Gå til innhold

Mamma ville ikke bidra til bryllupet likevel, 3 uker før vi gifter oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Seriøst? Kanskje mor har en ubehagelig grunn for å måtte trekke seg ut. Synes det virker litt sykt at folk forventer at forelder skal være med å betale bryllup?

Anonymkode: 54589...6cb

Det er jo moren som har tilbudt seg og insistert og laget et opplegg som bare hun selv har råd til. Det er ekstremt dårlig gjort å trekke seg nå.

Anonymkode: 36033...a50

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det er moren din som har inngått avtale med catering, så er det jo hun som står juridisk ansvarlig. Vet du hvor maten skal komme fra? Jeg hadde i så fall ringt til selskapet for å høre om hun i det hele tatt har inngått en avtale. Og med den oppførselen hun viser nå, så hadde jeg faktisk ikke blitt overrasket dersom det viser seg at hun aldri har inngått noe avtale... 

Anonymkode: 401e8...035

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er dere som har bestilt maten, og at ikke moren din står som bestiller? 
Da er det ikke noe annet å gjøre enn å hive seg rundt og forsøke å få endret menyen til noe billigere, avbestille bartenderen og kun servere to glass vin til maten, samt ta opp lån for å betale dette.

Moren din avinviterer du ikke, da det er å skape unødvendig drama oppi det hele. Nå vet du i alle fall at du aldri kan stole på moren din igjen. 
 
Jeg har selv en svigermor som kunne ha funnet på noe slikt, og der har vi heldigvis lært å ikke tro på det hver gang hun lover oss noe.

Anonymkode: fd451...d08

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fant kokker og forslag til meny, men vi godkjente selvsagt. Hadde møte alle sammen , men jeg som på en måte styrer det. Hadde vi stått for maten hadde det ikke vært så "fancy", men hun insisterte. 

Vi har ikke betalt depositum, skal betale hele summen på en gang. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Shit, for en møkkasituasjon. Lurer på hva som ligger bak her, det må jo være noe alvorlig som har skjedd.

Uansett, anbefaler som flere å ikke la det ødelegge den flotte dagen og festen deres. Ikke lag "drama" ved å stenge henne ute eller noe som helst, dere gjør best i å rett og slett heve dere over denne drittoppførselen (som det jo virker som).

Det blir dyrere, men vær litt "kreative" på alkoholfronten så er det raskt å spare i hvert fall noen kroner.

Også finner dere tidsnok ut hva som er greia med mor, men så lenge hun er så bestemt og klar som nå, tror jeg ikke det er en kamp dere bør ta tre uker før bryllupet.

Anonymkode: 46628...ca3

Desverre trenger det ikke å være alvorlig for at hun gjør noe som sårer meg eller skaper vansker for meg. Men nå har det vært stabilt noen år, så trodde (desverre) at ikke dette skulle skje. 😕

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup koster. Virker som penger betyr alt..

Anonymkode: aa262...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta lån og avinviter mor, en slik løgn hadde jeg aldri tilgitt. I vertfall ikke når jeg vet hun ikke har dårlig råd.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg regner med at det er dere som har bestilt maten, og at ikke moren din står som bestiller? 
Da er det ikke noe annet å gjøre enn å hive seg rundt og forsøke å få endret menyen til noe billigere, avbestille bartenderen og kun servere to glass vin til maten, samt ta opp lån for å betale dette.

Moren din avinviterer du ikke, da det er å skape unødvendig drama oppi det hele. Nå vet du i alle fall at du aldri kan stole på moren din igjen. 
 
Jeg har selv en svigermor som kunne ha funnet på noe slikt, og der har vi heldigvis lært å ikke tro på det hver gang hun lover oss noe.

Anonymkode: fd451...d08

Jeg vet ikke helt hva slags drama som vil oppstå ved å be henne om å ikke komme? 🤔 Hun blir nok litt furt, men da slipper vi drama i selve bryllupet ihvertfall. 

Så leit med svigermor. Skjønner ikke at de har samvittighet til det. Jeg kommer nok aldri til å stole på hun igjen hvertfall. Den broen er brent for godt.

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Liker 8
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bryllup koster. Virker som penger betyr alt..

Anonymkode: aa262...3e1

Det er selve handlingen som sårer. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Liker 8
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er selve handlingen som sårer. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

Ja slike kommentarer må du drite i. Har du fortalt din mor konsekvensene av dette? 

