Gå til innhold

Spoonful prøver endelig på en teskje!


Spoonful

Anbefalte innlegg

PP3 CD12

Svaaaaak stigning på eggløsningstestene så langt, men det går i det minste i riktig retning! Det var den berømte tålmodigheten som jeg ikke har, da... 

Denne runden kjenner jeg så innmari sterkt på ønsket om å lykkes. Det er mye og travelt på jobb for tiden. Startet i ny jobb halvveis ut i 2022, tok jobben fordi vi ønsket å begynne prøving og min nåværende arbeidsgiver har en veldig sjenerøs ordning rundt mammaperm (men ikke pappaperm!). Når jeg har valgt å bosette meg i et land som ikke har en fryktelig imponerende statlig foreldreperm-ordning (mildt sagt!) blir de private ordningene hos arbeidsgivere desto viktigere. Men den siste måneden har jeg tatt meg i å savne gamlejobben, i en helt annen sektor, ganske så mye.

Hovedgrunnen til at jeg byttet jobb var at jeg ønsket barn, og at vi økonomisk sett ikke hadde de beste forutsetningene dersom jeg hadde blitt i gamlejobben (selv om den faglig var en slags drømmejobb), og nå begynner jeg å kjenne på stress - tenk om vi ikke lykkes? Har jeg byttet sektor og jobb for "ingenting"? Får mye faglig utfordring i nåværende jobb også, altså, men "corporate life" er ganske annerledes enn det jeg er vant til fra en mer ideell sektor. Men så er det jo ingen tvil om at min nåværende arbeidsgiver har støtteordninger som er mye mer familievennlige, og lønnsøkningen var ganske så stor også, så stort sett er jeg fortsatt ganske sikker på at jeg valgte rett. Det er bare noen øyeblikk hvor jeg får de kjente "what if"-tankene.

Vi er jo bare i PP3, hvor vi i PP1 ikke engang fikk lagt inn ordentlig innsats pga korona, så vi er jo fortsatt tidlig i løypa, men hodet løper jo løpsk innimellom. Da er det fint å ha dagboka hvor jeg kan skrive ut disse tingene, så beklager brain dumpen! Orker ikke språkvaske heller, så dere får unnskylde at språket til tider er mer grammatisk korrekt på engelsk enn på norsk, sånn går det når norsk ikke lenger er hovedspråket i hverdagen :sjenert:

TLDR: Vær takknemlig for foreldrepermisjonsordningene i Norge. Jeg hadde gitt mye for å ha norsk ordning i dette landet. Og nå har vi begge gunstige perm-ordninger gjennom jobbene våre begge to... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg så godt igjen i mye av det du skriver Spoonful! Alt er liksom planlagt for graviditet nå, og dersom ikke så bør hvert fall jeg ta en annen vei… Skal ikke være lett😅

Vi skal på privat fertilitetstime denne måneden, veldig spent på den! Er redd jeg ikke har ordentlig eggløsning, selv om jeg har pos tester, smerter og slim. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/9/2023 at 9:32 AM, Søtpotet said:

Kjenner meg så godt igjen i mye av det du skriver Spoonful! Alt er liksom planlagt for graviditet nå, og dersom ikke så bør hvert fall jeg ta en annen vei… Skal ikke være lett😅

Vi skal på privat fertilitetstime denne måneden, veldig spent på den! Er redd jeg ikke har ordentlig eggløsning, selv om jeg har pos tester, smerter og slim. 

Åh krysser fingrene for at du får en god opplevelse og oppfølging etter sjekken! Og ja, det der med planlegging altså!😅 Jeg trives for all del i jobben, men hadde ikke byttet jobb da jeg gjorde om vi ikke hadde tenkt å begynne prøving… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP3 CD15
Nå ble det mye aktivitet her på kort tid, men se her da! Hoppende glad for at det ble så positiv test denne syklusen! 😄 Fortsetter å teste til jeg får negativt resultat, men om det blir som foregående sykluser regner jeg med eggløsning er i morgen, og at jeg kan regne DPO1 på Søndag. Hurra! 
5D26CE0F-6451-45C6-8AF9-A6183135CB0C.thumb.jpeg.d4887f06d18e4ba85d50b4134869b970.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1DPO - PP3 

