Gå til innhold

Ene datteren min har arvet bunad til 70 000. Hva med den andre datteren min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så kjipt er vel ikke så mye å gjøre nå om de brukte også er så dyre. Burde sagt nei allerede da, men det er jo for sent. Om du ikke har råd til en brukt en, så må du vel bare vere ærlig med yngste. Du kan jo evt spare videre til du har råd til en til henne selv om hun ikke får den til konfirmasjonen 

Endret av Curiousine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja si det….

Dere tisset begge noe gigantisk på leggen her? 
 

Jeg hadde vel sagt til tenåringen at den dagen farmor dør får hun 70.000 av arven? Neida. Men altså…..noen må punge ut før eller siden. 
 

Spleiselag på besteforeldre og foreldre? 🤷‍♀️ For en brukt? Koster vel omlagt 4-9tusen for omsøm om det skal gjøres skikkelig. 

Endret av DundreMilfin
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ufyselig å forskjellsbehandle barn på den måten

Anonymkode: e46d8...6bf

Beste foreldrene vistee sikkert ikke at dem kom til og få en til unge, så du må ta dette til ettertrakning å ikke gå på angrep til dem.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig med bruker over. 

Ellers så er det jo sånn at en konfirmasjon ikke kommer som "julaften på kjerringa", og man kan starte sparing i god tid før. 

Anonymkode: ffdfd...e86

 

Mr.PimpLotion skrev (5 minutter siden):

Hun fikk seg en lekse. Livet er urettferdig

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vel litt frekt eller? Hun har jo ikke hatt noen utgift annet omsømm på den første bunaden. Tror ikke hun heller hadde sett for seg dette her 

Anonymkode: ae27b...d68

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere må jo ha tenkt på det?

Anonymkode: b5b9c...125

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Øøh.. hvorfor i alle dager har du satt deg i denne situasjonen?

Anonymkode: 507c9...40d

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, dette kom som et sjokk på deg nå? Jøss

Anonymkode: 33c2e...a86

 

Mr.PimpLotion skrev (1 minutt siden):

Det vet jeg ikke noe om men den leksen er gull verdt å lære tidlig

Fantastisk nyttige, konstruktive og empatiske svar! NOT! :murvegg: 

Skulle likt å se hvordan dere selv ville taklet en slik situasjon. Med stoisk ro og ydmyk takknemlighet, kan jeg tenke meg. :sarkasme: 

Anonymkode: 9f240...20f

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

 

 

 

 

 

 

Fantastisk nyttige, konstruktive og empatiske svar! NOT! :murvegg: 

Skulle likt å se hvordan dere selv ville taklet en slik situasjon. Med stoisk ro og ydmyk takknemlighet, kan jeg tenke meg. :sarkasme: 

Anonymkode: 9f240...20f

tenker de fleste ikke ville tatt imot en så dyr arv før bare en unge

Anonymkode: ce10d...bf6

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fantaa skrev (1 minutt siden):

Beste foreldrene vistee sikkert ikke at dem kom til og få en til unge, så du må ta dette til ettertrakning å ikke gå på angrep til dem.

 

Det er to år mellom jentene, så dette viste de. Men jeg tok det liksom for gitt at yngste ville ha den bunaden som hører til her og har spart i sammen nok til den. 

Anonymkode: ae27b...d68

  • Liker 3
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantaa skrev (1 minutt siden):

Beste foreldrene vistee sikkert ikke at dem kom til og få en til unge, så du må ta dette til ettertrakning å ikke gå på angrep til dem.

 

Skrev ikke det til ts, var mot en annen kommentar fra en annen bruker. Ser jo at dette er noe ts syns er veldig kjipt 

Anonymkode: e46d8...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyah skrev (4 minutter siden):

Noen ganger er livet urettferdig. 

Min datter vil få bunad etter bestemor. De to andre vil ikke få dette kompensert. 

