Gå til innhold

Spoonful prøver endelig på en teskje!


Spoonful

Anbefalte innlegg

Så hyggelig at du spør, @Lillrex :) I dag er jeg 6 DPO, og jeg har merket veldig lite symptomer så langt! Noen små murringer de siste dagene, og litt vondt i korsryggen i går, men det kan like så godt ha vært fra dårlig holdning og stilling på sykkelen i spinningtimen i går. 

Har beholdt roen denne syklusen, og selv om jeg har EL-testet og tracket symptomer som normalt, så gjør det ingenting dersom det blir negativ test på fredag. Det er litt godt å kjenne på. Har ikke all verdens håp uansett, vi traff "bare" to av fem fertile dager - tre dager før EL og dagen før EL. Teoretisk sett er jo det alt som skal til, men jeg går inn i siste delen av lutealfasen med lave forventninger, så slipper jeg å bli så skuffa.

Har også booket inn et par spa-behandlinger den neste måneden som jeg må avlyse dersom jeg får positiv test, og de gleder jeg meg egentlig veldig til, så det hjelper også til med at det kjennes greit dersom det ikke går denne måneden:fnise: Har gått opp for meg at jeg må fortsette å leve som normalt, og at "men tenk om det går denne måneden" ikke kan stoppe meg fra å legge planer og gjøre ting jeg egentlig har veldig lyst til å gjøre. Alt kan avlyses, men denne på denne måten har jeg noe å glede meg til uansett :) 

Spenningen denne runden knytter seg egentlig mer til om lutealfasen blir noe lengre pga vitamintilskuddene. Får jeg den i orden så kjennes det ut som en bit av puslespillet faller litt på plass. Håper jeg er en av de som ser fordelene av B6/C-vitamin ++! Det var dagens avhandling fra meg, haha😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig avhandling 🥰 Godt å høre du føler en ro denne prøveperioden 😊 Så lurt å legge litt planer som normalt, det hjelper nok mye på å få løftet blikket ja! Og så deilig med spabehandling da 🤩

Gleder meg til oppdatering på fredag og erfaringer med vitaminene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO, PP4

Jeg har vært så flink til å holde roen denne syklusen, og slått meg til ro med at det er okei om det ikke blir klaff denne måneden, og har egentlig hatt det veldig greit mentalt. Men i dag! I dag har absolutt alle følelsene kommet på en gang, og alt jeg ønsker er å se en positiv test i morgen. Hvor typisk er ikke det!? 

Hjelper selvfølgelig ikke at jeg er kjempekvalm i dag. Hadde kvalme i forrige syklus også, og trodde et lite øyeblikk det kunne være et tidlig symptom siden jeg aldri har slitt med kvalme før (tror siste gang jeg kastet opp var da jeg var 12!). Men dersom dette fortsetter så kan det virke som kvalme er et nytt PMS-symptom for meg 😒 

Prøver fortsatt å innstille meg på negativ test i morgen, 9 DPO er uansett tidlig å teste, men gjør det allikevel siden jeg har kortere lutealfase enn normalt. 

Kan trygt si at hodet ikke er helt tilstede på jobb idag, ja... :plystre:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Har du fått mer symptomer på PMS er det vanlig å bli ekstra følsom også! Skjønner godt at det kan dukke opp slike følelser okke som :hjerte: Jeg trodde jeg skulle takle å få negative tester helt fint, men det er overraskende vondt. Krysser fingrene for i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO, PP4

Takk for gode ord i går! 🥰 jeg har testet nå i morges, og jeg tror det nesten ikke selv. Var helt sikker på at jeg hadde de verste strekøyne på babyplans test som jeg tok først, men det var noe, og det har jeg aldri opplevd før! Så tok en av de litt dyrere testene og se, da… Nå håper jeg bare så innmari at dette stemmer og at streken blir tydeligere fremover. Nå må du klamre deg fast, du lille spire! 🥹

P.S: streken er tydelig rosa i virkeligheten - nå skjønner jeg hva alle sier med at det ikke er like tydelig på bilder… 

C654065F-38F5-4FE8-BD27-5C5FEF6735BC.thumb.jpeg.1bc57c1d2213dc8f08281028ba892698.jpeg

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, @Lillrex🥰 Både mannen og jeg har hjemmekontor i dag, og kan trygt si at ingen av oss har fått gjort særlig mye jobb ennå 😅 Ingen av oss har gjort noe særlig research rundt hva som er neste skritt, vi har fokusert sånn på å komme oss hit så langt!

Har CB digitaltester klare, tenkte å teste med første av dem på søndag (11 DPO). Sjekker stigning med strimler og First Response som er merket avbildet over frem til det, og så CB ukentlig deretter, tenker jeg... Skal ringe legen over helgen (her i landet sier de at vi skal kontakte dem asap), vil bare komme meg forbi IKM og se et par flere positive tester først, kanskje det blir litt mer virkelig da. Kan jo fortsatt være at det blir kjemisk, så jeg prøver å ikke glede meg for mye. Overveldet, men glad, tror jeg oppsummerer oss ganske så greit i dag ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner så godt følelsene 🥰❤️ Nå starter forhåpentligvis neste fase med venting og nesting, det blir så fint 🥰

Så greir at de vil man skal ringe med en gang! Det høres ut som en fin ting når man er gravid for første gang og sitter med flere spm og forventninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11DPO, PP4

Jeg er ganske fornøyd med stigningen så langt! 😊 mannen trodde meg ennå mer da han så dagens strek, for nå er det udiskutabelt. Nå er til og med streken på Babyplan synlig på bilder! 

