Gå til innhold

Mamma ville ikke bidra til bryllupet likevel, 3 uker før vi gifter oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke hva som er best for dere å gjøre nå, det finner dere vel best ut selv - men jeg tror aldri jeg hadde tilgitt moren min noe sånt. Det handler ikke om pengene, men at hun vet hvilken situasjon hun setter dere i, uten en unnskyldning en gang? Hun kan jo aldri stoles på igjen. 

Anonymkode: 60e3c...44a

  • Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde pushet på din mor for en ordentlig forklaring. Fortelle henne hvor vanskelig dette gjør det for dere og at dere antagelig må avlyse hele bryllupet. 

Anonymkode: 36033...a50

Seriøst? Kanskje mor har en ubehagelig grunn for å måtte trekke seg ut. Synes det virker litt sykt at folk forventer at forelder skal være med å betale bryllup?

Anonymkode: 54589...6cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det vanlig at foreldre betaler i bryllupet?

Er ikke det en greie i utlandet?

Anonymkode: 54589...6cb

Det er vanlig at foreldre som har sagt at de ønsker å betale faktisk følger opp og betaler.

 

Mange ønsker å hjelpe sine barn i etableringsfasen.

Anonymkode: 9db39...02d

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Seriøst? Kanskje mor har en ubehagelig grunn for å måtte trekke seg ut. Synes det virker litt sykt at folk forventer at forelder skal være med å betale bryllup?

Anonymkode: 54589...6cb

Man kan absolutt forvente at avtaler holdes. 

Anonymkode: 9db39...02d

  • Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst? Kanskje mor har en ubehagelig grunn for å måtte trekke seg ut. Synes det virker litt sykt at folk forventer at forelder skal være med å betale bryllup?

Anonymkode: 54589...6cb

Men det er jo mor som selv har sagt at hun skal betale for mat og drikke. Da er det utrolig dårlig gjort å trekke seg 3 uker før bryllupet.

Anonymkode: a0f0e...53f

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Seriøst? Kanskje mor har en ubehagelig grunn for å måtte trekke seg ut. Synes det virker litt sykt at folk forventer at forelder skal være med å betale bryllup?

Anonymkode: 54589...6cb

Leste du ikke tråden? Ts sin mor har mye penger på konto, god for millioner, bidrar og støtter søster sterkt økonomisk, hun ville bidra i bryllupet og bestemte dyr meny samt fri bar og skulle dekke dette selv.

Hvor i denne infoen finner du at ts forventer at hun får støtte? 

Anonymkode: eb88a...a4c

  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere inngått avtalen med caterer osv selv eller kun deres mor? 
 

Jeg tenker moren deres får avbestille alt hun har ordnet selv.

Anonymkode: 9db39...02d

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst? Kanskje mor har en ubehagelig grunn for å måtte trekke seg ut. Synes det virker litt sykt at folk forventer at forelder skal være med å betale bryllup?

Anonymkode: 54589...6cb

Når noen (i dette tilfellet moren til TS) har pålagt seg å betale - etter eget ønske, for så å trekke seg så mener jeg at TS har all rett til å forvente at hun virkelig betaler dette også.

Moren har bestemt meny (ikke at jeg helt skjønner hvorfor TS og mann ikke har vært med på å bestemme hva de vil server, men dem om det) og så nekter hun å betale... det er faktisk så frekt at jeg ikke vet helt hva jeg kan si uten å bli ryddet for stygt språk her. 

Jeg tror jeg hadde gjort det jeg kunne for å få moren min til å gjøre som hun sa hun skulle, og gjør hun det ikke så hadde jeg vurdert å bare stryke henne fra bryllupet. Virker ikke som moren bryr seg uansett og da hadde ikke jeg brydd meg om moren min heller. 

Anonymkode: 96d32...0ce

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for tilbakemelding.

Det er veldig mye styr for oss for å i det heletatt få til bryllupet hvis vi bestemmer oss for det. Vi må endre meny og utskrift, nye møter med kokk og servitør/hovmester, da moren min som bestemte meny som er langt utenfor hva vi kan ha muligheten til. Vi hadde i utgangspunktet bartender og fri bar etter mammas forslag, men det kan vi bare glemme og må finne en løsning på dette samt informere gjestene, noe som er veldig flaut. Det er lov med medbrakt. Osv. 

Det vet jeg ikke. 

Helt uaktuelt å kun gifte oss med forlovere. Da venter vi heller. 

Leit å høre ❤ Det er innmari vondt. Bryllup er stressende fra før av, så skal dette skje i tillegg. Tusen takk. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

Det første du må gjøre, er å sjekke om du faktisk kan komme ut av avtalen. Firmaet dere skal bruke har basert seg på dette oppdraget, og har kanskje sagt nei til andre jobber.

Det er stor mulighet for at dere er kontraktsforpliktet til å betale alt dere har bestilt med unntak av små justeringer.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du ta en prat med moren din, TS. Fortell at dette ødelegger hele bryllupet, det er bare 3 uker til - og at dere nå må avlyse. Si at du forlanger en forklaring på dette. Og du får også si til hun at hun må avbestille meny/drikke og slikt selv - siden det er hun som har bestilt det. 
 

Enten får dere da avlyse hele greia, eller bare gifte dere i kirka - og vente med festen til dere har råd selv. 

Anonymkode: 1c860...a0e

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høres ut som det var en dyr affære din mor valgte og så bestemte seg for å trekke seg ut. 3 uker før? Har dere mange gjester, muligens som må reise og har planlagt lenge?

