Gå til innhold

Dere som spør bekjente om hvor de bor, hva tenker dere med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og de som spør hva man syns om været! Tenker dere ikke på at noen plages med soleksem og varmeutslett, og er ukomfortable med å utlevere private helseopplysninger på den måten? Mange har angst for hudkreft. Andre blir deprimerte av mørketid eller regn, får insomnia av lyse sommernetter, hater tanken på at det går mot høst, blir varulver ved fullmåne. Dere tvinger dem til å lyve. Slutt med det!

Anonymkode: 4fcbb...38d

Unnskyld, jeg leste ikke hele tråden og det siste innlegget ditt. Jeg trodde det var en parodi på tråden «slutt å spør om nye kolleger har barn,- de kan være ufrivillig barnløse».  Der var det mange som mente at man ikke skulle smalltalke på jobben i det hele tatt, alle tema var private. Hvis du helt reelt er på ny skjult adresse, må du finne noen standardsvar. Folk vil alltid spørre, uten at de mener noe vondt med det.

Anonymkode: 4fcbb...38d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hei

Tusen takk til alle som har kommet med konstruktive svar. Jeg skal lese gjennom alle konstruktive innlegg og se om det er noe jeg kan anvende. Jeg setter veldig pris på alle dere som har svart ordentlig og saklig, og med forståelse.

Dette er åpenbart en svært sår og vanskelig situasjon som på ingen måte er ønsket. Det forringer livet, og reduserer livskvaliteten. Jeg lever jo ikke, da alt handler om å ikke bli funnet. Det er jo ikke et liv.

Jeg synes dermed det er trist å lese enkelte svar her inne. "Du har for lite problemer". "Snakk om å ønske seg problemer". "Get smart", "Er dette snikskryt?", "Du er sosialt tilbakestående", og "Du kan umulig være så redd når du ikke klarer å lyve" eller andre uhyggelige meldinger.

Jeg håper dere sover godt om nettene når dere klarer å skrive slikt til et menneske som er i en så sårbar og prekær situasjon. Det jeg har vært utsatt for er så alvorlig, og jeg er i så stor overlevelsesmodus, at jeg heldigvis ikke har kapasitet til å ta inn stygge kommentarer. Men jeg synes folk bør tenke før de slenger ut spydigheter til mennesker som er i fare og har opplevd grove overgrep av familiemedlemmer. Det er ganske skremmende å se hvor stygge enkelte kan bli bak tastaturet.

Igjen, tusen takk til alle som har bidratt konstruktivt. Det setter jeg veldig pris på, og jeg tar med meg innspillene. Så skal jeg også få snakket med politiet om dette for å få noen tips tilpasset min situasjon. Det er ikke alt jeg kan utlevere her av frykt for å bli gjenkjent.

TS

 

Anonymkode: 4bd5a...deb

Der fikk du endelig holde talen du la opp til! Du vil ikke løse problemet, du vil ha det. Det er konklusjonen.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina
Mann1977 skrev (30 minutter siden):

Dersom du ikke har hemmelig tlf nr kan hvem som helst som vet navnet ditt søke deg opp på Google eller 1881.no og tilsvarende og finner Telefonnr og adresse. Dersom du ikke har reservert deg for dette til tlf leverandør. Om noen absolutt skal søke deg opp er det derfor overraskende enkelt å finne ut mye om deg.  Om noen har et bilde av deg kan man kjøre bildesøk som kan lede til navn og annen info....

Folk som har hemmelig adresse, har også hemmelig telefonnummer. Sier seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (2 minutter siden):

Folk som har hemmelig adresse, har også hemmelig telefonnummer. Sier seg selv.

Jepp. Jeg er jo ikke så dum at jeg har telefonnummeret og adressen tilgjengelig på 1881 når jeg er på hemmelig adresse😂

Nei. Jeg har hemmelig telefonnummer og adressen er ikke registrert noe sted, heller ikke hos folkeregisteret. Så det er ingen mulighet for å spore den elektronisk. 

Anonymkode: 4bd5a...deb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Virker som om de fleste her i tråden ikke aner hvor alvorlig situasjon man må være i for å få hemmelig adresse (kode 6?)

Anonymkode: 764a5...c47

Det er ikke sikkert at de fleste vet det nei, men det er strengt tatt ikke veldig relevant heller. Skal ikke resten av befolkningen få lov til å spørre hverandre hvor man bor, fordi at 1000 (vill gjetting) mennesker i landet bor på hemmelig adresse?

