Gå til innhold

Dere som spør bekjente om hvor de bor, hva tenker dere med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg leste eller hørte (?), ble litt usikker, men at når man bor på skjult adresse så kan man ikke bestille ting hjem? Mulig det var i usa, jeg ble skikkelig usikker nå, men mener jeg så det på en eller annen dokumentar jeg har sett på på natterstid. Kanskje ts kan avkrefte/bekrefte dette? 
 

 

Anonymkode: 7b75a...efe

Det stemmer. Jeg kan ikke bestille noe hjem og må skrive inn en annen adresse alle steder det kreves adresseopplysninger. Skal jeg bestille noe må jeg bestille til et familiemedlem eller en venninne, og hente pakken der. Min adresse kan ikke kobles til mitt navn.

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker med hodet, og det vil jeg anbefale deg også å gjøre - nettopp tenke ut et svar på det sykt vanlige spørsmålet. 

Anonymkode: 04a56...c98

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Poenget er jo at når man lever på skjult adresse så kan man heller ikke fortelle hvilket område.

Hvis du bor på Mortensrud i Oslo og folk spør hvor du bor, så kan du ikke si Mortensrud, for eksempel. Fordi det kan spores. 

Jeg skjønner at folk ikke tenker på dette, men hva søren skal man svare? 

Anonymkode: 4bd5a...deb

Oppsal? 
 

(Dette er å skape fiktive problemstillinger)

Endret av MapleSirup
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Poenget er jo at når man lever på skjult adresse så kan man heller ikke fortelle hvilket område.

Hvis du bor på Mortensrud i Oslo og folk spør hvor du bor, så kan du ikke si Mortensrud, for eksempel. Fordi det kan spores. 

Jeg skjønner at folk ikke tenker på dette, men hva søren skal man svare? 

Anonymkode: 4bd5a...deb

Da må du bare først som sist lære deg å lyve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (1 minutt siden):

Oppsal? 
 

(Dette er å skape fiktive problemstillinger)

Nei, det er det ikke.

Det er et spørsmål som kan sette oss i fare. Og gjerne kan man få slike spørsmål når man tar kollektivt eller er i offentligheten med mange rundt, noe som gjør det enda verre, for da har man ikke kontroll på hvem som er rundt.

Hva svarer man? "Det er hemmelig"? Folk må jo tro man er retard.

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et helt normalt spørsmål i smalltalk, som regel svarer folk området de bor i. Dessuten har de fleste adressen sin åpen og tilgjengelig ved et enkelt google-søk. De få % som bor på hemmelig adresse får vel bare lyve eller finne på noe. 

Anonymkode: cd3e0...1bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym Brukar0 skrev (Akkurat nå):

Da må du bare først som sist lære deg å lyve. 

Jeg er elendig på å lyve. Så jeg forsøker heller å unnvike spørsmålet og heller få samtalen over på noe annet

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo et helt normalt spørsmål i smalltalk, som regel svarer folk området de bor i. Dessuten har de fleste adressen sin åpen og tilgjengelig ved et enkelt google-søk. De få % som bor på hemmelig adresse får vel bare lyve eller finne på noe. 

Anonymkode: cd3e0...1bd

Jeg har ikke adressen koblet til mitt navn overhodet. Den er ikke å finne noe sted annet enn hos politiet.

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Poenget er jo at når man lever på skjult adresse så kan man heller ikke fortelle hvilket område.

Hvis du bor på Mortensrud i Oslo og folk spør hvor du bor, så kan du ikke si Mortensrud, for eksempel. Fordi det kan spores. 

Jeg skjønner at folk ikke tenker på dette, men hva søren skal man svare? 

Anonymkode: 4bd5a...deb

Du kan si «Oslo», eller bare finne på noe helt annet? Lillestrøm, Asker, Drammen…

Det er jo veldig vanlig å spørre folk man ikke har sett på en stund on hva de driver med og hvor de holder til. 
 

Skjønner at det er vanskelig hvis du opprinnelig er fra Oslo, fortsatt bor i Oslo og møter noen fra Oslo. Da er det kanskje mer normalt å være mer spesifikk enn «Oslo».

Jeg bare lurer. Må man flytte til ny adresse når man får hemmelig adresse? Burde ikke den nye, hemmelige adressen være et stykke unna for sikkerhetsskyld?

Uansett, bor du på hemmelig adresse så kan de jo ikke Google deg for å sjekke om svarer ditt stemmer, så du kan jo svare hva som helst.

Anonymkode: 98993...2f1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er det ikke.

Det er et spørsmål som kan sette oss i fare. Og gjerne kan man få slike spørsmål når man tar kollektivt eller er i offentligheten med mange rundt, noe som gjør det enda verre, for da har man ikke kontroll på hvem som er rundt.

Hva svarer man? "Det er hemmelig"? Folk må jo tro man er retard.

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

Men hvorfor lyver du ikke om stedsnavnet da? Bor du i Oslo, så sier du f.eks Lillestrøm eller lignende.

Anonymkode: e9369...cb0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke adressen koblet til mitt navn overhodet. Den er ikke å finne noe sted annet enn hos politiet.