Å bare avlyse mener jeg er dårlig gjort overfor gjestene. De har også planlagt, muligens ordnet med reise, barnevakt, fri fra jobb osv. Jeg hadde forsøkt å få til noe billigere.

Og moren hadde ikke fått komme, å forsøke ødelegge hele bryllup uten en god forklaring, nei slike folk trenger man ikke. Ikke i bryllup, ikke i sitt liv.

Anonymkode: def18...596

Ja, tenker også det er dårlig gjort ovenfor gjestene å avlyse. Vi har 2 stykk som kommer fra et annet land også. 

Nei, hun taklet nok ikke å se meg lykkelig og glad. Fikk jo litt flashbacks fra barndommen hvor hun alltid måtte såre meg når jeg viste glede. Jeg prøver nå å holde hodet over vannet og ikke la det emosjonelt gå inn på meg, så lurer på om det da er lurt å si hun ikke får komme så jeg ikke går rundt å er redd for at hun skal ødelegge mer. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Hjerte 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, for en møkkasituasjon. Lurer på hva som ligger bak her, det må jo være noe alvorlig som har skjedd.

Uansett, anbefaler som flere å ikke la det ødelegge den flotte dagen og festen deres. Ikke lag "drama" ved å stenge henne ute eller noe som helst, dere gjør best i å rett og slett heve dere over denne drittoppførselen (som det jo virker som).

Det blir dyrere, men vær litt "kreative" på alkoholfronten så er det raskt å spare i hvert fall noen kroner.

Også finner dere tidsnok ut hva som er greia med mor, men så lenge hun er så bestemt og klar som nå, tror jeg ikke det er en kamp dere bør ta tre uker før bryllupet.

Anonymkode: 46628...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, tenker også det er dårlig gjort ovenfor gjestene å avlyse. Vi har 2 stykk som kommer fra et annet land også. 

Nei, hun taklet nok ikke å se meg lykkelig og glad. Fikk jo litt flashbacks fra barndommen hvor hun alltid måtte såre meg når jeg viste glede. Jeg prøver nå å holde hodet over vannet og ikke la det emosjonelt gå inn på meg, så lurer på om det da er lurt å si hun ikke får komme så jeg ikke går rundt å er redd for at hun skal ødelegge mer. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

Med en slik mor hadde jeg blankt nektet hun å komme, tillegg til at hun nesten ødelegger hele bryllupet. 

Anonymkode: 1c860...a0e

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til undres man på hvordan noen familieforhold fungerer. Denne moren virker ikke helt god. Hun må jo skjønne at hun setter sin datter i en forferdelig vanskelig situasjon. 

Det er vel mor som har bestilt , og da er det hun som må avbestille, også. Jeg trodde det var depositum på slike bestillinger, slik at noe må hun vel betale? Og så kort tid på forhånd, må det kanskje betales mer enn depositumet også. 

Jeg tror jeg ville sørget for at flere i familien fikk vite om dette. Er det mulig å spørre en tante/onkel om lån til bryllupet siden mor har trukket seg like før? Familien til han du skal gifte deg med kan kanskje bidra med lån? Dine søsken må få vite om dette.

Denne handlingen fra din mor behøver du ikke å dekke over. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her må du ta en prat med moren din, TS. Fortell at dette ødelegger hele bryllupet, det er bare 3 uker til - og at dere nå må avlyse. Si at du forlanger en forklaring på dette. Og du får også si til hun at hun må avbestille meny/drikke og slikt selv - siden det er hun som har bestilt det. 
 

Enten får dere da avlyse hele greia, eller bare gifte dere i kirka - og vente med festen til dere har råd selv. 

Anonymkode: 1c860...a0e

Jeg er ganske overrasket over at så mange later til å tro at det bare er å avlyse. Her er det inngått avtaler med mange andre mennesker som er avhengig av inntekter for et oppdrag de har påtatt seg.

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, tenker også det er dårlig gjort ovenfor gjestene å avlyse. Vi har 2 stykk som kommer fra et annet land også. 

Nei, hun taklet nok ikke å se meg lykkelig og glad. Fikk jo litt flashbacks fra barndommen hvor hun alltid måtte såre meg når jeg viste glede. Jeg prøver nå å holde hodet over vannet og ikke la det emosjonelt gå inn på meg, så lurer på om det da er lurt å si hun ikke får komme så jeg ikke går rundt å er redd for at hun skal ødelegge mer. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

Jeg ville ikke latt henne komme. 

Jeg har en søster jeg ikke hadde lyst til å invitere til vårt bryllup og hun klarte selvfølgelig å ødelegge stemningen og fornærme gjester. Heldigvis hadde jeg allerede advart gjestene som ikke kjente henne 🤣

Så jeg angrer på at hun ble invitert. Jeg hadde heller ville hatt konflikten i forkant og etterkant. Er mange av de uansett. 

Anonymkode: df133...cb3

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt opp lån og avinvitert henne. Hun har selv satt seg i den situasjonen.

 

Hør med catering og slik hva du eventuelt får endre. Det er jo kort tid, mulig du ikke får endret så mye.

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deg eller din mor som har bestilt maten etc.? Er det henne, så er akkurat den biten hennes problem

Anonymkode: 6bb8a...e58

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er moren din som har bestilt maten så er det jo hun som er ansvarlig. Kan du sjekke hva slags avtale som er inngått med selskapet som skal ordne med mat og bar osv? Om alt står på henne så sitter jo hun i saksa. 

Jeg hadde nok heller aldri tilgitt min mor for dette og hadde kuttet kontakten når bryllupet var overstått. 

Anonymkode: 38216...acd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...