Man ser jo på samfunnet at mennesker prater langt mindre med hverandre enn man gjorde "i gamle dager", og når man slutter å prate med hverandre, så får man trøbbel med å håndtere sosiale interaksjoner med mennesker, som å svare på spørsmål om hvor man bor. 

Det er sikkert en kjip situasjon, men resten av landet kan ikke gå på eggeskall av den grunn.

Håper du får gode svar fra politiet/dine kontakter. ❤️ 

Anonymkode: cc281...92e

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jepp. Jeg er jo ikke så dum at jeg har telefonnummeret og adressen tilgjengelig på 1881 når jeg er på hemmelig adresse😂

Nei. Jeg har hemmelig telefonnummer og adressen er ikke registrert noe sted, heller ikke hos folkeregisteret. Så det er ingen mulighet for å spore den elektronisk. 

Anonymkode: 4bd5a...deb

Da hadde jo hele hensikten med hemmelig adresse vært borte 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Unnskyld, jeg leste ikke hele tråden og det siste innlegget ditt. Jeg trodde det var en parodi på tråden «slutt å spør om nye kolleger har barn,- de kan være ufrivillig barnløse».  Der var det mange som mente at man ikke skulle smalltalke på jobben i det hele tatt, alle tema var private. Hvis du helt reelt er på ny skjult adresse, må du finne noen standardsvar. Folk vil alltid spørre, uten at de mener noe vondt med det.

Anonymkode: 4fcbb...38d

Tråden er ingen parodi :) 

Dette er en helt reell, og veldig vond situasjon. Jeg skjønner at folk kanskje ikke tenker på dette, men det setter oss jo i en veldig vanskelig posisjon, da man ikke kan være ærlig.

Politiet vil ikke innvilge kode 6 eller 7 så lenge jeg ikke er villig til å flytte og bryte kontakt med nettverket mitt. Jeg har familie og venner her, og ville ikke klart meg helt alene uten alle jeg er glad i. Så derfor har jeg unngått å melde flytting. Vet jeg kan få bot, men det er mange som vet det, inkludert politiet, og ingen har heldigvis angitt meg.

Det skaper jo mye problemer, for jeg kan ikke betale for å få hentet søppelet, internett eller strøm. Alt må gå gjennom en annen privatperson, som jeg vippser. Kan heller ikke ha innboforsikring eller husleiekontrakt. Heller ikke søke bostøtte.

Jeg får heller ikke fiktiv identitet pga uvillighet til å flytte. Så jeg må søke om fiktiv identitet, altså endring av alle personopplysninger hvis jeg noen gang skal eie noe. Og da må jeg endre juridisk kjønn.

Denne situasjonen ødelegger hele livet mitt. Pga omstendigheter lider jeg av separasjonsangst, og kan dermed ikke bryte kontakt med alle. Har besteforeldre som lever sine siste år og som jeg ikke vil at skal dø uten at jeg får tatt farvel. Parallelt med en angst som er så sterk at jeg er villig til å bytte kjønn. For jeg vil heller dø enn å sitte i samme rom som de som forgrep seg på meg.

ts

Anonymkode: 4bd5a...deb

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jepp. Jeg er jo ikke så dum at jeg har telefonnummeret og adressen tilgjengelig på 1881 når jeg er på hemmelig adresse😂

Nei. Jeg har hemmelig telefonnummer og adressen er ikke registrert noe sted, heller ikke hos folkeregisteret. Så det er ingen mulighet for å spore den elektronisk. 

Anonymkode: 4bd5a...deb

Så du har ikke jobb, mottar ikke trygd og betaler ikke skatt? Eller foregår alt dette via den gamle adressen din?

Anonymkode: 8c8c2...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du har ikke jobb, mottar ikke trygd og betaler ikke skatt? Eller foregår alt dette via den gamle adressen din?

Anonymkode: 8c8c2...e31

Alt foregår via den gamle adressen

ts

Anonymkode: 4bd5a...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alt foregår via den gamle adressen

ts

Anonymkode: 4bd5a...deb

Men det stemmer jo ikke at du bor der. Hva med renter og avdrag f eks?

Anonymkode: 8c8c2...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Catalina skrev (48 minutter siden):

Folk som har hemmelig adresse, har også hemmelig telefonnummer. Sier seg selv.

Jeg leste ikke igjennom alle 100 svarene før jeg svarte på ts sitt åpningsspørsmål. Sto ingen ting der om hemmelig adresse og bakgrunn for spm.

