Gå til innhold

Cymbidiums hengende hager


Cymbidium

Anbefalte innlegg

Hei damer! :vinke:

Epica :kys_2:

Cr@sh :kyss:

Liljen :kose:

Petra Prøvedokke :klem1:

------------------------------------------------------------------

I dag er jeg 11 dpo. Merker ikke noe spesielt når det gjelder evt festesmerter. Men kjenner at en pissesur PMS-dame :sinna: er i ferd med å flytte inn, så det tyder på at mensen er på vei. I ettermiddag reiser vi bort for helga, så det blir ikke noe testing før evt søndag ettermiddag eller mandag.

Akkurat nå er kjenner jeg at jeg er veldig rolig. Jeg har slått meg litt tilro med at det kanskje ikke blir egenfødte barn på oss, selv om det er litt tidlig å fastslå det nå. Men jeg vet ikke om jeg vil gjennom hele prøverørskarusellen. Jeg har ennå ikke tatt lapraskopi (?), men det er liksom ikke så mye poeng i det hvis vi likevel ikke vil gjennom prøverørsforsøk. Enten så er alt fint og da er vi like langt, eller så er det noe feil og alternativet er som regel da prøverør. Jeg heller mer mot å sette strek for prøving hvis ikke tre Pergokurer og seks Crinonekurer gir resultat og heller sende inn adopsjonssøknad. Mannen er i grunn enig med meg, men vi får se hva legen sier når vi evt skal inn på time etter siste kur.

God helg til alle som måtte titte innom! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkuratt det der med prøverør, er noe dere kjenner best selv hvordan dere vil ha det. Kjenner flere som har prøverørsforsøk bak sei, og det er en stor prosess følelsesmessig.

Men dere må da ikke gi opp ennå da. Det ordner sei til slutt :)

Jeg krysser iallefall alt for at det skal klaffe for dere.

:frustrert: jager bort tanta :frustrert: Måtte hun holde sei langt langt borte.

Ha en strålende helg. Kos dere masse masse

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer liljen sitt innlegg, jeg.

-og krysser fingre for dere!

kan avsløre at det var en pissesur dame som bodde i meg de siste dagene før jeg testet positivt, så man vet aldri :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå er kjenner jeg at jeg er veldig rolig. Jeg har slått meg litt tilro med at det kanskje ikke blir egenfødte barn på oss, selv om det er litt tidlig å fastslå det nå. Men jeg vet ikke om jeg vil gjennom hele prøverørskarusellen. Jeg har ennå ikke tatt lapraskopi (?), men det er liksom ikke så mye poeng i det hvis vi likevel ikke vil gjennom prøverørsforsøk. Enten så er alt fint og da er vi like langt, eller så er det noe feil og alternativet er som regel da prøverør. Jeg heller mer mot å sette strek for prøving hvis ikke tre Pergokurer og seks Crinonekurer gir resultat og heller sende inn adopsjonssøknad. Mannen er i grunn enig med meg, men vi får se hva legen sier når vi evt skal inn på time etter siste kur.

Jeg/vi er jo i noenlunde tilsvarende situasjon og har tenkt mange av de samme tankene! :klem: Vi er heller ikke 100% sikre på at vi vil utsette meg og forholdet for prøverørsforsøk. Det er jo en voldsom belastning både fysisk og psykisk! Nå har jeg likevel valgt å gjennomføre laparoskopi fordi inseminasjon kan være en mulighet hvis alt er i orden. Det innebærer også en del hormoner og "triksing", men ikke på langt nær så mye som ved prøverør.

Det er mye man skal tenke gjennom og vanskelige beslutninger som skal tas!

:klem: fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

:vinke: Hei. Ville stikke innom å takke for hilsen i boka mi. Det er godt med støtten her inne når ting ser mørkest ut :klem:

Ønsker dere lykke til og håper det klaffer for dere og at testen pluttselig viser to streker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, godt å se dere her :klem:

Ingen klaff denne gangen heller, mensen kom på tirsdag. Jeg hadde litt lengre lutealfase denne gangen enn de forrige, sikkert på grunn av pergoen. Den kan visst gjøre det. Så da vet jeg hva jeg kan vente denne syklusen, og når det er på tide å evt ta en test. Begynner med ny pergokur i dag, og får nok EL rundt neste helg.

