Gå til innhold

Spoonful prøver endelig på en teskje!


Spoonful

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 dpo, pp1

Det var nok strekøyne jeg hadde igår, for dagens test på morgenurin var blenda igjen. Det var vel som forventet, sånn egentlig.

Da blir det spennende å se hvor lang lutealfasen ender opp med å være, jeg har et lite håp om at vitaminene jeg tar kan hjelpe med å forlenge den litt i alle fall, så håper mensen lar vente på seg et par dager til! Om jeg finner en løsning som gjør at lutealfasen blir 11 dager eller mer blir jeg strålende fornøyd, så jeg krysser fingre og tær. 

Vurderer også å begynne å tempe, så langt har jeg holdt meg langt unna tempeverdenen fordi jeg sover så urolig og jeg har vært bekymret for om jeg vil få til samme tid hver dag etc, men det er kanskje verdt et forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 6, PP2

Noen ganger må jeg være litt mer tålmodig før jeg skriver her kjenner jeg. Mensen kom selvfølgelig rundt lunsjtider på tirsdag, så det ble nok en 9-dagers lutealfase, som tydeligvis er der kroppen min stabiliserer seg. 🙄 Siste dag med mensen idag, heldigvis! 

Blir en syklus hvor jeg er ganske sikker på at vi ikke lykkes denne måneden - med ulike reiseplaner får vi kun lagt inn aksjer 4 dager før EL og på kvelden på EL-dagen. Skal selvfølgelig gjøre det vi kan, men denne måneden føler jeg nesten vi kan avskrive allerede. Sikkert litt teit å tenke slik, men da forbereder jeg meg i det minste allerede nå på at det ikke går. 

In other news har jeg også begynt å tempe etter å ha lest litt i den store tempetråden, blir spennende å følge med på om EL faktisk stemmer overens med EL-testene og LH-topp etc! Føler i det minste på denne måten at jeg gjør noe konkret, om ikke annet så får jeg kartlagt syklusen ennå nøyere nå fremover. Skal lese ennå mer rundt anbefalte tilskudd o.l denne måneden, så kanskje jeg oppdaterer "cocktailen" litt etterhvert. Per nå tar jeg: Vitamin D, Vitamin C, en kompleks B-vitamin som inkluderer B6 og B12- i tillegg til folsyre selvfølgelig. Lurer på om jeg skal slenge inn magnesium også, men må lese meg opp litt mer først. 

Ellers prøver jeg å fokusere på meg selv; bedre kostholdet, holde på treningsrutinene og sove nok. Vi hadde mesteparten av ferien vår i Juni, så har en roligere Juli og August på jobb mens alle andre er på sin ferie, så har heldigvis tid nok til å være litt egoistisk på egenpleie og rutiner! 😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD11, PP2

Tror vi kan avskrive denne syklusen allerede. Går inn i det fertile vinduet i morgen, men jeg har selvfølgelig pådratt meg tidenes sommerforkjølelse:sukk: Med ulike reiseplaner fra søndag morgen til onsdag kveld (forventet EL-dag), er i morgen og onsdag kveld våre eneste sjanser, men mannen vil selvfølgelig ikke ha bakteriene mine (full forståelse, hadde situasjonen vært omvendt hadde jeg sagt nøyaktig det samme!), så da tror jeg det er ganske trygt å si at det ikke blir noe denne syklusen. Får prøve igjen i August :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD 23, 7DPO

Da var jeg 7 DPO i en syklus hvor det har blitt meget labert med prøving i det fertile vinduet (kun forventet EL-dag), og i dag har murringene startet. Regner med det blir mensen på lørdag som forventet, og gleder meg allerede til neste syklus er i gang så vi kan få en runde med ordentlig prøving igjen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM idag, 10 dpo, og ingen mensen ennå… Var så sikker på at mensen kom til å komme idag at jeg testet ikke i morges! 🫣
 

Murrer godt «nedi der», så er helt sikkert på vei, men et knøttlite håp tentes plutselig. Om ingenting skjer i dag blir det ulidelig spennende i morgen tidlig! Det er attpåtil bursdagshelg her i heimen, så enten blir det en veldig fin bursdagsgave, eller så blir det en lengre lutealfase enn jeg har hatt tidligere. Uansett så skal jeg (prøve) å si meg fornøyd. 🥹

Endret av Spoonful
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP3, CD6

Mensen kom sent søndag kveld, så det ble 10,5 dagers lutealfase! Teller selvfølgelig bare 10 dager, men jeg er strålende fornøyd, håper bare det blir det nye "vanlige" fremover, har jo ønsket å få skikk på lutealfasen så langt det lar seg gjøre.

