Gå til innhold

Spoonful prøver endelig på en teskje!


Spoonful

Anbefalte innlegg

Spennende å høre hvordan du opplever symptomene! Er jo helt likt i løypa og vært småkvalm og oppblåst det siste døgnet. Er litt godt(?) å kjenne at kroppen jobber på, selv om formen ikke er helt på topp🫢 Når tenker du å ta neste CB-test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Fiolaa said:

Spennende å høre hvordan du opplever symptomene! Er jo helt likt i løypa og vært småkvalm og oppblåst det siste døgnet. Er litt godt(?) å kjenne at kroppen jobber på, selv om formen ikke er helt på topp🫢 Når tenker du å ta neste CB-test? 

Ja, jeg synes absolutt det er betryggende å kjenne at kroppen jobber :) Håper symptomene ikke blir uoverkommelig i ukene som kommer! 

Tror jeg har landet på å teste på søndag (4+4), da burde jeg forhåpentligvis se 2-3 på CB. Hvordan går det med deg? Har du testet noe videre, eller har du viljestyrke nok til å ikke teste hele tiden? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (46 minutter siden):

Ja, jeg synes absolutt det er betryggende å kjenne at kroppen jobber :) Håper symptomene ikke blir uoverkommelig i ukene som kommer! 

Tror jeg har landet på å teste på søndag (4+4), da burde jeg forhåpentligvis se 2-3 på CB. Hvordan går det med deg? Har du testet noe videre, eller har du viljestyrke nok til å ikke teste hele tiden? :fnise:

Testet dessverre i dag og synes streken var ørlite svakere enn i går (var mer konsentrert urin i går, vel og merke). Men kjente ikke akkurat at det var noe godt for å roe nervene😅

Foruten skrekken for at spiren ikke skal klamre seg fast, så synes jeg tiden er helt fantastisk. Opplever at jeg og samboer har kommet nærmere hverandre, enda jeg trodde vi kjente hverandre tvers igjennom❤️babybobla er fin! 
 

Titter nok innom her med jevne mellomrom for å høre hvordan det går med deg, synes det er så gøy at vi ligger helt likt i løypa!☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt innom så ofte du vil @Fiolaa, det er bare hyggelig! 😊 jeg også opplever en ny og annerledes nærhet med mannen, og det er kjempefint 🥰

I dag er jeg 4+4, og det ble 2-3 på CB, heldigvis. Da er det bare å vente til neste søndag for aller siste test! Symptomene har avtatt de siste dagene, og med unntak av murringer/kramper har jeg kjent meg tilnærmet normal. Det har også vært litt fint etter et par dager hvor jeg har kjent på kvalmen. Betryggende å se 2-3 i dag, det betyr jo at så langt går det rett vei 😊
640587F3-962C-48DC-8931-D00EF9DC8161.thumb.jpeg.758b8d9c27f46951625e2aab83851744.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2

I dag er jeg så kvalm at ingefærølen må til pers. Har hatt veldig lite symptomer de siste dagene, så på et vis er jeg glad for symptomer generelt sett, men jeg skulle nok ønske det var alt annet enn kvalme som meldte sin ankomst! Har vært veldig disiplinert og har ikke testet siden søndag, så klarer nok å vente hele uken som planlagt ☺️ 

Lurer også på om jeg skulle ha flyttet tråden til graviditetsdagbok nå - eller kanskje jeg bare skal starte en ny en? Føler vel at prøverkapittelet får sin naturlige slutt for denne gang om jeg får 3+ på CB, og at det så passer bedre inn i graviditetsdagbøkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Jeg vil gjerne følge deg. Passer vel å snart lage en graviditetsdagbok ^.^ Jeg sliter mye med kvalme selv, så vet åssen det er. Skikkelig hemming i hverdagen :tristblå:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

