Gå til innhold

Cymbidiums hengende hager


Cymbidium

Anbefalte innlegg

Jeg veit hvor kjipt det kan være å være prøver innimellom. (Vi brukte 14 pp på førstemann.) Men veldig fint at du har en allright fastlege da... greit å begynne en utredning etter hvert.... Bare vent...plutselig sitter du der med en positiv test! :Nikke:

Opp med hodet, du raske jente! ;) Tenker på deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest gjesta

Håper blodprøven viser seg å være normal, er sikker på det!! :klem:

Uff forstår godt det er tungt når man aldri får positiv test..

En dag klaffer det for deg også! :kose:

BABYSTØØV *********

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:klem: til Crash, Iss og Epica!

På tide med en liten oppdatering nå, vel. Vinteren etter nyåret har det vært tungt å være prøver, det har vært litt :grine: og fortvilelse og jeg har ikke orket å være på KG så mye for det minner meg om prøving hele tiden. Men nå føler jeg at jeg er over kneika. Det kommer vel flere kneiker, men de får jeg ta etter hvert.

Det går bedre nå fordi jeg har fått svar på blodprøven som viser at jeg har for lave nivåer av progesteron. Litt bakvendt kanskje, at et dårlig testsvar føles positivt, men da har jeg liksom fått en forklaring på at det ikke har klaffet så langt. Og så er det jo noe vi kan få hjelp til!

Jeg har legetime rett over påske, og håper å begynne med hormoner så fort som mulig etter det. Jeg vet ikke helt hvordan det er, skal Pergo feks tas fra dag 1 i en syklus, eller kan man feks begynne på dag 7 hvis det er den dagen jeg er inne hos legen? Hmm...

Og så har vi bestemt oss for å sette prøvingen på hold til jeg har vært hos legen, og det er litt godt å ha et par sykluser der jeg vet at jeg ikke kan være gravid og det ikke er et nederlag å få mensen.

God vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Uff jeg forstår godt det er vondt å tenke på prøving konstant.. :klem:

Jeg slapp heldigvis det, men hadde blitt sprø av det selv!

Så bra at du skal til legen snart!! :)

Er sikker på det klaffer snart etter det, at det er det som trengs! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med noen babyvibber... til tross for "pause" hos dere fram til legebesøk, skader det vel ikke?

(((((((((((((((baby))))))))))))))

(((((((((((((((baby))))))))))))))

Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har legetime rett over påske, og håper å begynne med hormoner så fort som mulig etter det. Jeg vet ikke helt hvordan det er, skal Pergo feks tas fra dag 1 i en syklus, eller kan man feks begynne på dag 7 hvis det er den dagen jeg er inne hos legen? Hmm...

Hei Cymbidium! Hvis du gaar inn i dagboken min igjen saa er det en link som jeg la ut i dag til en side som beskriver pergo (samme som clomid) og hvordan det skal taes. Jeg har faatt beskjed om aa begynne med pergo dag 3 tilogmed 7 av syklusen, men jeg maa inn og sjekke at den cysten jeg har har forsvunnet foerst. Saa du maa nok vente til dag 3 (noen begynner paa dag 5 tror jeg), altsaa tredje dag i mensen, til aa begynne. Og saa pleier legen aa ta innvendig ultralyd for aa forsikre seg om at du ikke har noen cyster (jeg har jo en, men de gaar vekk av seg selv). Mannens svoemmere pleier ogsaa aa bli testet foer du faar pergo.

Haaper det hjalp litt! Lykke til hos legen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt bakover i boken din, og ser at du allerede har tatt innvendig ul og at mannens svoemmere er testet - saa da er det nok ikke lenge til du kan begynne med pergo! :hoppe: Venter utaalmodig paa aa begynne selv, har en to cm stor cyste som maa forsvinne foerst...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

****babystøv****

Gift 2 ganger i løpet av 3 år?

Eller misforstod jeg deg? :)

Stemmer det! Men med samme mannen, altså. Vi giftet oss først ordentlig, og for ikke så lenge siden giftet vi oss igjen i Las Vegas. Eller for å være helt nøyaktig, vi hadde en fornyelse av løftene i Las Vegas, men det var jo som en bryllupsseremoni. Veldig koselig og morosomt :)

Takk for støvet!! *rulle rulle rulle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med noen babyvibber... til tross for "pause" hos dere fram til legebesøk, skader det vel ikke?

(((((((((((((((baby))))))))))))))

(((((((((((((((baby))))))))))))))

Tenker på deg!

:hoppe:

*lene seg tilbake i yoga-stilling og ta imot vibber*

Ammmmmm

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt bakover i boken din, og ser at du allerede har tatt innvendig ul og at mannens svoemmere er testet - saa da er det nok ikke lenge til du kan begynne med pergo! :hoppe: Venter utaalmodig paa aa begynne selv, har en to cm stor cyste som maa forsvinne foerst...

:klem:

Da skal jeg lese den linken du la ut, takk for tipset. Synes det er greit å vite mest mulig på forhånd, jeg!

Håper cysten din forsvinner fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at det er greit å få et konkret svar, og ikke minst når det konkrete svaret har et konkret tiltak for å fikses på! Blir spennende ut over våren, med legetime og pergo og sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle slenge innom med en liten påskehilsen.

Ser at du ikke synes det er det minste gøy å være prøver om dagen. Jeg vet ikke om det er noen trøst, men du er ikke alene! Hvis du tar en titt i dagboken min, så vil du se at vi har fått beskjed om at det for vår del ser rimelig mørkt ut. På en eller annen måte skal du se vi lykkes likevel!

GOD PÅSKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

(((((((((((((((baby))))))))))))))

(((((((((((((((baby))))))))))))))

****babystøv****

Soper opp noe babystøv og vibber igjen, jeg!

Har nå vært hos legen, og det var.... utilfredsstillende, er kanskje ordet. Som jeg skrev tidligere, så viste blodprøven for lite progesteron, men legen sa det godt kunne være fordi jeg har så korte sykluser at progesteronet hadde rukket å falle (som det gjør før mens). Så jeg burde ha tatt blodprøven noen dager tidligere, feks dag 16. Grrr :frustrert: Han visste jo at jeg hadde korte sykluser når han ba meg ta blodprøve! Jeg tok altså blodprøven 28 februar, og har måtte vente til denne uka på legetime, og så sier han at prøven er tatt på feil dag!!

Men det positive er at jeg har fått henvisning til en privat klinkikk, samme som mannen min testet svømmerene sine på. De får visst støtte av trygdekontoret, så det skal ikke koste mer enn gjennom det offenlige å utredes og evt starte prøverørsbehandling el.l. Så det er bra, føler at fastlegen min er litt stressa når jeg er der, og jeg vil gjerne ha en skikkelig utredning på syklusen min. Jeg synes selv jeg har litt korte lutealfaser, og temperaturen faller så fort. Feks hvis jeg har en coverline på 36,55, er tempen bare rundt 36,65 de første to dagene etter EL, så kanskje tre dager med temp over 36,80, før den faller igjen til ca 36,65, evt med en dag igjen over 36,80. Men fastlegen har bare avfeid spørsmål om det.

Men det er jo bra at vi sakte men sikkert kommer oss framover i utredning, så får vi bare ta tiden til hjelp - selv om det er frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!

Bare innom med en liten :klem:

Du er flink som krever skikkelig oppfølging! :Nikke: Man må ta tak i ting selv... og nesten vite hva som er galt før en kommer til legen har jeg inntrykk av... :ler: Huff... Håper dere får god hjelp på den private klinikken. :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...