Gå til innhold

Mamma ville ikke bidra til bryllupet likevel, 3 uker før vi gifter oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker i hvert fall det er bedre å ikke ha henne i bryllupet og spre drama om du innerst inne ikke ønsker å ha henne der.  "Maten er ikke bra nok",  "Dårlig at det ikke er fri bar", "Jeg ble plassert for lang unna brudeparet" (antar hun uansett ikke får plass ved deres bord) osv. For så å unnlate å nevne at den ville vært mer fancy om hun hadde holdt det hun lovte. Hvis hun bare får komme for å beholde husfreden så hadde jeg droppet henne.

At hun tar en ringerunde og klager over at hun ikke fikk komme får bli på hennes kappe. Om noen spør dere er det bare å si sannheten, at hun gjorde sitt beste for å sabotere dagen og derfor ble avinvitert. Spør noen om det i bryllupet er det bare å si at hun "dessverre ble forhindret".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 10.15):

Det er da man plasserer henne bak stolpen bakerst i lokalet så hun ikke kan se noen ting og ikke får pratet med brudeparet.

Men seriøst, for de fleste som hører om en gammel dame som blir kuttet ut fordi hun ikke vil betale mat og fri bar for alle gjestene, særlig i en tid der alle utgifter øker helt hinsides, vil det være vanskelig å ikke i det minste tenke tanken at TS er en bridezilla av dimensjoner. TS kan sikkert forklare seg ut av det, men spørs om hun gidder bruke bryllupsdagen sin til det. Jeg tenker st det er det ikke verdt. om denne gale mammaen kommer til å bruke det mot henne livet ut.

Anonymkode: b9ba7...9a7

Hvem bryr seg hva folk tenker?  Folk kan sladre og mene som de vil.  Jeg ville ikke ønsket ha en slik person som moren til TS i mitt bryllup. Det hadde ødelagt dagen for meg,  etter alt drama og kaos moren har skapt.  

Anonymkode: 77d79...605

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 9.46):

La henne komme og skap minst mulig styr om situasjonen.

Konsentrer dere om å ha et fint og hyggelig bryllup.

Anonymkode: 9d5cd...463

det er jo dem som bestemmer jeg skjønner godt at dem ikke har så lyst til å invitere ho da når di blir satt i en så vanskelig situvasjon

Anonymkode: 0bd91...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns du bør prøve å snakke med henne å si at når hun har sagt at hun skulle betale for noe av det så har dere det budsjettet dere har gått ut i fra så da kan hun ikke bare gå tilbake på det da

 

hvis hun forsatt ikke skjønner det så kanskje spørre noen andre i familien er jo dumt å måtte ta et lån eller avlyse

Anonymkode: 0bd91...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 11.03):

Etter å ha levd snart 50 år med en tonic familie, så angrer jeg mest på alle gangene jeg bet i meg dritten og ikke satte foten ned... Late som ingenting og overse all giften familien påfører deg i et forsøk på å bevare et ikke-eksisterende familieforhold, for å ikke lage bråk etc. Det er ikke verdt det. Selv turte jeg ikke å ha bryllupsfest og gifta meg i all stillhet, men jeg skulle ønske jeg hadde hatt en fest og bare ikke invitert min familie. Den gang da ville jeg bare unngå dramaet og stresset, men det ble drama og stress likevel fordi jeg IKKE hadde fest... 

 

Anonymkode: 41c1c...855

Jeg gjorde det samme, bortsett fra at vi hadde en fin fest sammen med venner. Ingen fra min familie var tilstede verken ved vielse eller fest. Det ble selvfølgelig sure miner fra familie etterpå, men de kunne ikke si så mye egentlig. Gift var vi. 

Anonymkode: ad15b...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...