Og der var jeg offisielt i DPO-land! :strix: Rart å faktisk telle DPO, dette er første syklusen hvor jeg føler vi har truffet optimalt, så første gangen jeg faktisk har små forhåpninger i DPO-land. PP1 utgikk jo pga covid, så da telte jeg DPO mer for å få oversikt over lutealfasen. PP2 fant jeg aldri helt peak så der var dpo-land uoversiktlig, så jeg hadde veldig lave forventninger. Men denne gangen! Så tydelige eggløsningstester, og aksjelegging både dagen før eggløsning og på selve eggløsningsdagen. Da tenker jeg vi har truffet ganske så greit! :danse2:Skal prøve å overtale mannen til en runde i dag også, men tre dager på rad kan bli litt mye har jeg fått beskjed om, stakkars :fnise:

Jeg skal på tur denne uka, og kommer ikke hjem før neste søndag (DPO 8). Med en kort lutealfase, så tror jeg at jeg skal teste DPO9, om ikke mensen har kommet allerede da. Jeg hååååper jo selvfølgelig at det klaffer denne runden, men om det ikke klaffer vil jeg veldig gjerne se en 10 dagers lutealfase igjen. Om det ikke klaffer så har jeg funnet et nytt merke multivitamin som også har B6 i seg som jeg har tenkt å prøve fra neste måned. Forsøker å planlegge litt sånn at skuffelsen ikke blir for stor om det ikke klaffer, så da har jeg i det minste en plan for neste prøveperiode. Men i mellomtiden skal jeg nyte dpo-land med vissheten om at det endelig ble en syklus hvor vi har klart å time det ganske så optimalt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoonful skrev (10 timer siden):

1DPO - PP3 

Og der var jeg offisielt i DPO-land! :strix: Rart å faktisk telle DPO, dette er første syklusen hvor jeg føler vi har truffet optimalt, så første gangen jeg faktisk har små forhåpninger i DPO-land. PP1 utgikk jo pga covid, så da telte jeg DPO mer for å få oversikt over lutealfasen. PP2 fant jeg aldri helt peak så der var dpo-land uoversiktlig, så jeg hadde veldig lave forventninger. Men denne gangen! Så tydelige eggløsningstester, og aksjelegging både dagen før eggløsning og på selve eggløsningsdagen. Da tenker jeg vi har truffet ganske så greit! :danse2:Skal prøve å overtale mannen til en runde i dag også, men tre dager på rad kan bli litt mye har jeg fått beskjed om, stakkars :fnise:

Jeg skal på tur denne uka, og kommer ikke hjem før neste søndag (DPO 8). Med en kort lutealfase, så tror jeg at jeg skal teste DPO9, om ikke mensen har kommet allerede da. Jeg hååååper jo selvfølgelig at det klaffer denne runden, men om det ikke klaffer vil jeg veldig gjerne se en 10 dagers lutealfase igjen. Om det ikke klaffer så har jeg funnet et nytt merke multivitamin som også har B6 i seg som jeg har tenkt å prøve fra neste måned. Forsøker å planlegge litt sånn at skuffelsen ikke blir for stor om det ikke klaffer, så da har jeg i det minste en plan for neste prøveperiode. Men i mellomtiden skal jeg nyte dpo-land med vissheten om at det endelig ble en syklus hvor vi har klart å time det ganske så optimalt. 

Så gøy å endelig treffe med sikkerhet🥰 Lykke til i dpo-land! Er 5-6 dpo i dag, og tiden snegler seg avgårde som vanlig🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @Søtpotet og @LilleVy94! ☺️ Kjenner at jeg må prøve å tøyle optimismen min litt, er jo tross alt bare 20% sjanse for å lykkes selv om man treffer på helt riktig tidspunkt! Kjenner det blir bra med litt reising så jeg får tankene over på noe annet, haha. Må bare gjøre unna to faktiske jobbdager først...:plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7DPO - PP3

Å reise bort har vært så godt for meg denne uken! Har fortsatt overanalysert alt, selvfølgelig, men har vært så godt å være opptatt og distrahert med andre ting 😊 DPO 3-5 hadde jeg konstante murringer, nesten tilnærmet mensenkramper. Vanligvis i samme vindu har jeg pleid å hatt ømme bryster, men det har jeg ikke merket noe som helst til ennå i denne syklusen.

