Gå til innhold

Cymbidiums hengende hager


Cymbidium

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært innom den diskusjonen om gamle kontra nye prøvere igjen. Uff, jeg er litt lei meg over hele greia. Én kommentar fra min side har utviklet seg til en kjempediskusjon der det virker som om nye prøvere ikke er velkomne i forumet.  :tristbla: Det var jo ikke det jeg mente!  :murvegg:

ikke bli lei deg, cymbidium!! jeg har vært inne på den diskusjonen jeg også, men prøver å ikke skrive noe (blir fort litt hissig i diskusjoner...)

kommentaren din i utgangspunktet var helt ufarlig, det var mer den kommentaren fra en annen bruker (om å gjøre å ikke nevne "navn"... :sjenert:) som utløste det! -og hvis folk i pp1 eller pp2 skal bli fornærmet over at de som har prøvd lenge kommer med en uskyldig kommentar, da er de alt for nærtagne. jeg irriterer meg litt over disse nye prøverne jeg også; mest fordi de lager tråder hvor de stiller spørsmål som de hadde funnet svaret på hvis de hadde lett i 2 sekunder...

Ellers knasker jeg pergotabletter, har faktisk tatt den siste i dag. I følge de som vet det (ikke meg da, tydligvis :ler: ), vil EL komme mellom 5 og 10 dager etter siste tablett er tatt. Håper på en super EL :hoppe: Særlig siden jeg fikk en svaaaak positiv test forrige syklus. Når vi nesten klarte det uten pergo, må det da bli fart i sakene nå?? Vi sier det sånn :Nikke:

jeg krysser fortsatt fingrene! :hoppe:

.....og mens vi går lener jeg meg over ham og sier "jeg elsker deg, Harry". Han smiler så fint og ber meg si det igjen. Det gjør jeg, og da reiser han seg opp og vi har vårt første kyss...

Guri meg, jeg blir flau her jeg sitter :flau: Harry Potter-fan, jeg??!?

:ler: for en fantastisk drøm! jeg er stor harry potter-fan!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

:vinke:

Krysser fingrer for pergoen altså :hoppe: Dette blir spennende greier, og jeg sitter på første rad og følger med :)

Må bare signere det petra prøvedokke skriver om den diskusjonen altså. Du skal slett ikke ha dårlig samvittighet. Absolutt ikke!!

Ellers.. Ha en strålende onsdag. Ta vare på deg selv.

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennen, håper det går bra med deg!  :kose:

:klem1:

Hei, er ved godt mot. Det er jo spennende dager nå med første syklus med pergo! Har hatt EL også, i helga, så nå er det bare å vente... IKM ca 20 oktober (fredag neste uke... leeeenge til!)

Innom med en :klem:

Og du... Pergo virker... :Nikke: Den som venter på noe godt... ;)

Tenker på deg!

Ja, det er jo flere med Pergobaby her på KG!

*vente...vente....*

:kyss:

:vinke:

:vinke: Hei på seg!

:vinke:

Krysser fingrer for pergoen altså :hoppe: Dette blir spennende greier, og jeg sitter på første rad og følger med :)

Må bare signere det petra prøvedokke skriver om den diskusjonen altså. Du skal slett ikke ha dårlig samvittighet.  Absolutt ikke!!

Ellers.. Ha en strålende onsdag. Ta vare på deg selv.

stor stor  :klem:

:klem1:

Koselig hilsen du har lagt igjen :)

Siden jeg ikke så denne i går, får jeg ønske deg en strålende torsdag! Onsdagen var forøvrig ganske fin, hadde fri, og så passer vi en liten hund som er så søt. Masse kosing på magen hans, og så dilter han etter meg rundt i leiligheten. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se.... hva har skjedd siden forrige dag jeg skrev? Har hatt EL! :hoppe: IKM som nevnt ca 20 oktober.

Og så passer vi altså verdens artigste lille hund. Han vil gjerne kose hele tiden, og hvis vi sitter i sofaen legger han seg på føttene våre og sover. Dakar, han er kanskje litt usikker siden han er på en ny plass, men han virker ganske fornøyd ellers. Spiser godt, peser ikke (som er et stresstegn) og er rolig og grei inne.