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

Skjønner jo det, siden du bor på hemmelig adresse. Du får bare lyve og si at du bor i et annet område. 

Anonymkode: cd3e0...1bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke adressen koblet til mitt navn overhodet. Den er ikke å finne noe sted annet enn hos politiet.

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

Det er vanskelig å se for seg hvor komplisert det må være.. plutselig vil noen stikke innom, hente eller levere noe..

Hvordan gjøres det med strøm, forsikring, tv og internett, eventuelt annet som må kobles opp mot adresse?

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

applestories skrev (4 minutter siden):

Det er vanskelig å se for seg hvor komplisert det må være.. plutselig vil noen stikke innom, hente eller levere noe..

Hvordan gjøres det med strøm, forsikring, tv og internett, eventuelt annet som må kobles opp mot adresse?

Forsikring har jeg ikke. Strøm, tv og internett står i en annens navn.

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk flest bor ikke på skjult adresse. Så nei, folk går ikke rundt og tenker på det. Og er da ikke verre enn å si du bor på Stovner om du egentlig bor på Skøyen. 

Anonymkode: bbcd0...6b6

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lyver alltid om hvor jeg bor. Bor i et rikmannsstrøk som alle i byen kjenner til, og orker ikke å svare på hvordan jeg har råd til det. Svarer bare at jeg bor i et område som ligger noen kilometer unna, som er mer allemannseie. Null problem å lyve om det. Anbefales. 

Anonymkode: b35a7...c6f

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det stemmer. Jeg kan ikke bestille noe hjem og må skrive inn en annen adresse alle steder det kreves adresseopplysninger. Skal jeg bestille noe må jeg bestille til et familiemedlem eller en venninne, og hente pakken der. Min adresse kan ikke kobles til mitt navn.

TS

Anonymkode: 4bd5a...deb

Takk for svar på dette ts. Det må være tøft i hverdagen ❤️ 
 

Jeg skjønner at det er blir vanskelig når folk spør hvor du bor, og kanskje du er litt mer paranoid enn «folk flest» - uten at jeg mente noe vondt med det. Men det er helt vanlige spørsmål å stille. 

Samtalen kan gå sånn her typ: 

Meg: Neimen halla, jøss det var lenge siden, hvordan går det med deg? 
 

Deg; Joda jeg har det veldig fint, hva med deg? 
 

Meg; Nei jeg lever jeg da, mye å gjøre med jobb og barna og alt - men godt å se deg, hva driver du med om dagen a? 
 

Deg; Nei du vet, som alle andre da, jobber og sliter :) 

 

Meg; ja hehe sånn er jo livet. Hvor holder du til om dagen? Hadde vært hyggelig å se deg igjen da. 
 

Deg; Jeg er bare på besøk her, men jeg kan jo melde deg på fjesboka (som du ikke har) hvis jeg er i nærheten i fremtiden/ Jeg har flytta langt i gokk jeg altså høhø så er sjeldent på disse trakter/ Ja jeg bor en halvtimes tid unna med T-banen så det hadde jo vært hyggelig .. 

 

Feks ❤️
 

 

Anonymkode: 7b75a...efe

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dere ikke klar over at noen av oss lever på skjult adresse? Hva forventer dere at vi skal svare? 

Anonymkode: 4bd5a...deb

At jeg bor på Manglerud, mens virkeligheten er Grünerløkka. Det kalles en hvit løgn.

Anonymkode: 625b3...6b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner mer enn et menneske som har hatt hatt behov for å bo på skjult adresse og dette har aldri vært en problemstilling. Det er så vanlig å spør om slikt når man treffer bekjente at dette klarer man faktisk å lage et svar på.

Skjønner ikke helt hvordan folk prater sammen når de tilfeldigvis treffes hvis man trør på utrygg grunn når man ikke kan spør hverandre hvor man bor eller hva man driver med en gang. Man blir jo krenket og sur for ALT i dag.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At jeg bor på Manglerud, mens virkeligheten er Grünerløkka. Det kalles en hvit løgn.

Anonymkode: 625b3...6b4

Jeg er bare altfor dårlig til å lyve. Og så er det som en skrev, når man er vokst opp i Oslo, kjenner mange i Oslo og bor i en bydel i Oslo, hva svarer man? Da forventer jo folk at man skal svare hvilken bydel, noe man ikke kan.

 

(Og nei, jeg bor ikke i Oslo. Det er bare et eksempel).

Anonymkode: 4bd5a...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er bare altfor dårlig til å lyve. Og så er det som en skrev, når man er vokst opp i Oslo, kjenner mange i Oslo og bor i en bydel i Oslo, hva svarer man? Da forventer jo folk at man skal svare hvilken bydel, noe man ikke kan.

 

(Og nei, jeg bor ikke i Oslo. Det er bare et eksempel).

Anonymkode: 4bd5a...deb

Jeg bor i Indre Østfold, men tok de navnene ut ifra minnet, vet ikke om de er bydeler engang, er de?

Anonymkode: 625b3...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...