At mensen kom var forsåvidt greit, vi hadde jo tross alt ikke fått til prøvingen skikkelig i forrige syklus. Denne måneden, derimot! Her er planen allerede lagt, haha. :fnise:  

Har siden spontanaborten i Mai gått skikkelig i meg selv for å finne ut av hva jeg kan gjøre for å optimalisere både sjansene for å bli gravid, men også for et sunt svangerskap. Og det er ikke til å komme unna at jeg sliter med vekten, og har gjort det stort sett hele livet. Har liksom aldri funnet motivasjonen til "seriøs slanking" eller livsstilsendring, så har blitt en del jojo de siste åra. Og jeg har heller ikke slitt med noen fysiske plager, egentlig. Men det er rart med det, jeg har jo så lyst på barn at nå har motivasjonen for en annerledes livsstil kommet for fullt. Mest fordi jeg ønsker et så sunt svangerskap som mulig i første omgang, men også fordi jeg ønsker å være sunn generelt. 

Så noe positivt har det blitt de siste månedene, og nå er jeg straks 10 kg ned (9.6 i dag!). Det er langt fra nok, og jeg har fortsatt mange kilo igjen, men alle monner drar, og jo mer jeg klarer å gå ned før jeg sitter med positiv test i hånden, jo bedre. Håper selvfølgelig på positiv test hver syklus, men nå har jeg en annen motivasjon og et annet fokus måned for måned selv om testene blir negative, og det er litt fint å kjenne på. For hver dag gir jeg meg selv en bedre sjanse for et sunnere svangerskap når tiden er inne - og det er visst all motivasjonen jeg trengte. Who knew.:sjenert: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP3 CD12

I dag fikk jeg beskjed at en kollega er gravid, med termin tidlig i Desember. Det var som et slag i magen, og jeg gikk rett i kjelleren mentalt. Jeg har egentlig klart meg overraskende bra, og har trodd at jeg var ferdig med å prosessere SA-en, og at det egentlig går ganske greit med meg. Men dagen i dag har vist meg at jeg kanskje ikke er helt ferdig med den mentale jobbinga helt ennå.

Er selvfølgelig glad på min kollegas vegne, det handler ikke om det, men dette er første personen jeg kjenner IRL som har termin sånn ca der jeg skulle hatt termin, og det ble overraskende sårt. Heldigvis satt jeg på hjemmekontor, så jeg kunne gjemme meg litt unna etterpå. Ble lite produktiv jobbing i ettermiddag, om sant skal sies, men jeg klarte heldigvis å ta meg sammen nok til å komme meg på spinning, og treningsendorfinene hjalp heldigvis. 

Syklusmessig er jeg dag 12 i dag, og forventet EL er på mandag, så nå er det fertile vinduet i gang, og vi prøver så godt vi kan. Så håper jeg bare at morgendagen blir en bedre dag.:sukk:

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, det hørtes ut som en liten tøff beskjed å få ❤️💔 Man har jo tross alt rukket å få et forhold til den terminen på sett og vis.. Sender deg en digital klem :klem3:

Håper på at terminspiren deres sitter snart 🤞❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, @Lillrex! Går heldigvis veldig mye bedre, og går stort sett mest bra, så var vel bare det vi her kaller en liten "wobble" mentalt. :)

Er ellers endelig i DPO-land i dag! EL endte opp med å være i går (CD17), en dag senere enn forventet. Ganske sikker på at tempegrafen kommer til å bekrefte det om to dager også, men blir spennende å se! Burde ha grei dekning, med innsats annenhver dag i over en uke, så kunne virkelig ikke ha gjort så veldig mye mer denne syklusen. :fnise: Da er det bare å vente...

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner meg igjen, men så gjør det jo litt vondt der og da. Godt at det allerede føles greit 😊❤️ Lykke til i dpo-land, krysser fingrene 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 8/27/2023 at 7:45 AM, Lillrex said:

Hvordan går det @Spoonful? 😊

Så hyggelig at du spør, @Lillrex :)

Det ble mensen forrige helg som forventet etter negativ test 9DPO. Hadde heldigvis langhelg og en hytte booket, så fikk brukt helga på å fordøye nok en negativ syklus, gikk lange turer med mann og bikkje i sola, det var godt for sjela! 

Denne syklusen blir det sånn halvveis prøving tror jeg, har et par røntgenbilder jeg trenger å få tatt av noen tenner, så går nok ikke "all-in" før de er overstått og jeg vet hvordan veien blir fremover med tannbehandling, så regner vel egentlig med at neste ordentlige PP blir neste syklus, men vi får se, kan være jeg ombestemmer meg til uka etter første runde med røntgen er overstått om de ser greie ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

PP4 CD15

Hei! Det ble stille fra meg en god stund i denne dagboka - for å være helt ærlig fikk jeg prøving helt oppi halsen og trengte en pause, så det har blitt to sykluser hvor fokuset ikke har vært på prøving i det hele tatt. Det har faktisk vært litt deilig, for jeg kjenner det fort kan bli en mental påkjenning for meg med stadig negativt resultat. Så da har det vært greit med et par måneder hvor vi ikke aktivt har gått inn for masse sex i det fertile vinduet, for da har jeg ikke hatt all verdens forhåpninger heller. 