7+2

Nå på morgenkvisten var det bittelitt rødt blod på papiret da jeg tørket. Kun første gangen, og ikke noe mer så langt. Rasjonelt sett vet jeg jo at spotting er relativt vanlig og at det ikke trenger å bety at noe er galt, men nå er jeg nervøs. Jeg spotter nemlig aldri i forbindelse med mens. Åh, dette er ikke noe gøy altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+6

Fikk hastetime til UL i går pga spotting og små blødninger gjennom helgen. Vi så hjertelyd, og alt satt der det skulle, så det var veldig fint, men sonografen målte meg bare til litt over 6 uker, ca 1,5 uke bak mine egne beregninger. På morgenkvisten i dag hadde jeg ennå en blødning, den største jeg har hatt så langt, så dette tror jeg dessverre ikke kommer til å gå veien. Det er vondt, men samtidig kjenner jeg at dersom det ikke går så vil jeg gjerne bare vite det nå, dette mellomstadiet finnes ikke gøy. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så fælt 😣😢 Krysser fingrene for et lite mirakel! Skjønner at det er vondt å ikke vite helt sikkert hverken den ene eller andre veien :( :klem3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten! :rodmer: Det er godt å ha dagboka (og dere), når dette ikke er "offentlig" kjent i omkretsen vår kjenner jeg. Har snakket med sykehuset igjen i dag, de er fortsatt ikke bekymret! :hakeslepp: Blør tydeligvis ikke nok til at de mener det er alvor ennå - og det skjønner ikke jeg bæret av for jeg synes jo det er masse. Dersom jeg ikke hadde vært gravid hadde jeg enkelt sagt at "åja, nå begynner mensen, ja" med såpass morgenblødning. Men det har jo avtatt litt utover dagen, så kanskje jeg fortsatt overreagerer!?

Her har absolutt hele følelsesspekteret vært aktivert i dag, og jeg vet ennå ikke helt hva jeg skal tenke eller tro. Dersom det ikke blir noe mer sikkert de neste dagene har jeg i det minste time hos jordmor på tirsdag, hun skal få masse spørsmål! Men passe mentalt utslitt i dag, kjenner jeg... :sukk:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Så endte det dessverre med SA i går, 10+1, for meg. Bekreftet i dag med ultralyd - ikke at jeg trengte det for å vite hva som skjedde - for SA så sent i første trimester var heftig, og ikke noe jeg unner min verste fiende. 

Begynte med brun spotting på mandag, tiltok i styrke, og det ble såpass at jeg snakket med sykehuset på onsdag. Fikk time til UL i dag, men naturen gikk sin gang før vi kom oss dit, og da ble det time for å bekrefte SAen og sjekke at det ikke var noe igjen i stedet. Kan ikke si et eneste negativt ord om omsorgen og behandlingen jeg har fått de siste to månedene, helsevesenet her har virkelig vist seg fra sin beste side, og det har vært en fin erfaring når det endte som det gjorde.

Nå tar vi en velfortjent pause mens jeg kommer meg til hektene både fysisk og psykisk før vi prøver igjen. Dukker nok opp igjen om noen måneder når vi kjenner oss klare, og så håper vi på 2024-baby i stedet for julebabyen vi hadde innstilt oss på. 💔

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei! 😢 Så ufattelig trist 💔 Sender masse klemmer. Ta godt vare på dere selv 💕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tre og en halv uke etter spontanbort, og nå er det innmari tydelig at det er eggløsning på gang. EL-smertene kjennes veldig mye mer intenst ut denne gangen enn det har gjort tidligere, om det er den psykiske siden som spiller inn eller om det faktisk er såpass mye mer intenst enn vanlig det finner vi vel ut neste syklus. Glad for at kroppen har "ryddet opp" på egen hånd, og at systemet virker til å fungere som det skal 😊

