Gå til innhold

Solas grublerier3.

Sola de

Anbefalte innlegg

Rumle skrev (10 minutter siden):

Ugg hater når det skjer! :bond: Heldigvis har jeg dosett, så kan til en viss grad se om jeg har tatt der, da jeg tar noe som står seperat samtidig som det jeg har i dosett, men likevel. Kanskje du skal ta en tlf til apoteket og si at du kanskje har tatt dobbelt, siden det står det? *engstelig* :unsure:

Jeg føler meg helt fin nå, men tenkte å se det an. Ringte en gang giftinformasjonen om en lavere dosering på denne jeg trodde jeg tok for mye, og de var ikke så hyggelige. Kan jo skje den beste.

Rumle skrev (10 minutter siden):

Og du, kjøp deg en dosett? :jepp:

Jeg har sånn ukentlig som er litt ymse om jeg bruker. Har ikke funnet en på apoteket jeg tenker vil være bedre med flere rom i. For om alle rom har en luke på deling, så vil alt fyke fort vegg i mellom om jeg åpner for brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sola de skrev (7 minutter siden):

---

Jeg har sånn ukentlig som er litt ymse om jeg bruker. Har ikke funnet en på apoteket jeg tenker vil være bedre med flere rom i. For om alle rom har en luke på deling, så vil alt fyke fort vegg i mellom om jeg åpner for brått.

Forstår ikke hva du mener her? De har jo flere rom for hver gang du trenger å ta medisin om dagen, men i hvert rom kan det jo ligge flere typer medisiner som tas samtidig? Jeg hadde ikke klart meg uten den iallefall, det hadde blitt fullstendig kaos :Nikke:

Dvs jeg hadde selvfølgelig klart det, men det hadde blitt utrolig mye mer arbeid + grubling rundt om jeg hadde tatt eller ikke.

Endret av Rumle
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (4 minutter siden):

Forstår ikke hva du mener her? De har jo flere rom for hver gang du trenger å ta medisin om dagen, men i hvert rom kan det jo ligge flere typer medisiner som tas samtidig? Jeg hadde ikke klart meg uten den iallefall, det hadde blitt fullstendig kaos :Nikke:

Dvs jeg hadde selvfølgelig klart det, men det hadde blitt utrolig mye mer arbeid + grubling rundt om jeg hadde tatt eller ikke.

De jeg fant på apoteket hadde en luke for hver dag, men ikke hver sin luke til hvert rom den dagen.

Jeg må få tak i en dosett nå. Går ikke lenger dette her. Går så på automatikk å ta den, at jeg oftere og oftere lurer på om jeg har tatt den eller ei. Andre ting er det kanskje ikke fullt så nøye med om jeg tar for mye, er liksom litt slingringsmonn, men ikke denne her-

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (Akkurat nå):

De jeg fant på apoteket hadde en luke for hver dag, men ikke hver sin luke til hvert rom den dagen.

Jeg må få tak i en dosett nå. Går ikke lenger dette her. Går så på automatikk å ta den, at jeg oftere og oftere lurer på om jeg har tatt den eller ei. Andre ting er det kanskje ikke fullt så nøye med om jeg tar for mye, er liksom litt slingringsmonn, men ikke denne her-

Ahh da forstår jeg, ja du må ha en stor en, de har fire rom for hver dag :jepp:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (Akkurat nå):

Ahh da forstår jeg, ja du må ha en stor en, de har fire rom for hver dag :jepp:

Ja. Skal finne en neste gang jeg er på apoteket.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble "hjemmelaget" pizza i dag til middag. Kjøpebunn og saus fra boks, men ble god lell. Eller besøket mitt klagde over bunnen, men jeg sa skrap av fyllet og spis det i stedet og det gjorde det :ler: Jeg er ikke noe god på å lage pizzabunner, så blir som oftest kjøpt bunn.