Men igjen, hiv deg på telefonen og få oversikt over hva som kan endres. 

Mor hadde jeg nok redusert kontrakten betydelig med, men jeg ville ventet litt med å avinvitere henne, selv om jeg nok ville gjort det og. 

Anonymkode: 75cb9...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Seriøst? Kanskje mor har en ubehagelig grunn for å måtte trekke seg ut. Synes det virker litt sykt at folk forventer at forelder skal være med å betale bryllup?

Anonymkode: 54589...6cb

Ingen som forventer det, men om mine foreldre selv hadde valgt å love noe, så forventer jeg at de gjør som de sier. Det er der hele forskjellen ligger. 

Anonymkode: 039ba...ee9

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er selve handlingen som sårer. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

Dette er er utrolig hardt slag sånn rett før bryllupsdagen, ikke bare er det nå praktiske og økonomiske utfordringer, men jeg ser også at dette bringer frem vonde minner fra barndommen hvor moren din slett ikke tenkte på deg og dine behov. Jeg ser folk i denne tråden prøver å rettferdiggjøre eller rett og slett ikke ser at noens mor faktisk kan finne på sånt bare for å såre sin egen datter skikkelig. Dette suger ts, er så lei meg for at du må ta stilling til alt dette rett før din egen bryllupsdag.

Det første du må gjøre er å ta kontakt med catering og alt det der, har du gjort det for å høre hva som er mulig? 

Anonymkode: eb88a...a4c

  • Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja slike kommentarer må du drite i. Har du fortalt din mor konsekvensene av dette? 

Men igjen, hiv deg på telefonen og få oversikt over hva som kan endres. 

Mor hadde jeg nok redusert kontrakten betydelig med, men jeg ville ventet litt med å avinvitere henne, selv om jeg nok ville gjort det og. 

Anonymkode: 75cb9...924

Ja, har fortalt konsekvensene. Fikk som svar "sånn er det bare, dere får gifte dere en annen gang". 🙄

Vet at jo verre ting blir for oss, jo bedre for henne. Det verste som kan skje er at vi hadde fått til bryllupet og kost oss. Alt er en konkurranse for henne da hun nok ikke har endret seg 😕

Jeg og samboer skal se igjennom mulighetene senere i dag. Vi må først vite hvor mye vi har å rutte med og om vi skal ha bryllupet. 🙏

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Liker 8
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er er utrolig hardt slag sånn rett før bryllupsdagen, ikke bare er det nå praktiske og økonomiske utfordringer, men jeg ser også at dette bringer frem vonde minner fra barndommen hvor moren din slett ikke tenkte på deg og dine behov. Jeg ser folk i denne tråden prøver å rettferdiggjøre eller rett og slett ikke ser at noens mor faktisk kan finne på sånt bare for å såre sin egen datter skikkelig. Dette suger ts, er så lei meg for at du må ta stilling til alt dette rett før din egen bryllupsdag.

Det første du må gjøre er å ta kontakt med catering og alt det der, har du gjort det for å høre hva som er mulig? 

Anonymkode: eb88a...a4c

❤Ja, det var et virkelig hardt slag. Må bare prøve å distansere meg emosjonelt vekk fra dette og henne akkurat nå, men på en voksen og ordentlig måte. Godt å få litt støtte her inne kjenner jeg. 

Vi skal sette oss ned å se hva vi har muligheten til rent økonomisk, og hvis vi finner ut at vi vil ha bryllupet så tar vi å ringer rundt. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

  • Liker 4
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

❤Ja, det var et virkelig hardt slag. Må bare prøve å distansere meg emosjonelt vekk fra dette og henne akkurat nå, men på en voksen og ordentlig måte. Godt å få litt støtte her inne kjenner jeg. 

Vi skal sette oss ned å se hva vi har muligheten til rent økonomisk, og hvis vi finner ut at vi vil ha bryllupet så tar vi å ringer rundt. 

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

Klokt tenkt, jeg skjønner at det er vanskelig. Stor klem til deg, håper dere får det til, og hvis ikke så er ikke dette deres feil, du fikk spent vekk beina under deg. 