Tror jeg hadde flyttet langt langt bort og startet livet på nytt om jeg hadde vært i denne situasjonen...... Her fins det nok ingen fasitsvar på KG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann1977 skrev (Akkurat nå):

Jeg leste ikke igjennom alle 100 svarene før jeg svarte på ts sitt åpningsspørsmål. Sto ingen ting der om hemmelig adresse og bakgrunn for spm.

Tror jeg hadde flyttet langt langt bort og startet livet på nytt om jeg hadde vært i denne situasjonen...... Her fins det nok ingen fasitsvar på KG

Men dette er dessverre ikke mulig. Jeg har familie, besteforeldre på sitt siste, venner og et behandlingsapparat i ryggen her jeg bor. Bare det å ikke kunne ringe mamma eller min nærmeste venninne, det hadde ødelagt meg. 

Jeg skulle ønske politiet kunne gjøre unntak og innvilge kode 7, og samtidig latt meg bo i nærheten slik at jeg kunne hatt kontakt med familie og venner. Det hadde løst alle problemer med forsikring, strøm, internett, bostøtte osv.

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men dette er dessverre ikke mulig. Jeg har familie, besteforeldre på sitt siste, venner og et behandlingsapparat i ryggen her jeg bor. Bare det å ikke kunne ringe mamma eller min nærmeste venninne, det hadde ødelagt meg. 

Jeg skulle ønske politiet kunne gjøre unntak og innvilge kode 7, og samtidig latt meg bo i nærheten slik at jeg kunne hatt kontakt med familie og venner. Det hadde løst alle problemer med forsikring, strøm, internett, bostøtte osv.

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

Ønsker deg alt godt iallefall! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mann1977 skrev (25 minutter siden):

Jeg leste ikke igjennom alle 100 svarene før jeg svarte på ts sitt åpningsspørsmål. Sto ingen ting der om hemmelig adresse og bakgrunn for spm.

Tror jeg hadde flyttet langt langt bort og startet livet på nytt om jeg hadde vært i denne situasjonen...... Her fins det nok ingen fasitsvar på KG

Det gjorde det.

Anonymkode: bb02e...e3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke ønsker å flytte vekk fra nettverket ditt, men er det trygt å bli boende dersom overgriperen bor i området?

 Har ikke annet råd enn det mange andre foreslår - å lage en dekkhistorie som ligger så tett som mulig opp til virkeligheten at det ikke blir så ubekvemt å fortelle. Og dersom du repeterer den oppdiktede boplassen for deg selv tilstrekkelig mange ganger, blir det enklere å lire av seg til andre og. Og så kan det være lurt å ha et avledningstema klart som du fyrer av for å unngå oppfølgingsspørsmål. 

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare lære deg å dra en hvit løgn. Veldig trist å lese om slikt, og jeg skulle ønske denne tråden kunne være en vekker for alle sladrekjerringer der ute som elsker å avhøre folk om privatlivet deres. Tenk litt over at et spørsmål som kan være helt dagligdags og uviktig for dere, kan skape problemer for et annet menneske. Eller dere som sitter på fest og spekulerer høylytt i hva som skjedde med klassevenninna dere mobbet og ikke har sett noe til de siste 20 årene, men dere troooor at noen nevnte at noen hadde hørt noe om henne i 2010. Eller dere som legger ut gruppebilder på Facebook uten å høre om det er greit for alle som er på bildet, for ingen kan vel være så sære at de reagerer på sånt.  Og så videre. 

Anonymkode: 19d40...b3e

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor du på hemmelig adresse må du bare lyve når nye mennesker spør om hvor du bor som et høtlighets spm. / small talk. Din sikkerhet er viktig. 
 

Anonymkode: 1bc56...4a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bistandsadvokat fremdeles? I så fall ber du enten h*n om råd eller ringer din kontaktperson i politiet.

Virker som du har fått altfor dårlig informasjon/veiledning i hva du skal gjøre og svare - det finnes jo prosedyrer for sånt.

Bra du skal ringe politiet ❤️

Anonymkode: 764a5...c47

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor smart er det å legge igjen sin ip-adresse på et forum når man ikke kan si at man bor i Norge?

Anonymkode: 17873...5c8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 22.37):

Er dere ikke klar over at noen av oss lever på skjult adresse? Hva forventer dere at vi skal svare? 

Anonymkode: 4bd5a...deb

Hvis du er i den situasjonen at du bor på skult adresse, så har du tenkt ut hvilken forklaring du skal bruke hvis du blir spurt om hvor du bor! 

Det er heldigvis såpass unormalt å gjøre det, at dette er ikke noe alle andre kan ta hensyn til når man skal small-talke med bekjente i hytt og pine.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...