Jeg jobbet med kafe/ catering en gang i tiden og der hadde de noe som het bobolibunn. Den var god den. Skulle gjerne hatt tak i slike å ha til bunn :spise:

Har endelig fått tatt hvitvasken min :danser:Veldig fornøyd med det :ler: Har samlet opp i flere uker for å få nok til en full maskin. Kunne vasket hver for seg, eller sammen med annet, men disse plaggene er sommerklærne mine. Resten av året går jeg med jakke på meg, så om klærne har en flekk eller er misfarget i vask, så får det bare så være. Sommerklærne mine derimot :rodmer: De skal få være hvite. Har faktisk ikke vært så mye i bruk denne sommeren. Først siste ukene har det egentlig vært så varmt at man har kunnet gå ut, uten jakke på seg. Jeg digger sommerklær. Lin. Herlig og luftig :rodmer:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søskenet mitt kom på besøk i går kveld. Hørte det ringe i dørtelefonen. Haha, snakket med det på telefonen samtidig. Det ringer på døren sier jeg. Gikk for å åpne. Hvem er det som kommer spurte det. Aner ikke. Venter ikke besøk. Det varte og rakk. Står der i døren og sa det var sikkert noen som skulle annet sted og ringte på feil sa jeg, akkurat i det søskenet mitt kom rundt hjørnet og gående ned gangen :ler: Har ikke sett det på flere uker, så var kjekt :) Det hadde møtt på vår grandonkel i går. Han hadde ikke kjent søskenet mitt igjen. Tror det var i konfirmasjonen til søskenet mitt for guri alt for mange år siden vi sist så den siden av familien.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt tidligere i dag på et venterom. Vi var 4 der inne. De 3 andre satt og hostet og snufset. Jeg var den eneste iført munnbind. Kan ikke folk ha vett til å kle på seg munnbind, eller avtale ny tid når de åpenbart ikke er friske?! :raven:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig  fått vasket vekk svartmugg og vasket første gang. Har tenkt å vaske over igjen om noen dager for så la det tørke noen dager før jeg maler første strøk. Har utsatt og utsatt og utsatt dette i månedsvis nå. Nå er høsten kommet, så da må jeg få det gjort.

Jeg er sulten. Bakdelen med å spise frokost i 5 tiden er at man blir middagssulten alt for tidlig og dermed kveldsmatsulten i middagstiden :bond: Har laget meg en kopp kakao. Får holde frem til kveldsmat. Har spist noen gulrøtter, men ble ikke mett av dem.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt og drakk kakao. Observerte plutselig en grønn liten insekt på ene fingeren min. Hyyyyyl! klasket fingeren i en serviett. Hvor i alle dager kom den i fra? Fant en edderkopp på veggen mens jeg vasket den også :daane:Virker som all verdens insekter har funnet sin vei inn i mitt hjem :redd: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :Gjesp: Har sovet over ti timer og er fremdeles trøtt.

Er mørbanket i kroppen i dag. Visste det ville komme. Pleier å bli det av akrobatiske bevegelser som jeg kaller det.

Må en tur på butikken. Tenkte å ha brødskive med karbonade, tomatbønner og speilegg til middag i dag :spise: Så må få tak i tomatbønner. Mener jeg har karbonader :unsure: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen har herrebesøk igjen. Gudene vet hvem hun har tatt med seg hjem denne gangen, men for en brølebøtte. Hadde det vært søndag hadde jeg trodd det var bønnemøte der inne. Folk må ligge med hvem de vil, men når de vet hvor lytt det er her, noe de selv klager på, så unødvendig med å være så jævla høylytt. Er ikke noe jeg eller andre har behov for å høre på.

Ble pizzabit fra ferskvaren i dag. Gidder ikke lage middag.

