Gå til innhold

Nå er det så mange tråder om fattige. Det blir nesten komisk hele greia.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

Sjarmerende å spsrke nedover 

Anonymkode: be70f...1d1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

LOL, du tror at folk vil betale for brukte barneklær når de må be om hjelp til å få mat på bordet?

Hva slags valuta er det du godtar da?

  • Liker 24
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i Norge får penger til livsopphold. Hva bruker de pengene til? De må gi barna brød til middag å spiser pasta uten noe oppå. Dette blir for dumt. Alle får en sum å leve for i Norge. 
Folk er frekke i dag å vil ha alt gratis. 

Anonymkode: e995e...0b0

  • Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

Svært lite respons her også på det jeg legger ut av klær, jakker og sko. Har to tweens med relativt dyrt tøy og skotøy som kun er brukt én vintersesong (i fjor), og alt er behandlet fint. Har laget ut masse til 50,- og 100,- men er lav respons. Altså, mye av dette ble kjøpt for typ 1000,- i fjor. Hadde noen spurt om å få det gratis, så hadde jeg sannsynligvis sagt "ja" til det. Men det ligger fortsatt her hjemme. 

Anonymkode: 76893...5ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplever det samme med brukte barneklær og utstyr. Svært pent brukt til "gi bort"-pris. Type 50 kroner for en hel vinterdress, 100-200 for en pose klær osv. Samme prisnivå eller lavere enn gjenbruksbutikken (som ikke har plass til å ta imot mer). Så da går mye rett og slett i søpla. Måtte nylig kaste både en barneseng og en ubrukt trehjulsykkel fordi vi ikke har plass til det, og da hadde vi prøvd å gi det bort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (3 minutter siden):

Opplever det samme med brukte barneklær og utstyr. Svært pent brukt til "gi bort"-pris. Type 50 kroner for en hel vinterdress, 100-200 for en pose klær osv. Samme prisnivå eller lavere enn gjenbruksbutikken (som ikke har plass til å ta imot mer). Så da går mye rett og slett i søpla. Måtte nylig kaste både en barneseng og en ubrukt trehjulsykkel fordi vi ikke har plass til det, og da hadde vi prøvd å gi det bort.

Opplevd det samme jeg og. Både av utstyr, møbler og klær. Var endel nesten nytt også.

Anonymkode: 75c70...632

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange søker kun på «Gis bort» på Finn.no. Kutt ut den teite summen på 50 kr, og sett heller varen på Gis bort. Da er det større sannsynlighet for at den kommer opp blant søkeresultatene, og at varen finner et nytt hjem hos noen som ønsker den (fremfor å bare måtte kastes i søpla).

Anonymkode: 1bc21...609

  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

Når jeg var ung pleide brukt barnetøy å bli gitt videre til barn i familue/krets det passet. 

Anonymkode: 14d18...8c7

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange søker kun på «Gis bort» på Finn.no. Kutt ut den teite summen på 50 kr, og sett heller varen på Gis bort. Da er det større sannsynlighet for at den kommer opp blant søkeresultatene, og at varen finner et nytt hjem hos noen som ønsker den (fremfor å bare måtte kastes i søpla).

Anonymkode: 1bc21...609

Har flere ting på "gis bort". Null respons. 

Anonymkode: 76893...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

«Tigging over en lav sko», hilsen grådigpakk som vil ha penger for brukte barneklær 🤣🤣🤣

 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Alle i Norge får penger til livsopphold. Hva bruker de pengene til? De må gi barna brød til middag å spiser pasta uten noe oppå. Dette blir for dumt. Alle får en sum å leve for i Norge. 
Folk er frekke i dag å vil ha alt gratis. 

Anonymkode: e995e...0b0

1. Lær deg grunnleggende grammatikk før du snakker dritt om andre

2. Nei, alle får ikke nok penger til livsopphold; mat er dyrt, sunn mat er dyrere, bolig er dyrt, strøm er dyrt. Klær (særlig fast fashion) og leker og sånt er dessverre generelt sett ikke dyrt. 

Anonymkode: dc8ba...8d9

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Alle i Norge får penger til livsopphold. Hva bruker de pengene til? De må gi barna brød til middag å spiser pasta uten noe oppå. Dette blir for dumt. Alle får en sum å leve for i Norge. 
Folk er frekke i dag å vil ha alt gratis. 

Anonymkode: e995e...0b0

Sjarmerende 

Anonymkode: be70f...1d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har betalt mye for klær å sko jeg har kjøpt . Selvfølgelig vil jeg ha noen hundre lapper for det. Men flere ganger opplever jeg at folk prøver å prute for å få det helt gratis.  Frekt er det.  

Anonymkode: e995e...0b0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

«Tigging over en lav sko», hilsen grådigpakk som vil ha penger for brukte barneklær 🤣🤣🤣

 

1. Lær deg grunnleggende grammatikk før du snakker dritt om andre

2. Nei, alle får ikke nok penger til livsopphold; mat er dyrt, sunn mat er dyrere, bolig er dyrt, strøm er dyrt. Klær (særlig fast fashion) og leker og sånt er dessverre generelt sett ikke dyrt. 

Anonymkode: dc8ba...8d9

Alle i Norge får til livsopphold . Dette er for dumt. 

Anonymkode: e995e...0b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i Norge får penger til livsopphold om de ikke har inntekt eller formue som tilsier at de ikke har penger til det aller nødvendigste. Problemet nå er at det er så utrolig mange rundt i dette landet som er bortskjemte, vært vant med å kunne kjøpe og spise det de vil.

Når jeg ser rundt her jeg bor i butikkene og i Oslo så kryr det av folksom handler, så det virker ikke for meg som folk generelt har dårlig råd. 

Jeg personlig kjenner ingen som sliter veldig mye ekstra i disse tider, ja strømmen er dyrere og renten er økt og matprisene har økt, men det velter ikke økonomien til noen av oss. Mange får seg en oppvåkner og ser de har tatt seg vann over hodet med boligkjøp og bilkjøp. Folk er lånt opp til pipa. 

Har heldigvis nedbetalt både hus og hytte og bil, så oss er det ikke synd på.  Men jeg kjenner meg igjen i det at folk ikke engang vil ha brukte klær som ser nytt ut.

Vi har prøvd gi bort masse klær i forskjellig arvegrupper, flotte klær som ser ubrukt ut, samme med vinterstøvler brukt et par ganger osv. Mye av det er dyre klær av gode merker. Men liten respons, noen sier de kommer og henter men dukker ikke opp. Så har gitt opp og legger det til Fretex

Anonymkode: 5bc01...ec2

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har betalt mye for klær å sko jeg har kjøpt . Selvfølgelig vil jeg ha noen hundre lapper for det. Men flere ganger opplever jeg at folk prøver å prute for å få det helt gratis.  Frekt er det.  

Anonymkode: e995e...0b0

Den minste lappen vi har er 50-lappen. Så at du vil ha noen hundre lapper - det er rett og slett for dyrt! ;-D

Anonymkode: 587bb...22b

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

Jeg er enig med deg. En ting er de som virkelig faktisk ikke har råd til noen ting. Men det skal være mange i mellom der som burde ha nytte av finn. Har selv masse klær der til en billig penge, men blir ikke solgt. 

Anonymkode: e4455...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

Og så vil de gjerne at du leverer det gratis til dem eller dekker fraktkostnader.

Anonymkode: 05ca5...de9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...