Jeg er eldste datter og har arvet noe som har gått i rekke fra eldste til eldste i flere generasjoner. 

Lett å si når du er eldst da. 🤣🤣

Anonymkode: 5a299...5fb

  • Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er to år mellom jentene, så dette viste de. Men jeg tok det liksom for gitt at yngste ville ha den bunaden som hører til her og har spart i sammen nok til den. 

Anonymkode: ae27b...d68

Å herregud.. Da har du null sympati for og si det sånn. 

Anonymkode: ce10d...bf6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lett å si når du er eldst da. 🤣🤣

Anonymkode: 5a299...5fb

Noen fordeler skal man jo ha ;) 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

 

 

 

 

 

Fantastisk nyttige, konstruktive og empatiske svar! NOT! :murvegg: 

Skulle likt å se hvordan dere selv ville taklet en slik situasjon. Med stoisk ro og ydmyk takknemlighet, kan jeg tenke meg. :sarkasme: 

Anonymkode: 9f240...20f

Min kommentar var ment å være super positiv. Always look at the bright side. Spesielt hvis det er ting du ikke kan gjøre noe med

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Toyah said:

Noen ganger er livet urettferdig. 

Min datter vil få bunad etter bestemor. De to andre vil ikke få dette kompensert. 

Jeg er eldste datter og har arvet noe som har gått i rekke fra eldste til eldste i flere generasjoner. 

Veldig lett å si når du ikke selv har opplevd hvor jævlig forskjellsbehandling av din egen familie føles. Mye man har gjort i «alle tider» som ikke akkurat er greit likevel, for å si det sånn. 
 

Her tror jeg du må ta en prat med yngste datteren din og være ærlig om at det ikke finnes tilsvarende til henne, og at du er utrolig lei for det. Du kan spørre henne hva annet du kan gi henne som kanskje kan ha tilsvarende affeksjonsverdi, i tillegg til bunad. Resten av differansen i pengeverdi kan hun få når hun er eldre. 

Anonymkode: 59f9b...493

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar opp lån og kjøpe lik bunad til yngste. Eller oppretter en spleis

Anonymkode: 33c2e...a86

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt farmoren hva hun tenkte å gi i gave med tanke på den dyre gaven eldste datteren fikk. Uansett svar så må dette godtas, men da vet du i det minste hva du har å arbeide med. Kanskje dere kan spleise på en bunad. Eller du kan si til datteren din at du har råd til denne andre, mindre attraktive bunaden som hun kan få og senere få kompensasjon for den resterende verdien som eldste datteren fikk senere når du har spart deg opp. Hvis hun ikke vil ha den bunaden så får hun heller få pengene og resten siden, eller at du beholder pengene og sparer opp. Jeg synes det bør være likt uansett og det kjipt at det er farmor som har skapt denne forskjellsbehandlingen om hun ikke planlegger å rette opp i det, samtidig som at det til syvendenog sist er ditt problem å fikse opp i.

Anonymkode: 24f99...cc7

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva har besteforeldre tenkt å gi da? Siden de ga gave for 70 000 til eldste? Om det ikke er særlig fattige mennesker så kan de vel legge i 50 000 så din andre datter også får samme bunad? 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skurrer noe kraftig at kun det ene barnet skal få 70 000 og det andre ingenting. Det går da ikke an, det er jo store verdier.

Anonymkode: 0d610...af6

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er vel litt frekt eller? Hun har jo ikke hatt noen utgift annet omsømm på den første bunaden. Tror ikke hun heller hadde sett for seg dette her 

Anonymkode: ae27b...d68

Hvordan kan begge to unngå å få med seg at jenter vil ha bunad, og alle vil ha like dyr som det søsken får.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan begge to unngå å få med seg at jenter vil ha bunad, og alle vil ha like dyr som det søsken får.

Fordi det kan hende at besteforelderne lagde arven før den andre ungen kom til verden.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...