Gå til innhold

Nå er det så mange tråder om fattige. Det blir nesten komisk hele greia.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som klager over at ingen vil kjøpe brukttøyet deres som dere betalte i dyre dommer for da det var nytt, hvorfor kjøper dere ikke brukt selv? 

Anonymkode: 5e653...ffa

  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Det er er snart jul og de økonomiske utfordringene kjennes ekstra godt på mange.

2. Alt man trenger i hverdagen har gått kraftig opp i pris, da spesielt renter, forbruksvarer og strøm. Dette utløser også større bekymringer og behov.

Sist jeg sjekket så var dette et diskusjonsforum og er det ikke da naturlig at temaene som diskuteres er det som opptar folk?

For øvrig vil jeg si at det er skremmende mange tråder som utelukkende går på å klage på hva andre skriver om. 

Anonymkode: cdb5b...da6

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

Men, er du bedre dersom du forventer penger for noe brukt ræl fordi du trenger pengene? 

Anonymkode: 69ce3...f33

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

Når ble det komisk at folk sliter økonomisk? Ærlig talt, skjerp deg.

Jeg trur det ligger mye skam i å ha økonomiske problemer og det må nok oppleves før andre kan forstå.

Jeg synes skikkelig synd på de som ikke får pengene til å strekke til. 

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange søker kun på «Gis bort» på Finn.no. Kutt ut den teite summen på 50 kr, og sett heller varen på Gis bort. Da er det større sannsynlighet for at den kommer opp blant søkeresultatene, og at varen finner et nytt hjem hos noen som ønsker den (fremfor å bare måtte kastes i søpla).

Anonymkode: 1bc21...609

Prøver også på "gis bort". Har en mistanke om at folk tror det er søppel som gis bort. Har lettere for å selge en jakke eller veske til 1-2000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sliter økonomisk det stemmer nok, men det er kanskje ikke de som skriver slike «tigge-annonser». Noen av de som jeg jobber med klager over dårlig økonomi pga renteøkning osv. og vi prater om det i lunsjen av og til. Hun ene som klager velger feks å kjøpe dyre klær til barna, reise vekk på weekend-tur og kjøpe seg ny iPhone - samtidig som hun vurderer å lage en slik annonse. En annen prioriterer å bestille dyr kaffe…. Slikt gjør til at jeg rett og slett ikke tror på tigge-annonser. De har dårlig råd ja, men det er pga feil prioriteringer som de ikke er villig til å endre på. Luksusfellen er et godt eksempel på dette, det er «alle andre» sin feil at jeg har dårlig råd - det er en forferdelig holdning å ha!!

Anonymkode: 69821...80d

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tigging over en lav sko.  Folk vil ha andre til å forsørge de med mat , gaver til barn osv . Det blir litt i overkant dette her. 
Jeg prøver å selge barneklær på nette billig men det er ingen respons. Mye av tøyet er i svært bra stand  og brukt lite. Men folk vil ikke betale noe og de vil gjerne ha det gratis. 
 

Anonymkode: e995e...0b0

Jeg har også flere barneklær liggende på finn nå typ regntøy, høstdress, vintersko, o.l. som er i veldig god stand til svært lave priser, men null respons. 

For moro skyld endret jeg et par av annonsene til gis bort og med en gang ble jeg oversvømt av meldinger hvor de aller fleste hadde en eller annen hjerteskjærende historie å dele. 

Det virker veldig mistenkelig hele greia. Jeg mistenker at det er veldig mange der ute som ikke har så dårlig råd, men vil henge seg på bølgen av å få gratis alt mulig. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men, er du bedre dersom du forventer penger for noe brukt ræl fordi du trenger pengene? 

Anonymkode: 69ce3...f33

Hva med å forvente penger for pent brukte kvalitetsprodukter? Er det greit da? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagslig barnetøy er ikke så innmari dyrt i utgangspunktet, så jeg kjøper heller nytt enn å betale halv pris + frakt og sjanse på å ikke få noe ihjelvasket, formløse greier. 

Kjøper brukt sportsutstyr, da. 

