Gå til innhold

Dere som spør bekjente om hvor de bor, hva tenker dere med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dere ikke klar over at noen av oss lever på skjult adresse? Hva forventer dere at vi skal svare? 

Anonymkode: 4bd5a...deb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva du mener nå?

Møter du bekjente du ikke har sett på lenge også spør de typ "Jasså, hvor bor dere da?" Isåfall kan du bare svare at dere bor i området, eller stedsnavn. Du trenger jo ikke gi bort adressen din akkurat.

Anonymkode: 0db50...4a5

  • Liker 39
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina

Smaltalk kalles det. Blir det samme som å spør noen hva de jobber med, om de har barn osv. 

Og når noen spør hvor jeg bor, sier jeg aldri adressen, kun byområdet, 

Endret av Athena Catalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel fåtallet som for venter at du oppgir adressen din.

"Bor på Frogner " er mer enn nok. Eller jug om du vil det.

Anonymkode: 21f60...794

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke normalt å bo på skjult adresse. Du sier vel heller ikke adressen din når noen spør, men området. 

Anonymkode: 442fb...672

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å lyve eller no? 

Jeg går ikke rundt å tenker på om Anne fra ungdomsskolen kanskje bor på skjult adresse, hadde jeg møtt på Anne etter 15 år så hadde jeg jo stilt de «vanlige» spørsmålene; hvordan går det, hva driver du med, hva jobber du som, hvor holder du til, sånn vanlig small talk liksom. Hvis Anne ikke vil at jeg skal vite disse tingene så får hun jo ha en plan klar i topplokket for å komme seg unna slike spørsmål for det er jo helt vanlige spørsmål uten noen baktanker, men av typ høflighet .. 

Anonymkode: 7b75a...efe

  • Liker 39
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0

Jeg kommer ikke til å slutte med å spørre om det pga noen få som bor på skjult adresse. De få det gjelder får svare at de ikke ønsker å oppgi det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stedsnavn/kommune holder. 

Anonymkode: c25ef...3b3

Men det kan man jo ikke svare på.

Anonymkode: bb02e...e3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙄Nei, det kan du ikke forvente at folk skal tenke på. 
Men er man smart, så blir man  blitt utfordret av en slik liten ting.

Endret av MapleSirup
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke ofte tilfeldige bekjent nye som spør etter gatenavn og nummer? Om en bekjent spør hvor jeg bor så sier jeg stedsnavnet, eller kommunen. Det varierer. 
 

Anonymkode: e9369...cb0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det kan man jo ikke svare på.

Anonymkode: bb02e...e3a

Da får man lyve, da. Folks spør hvor man bor hele tiden. Masse spørsmål om dette på nett, om du bestiller fly eller hotel etc - de har vel da en falsk adresse eller to i bakhånd de oppgir? Enten får man lyve, eller så må man si «jeg bor på hemmelig adresse» eller så må man si «det vil jeg ikke oppgi», hvorpå alle antar man enten har hemmelig adresse eller er hjemløs.

 

 

Anonymkode: 76e99...233

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har det slik bør være forberedt på å dra en løgn hvis temaet kommer. Hvis du ikke kan si du bor på Frogner, si at du bor på Smestad. Eller i Drammen. Eller i tønsberg. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vere lov å spørre! Det som er greia er jo at den som bur på hemmelig adresse må ha eit klokt svar klart til slike situasjoner.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lag en heftig scene hver gang noen spør så slipper du at folk henvender seg til deg mer.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da får man lyve, da. Folks spør hvor man bor hele tiden. Masse spørsmål om dette på nett, om du bestiller fly eller hotel etc - de har vel da en falsk adresse eller to i bakhånd de oppgir? Enten får man lyve, eller så må man si «jeg bor på hemmelig adresse» eller så må man si «det vil jeg ikke oppgi», hvorpå alle antar man enten har hemmelig adresse eller er hjemløs.

 

 

Anonymkode: 76e99...233

Jeg leste eller hørte (?), ble litt usikker, men at når man bor på skjult adresse så kan man ikke bestille ting hjem? Mulig det var i usa, jeg ble skikkelig usikker nå, men mener jeg så det på en eller annen dokumentar jeg har sett på på natterstid. Kanskje ts kan avkrefte/bekrefte dette? 
 

 

Anonymkode: 7b75a...efe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke normalt å bo på skjult adresse. Du sier vel heller ikke adressen din når noen spør, men området. 

Anonymkode: 442fb...672

Poenget er jo at når man lever på skjult adresse så kan man heller ikke fortelle hvilket område.

Hvis du bor på Mortensrud i Oslo og folk spør hvor du bor, så kan du ikke si Mortensrud, for eksempel. Fordi det kan spores. 

Jeg skjønner at folk ikke tenker på dette, men hva søren skal man svare? 

Anonymkode: 4bd5a...deb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg leste eller hørte (?), ble litt usikker, men at når man bor på skjult adresse så kan man ikke bestille ting hjem? Mulig det var i usa, jeg ble skikkelig usikker nå, men mener jeg så det på en eller annen dokumentar jeg har sett på på natterstid. Kanskje ts kan avkrefte/bekrefte dette? 
 

 

Anonymkode: 7b75a...efe

Selvfølgelig kan man ikke det. 

Anonymkode: bb02e...e3a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...