I går og i dag, DPO 6 og 7 har jeg hatt perioder med småkvalme og har følt meg generelt uggen - men det kan jo selvfølgelig også være fordi jeg ikke har sovet all verdens. Prøver så godt jeg kan å ikke lete etter symptomer, men er samtidig veldig interessant å notere seg kjenner jeg. IKM er på tirsdag, sånn er det med kort lutealfase, gitt! Blir spennende å se om jeg merker noe mer symptomer i dagene som kommer eller ikke. Tror fortsatt jeg skal prøve å teste på mandag, DPO 9, sånn at jeg får prøvd en test og ikke bare våkner med mensen på tirsdag, liksom, men vi får se. Kan være jeg blir så nervøs at jeg heller foretrekker å få mensen over en negativ test, vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8DPO - PP3

Reisedag for meg i dag, og da får tankene selvfølgelig kjørt seg. I går kveld, og i morges har jeg hatt perioder med ganske rare murringer/smerter rundt høyre side av eggstokkene/livmoren - vet ikke helt hvilken terminologi det blir rett å bruke her, hehe! Jeg har hatt det jeg vil si er ganske sterke stikkinger, som har ført til strålinger nedover i høyre lår/lyske. Det har jeg aldri opplevd før! Kjente det spesielt da jeg gikk, kjente jeg automatisk la mindre vekt på høyre fot. 

Jeg prøver som sagt veldig hardt å ikke lete etter symptomer, men dersom jeg skulle gå ut i fra at det klaffer denne syklusen antar jeg at dette kan ha vært implantasjonssymptomer? Samtidig klarer jeg ikke helt å tro på det, for utfloden (unnskyld hvis det blir TMI her...) har gått over til typisk utflod som jeg får før mensen. Ellers føler jeg meg helt normal, ingen særlige PMS-symptomer annet enn den litt rare stikkingen i går kveld og i morges.

I dag kjenner jeg at jeg gjerne skulle hatt en litt lengre lutealfase sånn generelt sett. Er så redd for at den korte lutealfasen min gjør at det blir vanskeligere å lykkes. Må teste i morgen tidlig for å ha noen som helst sjans til å teste før mensen kommer, men DPO9 kan jo fortsatt være for tidlig til å få positiv test, så jeg er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Hvilken skuffelse er verst - blank graviditetstest DPO9 eller at mensen kommer på egenhånd? Den sliter jeg litt med, kjenner jeg. Får bruke siste flyturen på å fundere ennå litt mer over akkurat det. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt sjansen på å ta test 9DPO, men jeg klarer ikke dy meg og starter å teste 8DPO :fnise: Gjør det du føler er best! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg heller mot å teste i morgen tidlig, så blir nok det. Greit å få det avklart først som sist, er uansett nervøs:sjenert:

I kveld har de typiske mensenmurringene startet, så jeg har mistet litt håpet. Håper bare ikke mensen kommer allerede i morgen, kjenner at jeg virkelig ikke vil ha 8 dagers lutealfase... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9DPO - PP3

Negativ test i dag 🥺 Rart, visste det egentlig før jeg testet, kjente det sånn på meg. Da regner jeg med mensen kommer i morgen, hvis ikke tester jeg igjen selvfølgelig. Mannen ga meg en god klem og sa «det kan jo ta litt tid, og det visste vi jo». Det er sant, men ønsket om å lykkes blir jo bare sterkere og sterkere for hver runde. But we go again 😊

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP4 CD2

Mensen kom som jeg regnet med i går, og det ble en 9 dagers lutealfase. Trengte gårsdagen på å være skuffet, men idag er det back to business. Ny runde, nye muligheter! Glad for at syklusene stabiliserer seg nogenlunde, men det var den lutealfasen da…

