste First Response i dag, nå er teststreken like sterk som kontrollstreken, så da er det vanskelig å sjekke stigning videre med disse testene, og opplever vel at de testene er bedre på tidlig-tidlig testing rundt 9-10 DPO, streken er lettere og tydeligere å lese/tolke enn med f.eks Babyplan på det stadiet.

Har to CB med ukesindikator liggende som blir neste, men tror jeg skal prøve å vente til fredag i håp om å se 2-3 med en gang på den, vil være 4+2 da, så har et håp. Fortsetter å teste med Babyplan noen dager til, bare fordi jeg har så mange liggende, men når det nærmer seg helg tror jeg at jeg skal slutte å teste med de også... Om jeg klarer, testetøsen i meg synes det er så betryggende å se strek hver morgen:fnise:

WhatsAppImage2023-11-14at09_14_52.thumb.jpeg.74920b6ab11c6418b3b4fef46f707a84.jpeg

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3 (17 DPO)

I dag ble det 2-3 på Clearblue digital :) Hadde egentlig tenkt å ta den i går, men så turte jeg ikke allikevel, i tilfelle det ikke var økning nok på den, men fant heldigvis motet i dag. Så langt ser det bra ut! Økningen på Babyplan er fortsatt bra, nedenfor er testrekken frem til i går for de som er interessert. Tenker dog å slutte å teste med de i løpet av de neste dagene. Neste målet er 3+ om en uke, og så er jeg ferdig med testing! 

Tror fortsatt ikke helt på at jeg faktisk er gravid, men har symptomer nok til å fortelle meg at kroppen jobber - ligamentsmerter og lett kvalme er de mest fremtredende så langt, samt oppblåsthet og tregere fordøyelsessystem... :sjenert: 

image.thumb.jpeg.30a688943fba77cd6c74e1df649379a6.jpegimage.thumb.jpeg.94b46a07c29a26f0a43f437076b16dc8.jpeg

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+6

I dag har jeg booket første TUL, om bare to uker! Vil være 6+6 ut i fra eggløsning da, men 7+2 fra siste mens. Er tidlig, men logistikkmessig er det den uken vi får det til med tanke på andre planer og forpliktelser, og jeg vil gjerne se om det går bra så fort som mulig, kjenner jeg.

Hadde egentlig tenkt å vente med å booke til jeg var passert 5 uker, men jeg har alltid visst jeg er utålmodig, så da ble det sånn... :sjenert: Og godt var det, for de var nesten fullbooket den datoen jeg hadde peilet meg inn på, så flaks at jeg ringte i dag allikevel. Er ikke så mye mer jeg kan gjøre nå, annet enn å logge symptomer og være tålmodig. Prøver å ikke fokusere så alt for mye på bekymringene jeg har, og heller glede meg over hver dag som passerer hvor alt går fint. So far, so good!🤞

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det stemmer, @Lillrex - TUL i morgen! :) Både gleder og gruer meg, hehe! Har i tillegg første time hos jordmor for svangerskapskontroll/registrering i dag, så det blir mye på rappen her nå etter et par uker med bare venting. Håper jeg føler meg trygg nok etter UL i morgen til å joine terminklubben, har vært så redd for å jinxe hele greia at jeg har ikke turt å gi lyd fra meg der ennå :sjenert:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (41 minutter siden):

Det stemmer, @Lillrex - TUL i morgen! :) Både gleder og gruer meg, hehe! Har i tillegg første time hos jordmor for svangerskapskontroll/registrering i dag, så det blir mye på rappen her nå etter et par uker med bare venting. Håper jeg føler meg trygg nok etter UL i morgen til å joine terminklubben, har vært så redd for å jinxe hele greia at jeg har ikke turt å gi lyd fra meg der ennå :sjenert:

Så spennende! Masse lykke til, håper den lille spirer og gror 🥰❤️ Og lykke til hos jordmor og, fint å komme i gang 😊

Så hyggelig at du blir med i termingruppa etterhvert 🥰 Bare å komme når du føler deg klar for det selv, men du er hjertelig velkommen såklart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første UL overstått, og det gikk heldigvis bra! Så det fineste lille blåbæret med sterke hjerteslag. 🥰 Ble målt til 7+0, så en dag foran mine egne beregninger. Puster lettet ut nå, denne gangen ser det bra ut! 😊 da teller vi ned til neste TUL (den offentlige) ved 12 uker i begynnelsen av januar. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer🥰 Husker jeg fant dagboken din rundt når vi begynte å prøve rundt samme tid i fjor - gøy å lese at du nå er gravid igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...