Har tenkt å gå igjennom sengetøy i dag. Kaste det som er modent for utskiftning, om det er noe :unsure: Har så mye, så noe kan nok kvittes med. Eventuelt, så jeg ikke bruker opp mer plass en kommoden de egentlig skal ligge i.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto med hendene fulle av såpe. Der var vannet borte :bond: Fant noe papir jeg fikk tørket vekk noe av såpen med. Hadde noe vann oppi en kjele som skal vaskes. Forsøkte å vaske hendene oppi det, men var jo zalo oppi så lite vellykket. Fant en flaske med vann. Fikk av meg verste såpa. Forsøkte å se om vannet var kommet tilbake. Det var det, men brunt. Lot det renne lenge, men virker som det blir tatt flere ganger i dag, vannet, så var og kjøpte noen flasker med vann. Hentet samtidig nye badevekten min. Nå har jeg full kontroll over hva jeg veier, da jeg ofte er veid her og der av diverse grunner, så vet at tallet på gamle vekten stemmer. På nye vekta var jeg mellom 2,5 til 4 kg tyngre enn jeg veier. Det er ikke akseptabelt. Var noen som sa til meg man må tåle et par kg forskjell på vekter :riste: Hell no. Da kan man like gjerne la være å ha en vekt, om man ikke kan få nøyaktig resultat :raven:  Så skal finne fram en vater og se om jeg får den rett innstilt, om ikke, så må jeg finne en ny vekt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nye vekten er helt tullete. Jeg holdt en halvannenliters flaske med vann i hendene. Da veide jeg 2,3 kg mer. Ingen må komme å fortelle meg at en tomflaske veier 800 gram. Nå skal den tilsynelatende stå i vater også :riste: Søskenet mitt skal få den vekten, så fikser jeg den gamle, eller finne en ny tilsvarende den gamle.

Gikk av og på vekta nå. Ene gangen veide jeg 1,2 kg mer enn forrige gangen. Håpløs den der.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola de skrev (1 time siden):

Nye vekten er helt tullete. Jeg holdt en halvannenliters flaske med vann i hendene. Da veide jeg 2,3 kg mer. Ingen må komme å fortelle meg at en tomflaske veier 800 gram. Nå skal den tilsynelatende stå i vater også :riste: Søskenet mitt skal få den vekten, så fikser jeg den gamle, eller finne en ny tilsvarende den gamle.

Gikk av og på vekta nå. Ene gangen veide jeg 1,2 kg mer enn forrige gangen. Håpløs den der.

Men, kan du ikke klage på den da? Det skal jo ikke være så stort avvik? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumle skrev (29 minutter siden):

Men, kan du ikke klage på den da? Det skal jo ikke være så stort avvik? 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda. Bestemor mente den vil gå seg til :vetikke:  Men jeg drakk mye vann og gikk på vekta og veida mindre enn før jeg drakk vann, så virker merkelig. Har sagt til søskenet mitt at det skal få den. Gidder ikke styre mer på med den. Skal kjøpe batteri til den gamle i morgen og se om jeg finner en list eller noe som kan holde ledningene på plass.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter og ser på laget mitt spille :ball: Er sååååååååååå spennende! Vi leder 2-0. Er kvinnelig dommer. Første gang jeg har sett det i herrefotball på dette nivået :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :sol:

Har sortert klær som skal vaskes :daane: Det blir enorme mengder. 3 stappfulle maskiner med kokevask. Vet ikke om vasketiden min vil være nok til å få det til, så vi får se om jeg rekker å vaske sengetøy :unsure:

Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre i dag. Fikk melding om at en bestilling er ankommet apoteket, så burde hente det, men tror jeg avventer til mandag. Vi får se.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :Gjesp: Klesvask påbegynt. Skittentøyskurven blir til å være full selv etter jeg er ferdig med dagens klesvask, men får bare våge seg. Viktigste er å få tatt kokevasken, så får resten prioriteres deretter.

I morgen blir det fårikål til middag. Tenkte først på å bruke kun halve hodekålen, men kom på at jeg kjøpte en liten en, så da blir det vel til at hele blir brukt. Er alltid så mye kål igjen i gryten. Kjøpte kun 1 kg med kjøtt. Får holde. Her jeg bor, så holder ikke fårikål seg så veldig godt til neste dag. Er alt for varmt til det. Blir fort bedervet. Må huske på å kjøpe hel pepper. Har sikkert igjen i fra i fjor, et eller annet sted, men hvor er det :vetikke:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...