Jeg teller ikke PP nå, og EL-tester heller ikke, for det er jeg ikke helt klar for ennå, men opplever det fint å skrive ned tanker og følelser, så tenkte å gi en lyd fra meg her inne når jeg først har merket det så tydelig på kroppen de siste dagene. Er tilbake på jobb også (fikk to ukers sykemelding, heldigvis), så hverdagsrutinene og hverdagslivet går sin gang. Har hatt så mye fine samtaler og fått god omsorg fra omgangskretsen de siste ukene - det er virkelig rart hvordan de fleste er villig til å snakke om egne erfaringer når du bare tør å dele litt selv. Det har vært veldig fint. 💕 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

PP1, CD12

Begynner man å telle PP på nytt igjen etter SA? Jeg tror jeg gjør det. Føles ut som en ny start i alle tilfeller. Det virker som kroppen har vært igjennom en grei "reset", så det ser ut som at jeg er tilbake i vanlig syklus på rundt 25 dager. Det betyr at EL er forventet på lørdag, blir spennende å se om EL-testene bekrefter dette. Jeg er på jobbreise de to neste nettene, så la inn aksjer i går, og så satser vi på torsdag og lørdag, da burde vi ha grei dekning denne syklusen!

Hadde egentlig ikke forventet å være klar til å prøve igjen så fort, men det kjennes veldig riktig ut, så da hopper vi i det igjen. Startet med B-vitamintilskuddet igjen også, sist jeg prøvde det klaffet det jo, så da fortsetter jeg definitivt med det! Så krysser jeg alle fingre og tær for at det klaffer igjen i løpet av de neste månedene. 🤞 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 CD14

Det ble knallsterk eggløsningstest en dag tidligere enn forventet, gitt! Fint jeg er hjemme igjen etter jobbtur så vi får tid til litt aksjelegging🤭 spent på om det betyr EL i morgen (jeg har vanligvis bare positiv el-test i under 24 timer), eller om kroppen trenger litt lengre tid etter SA-en. Ingen eggløsningssmerter å melde om ennå, så vi får se!IMG_1730.thumb.jpeg.148c12df67601280212069efe2d368b5.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4DPO, PP1

Da var jeg endelig godt over i DPO-land! Antar at eggløsningen var på lørdag som forventet, siden EL-testen var ennå sterkere på fredag, og svakere igjen på lørdag. Første gang jeg har hatt positiv EL-test i mer enn 24 timer! 

Med kort lutealfase i kofferten fra tidligere blir det testing allerede på mandag på meg (9 dpo), det kjennes ikke så fryktelig langt unna ut nå. Fikk til grei aksjelegging som planlagt også, så det kjennes ut som vi har gjort alt vi kan. Så da får vi bare krysse fingrene og håpe. Det sies vel på folkemunne at man er ekstra fruktbar etter en SA, (dette er dog ikke første eggløsning etter SA), så hvem vet, kanskje det går? 🤞

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO, PP1

Da var jeg endelig 9 DPO! Testet i morges, to ulike merker (Babyplan og Easy@Home) og vil vel si at de var negative begge to. Men så fikk jeg et innfall like før lunsj om at jeg skulle teste igjen - har jo så mange strimmeltester liggende uansett - så da gjorde jeg det. 75% sikker på at den også egentlig er negativ, men så var det jo det evinnelige noe som jeg synes jeg ser på den. Dukker overhodet ikke opp på kamera, og det er vel en overveiende sannsynlighet for at det er skyggestrek og ikke babystrek, men det er noe. Og når jeg nå la den ferdig tørket ved siden av den positive jeg fikk 9DPO i mars (jeg teipet strimmeltestene på et ark for å sjekke strekutvikling da jeg fikk positiv sist, og har ikke kastet arket ennå:sjenert:), så er det veldig likt.

Så da blir det ennå mer spennende i morgen tidlig! Dersom det viser seg at det er skyggestrek (som jeg tipper det dessverre er), så dukker mensen opp i morgen, og det blir ny runde. Forbereder meg på det, men fordi jeg så det pittelille noe så er ikke håpet heeelt slukket for meg ennå, bare nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...