Har igjen en FR test til, som jeg tenker å ta 13 dpo, og så en Clearblue 14 dpo, og igjen når jeg vil være 5+2. Håpet stiger for hver positive test 🤞🏻 P.S. Strekene er rosa, altså, er bare dårlig lysforhold på badet!

1C0F5703-0FB5-4C17-9805-CB0A56284272.thumb.jpeg.63df9104a08fdb9de62c1406b71c5e3c.jpeg

E345E6DA-DEA3-4810-940D-B68B6B489E5D.thumb.jpeg.ca13717cc81cfaa849cde7bca54f4428.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 DPO

Strekene øker fint ennå! Tror jeg i det minste, dette har jeg jo aldri opplevd før 😅 klødde i fingrene etter å også teste med CB digital på morgenkvisten idag, men den er til i morgen. Nå er jeg tom for First Response tester, men håper at jeg snart kan slutte å teste etter økning uansett. Når er det best å slutte egentlig?
 

Vil gjerne se 3+ på digital, det kjennes egentlig ut som grensen min for øyeblikket, så planen er CB digital i morgen, og så om en ukes tid (5+2), da burde det vel vise 3+? 

F9800AD2-CD35-4FFB-8A97-CBF2A7767969.thumb.jpeg.588f71b803231fcea61709c309a62964.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt fint å kun gå for digitaliserer fra nå av 🥰 Har jo så fine og tydelig streker så! Hvis du tar en test med digital en gang i uka fra nå til 3+ så får du bekreftet en fin økning om du ønsker det 😁❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du beroliger og støtter, @Lillrex ☺️ Da tror jeg at jeg går for planen min med første digitale i morgen, så får vi se om den sier 1-2 eller 2-3. Hadde vært fint om den viste 2-3, for da slipper jeg å handle flere tester, har bare 2 CB digitale på lager, haha 😅 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare stikke innom her i blant og følge med på hvordan det går med deg!☺️ krysser fingrene for en fin stigning videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige spor i dagboka, @Søtpotet og @Fiolaa! 😊 håper det går bra med deg @Søtpotet, og at alt utvikler seg som det skal så langt 🤞🏻

I dag er jeg altså endelig 14 DPO. Fem dager over min vanlige IKM, men av en eller annen grunn kjennes 14DPO ut som den første magiske grensen for meg. Kanskje fordi det er den «typiske» lutealfasen, og at mensen fortsatt ikke har dukket opp?

Ble 1-2 på CB, og det stemmer jo forsåvidt ennå, så stresser ikke så mye med det. Babyplan øker fortsatt fint! 😊 Men betyr jo selvfølgelig at jeg har bestilt ennå en pakke med CB-tester, hehe! Får se om jeg klarer å vente en hel uke med å teste igjen, kjenner jeg meg selv rett svir jeg sikkert av en test til helgen i håp om å se 2-3 da😇 

Har kontaktet legen og skal diskutere mine vanlige medisiner med dem i ettermiddag, og har fått beskjed om at jeg får innkalling til første svangerskapskontroll i løpet av de neste ukene. Blir ikke UL før uke 11-13 her, med mindre jeg bestiller en privat time (her får du bare to på det offentlige med mindre noe er galt), men får i det minste møtt jordmor før! Er smertelig klar over at mye kan ennå gå galt, men nå tillater jeg meg selv til å tenke litt lengre fremover - statistisk sett er sjansene høyere for at det går bra enn det motsatte! Men nå er jeg jo en evig optimist uansett…
C7C167A9-9E9F-4AD3-9C1D-A093E79D60DD.thumb.jpeg.96c4f0168271ac73997394fba236189d.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 DPO (Gravid 4+1)

Har fokusert veldig på økningen av strekene på testene så langt, og har ikke skrevet så mye om symptomer ennå... Er så vidt bikket 4 uker, og er jo fortsatt veldig tidlig, men har siden lørdag (10 DPO) opplevd at kroppen jobber noe voldsomt. 

Har konstante murringer/kramper, noe som jeg tror er ligamentsmerter (ouch!), blir andpusten mye fortere enn normalt nå (spinningtimen i går var grusom!), er ekstremt oppblåst og i dag er kvalmen her sånn smått. Veldig interessant hvordan kroppen så tydelig jobber på høygir. Har igjen fem Babyplan-tester, og har bestemt meg for å teste helt til jeg er tom, så får jeg en god oversikt over økningskurven. Bare liiiiiiitt testetøs, hehe! 😅 Så langt ser det greit ut, tror jeg! ☺️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...