Anonymkode: 27533...6d6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som selger brukt på finn. Har fått grei respons, selger billig og ofte mange klær til posesalg. Det har ikke vært fancy klær heller, men tror folk kjøper når de føler de får igjen for pengene. Jeg har sett folk legge ut brukte HM bukser for 100+ kr, som er maks enn 50-lapp billigere enn da det er ny liksom 😂 det gidder man jo ikke...

Når det er sagt så kjøper jeg selv så og si alt av klær til meg og barna brukt også, utenom undertøy 😅 elsker å handle fra Finn og tise. 

Anonymkode: 3b7fd...0e0

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg har sett folk legge ut brukte HM bukser for 100+ kr, som er maks enn 50-lapp billigere enn da det er ny liksom 😂 det gidder man jo ikke

Det er akkurat det. Altfor mange overvurderer hva brukte ting er verdt. Hva man selv betalte for det en gang i tiden betyr null og niks. 

Anonymkode: 27533...6d6

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange søker kun på «Gis bort» på Finn.no. Kutt ut den teite summen på 50 kr, og sett heller varen på Gis bort. Da er det større sannsynlighet for at den kommer opp blant søkeresultatene, og at varen finner et nytt hjem hos noen som ønsker den (fremfor å bare måtte kastes i søpla).

Anonymkode: 1bc21...609

Jeg har ting som er helt nye eller svært lite brukt, de ønsker jeg ikke å gi bort uten å få noe igjen. Det handler ikke primært om summen 50 kr, men at den som kjøper det faktisk har tenkt å bruke plagget og at det faktisk er noe de har lyst på. Erfaringen min er også at avtaler lettere blir holdt når det er snakk om kjøp og salg, enn alle de merkelige folkene som kun henger på "gis bort" delen av finn.

Men jeg har samme erfaringen som andre her, folk vil heller klage over at de ikke har penger til ditt og datt enn å sjekke finn. Jeg har f.eks i lengre tid forsøkt å selge helt nye barneklær (som fremdeles har lappen på) til 50/100 kr, uten noe respons. Her snakker vi fleecedresser, kvalitetsullundertøy, votter fra Reima og Didrikson, ubrukte støvler fra Viking ect, perfekt for noen som har barnehagebarn og trenger utstyr. Hvis de som tigger om hjelpe i andre annonser hadde giddet å sjekke litt på hva som ligger tilgjengelig i nærområdet så kunne de fått mye for en liten sum ifht hva det koster nytt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som klager over at ingen vil kjøpe brukttøyet deres som dere betalte i dyre dommer for da det var nytt, hvorfor kjøper dere ikke brukt selv? 

Anonymkode: 5e653...ffa

Jeg kjøper brukt og bytter klær med venninner, men innimellom kjøper man nytt også. 

Anonymkode: 42752...305

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle i Norge får til livsopphold . Dette er for dumt. 

Anonymkode: e995e...0b0

Innlegget ditt er for dumt ja. Vi har hatt ville prisøkninger på alt. Så det er faktisk ikke det minste rart at folk sliter nå. 

Anonymkode: 0e1b2...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle i Norge får penger til livsopphold om de ikke har inntekt eller formue som tilsier at de ikke har penger til det aller nødvendigste. Problemet nå er at det er så utrolig mange rundt i dette landet som er bortskjemte, vært vant med å kunne kjøpe og spise det de vil.

Når jeg ser rundt her jeg bor i butikkene og i Oslo så kryr det av folksom handler, så det virker ikke for meg som folk generelt har dårlig råd. 

Jeg personlig kjenner ingen som sliter veldig mye ekstra i disse tider, ja strømmen er dyrere og renten er økt og matprisene har økt, men det velter ikke økonomien til noen av oss. Mange får seg en oppvåkner og ser de har tatt seg vann over hodet med boligkjøp og bilkjøp. Folk er lånt opp til pipa. 

Har heldigvis nedbetalt både hus og hytte og bil, så oss er det ikke synd på.  Men jeg kjenner meg igjen i det at folk ikke engang vil ha brukte klær som ser nytt ut.

