Gå til innhold

Cymbidiums hengende hager


Cymbidium

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:troest: Vet hvor vanskelig det kan være! :Nikke: Selv om det er en fattig trøst... PP14 betydde lykken for oss... Kanskje for dere også! :sjarmor: Håper virkelig det...

Jeg også ble alltid sinna og lei meg når jeg hørte om folk som var blitt ufrivillige / uplanlagte gravide da vi prøvde som bare det.... Det verste var da noen bekjente av oss valgte abort fordi "de ikke hadde råd" til å få barn... :overrasket: Da ble jeg bare :sinna: og :grine:

Håper du ikke lar dette gå altfor mye innpå deg, vennen! Tenker på deg! :kose:

:kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte og oppmuntring, Cr@sh :klem:

Uffa, ja den situasjonen med de bekjente må ha virket veldig urettferdig. Innimellom er jeg optimistisk og tenker at det snart går, men enkelte dager er bare blæh. Så fint å vite at du tenker på meg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Titter innom en tur :)

Bedre lykke neste gang :klem: Håper selv at mensen ikke kommer denne gang. Men så har vi egentlig ikke så mye å klage over.. Vi er i pp2, så vi har ikke holdt på så lenge. Men det blir vel slik at man tenker på hvor fort det gikk første gang. Med Emma gikk det på andre forsøk.

*Håper håper*

Sender noen gode vibber til også, slik at det klaffer neste prøveperiode! Stå på og ha masse :humpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Urettferdig at dere må slite sånn.. :tristbla:

Gir deg en goood :klem: og :kose: i håp om at kommende pp gir blåe streker og babylykke!!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå går dagene saaaakte. Jeg skulle egentlig ta hsg-røntgen på mandag, men de ringte og sa at de måtte flytte timen min til tirsdag. Da skal legen også gå gjennom de siste blodprøvene og bestemme om jeg får hormoner i neste pp. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få tida til å gå.... Jeg har fri på mandag også, så jeg kommer vel bare til å tenke på det hele dagen. Uffa... Håper vi kommer ut fra legetimen med et positivt svar, da.

Egentlig blir hsg-røngtenet tatt litt nær EL. Jeg kommer til å ta det på dag 10, og har vanligvis EL mellom dag 10 og 12. Men det var jo de som utsatte timen min. Håper det går greit og at han ikke sender meg hjem igjen. Da tror jeg at jeg kommer til å grine meg til en røntgen likevel. Mye sipping for tida, i grunn. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIN SELVANGIVELSE

Humør akkurat nå: Ekstremt varierende. Akkurat nå ok, for jeg spiser snop :sjarmor:

Favoritgodteri: Sjokolade med nøtter, og potetgull

Finnes det noe du absolutt ikke spiser? Blodpølse og honning... Og jordbær kun under tvang:kvalm:

Klær akkurat nå: Svart capri-treningsbukse, lyseblå t-skjorte og treningsjakke

Musikk akkurat nå: Liker å ha det stille

Hva sa du sist: Mannen, nå begynner kampen! (som jeg ikke ser på)

Er du flink i matte: Ja, men jeg synes det er kjedelig.

Vin eller øl: Vin

Favorittvær: Sol, sol, sol! ::-D

Tre ting du ville tatt med på en øde øy: Førstehjelpsskrin, vertøykasse og et fotoalbum med bilder av de jeg er glad i

Morgenfugl eller natteravn: Jeg er heller oppe om natta enn å legge meg tidlig, men jeg er veeeldig glad i å sove!:sove:

Sparer eller sløser: Sparer en fast sum i måneden, er ellers flinkt til å sløse

Hvem er viktigst for deg: Mannen min :hjerte: og familene våre

Beste film: Gosford Park

Tror du på liv på andre planeter: Ja, det er jo så uendelig stort, så hvorfor ikke?

Tror du på mirakler: Nei

Tror du at det er mulig å være trofast for evig: Ja, men du må ville det og velge det

Ser du på deg selv som tolerant mot andre: Ja, stort sett, men jeg har vel mine fordommer jeg og

Hvor mange barn vil du ha: Tre eller fire hadde vært fint!

Kino eller spasertur: Begge deler

Er du kilen: Ja, særlig på venstre side! :ler:

Snorker du: Gud, nei, håper ikke det

Er du redd for insekter: Nei, generelt ikke. Bare edderkopper!

