Gå til innhold

Mamma ville ikke bidra til bryllupet likevel, 3 uker før vi gifter oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss om 3 uker - det meste er klart. Moren min skulle betale for mat og drikke/alkohol. I går ringte hun å sa at hun ikke ville betale likevel. Vi har ikke kranglet eller noe annet som har skjedd, som jeg vet om ihvertfall.  Jeg spurte hvorfor, men hun mumlet bare at hun ikke ville - hun hadde visst så mye utgifter som kom. 

Men, hun har visst om summen i mange måneder og ingen endring der. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å gifte oss neste år og spare opp til det selv, men hun ville gjerne betale for mat og drikke så vi kunne gifte oss i år. Og dama er rik med noen milioner på kontoen, mye verdier og lite utgifter. Nettopp spandert sydentur på søsteren og familie (samt tidligere 2 bryllup), så står ikke på pengene heller.

Jeg spurte om vi kunne låne av henne, om vi kunne gjøre det rimeligere eller om hun betalte litt av det, men svarte bare nei. Vi har jo ikke disse pengene nå og i grunn lite lyst til å ta opp lån i disse tider. Det står da mellom å ta opp lån, selge bilen eller avlyse. 

Jeg og samboer ble mildt sagt ufattelig lei oss, sint, frustrert og sjokka. Det  skal sies at hun aldri har vært en mamma innenfor det mer eller mindre normale og gjort mye vondt mot barna sine, men vært rolig de siste årene. 

Hvis vi bestemmer oss for å gjennomføre bryllupet har vi veldig liten lyst å ha henne der. Ikke pga selve pengene, men hendelsen i seg selv. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Liker 2
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La henne komme og skap minst mulig styr om situasjonen.

Konsentrer dere om å ha et fint og hyggelig bryllup.

Anonymkode: 9d5cd...463

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

La henne komme og skap minst mulig styr om situasjonen.

Konsentrer dere om å ha et fint og hyggelig bryllup.

Anonymkode: 9d5cd...463

Enig i dette. Ikke gjør konflikten større enn den trenger å være. Ta opp lån og betal, og kos dere på den store dagen! 

Anonymkode: 9c04b...7b3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp et lån å kos dere på dagen deres. Så vet dere til senere at dere ikke kan stole på moren din. 

Anonymkode: b0553...e35

  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde avlyst festen og gjennomført bryllupet med kun middag og forlovere.   

Bare gitt beskjed i avlysningen av på grunn av uforutsette hendelser kan vi desverre ikke ta oss råd til bryllupsfest akkurat nå. 

Anonymkode: 80f6d...0c1

  • Liker 37
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så leit, føler med deg! Har selv en sånn mamma og det er så vondt. Håper dere får en veldig fin dag likevel! 

Anonymkode: eb88a...a4c

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å spandere vin/øl til maten og la gjestene betale resten selv? Jeg som gjest hadde ikke hatt noe problem med det så lenge jeg visste om det på forhånd.

Anonymkode: 30f47...ec1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen andre hjelpe dere? Hva med din manns familie? Forklar situasjonen og be om et lån. 

Hvis ikke ville jeg tatt opp lån, dersom dette er noe som kan betjenes, og heller kutte ned på andre utgifter, feks bryllupsreise ol. og spart inn der der kan spares inn. 

Kjipt å måtte avlyse noe man har planlagt lenge. 

Anonymkode: 09650...1f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La henne komme og skap minst mulig styr om situasjonen.

Konsentrer dere om å ha et fint og hyggelig bryllup.

Anonymkode: 9d5cd...463

Takk for tilbakemelding.

Det er veldig mye styr for oss for å i det heletatt få til bryllupet hvis vi bestemmer oss for det. Vi må endre meny og utskrift, nye møter med kokk og servitør/hovmester, da moren min som bestemte meny som er langt utenfor hva vi kan ha muligheten til. Vi hadde i utgangspunktet bartender og fri bar etter mammas forslag, men det kan vi bare glemme og må finne en løsning på dette samt informere gjestene, noe som er veldig flaut. Det er lov med medbrakt. Osv. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når skal cateren betales?

Anonymkode: bf4af...c58

Det vet jeg ikke. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde avlyst festen og gjennomført bryllupet med kun middag og forlovere.   