Anonymkode: eb88a...a4c

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom tråden, tror jeg at jeg personlig hadde gjort dette:

- Snakk med de som står for maten i bryllupet deres. Si at det har blitt noen forandringer i planene og spør om dere kan forandre på menyen. Hvis dere kan, er det bare å få den ned til et lavere prisnivå - så lavt som dere føler er best.
- Se om dere får tatt opp lån til å betale for maten selv. Ut i fra det jeg har forstått, ønsker moren din at dere ikke gjennomfører bryllupet. Jeg hadde gjort alt for å få til bryllupet likevel. Ikke gi henne gleden av å ødelegge for deg.
- Si at det hun gjorde ikke er greit, og at hun ikke lenger er velkommen i bryllupet. Hvis hun ønsker forklaring, kan du gi henne samme nivå av forklaring som du fikk: noe diffust om at det bare ikke går. Gjerne siter det hun sa til deg når hun forklarte seg, hvis det er mulig å bruke hennes forklaring mot henne.
- Prøv å gå videre i livet ditt uten henne, og/eller la hun selv gjøre seg fortjent til en plass i livet ditt. Trøbbel som det der trenger ingen.

Anonymkode: 2876d...79d

  • Liker 31
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, har fortalt konsekvensene. Fikk som svar "sånn er det bare, dere får gifte dere en annen gang". 🙄

Vet at jo verre ting blir for oss, jo bedre for henne. Det verste som kan skje er at vi hadde fått til bryllupet og kost oss. Alt er en konkurranse for henne da hun nok ikke har endret seg 😕

Jeg og samboer skal se igjennom mulighetene senere i dag. Vi må først vite hvor mye vi har å rutte med og om vi skal ha bryllupet. 🙏

Ts

Anonymkode: a27b9...b1f

Fy faen for ei kjærring. Skulle hatt århundrets fest uten henne! 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde først tatt et besøk til henne og spurt etter en forklaring.

"Dette er xxx og mitt sitt bryllupp, så forventer ikke økonomisk støtte. Men når du tilbydde deg, var med på å lage et mer kostbart bryllupp enn vi har noen mulighet til å dekke, for så å trekke deg så kort tid før erdet veldig sårende. Vi får nå en enorm jobb med å gjøre om alt da vi rett og slett ikke har disse pengene selv. Er ikke her for å få deg til å forandre mening, ønsker bare en forklaring du en skikkelig grunn ville gjort det lettere for oss. For et fint bryllupp skal vi få til uansett, bare med mye rimeligere valg."

Kommer hun med et svada svar hadde jeg sakt "Leit at du ikke respekterer oss nok til å gi oss en skikkelig grunn. Da må jeg dessverre sikre oss mot nye skuffelser og si at du dessverre ikke kan komme."

Så avbestiller av alt unødvendig, velger en mye enklere meny og sørger for at jungel telegrafen får noe å snakke om,

Anonymkode: 22803...a37

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste hevnen her vil være å få gjennomført bryllupet og leve lykkelig ❤️ 

Anonymkode: cbfba...89b

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Etter å ha lest gjennom tråden, tror jeg at jeg personlig hadde gjort dette:

- Snakk med de som står for maten i bryllupet deres. Si at det har blitt noen forandringer i planene og spør om dere kan forandre på menyen. Hvis dere kan, er det bare å få den ned til et lavere prisnivå - så lavt som dere føler er best.
- Se om dere får tatt opp lån til å betale for maten selv. Ut i fra det jeg har forstått, ønsker moren din at dere ikke gjennomfører bryllupet. Jeg hadde gjort alt for å få til bryllupet likevel. Ikke gi henne gleden av å ødelegge for deg.
- Si at det hun gjorde ikke er greit, og at hun ikke lenger er velkommen i bryllupet. Hvis hun ønsker forklaring, kan du gi henne samme nivå av forklaring som du fikk: noe diffust om at det bare ikke går. Gjerne siter det hun sa til deg når hun forklarte seg, hvis det er mulig å bruke hennes forklaring mot henne.
- Prøv å gå videre i livet ditt uten henne, og/eller la hun selv gjøre seg fortjent til en plass i livet ditt. Trøbbel som det der trenger ingen.

Anonymkode: 2876d...79d

Dette, pluss fortell hver og én av gjestene hva som skjedde og hvorfor hun ikke er bedt og at hun ikke unner deg dette bryllupet. Hun fortjener at alle vet det. 

Anonymkode: a0539...acf

  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...