Denne syklusen prøver vi skikkelig igjen. Positiv eggløsningstest i dag, så det kan se ut som eggløsning i morgen, tror jeg! Har hatt mistanke om en noe lengre lutealfase de to siste syklusene, tror det har vært 10 og 11 dager, faktisk. Kan være vektnedgangen og bedret kosthold som hjelper til, jeg håper det fortsetter sånn! 

Jeg forsøker å ikke la prøvingen bli altoppslukende - for min egen mentale helses del. Det er mye annet fint som skjer i livet også, så jeg forsøker å fokusere på det så langt det lar seg gjøre, så får prøvingen gå som det går ut året - vi har blitt enige om å oppsøke gyn/spesialist på nyåret for å få sjekket om alt står greit til om vi ikke lykkes før det, så da har vi i alle fall en plan, og det liker planleggingshjertet mitt godt. :)

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

9DPO, PP4

Hei fra 9DPO - og positiv test! ❤️ Uendelig glad, men også supernervøs. Tar ingen gleder på forskudd her, men ber til høyere makter og krysser fingre og tær for at det er en terminspire for oss denne gangen. Har egentlig ikke ord, trodde nesten ikke på testene i morges, så overbevist og forberedt var jeg på at de skulle være negative. Men håper håper håper det endelig blir vår tur. Streken er tydelig rosa, men er ikke like tydelig rosa på bildet.

image.thumb.jpeg.4531e452e33233279dc9c0266fe5aa04.jpeg

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (2 timer siden):

9DPO, PP4

Hei fra 9DPO - og positiv test! ❤️ Uendelig glad, men også supernervøs. Tar ingen gleder på forskudd her, men ber til høyere makter og krysser fingre og tær for at det er en terminspire for oss denne gangen. Har egentlig ikke ord, trodde nesten ikke på testene i morges, så overbevist og forberedt var jeg på at de skulle være negative. Men håper håper håper det endelig blir vår tur. Streken er tydelig rosa, men er ikke like tydelig rosa på bildet.

image.thumb.jpeg.4531e452e33233279dc9c0266fe5aa04.jpeg

Gratulerer! 🥰 Håper dette er terminspiren ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, @Lillrex 😊 Tror det ikke helt ennå selv, så blir testing uten like den neste uken for å følge med. Mannen sa "kommer ikke til å tro det går bra før etter OUL", så det er nervøsitet hos oss begge, men jeg er nok litt mer optimist av natur, så kanskje jeg tror det etter TUL, hehe! Uansett, lenge til begge deler, først er det å håpe dette ikke er en kjemisk. 🤞

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (22 minutter siden):

Takk, @Lillrex 😊 Tror det ikke helt ennå selv, så blir testing uten like den neste uken for å følge med. Mannen sa "kommer ikke til å tro det går bra før etter OUL", så det er nervøsitet hos oss begge, men jeg er nok litt mer optimist av natur, så kanskje jeg tror det etter TUL, hehe! Uansett, lenge til begge deler, først er det å håpe dette ikke er en kjemisk. 🤞

Skjønner at man blir nervøse når man har opplevd å miste ❤️ Forhåpentligvis er dette terminspiren 🤞 Når skal du på TUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/10/2023 at 6:06 PM, Lillrex said:

Skjønner at man blir nervøse når man har opplevd å miste ❤️ Forhåpentligvis er dette terminspiren 🤞 Når skal du på TUL?

Tror jeg peiler meg inn på en privat UL i uke 7 sånn som det ser ut som nå. Datoene faller selvfølgelig på ugunstige tidspunkter med tanke på reise og julestengt etc., men ser ut som vi kan få til uke 7, og så den offentlige UL-en her rundt uke 12 etter det.

Kjenner at for min egen del skulle jeg gjerne vært inne rundt uke 9-10 også med tanke på SA i uke 10 sist, men da er vi i Norge på førjulsfeiring, så blir nok ikke noe av det... Med mindre jeg bestiller privat UL i Norge (de må da ta i mot pasienter om de betaler der og da, selv om jeg ikke er medlem av folketrygden lengre? Har jo personnummer og medisinsk historie i Norge osv. Dette må jeg undersøke nærmere kjenner jeg :fnise:) Men første delmål er uke 5, og utenfor fare for kjemisk, så skal jeg bestille UL-en etter det. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO og fin-fin økning på testene så langt! Over i det stadiet nå hvor det ikke er noe som helst tvil lengre, det er definitivt streker. Murrer noe enormt, og jeg er både oppblåst og til tider kvalm - synes det er litt vel tidlig med kvalme, men jeg skal ikke klage. 😊

image.thumb.jpeg.c876d0807199bb6a67b828fe53aba6f6.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...