Ellers har mannen og jeg snakket mer om prøverør kontra adopsjon. Vi vil vente med å ta avgjørelsen til vi har snakket med legen, som vi håper blir rett før jul. Da har vi vært gjennom tredje og siste pergokur. Mannen sier det til syvende og sist er opp til meg. Hvis jeg ikke orker belastningen med å gjennomføre prøverør, er det greit for ham å gå rett til adopsjon. Hvis jeg helst vil prøve det før vi gir oss, er det greit også. Han tar seg ikke så nær av å få en negativ test, så for hans del er ikke prøvingen så tung - selv om han også selvsagt skulle ønske det ikke tok så lang tid. Men han faller ikke helt ned i kjelleren for hver syklus som ikke lykkes. Han er optimistisk og livsglad av natur, så han takler det på en helt annen måte en meg. Men vi fyller hverandre godt ut, da :)

Jeg er i grunn usikker på hva jeg vil. På den ene siden hadde det vært en stor lettelse og en stor byrde av skuldrene mine å avslutte prøvingen og sende i adopsjonspapirer. På den andre side kan prøverør/inseminasjon gi oss et barn så mye fortere ... eller ikke. Og så er det en tredje ting, nemlig at vi planlegger å flytte til en annen by før sommeren. Vi har utsatt og utsatt det fordi vi opprinnelig tenkte å flytte når jeg gikk ut i mammaperm. Siden ikke det har klaffet sånn, har vi nå bestemt oss for å flytte uansett. Og det er vel kanskje dumt å sende inn adopsjonssøknad og så flytte bare noen få måneder senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lenge siden jeg har vært hos deg... og ser at det er lenge siden du også har vært her... :klem:

Du har ikke gitt opp vel?

To pp'er med pergo er jo ikke no... Hvor stor "dose" tar du? Jeg måtte triple før jeg ble gravid begge gangene...

Ikke gi opp... det BLIR nok deres tur også!

Tenker på deg!

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så pussig at du var innom akkurat nå, mens jeg også er på KG! Det er ikke så ofte jeg er her for tiden.

Nei, to pp'er med pergo er jo ikke så mye. Hvis det er det som må til, er det jo egentlig som første og andre pp. Jeg tar forresten enkel dose, 50 mg. Men jeg har ikke så mye håp for tiden, kjenner jeg. Prøver å tenke på andre ting, men jeg blir så sliten og trøtt av pergoen, og da kommer lettere mismodige tanker. Denne syklusen er forresten bare tullete, ser ikke ut som om jeg har hatt EL i det hele tatt, for temperaturen er det bare tull med. Jeg tenkte jeg skulle ringe legen på mandag hvis det ikke har skjedd noe til da.

Klem til deg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å stenge denne dagboka på ubestemt tid. Jeg prøver å ikke tenke så mye på prøving. Tror ikke det er så bra for meg å surfe for mye her inne da. Jeg titter vel innom KG innimellom, men kommer til å være veldig lite aktiv.

Kort oppsumert har jeg en pergo-kur igjen, og vi kommer til å bestille time hos legen før jul hvis vi ikke har hatt klaff til da. Jeg håper da at vi kan gå videre med kunstig befruktning, eller å skrinlegge hele babyprøvingen og sende inn adopsjonssøknad. Ved nyttår har vi prøvd i litt over 16 måneder og er nok i 22. pp. Det er lenge nok, jeg er sliten mentalt og fysisk.

Lykke til prøvere som titter innom og gratulerere til alle nybakte mammaer!

C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forter meg til å legge inn en hilsen før du stenger ;)

Gjør det som du føler passer for deg! Hvis det blir for mye prøverfokus med dagboka så stenger du.... Kan være sunt å stresse ned!!

Tenkte å svare deg ang adopsjon og flytting. Det er barneverntjenesten som skriver den Sosialrapporten man må sende inn til Bufetat når man vil adoptere. Det kan være en lang prosess å få skrevet en sosialrapport pga store saksbehandlingsmengder hos barneverntjenestene.. Så jeg vil vel ikke anbefale å flytte etter man han satt igang prosessen med sosialrapport... Men dere kan jo starte med å etablere kontakt med de ulike adopsjonsbyråene for eksempel!

Ønsker dere lykke til med hva dere nå enn velger :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...