Gå til innhold

Cymbidiums hengende hager


Cymbidium

Anbefalte innlegg

Hjalp ikke det heller? Da vet vi i hvert fall at det skal ganske mange innlegg til før du når side 11!

(Hvis du lurer, så hadde jeg et voldsomt langt mellomrom i det forrige innlegget mitt som jeg fjernet fordi jeg egentlig synes det var en irriterende ting å ha i en dagbok...)

Takker for hjelpen! :ler:

Nå, da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

:sove::sove::sove::sove::sove::sove::sove::sove:

Å, i natt har jeg sovet lenge! 12 timer :overrasket: I tillegg halvsov jeg på sofaen i hele går kveld mens mannen så fotball (fotball er kjeeeedlig!). Tror jeg hadde et lite søvnunderskudd, gitt :ler:

Jeg var litt susete i går også. Faren min ringe og la igjen en melding på telefonen min. Jeg ringte tilbake, og samtalen var omtrent slik:

Han: "Hallo"

Jeg: "Hei, det er ... Du ringte?"

Han: "Gjorde jeg?"

Et lys går opp for meg, jeg har slått nummeret til mannen min, ikke faren min. Susehode!

Jeg prøver igjen:

"Hallo" - det er en damestemme, faktisk den ene bestevenninnen min. Jeg har nå slått hennes nummer!

Jeg: "Å herregud! At det går an!"

Hun: "????"

Jeg: "Å, hei det er ... Jeg skulle egentlig ringe til pappa, men så ringte jeg til ... og nå til deg! Ja, hvordan går det?"

Hun: "Dette er jammen den beste åpningen på en telefonsamtale på lenge!"

:ler:

Men nå føler jeg meg ganske uthvilt, om enn noe ullen i hodet på grunn av all sovinga! Heldigvis fridag i dag. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg tenkte kunne være greit å notere meg før jeg glemmer det:

Jeg har timer med personlig trener. Hun er veldig flink og kunnskapsrik, og jeg spurte henne om råd ift å trene når man er gravid.

Hun sjekket bøkene sine og kunne fortelle at det ikke er noe i veien for å trene som normalt så lenge du føler deg vel med det. Men pulsen vil ligge høyere enn vanlig, det vil jeg nok merke med trening også. Og som hun sier, det er ikke tiden for å trå til og trene mye hardere eller mer enn vanlig for å komme i skikkelig god form. Å gå en tur og bare holde seg i bevegelse er også fint.

Etter hvert må man også unngå enkelte styrkeøvelser der man ligger på ryggen, fordi magen presser på en blodåre eller hva det er. Samme som at man ikke kan sove på ryggen. Men det vil jeg jo merke! Da er det bare å rulle seg over på siden, så vil ubehaget gå over. Utfall og knebøy bør også unngås hvis man merker problemer med bekkenet. Og så er det ingen vits i å ta vanlige rette sit-ups. Det er fordi magemusklene vi har forran flytter seg ut til sidene under en graviditet. Så det er rett og slett ikke noe der å ta i med! Det vil ikke være noe skadelig å prøve, men det er altså ingen vits i. Skrå sit-ups derimot, kan man godt ta.

Godt med litt råd, det sies så mye forskjellig om emnet! Jeg tror jeg kommer til å trene som normalt så lenge jeg orker det, men ikke presse meg hardt. Men jeg liker å trene, så jeg håper jeg ikke får bekkenløsning eller noe annet som gjør at jeg må holde meg i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!

Innom for å hilse på og legge igjen noen babyvibber om du vil ha...

(((((((((((((((((baby))))))))))))))))))

((((((((((((((((baby)))))))))))))))))

(((((((((((baby)))))))))))))))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: ...kremt... i morgen har jeg bursdag!

... og rett før du sa det koblet jeg ut... :rodme:

Gratulerer med dagen som var!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo: Takk for det :)

I dag tok jeg siste blodprøve, så nå er det bare å krysse fingrene og håpe at det blir en liten i magen snart! De siste dagene har det gått litt opp og ned med følelsene rundt prøving, mest ned egentlig... Jeg er spent på legetimen. Jeg vet ikke helt om jeg håper på at alt skal være i orden og at vi bare må ta tiden til hjelp, eller på at noe er galt og at jeg derfor ikke blitt gravid ennå (men at det er måter å fikse det på).

Det kan bli litt hektisk framover, så da kommer jeg ikke til å være her så mye, men plutselig er jeg tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!

Innom for å hilse på og legge igjen noen babyvibber om du vil ha...

(((((((((((((((((baby))))))))))))))))))

((((((((((((((((baby)))))))))))))))))

(((((((((((baby)))))))))))))))))))))

Takker og bukker!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hellu på du!

Håper alt står bra til... og at du får en trivelig pinsehelg!

:kyss:

Jo, takk for det! Litt tregt svar her, men.... Pinsehelga var deilig og avslappende. Herlig med en ekstra fridag :)

Nå har vi faktisk vært hos spesialistlegen igjen! Hadde egentlig time den 15. juni, men noen hadde avlyst sin time så da fikk vi komme inn litt før. Legen tok en innvendig UL, som jeg også har tatt hos fastlegen en gang, og den var fin. Men blodprøvene mine var ikke helt i orden. Det viser seg at østradiol, som skullet ha steget fram mot eggløsning, har holdt seg lavt alle dagene før EL. Men prøvene viser også at jeg har hatt EL, så det betyr at jeg hadde EL med et umodent egg. Og umodne egg er ikke befruktningsdyktige.... Jeg begynte umiddelbart med nye blodprøver, siden jeg var i begynnelsen av en ny syklus når jeg var inne på time. Legen ville gjerne se om det samme var tilfellet i mer enn en syklus. Så skal jeg inn på ny time om ca tre uker og få resultatet av de nye blodprøvene OG... ta HCG-røntgen for å sjekke om egglederene er åpne. Det gruer jeg met litt til, for det kan visst være vondt når væsken kommer ut igjen. Ja, ja, det er vel vondere å føde tenker jeg! :ler2:

Selv om prøvene ikke var fine, så synes jeg i grunn det var godt å høre. Da er det liksom en grunn til at det ikke har klaffet ennå. Og hvis disse nye blodprøvene også er "rare", så får jeg hormoner ganske snart. Hvis de er fine, tror jeg legen vil at vi prøver noen måneder til før jeg får hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt med noen svar ja... Og nå får dere jo god hjelp også... :)

Til trøst og mulig oppfyring under kommende PP, så fikk vi klaff i 14. pp med førstemann! :Hehe:

Masse lykke til!

:klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Uff, skal ikke alltid være lett nei..

Urettferdig at det er hindringer i veien for dere :klem:

Hååååååper inderlig det klaffer snart, tenker på deg!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...