Bare gitt beskjed i avlysningen av på grunn av uforutsette hendelser kan vi desverre ikke ta oss råd til bryllupsfest akkurat nå. 

Anonymkode: 80f6d...0c1

Helt uaktuelt å kun gifte oss med forlovere. Da venter vi heller. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så leit, føler med deg! Har selv en sånn mamma og det er så vondt. Håper dere får en veldig fin dag likevel! 

Anonymkode: eb88a...a4c

Leit å høre ❤ Det er innmari vondt. Bryllup er stressende fra før av, så skal dette skje i tillegg. Tusen takk. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har dere ikke bestilt lokale/catering? Er vel ikke bare å avbestille dette uten å måtte betale for det så kort tid i forveien...

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med søsteren din? Høres jo ut som moren din ikke er til å stole på. Har hun vært ustabil gjennom oppveksten også?

Jeg hadde avlyst bryllupsfesten, men igjen drømte jeg aldri om ett stort bryllup og hadde det ene og alene fordi foreldrene våre ønsket det og ville betale for gildet. Om dere ønsker en fest ville jeg tatt opp lån og kost dere på dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere kan spørre søsken om de har mulighet til å hjelpe dere med dette? Kanskje spesielt hun som fikk påspandert ferie?

Anonymkode: df133...cb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig at foreldre betaler i bryllupet?

Er ikke det en greie i utlandet?

Anonymkode: 54589...6cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan noen andre hjelpe dere? Hva med din manns familie? Forklar situasjonen og be om et lån. 

Hvis ikke ville jeg tatt opp lån, dersom dette er noe som kan betjenes, og heller kutte ned på andre utgifter, feks bryllupsreise ol. og spart inn der der kan spares inn. 

Kjipt å måtte avlyse noe man har planlagt lenge. 

Anonymkode: 09650...1f7

Mannen min har kun broren sin som har dårlig økonomi. Ellers har vi ingen vi kan eller ønsker å spørre annet enn banken. 

Ja, skal vi gjennomføre det må vi spare inn på det vi kan, og nå er det vel bare maten og alkohol som kan spares inn på 😔 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde pushet på din mor for en ordentlig forklaring. Fortelle henne hvor vanskelig dette gjør det for dere og at dere antagelig må avlyse hele bryllupet. 

Anonymkode: 36033...a50

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan dere ikke hive dere rundt og se om dere får en oversikt over ny meny og nye kostnader i dag, og se hva dere får til? Og så bestemme om dere vil utsette eller gjennomføre med lån? Første steg- få oversikt. Og jeg ville ventet med å avinvitere mor til sjokk og skuffelse er gitt seg. 

Anonymkode: 75cb9...924

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det var en dyr affære din mor valgte og så bestemte seg for å trekke seg ut. 3 uker før? Har dere mange gjester, muligens som må reise og har planlagt lenge?

Å bare avlyse mener jeg er dårlig gjort overfor gjestene. De har også planlagt, muligens ordnet med reise, barnevakt, fri fra jobb osv. Jeg hadde forsøkt å få til noe billigere.

Og moren hadde ikke fått komme, å forsøke ødelegge hele bryllup uten en god forklaring, nei slike folk trenger man ikke. Ikke i bryllup, ikke i sitt liv.

Anonymkode: def18...596

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvario skrev (2 minutter siden):

Har du snakket med søsteren din? Høres jo ut som moren din ikke er til å stole på. Har hun vært ustabil gjennom oppveksten også?

Jeg hadde avlyst bryllupsfesten, men igjen drømte jeg aldri om ett stort bryllup og hadde det ene og alene fordi foreldrene våre ønsket det og ville betale for gildet. Om dere ønsker en fest ville jeg tatt opp lån og kost dere på dagen.

Hun har vært ustabil i oppveksten, men de 2 siste årene har hun vært bedre. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje dere kan spørre søsken om de har mulighet til å hjelpe dere med dette? Kanskje spesielt hun som fikk påspandert ferie?

Anonymkode: df133...cb3

Mamma betaler alt for henne og barna - leilighet, bil, ferie, klær og mat. Hun er ufør så ikke noe å låne der desverre. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...