Gå til innhold

Tussi prøver på barn nr 2 med letrozol/ovitrelle


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Tussi2018 skrev (21 timer siden):

7+6

Var på TUL på torsdag og fikk se et bankende hjerte og høre verdens fineste lyd ❤️og målene stemte helt med min utregning for når eggløsning skjedde og hvor langt jeg er på vei. Så det var veldig veldig godt å se og høre 😊 Jeg er mye mer rolig denne gangen, men jeg vet jo også så godt at faren er der hele tiden. Jeg har allerede fått innkallelse til TUL ved uke 12, på sykehuset. Syns det er så fint at det har kommet en ordning på det nå og at man får to gratis ultralyder 😊🙏🏻 

Jeg har delt nyheten med alle på jobb, fordi jeg ønsker at de jeg er så tett oppi skal vite det dersom det går gale. Familie er det litt mer spesielt å dele med så det skal jeg se om 2 åringen klarer å formidle neste helg 🥰 Jeg vil også at de skal vite det tidlig for å få støtten hvis dette ikke skulle gå veien. 

Gratulerer med fin ultralyd ❤️ lykke til med å fortelle det til familien neste helg 😍 så herlig at 2 åringen skal prøve å fortelle det! Veldig enig med deg der, har hvertfall vært en veldig god støtte for meg at både familie og noen kolleger/sjefen vet om min situasjon❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elise93 skrev (På 6.11.2022 den 8.38):

Gratulerer med fin ultralyd ❤️ lykke til med å fortelle det til familien neste helg 😍 så herlig at 2 åringen skal prøve å fortelle det! Veldig enig med deg der, har hvertfall vært en veldig god støtte for meg at både familie og noen kolleger/sjefen vet om min situasjon❤️

Tusen takk for at du orker å kommentere på andres glede nå som du er i din situasjon. Det sier veldig mye om deg ❤️ Jeg blir ordentlig lei meg på dine vegne og håper så inderlig at det klaffer for dere raskt og holder hele veien ❤️ Ja, jeg tenker som deg at skulle det gå gale så vet jeg at jeg får støtte hos dem jeg har valgt å dele det med. Og med 2 åringen så hadde jeg forklart hva som skjedde og så hadde vi snakket om det. Vi snakker om mye og for meg hadde det var unaturlig å gå rundt å være lei meg og trist og ikke dele med henne på en måte som hun forstår. Barn leser oss som åpne bøker og trenger å få satt ord på ting. Det er min tankegang da.

Da vi opplevde SA hadde jeg ikke delt graviditeten med noen enda. Det var kjempetungt å skulle si det til foreldrene mine i ettertid. Vi skulle være sammen hele påskeferien og jeg hadde spontanabortert uken før, følte det ble rart å ikke si noe. Kan enda kjenne følelsen av hvor fæl hele opplevelsen med spontanabort var og kan ikke tenke meg hvordan det er etter å ha sett et bankende hjerte og fått forhåpninger ☹️ Gode klemmer til deg @Elise93❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (På 12.10.2022 den 19.04):

Foreløpig går det veldig fint 🥰 tok denne idag! Første digitale. Er 4+3 i følge Preglife og det jeg har lagt inn. Bestilt time til TUL om tre uker 😊🤞🏼 

73205AA7-3C66-4F06-8004-ED9ABA3C2CFC.jpeg

Gratulerer :) ❤️ Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinne35+ skrev (På 9.11.2022 den 20.53):

Gratulerer :) ❤️ Hvordan går det?