Trappa vår ute er sånn metallnettingaktig, med en fem-seks trinn. Og den tørr han bare ikke gå på. Selv når han hadde vært alene hele dagen og var kjempefornøyd med å gå på tur, stod han bare i døråpningen og trippa. Så vi må bære ham ut og inn :ler: 15 kg hund på armen og knoting med nøkler og en dør som er litt tung å lukke opp - elegant!

Ellers glir dagene litt over i hverandre. Jeg har i hvert fall kommet igang litt skikkelig med trening igjen. I sommer ble det mest sykkelturer og å gå til jobb og ikke så mye ellers. Og så hadde vi en sen ferie og så ble jeg syk, men nå er jeg på rett kjør igjen. Satser på styrketrening to ganger i uka, og en til to kondistimer. Om tre ukers tid gå over til tre timer styrke og en kondis. Så rundt 1. desember gå til en styrketime og kjøre mer på kondis. Puh...! Men så sant jeg ikke blir syk igjen (eller råkvalm med pga graviditet), så skulle det gå greit. Var det jeg lå på i våres før sommeren tok meg... Og nå MÅ jeg jo følge opp, nå som jeg har skrevet det her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: den hunden hørtes bare sååå søt ut! hvilken rase er det?

krysser fingrene for at du har fått pergo-klaff!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte ingen bjeller da du nevnte rasen, men hva er det vel ellers vi har google til?

sånne vofser har jeg sett før - så søte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er en ordentlig go'ing, men hundefôret hans tar knekken på oss... han har nemlig noen monsterfiser :ler: Det er nok en tilvenningsprosess som foregår i tarmene hans, for han har spist mye menneskemat før og ikke sunt og godt hundefôr.

Ellers: 6 dpo, så ikke så mye å rapportere ennå. Men jeg er veldig trøtt og fryser mye for tida, har sammenheng med Pergo kanskje? Tretthet er i hvert fall oppgitt som bivirkning, og jeg fryser lett når jeg er trøtt. Og ømme bryst :sexy: har jeg, så mannen må være forsiktig :sjarmor:

Har et lite vektprosjekt på gang mens jeg venter på å bli gravid. Jeg har meldt meg inn i vektklubben til VG, og det har vært til god hjelp synes jeg. Spiste nå ganske sunt til vanlig før også, men har blitt mer bevisst nå. Og ikke minst har jeg mindre porsjoner til middag! Skjønner ikke nå at jeg orket fullt så store porsjoner før. Egentlig er det ikke så mye jeg vil ned, 8 - 10 kg, så det er vel det som går inn under "kosmetiske kilo". Og så tenkte jeg at det blir fort en kilo eller to ekstra hvert år, og så er jeg plutselig fire størrelser større enn det jeg egentlig er komfortabel med. Og så synes jeg det er fint å få jobbet inn en ny matrytme, jeg får mer energi og kroppen liker det bedre. Jeg trodde jeg skulle savne sjokolade veldig, men det går greit. Og så har jeg lørdager som "skeie-ut-dag"! :hoppe: Så nå er jeg full av mat og kake :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler::ler:

Jeg kunne og godt tenke meg å melde meg inn i den vektklubben :) Er det bra greier??

Ha en strålende lørdagskveld. Og kos deg med all godisen ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig fint. Det koster noe få hundrelapper, og så får du menyforslag for hver dag du er medlem, treningsopplegg og masse tips ellers. Du fører dagbok med alt du spiser, og det regnes ut kalorier, fett, protein og karbo så du kan se om du har en god blanding og spiser passelig og sunn mat. Menyen din er basert på hvor mye du vil gå ned (eller opp!) og hvor mye/lite du vil trene.

God lørdag! :blomst:

Jeg skal snart spise en sjokoladekakebit, tror jeg. Begynner å gå fra stappmett til mett så da er det plass til litt mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...