Største svakhet: Utålmodig. Setter høye krav til meg selv og andre

Dette er jeg flink til: Være god med andre, trene, tulle og tøyse

Beste bok: Vanskelig å velge. Bla ”Hundre hemmelige sanser”

Hvis du kunne velge en superkraft, hva ville du velge: Å kunne lese tanker hadde vært fint, for jeg er så nysgjerrig. Eller kanskje å kunne flytte seg fra et sted til et annet kun ved å tenke det

Tatoveringer eller piercinger: Nei, men tenker på å skrive ”compassion and respect” på korsryggen

Rotete eller ryddig: Ryddig

Gynger du på stolen: Nei, ikke nå lenger. Gjorde det hele tiden på skolen

Kunne du tenkt deg å hoppe i strikk: NEI!!!!! Hadde dødd av skrekk :sjokkert:

Hva er du mest redd for: Å være høyt oppe eller i ting som går fort. Berg- og dalbaner er altså ikke for meg

Liker du å synge: Ja

Hva gjør du når du får hikke: Fniser

Har du noen komplekser: Ja

Røyker du: Nei

Snuser du: Nei

Kaffe, te eller ingenting: Brus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi nettopp vært hos legen! Jeg tok røntgen av egglederene, og alt var i skjønneste orden med dem :hoppe:

Det var forøvrig ikke så veldig godt å være med på, men det tok heldigvis ikke så lang tid. Når det ble veldig vondt, sa jeg ifra, og da sa legen av vi godt kunne avslutte for de hadde sett nok.

Vi så også på de nye blodprøvene jeg tok, og på tempe.skjemaet for den syklusen. Og han synes at syklusene mine er litt rare. Men det virker visst som om det kan være ulike problemer. Både problemer med å utvikle fine, modne egg. Og problemer med hormonene i lutealfasen, så det blir vanskelig for et befruktet egg å feste seg.

Han ville prøve et hormon for å stimulere i lutealfasen først, så jeg har fått Crinon som jeg skal ta fra dag 11 i syklusen (har EL rundt dag 10-12). Det skal jeg gjøre i tre sykluser. Hvis vi ikke har fått det til da, skal jeg komme tilbake og få hormoner for å stimulere før EL også. Jeg begynner med Crinon i neste syklus, så nå er det bare å krysse fingrene!

Nå har jeg kjøpt meg marsipankake og skal hjem og slappe av og lese krim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lenge siden jeg har vært her inne og sett. Så spennende med hormoner og slikt da! Godt at man blir tatt på alvor syns jeg. Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, legen virker veldig flink og tar oss absolutt på alvor selv om vi ikke har prøvd et fullt år ennå (men 13 pp). Så det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så mye å melde om egentlig. Har hatt EL nå, så da er det bare å vente på mensen og at neste syklus kommer igang så jeg kan begynne med hormoner. Det slo meg en dag at det er utrolig mye venting involvert i å være prøver. Vente på EL, vente på IKM-dagen, vente på legetime, vente på EL, vente på IKM-dagen, vente på rette dagene å ta blodprøver, vente på nye legetimer, vente på EL, vente på IKM-dagen, vente på å begynne med hormoner.... phu! :sprettoy: Det krever litt mer tolmodighet enn jeg egentlig har. Men, men, det er jo ikke noe å gjøre med det, annet enn å .... vente! Håper det klaffer snart nå, da. Vi er jo optimistiske foran de neste månedene. Først tre sykluser med progesteronet crinone etter EL, så tre sykluser med clomid før EL og crinone etter EL. Da skulle det klaffe i løpet av den tida, håper vi! Jeg har mistet mer hår enn vanlig de siste månedene pga at prøvingen tar på, så jeg håper det klaffer før jeg blir helt hårløs ;)

I helga tok vi oss en tur og besøkte familie og venner i en annen by. Det var deilig å komme bort litt, som en miniferie. Vi tok inn på et koselig hotell, for vi synes litt av opplevelsen ved å reise bort er å bo fint på spesielle hotell. Og så lekte vi med hunder og barn og hadde tid med slekt og venner. Veldig koselig helg i grunn. Vi dro ikke hjem før mandag kveld. Utrolig hvor mye lengre helga føles når den varer til mandag kveld i stedet for søndag kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med en liten sommerhilsen :vinke: . Her har vi tatt oss litt "sommerferie" fra hele prøvestyret. Selv om vi ikke synes vi styrer så mye i utgangspunktet, føles det greit å ikke tenke på EL-tester og sædprøver osv. noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...