Vi har prøvd gi bort masse klær i forskjellig arvegrupper, flotte klær som ser ubrukt ut, samme med vinterstøvler brukt et par ganger osv. Mye av det er dyre klær av gode merker. Men liten respons, noen sier de kommer og henter men dukker ikke opp. Så har gitt opp og legger det til Fretex

Anonymkode: 5bc01...ec2

Klarer du virkelig å trekke den ulogiske sluttningen at siden du ser at noen handler, så er ingen fattige? 

På jobben der jeg jobber prater alle engelsk, så jeg antar at det er arbeidsspråket på alle arbeidsplasser i hele Norge. Det blir akkuratt det samme argumentet. 

.... Og når logikken din er sånn, så blir resten av innlegget ditt også deretter... 

Anonymkode: 61e56...eac

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle i Norge får til livsopphold . Dette er for dumt. 

Anonymkode: e995e...0b0

Jada, det gjør de. Men i de siste årene så har livsoppholdet man får vært en god del under fattigdomsgrensen. Så det betyr, for deg som må ha det inn med skje: det er for lavt til å klare og leve på det!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Artig tråd dette her. 
Jeg er en av de du sikter til TS. 
Jeg har lagt ut annonse om hjelp på Finn rett og slett fordi jeg ikke har en eneste krone på konto den neste uken. 
drikker ikke, røyker ikke, snuser ikke, reiser ikke på ferier, har ikke ny tlf eller annet lignende. 
Går selv i arveklær. 
går selv i arvesko. 
spiser minimalt for at barnet skal få spise det som er igjen i kjøleskap og fryser. 
Har ikke tv, kanaler, Spotify eller Netflix. 
går aldri ut og julegavene blir kjøpt brukt på Finn. 
Steømmen er fortsatt ikke skrudd på og jeg sitter i mørkt hus hvis barnet ikke er hjemme. 
TROR DU SERIØST DETTE ER MORSOMT??? 

jeg levde svært sparsommelig før. Nå blir det minus uansett hvordan jeg vrenger lommene 😢 

Hva andre gjør kan jeg ikke svare på, men det er faktisk et reelt problem som er årsaken til min Finn annonse!! 

Anonymkode: 2a819...419

  • Liker 5
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Artig tråd dette her. 
Jeg er en av de du sikter til TS. 
Jeg har lagt ut annonse om hjelp på Finn rett og slett fordi jeg ikke har en eneste krone på konto den neste uken. 
drikker ikke, røyker ikke, snuser ikke, reiser ikke på ferier, har ikke ny tlf eller annet lignende. 
Går selv i arveklær. 
går selv i arvesko. 
spiser minimalt for at barnet skal få spise det som er igjen i kjøleskap og fryser. 
Har ikke tv, kanaler, Spotify eller Netflix. 
går aldri ut og julegavene blir kjøpt brukt på Finn. 
Steømmen er fortsatt ikke skrudd på og jeg sitter i mørkt hus hvis barnet ikke er hjemme. 
TROR DU SERIØST DETTE ER MORSOMT??? 

jeg levde svært sparsommelig før. Nå blir det minus uansett hvordan jeg vrenger lommene 😢 

Hva andre gjør kan jeg ikke svare på, men det er faktisk et reelt problem som er årsaken til min Finn annonse!! 

Anonymkode: 2a819...419

Og hva bruker du pengene dine på da? Hvorfor gjør du ikke noe for å endre situasjonen? Og ikke minst, hvorfor har du ikke planlagt bedre før du havnet der du er nå?

Anonymkode: 42752...305

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle i Norge får til livsopphold . Dette er for dumt. 

Anonymkode: e995e...0b0

Det er virkelig både trist og for dumt å være så blind for dagens virkelighet.  Anbefaler å lese en avis eller se noen nyheter av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og hva bruker du pengene dine på da? Hvorfor gjør du ikke noe for å endre situasjonen? Og ikke minst, hvorfor har du ikke planlagt bedre før du havnet der du er nå?

Anonymkode: 42752...305

Nå nå du gi deg...du er skikkelig stygg.... planlegge? Hva da..at du blir syk? At bilen går i stykker...at matpriser, strøm etc går opp samtidig... Du er klar at ikke alle får million lønn og lever mnd til mnd.  Bare at du uttaler deg slik beviser at du har null empati... egoistisk og tenker ikke lenger en film nese..

Skam deg

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...