Idag har jeg kjøpt B6 og C-vitamin som jeg begynner med i morgen, da forsøker jeg i det minste noe nytt denne syklusen. Da tar jeg; folsyre, D-vitamin, C-vitamin og en kompleks B-vitamin som inkluderer 100mg B6. Blir spennende å se om det vil ha noen innvirkning! 😊 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP4 CD8

Mensen er overstått, og nå begynner jeg snart jakten på eggløsning igjen. Føler at jeg begynner å få ok oversikt over syklusene nå, og det virker som at jeg får eggløsning rundt CD16, så jeg regner med at det blir sånn denne måneden også, og at eggløsning kan forventes neste tirsdag. Tenker å starte med eggløsningstester om et par dager for å følge med og passe på at jeg finner peaken denne måneden også.

Kjenner meg veldig avslappet denne syklusen, og det føles godt. Skal selvfølgelig legge inn en innsats rundt eggløsning, men er godt å kjenne at prøvingen ikke er altoppslukende akkurat nå. Den tonen endrer seg helt sikkert når jeg går over i DPO-land kjenner jeg meg selv rett, hehe :fnise:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å føle seg avslappet 😁 Kan være veldig intenst mens det sår på, kjenner meg igjen I det. Så da må man nesten bare nyte den tiden man klarer å gi litt slipp på prøvertankene ❤️ Krysser fingrene for gullegget på tirsdag 🤞😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP4 CD11

Takk for gode ord, @Lillrex🙂 Er fortsatt overraskende avslappet, men nå har jeg i det minste begynt å teste etter eggløsning, så er kanskje ikke så laid back som jeg tenker at jeg er😅

I dag kjennes det ut som at eggstokkene har begynt å jobbe, murrer ganske så greit på høyre side, og jeg har begynnende tendenser til EL-slim, så regner med eggløsning tidlig neste uke stemmer ganske greit. Ser at jeg har regnet feil, og at CD16 er på onsdag og ikke tirsdag, så blir interessant å se hva fasiten blir. 

Synes det er rart hvordan jeg plutselig kjenner alle symptomer og de minste murringer - kan aldri huske at jeg har lagt merke til sånne symptomer før. Regner jo med det er fordi jeg plutselig er blitt opptatt av syklus, eggløsning og slike ting, men når jeg nå legger merke til f.eks murringer (som jeg ofte synes ligner mer på kramper enn bare murringer), så synes jeg det er fascinerende at jeg ikke kan huske å ha hatt sånne smerter/symptomer som yngre. Regner jo med at de var der, men at jeg bare ikke la merke til dem på samme måte. Kroppen, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP4 CD14

Grei stigning på eggløsningstesten idag, så ligger an til eggløsning som antatt i løpet av de neste dagene 😊 Det er godt å se at syklusen er relativt stabil nå, og at det blir enklere og enklere å forutsi eggløsning. Spent på om testen blir positiv i kveld, eller om det blir i morgen som jeg egentlig har gått ut i fra!
4691FAED-39B1-4C9B-A047-1F2D90EE049E.thumb.jpeg.23c36855687d4b6c817c302bc4bf5112.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP4 CD15

Positiv eggløsningstest i dag, som forventet 🥳 Er så glad for at jeg kan forutsi eggløsning med litt mer sikkerhet nå! Det er fint å bli bedre kjent med kroppen, syklus og symptomer - opplever at det er mye enklere å ta hensyn til dagsformen og den mentale helsen når jeg også kjenner syklusen bedre. Uansett om vi skulle lykkes med baby eller ikke (ha, dramatisk much!), så er det fint å bli bedre kjent med kroppen. 😊

Mannen har fått beskjed, så blir sengedans noen dager fremover nå. Eggløsning i morgen, og så DPO-land på Torsdag. 83DBA004-652E-4892-8CD9-A6F53FC4A36A.thumb.jpeg.024e082a1ed4ecbfe9deca73a5b97399.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...