Tusen takk 🥰 Det går veldig fint. Formen har vært fin så langt. Stort sett tenker jeg ikke over at jeg er gravid. Har begynt å kjenne det litt i bekkenet allerede da. Fikk tidlig problemer med det forrige graviditet også. Og så skal jeg begynne i ny jobb om noen uker, så det blir spennende 🫣

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Opprettet prøvedagbok, ble gravid og vipps var dagboken glemt 🫣 Livet med en aktiv 2-3 åring, ny jobb osv skjedde visst. I tillegg opplevde vi dødsfall i nærmeste familie, noe som selvfølgelig påvirket alt veldig og er fremdeles tøft og sårt oppi alt det fine med nytt liv 💔

Alt har ellers gått fint med gravidteten! Jeg fødte en frisk og fin gutt for snart to mnd siden💜 

Nå sitter jeg i mørket og ammer verdens fineste lille skapning. Livet som småbarnsmor til to har vært både nydelig og veldig krevende så langt. Det å skulle dele seg mellom to små som trenger deg, på hver sin måte, det er ikke bare lett. Vi finner forhåpentligvis ut av det litt etter litt. 
 

jeg har alltid sett for meg tre barn, men min samboer har sagt at det ikke blir flere enn to siden vi slet voldsomt med søvn med første. Nå har vi blitt enige om å se an hvordan denne karen her blir med tanke på søvn. Spørsmålet er om vi her kapasitet til tre? Har vi energi og overskudd til å takle tre? Jeg tenker en del på dette på kveldene jeg sitter med han aleine og ammer. Jeg trenger ikke å finne utav ert enda, men samtidig har vi brukt tid og trengt hjelp for å bli gravid. Og alderen er ikke på min side etter hvert heller. 
dere med erfaring med å gå fra to til tre; del gjerne fordeler og ulemper. Hvordan var valget for dere osv 😊💜

Først og fremst er jeg evig takknemlig for at jeg har fått to barn. I starten av prøvingen så det mørkt ut og veien kunne fort vært helt annerledes. Takknemlig 💜

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Så godt å lese at alt gikk bra med fødsel og en frisk, fin gutt❤️ nei, man må jo bare kjenne på hva man har overskudd osv til! Nå har jo ikke jeg så mye erfaring enda så kan ikke hjelpe deg deg med det 🙈 men selv om en har sett for seg et visst antall barn så tenker jeg at man MÅ jo ikke ha det antallet man har bestemt seg for på forhånd, man må føle litt på det underveis☺️ prinsen deres er jo fortsatt liten så dere har jo litt tid på å bestemme dere! 🥰 nyyt tiden 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 26.8.2023 den 9.56):

Så godt å lese at alt gikk bra med fødsel og en frisk, fin gutt❤️ nei, man må jo bare kjenne på hva man har overskudd osv til! Nå har jo ikke jeg så mye erfaring enda så kan ikke hjelpe deg deg med det 🙈 men selv om en har sett for seg et visst antall barn så tenker jeg at man MÅ jo ikke ha det antallet man har bestemt seg for på forhånd, man må føle litt på det underveis☺️ prinsen deres er jo fortsatt liten så dere har jo litt tid på å bestemme dere! 🥰 nyyt tiden 💙

Tusen takk 🥰 Ja, det er helt sant! Vi trenger ikke å bestemme noe nå. Det er bare så skummelt å tenke på at man kan angre seg seinere hvis man tenker nå at to er nok. Det må jo bli innen noen år hvis vi skal ha en til. Nei jeg får nyte babytiden først, og krysse fingrene for at søvnen blir bedre enn med første🫣 Han er en veldig behagelig baby så langt og jeg får nesten dårlig samvittighet når jeg ser han i øynene der han ligger og smiler, og jeg tenker på at jeg hadde gruet meg litt til denne tiden fordi storesøster sov så dårlig 🥺 Lille uskyldige nurket. Er nok veldig lett å sammenligne og tenke at neste barnet blir likt, men det tenger overhodet ikke å bli sånn. Og nå skal jeg ikke snakke for høyt her for han har enda ikke nådd den magiske 3 mnd alderen hvor søvnen ofre endrer seg 😬 Men nå koser vi oss med permisjon, trilleturer, barseltrening, babymassasje, venninnetreff osv 🥰 og til tider en liten kamp om oppmerksomheten hjemme når man har to små, men det går for det meste fint 😊 

Jeg er såå glad på dine vegne for at du snart skal bli mamma også 😍🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...