Gå til innhold

Tussi prøver på barn nr 2 med letrozol/ovitrelle


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Hei 😊

Etter ca 1,5 års prøving var jeg så heldig å få full klaff med dobbel dose letrozol og ovitrelle i 2019. Da hadde jeg prøvd letrozol i mange mnd. Først enkel dose, men det gav ikke eggløsning. Dobbel dose gav både el og graviditet, men dessverre endte det i SA uke 6 ca. Jeg hadde ikke mensen av meg selv hver mnd heller og fikk provera for å sette i gang syklusen. Årsaken var mange cyster på eggstokkene som ikke ble oppdaget før jeg sluttet på p-pillen. 
Første gang jeg prøvde med ovitrelle i tillegg til letrozol resulterte det i et fullgått svangerskap og en nydelig baby 🥰 

Jeg har vært hos gynekolog et par ganger etter fødsel og da har det ikke vært tegn til cyster! Etter at jeg fikk mensen tilbake har syklusen variert en del (26-40+), men det siste halve året minimum 26 og max 35. Jeg kjenner ganske tydelige symptomer for eggløsning som stikk/murringer og slim. 
 

Vi har prøvd aktivt i to mnd nå, så vi har jo nylig kommet i gang. Jeg vet at det kan ta tid, men jeg kjenner allerede på en utålmodighet og skulle helst vært gravid i går 😂

Var nylig hos gynekolog og han tror at jeg trenger hjelp til å få eggene til å slippe, selv om jeg har el av meg selv nå. Får mest sannsynlig starte opp med letrozol fra neste syklus dersom blodprøver ser grei ut.

Er idag på CD 29 og har såvidt begynt å spotte. Spent på å komme i gang skikkelig 🤞🏻

 

Endret av Tussi2018
Skrivefeil
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen meldte sin ankomst idag og dermed fikk jeg en syklus på 30 dager. Gyn mente at den skulle bli på 33 ut ifra størrelsen på folliklene på dag 12. Nå er jeg bare glad den kom da testene uansett bare var negative. Godt å få begynne på nytt 🤩 jeg er veldig håpefull for denne syklusen da jeg forhåpentligvis får både letrozol og ovitrelle 🤞🏻 Jeg vet jo at det mest sannsynlig bare var veldig flaks at det gikk på første forsøk med den komboen sist, men tenk om jeg er like heldig nå 🤷🏼‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut til at mensen kommer ordentlig i gang enda.. ørlite friskt blod i går så jeg konkluderte med mensen, kjente også på murringer. Det siste døgnet har det derimot bare kommet litt brunt. Har hatt mer gangsperrfølelse i magen i hele dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at den kommer veldig snart i alle fall 🤩 Håper spiren sitter kjapt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (11 timer siden):

Høres ut som at den kommer veldig snart i alle fall 🤩 Håper spiren sitter kjapt! 

Takk! Håper det 😊

Ingen tegn til noe mer i det hele tatt det siste halve døgnet. Cd 32 idag. Gynekologen regnet seg frem til at syklusen skulle bli 32 dager så da håper jeg han har rett og at den kommer imorgen 🤞🏻
 

prøver du også?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (1 time siden):

Takk! Håper det 😊

Ingen tegn til noe mer i det hele tatt det siste halve døgnet. Cd 32 idag. Gynekologen regnet seg frem til at syklusen skulle bli 32 dager så da håper jeg han har rett og at den kommer imorgen 🤞🏻
 

prøver du også?😊

Krysser fingrene for ar gynekologen har rett! Er så kjedelig å bare vente på å få komme i gang igjen! 

Jeg er ikke prøver lenger (Er gravid i uke 22). Men liker å følge med og heie litt her inne likevel. Satte så stor pris på støtten i mine prøveperioder 🤩 Og har planer om å snike meg inn her igjen om jeg får mannen med på en nr 3 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juss-jenta skrev (2 timer siden):

Krysser fingrene for ar gynekologen har rett! Er så kjedelig å bare vente på å få komme i gang igjen! 

Jeg er ikke prøver lenger (Er gravid i uke 22). Men liker å følge med og heie litt her inne likevel. Satte så stor pris på støtten i mine prøveperioder 🤩 Og har planer om å snike meg inn her igjen om jeg får mannen med på en nr 3 🙊

Ja utrolig kjedelig å bare gå å vente! 
Gratulerer så masse 😍 Jeg hadde dagbok med første og syns det gav meg veldig mye 🥰 
haha det heier jeg på at du får til 👏🏻💕

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er mensen her! 😍😂 Veldig irriterende med spotting og gå å lure på om det er festeblødning (som jeg dog ikke har noe erfaring med selv, men bare alltid hører om 😅), eller mensen. I natt er det ikke noe tvil lengre da menssmertene kom som et tordenvær!

jaja, da blir det letrozol på torsdag og jeg gleder meg til å være i gang 💃🏼

Ellers nyter jeg lange dager med ferie sammen med samboer og en herlig sta 2 åring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Da er du endelig i gang med en ny runde 🤩 Kos deg masse med ferie! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 7

Hatt små stikk nederst i magen innimellom i hele dag. Føler meg ellers oppblåst. Kan dette være tegn på at el kommer tidligere denne mnd? 🤔

Tror jeg skal sikre meg og få lurt samboer med på litt aksjelegging allerede i kveld 🤭 Skader jo ikke! De to- tre neste døgnene er vi sammen med familie på hyttetur og får dermed ikke lagt inn noe 😅 ulempen med å prøve å lage baby i ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elinoooor skrev (1 time siden):

Her var dagboken din ja🥰

her vil jeg følge🤞🏼❤️

Koselig 🥰 oppdaget akkurat din også! Og så har vi jo letrozol tråden også 🤭 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 9

I går kjente jeg nærmest ingenting, men nå i kveld er det litt små stikking på høyre siden. MÅ få med meg samboer på litt aksjelegging i kveld tenker jeg 😂 Han har jobbet mye og er sliten, men det får ikke hjelpe 🤭 Redd for at el skal komme tidligere og har ikle tenkt å gå glipp av en sjanse 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

haha, skjønner til den følelsen😂 er ikke bare-bare å droppe en kveld for at samboer er sliten her heller stakkars😩 Så der skal du ikke føle deg alene om😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elinoooor skrev (13 timer siden):

haha, skjønner til den følelsen😂 er ikke bare-bare å droppe en kveld for at samboer er sliten her heller stakkars😩 Så der skal du ikke føle deg alene om😂❤️

Haha godt å høre 😂❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 10

Fikk lagt inn aksjer i går! Bare godt å vite at det kanskje er noen svømmere klar hvis el skjer tidligere 🤗 To dager til timen hos gyn og jeg kjenner jeg er veldig spent på om letrozol har hjulpet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Deg vil jeg gjerne følge. Vi er sånn ca likt i syklusen vår også :) Kjenner igjen at prøving i ferien ikke er helt bare bare! Føles nesten feil å sette i gang med slike aktiviteter på familiehytta :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (På 29.7.2022 den 9.39):

Hei! Deg vil jeg gjerne følge. Vi er sånn ca likt i syklusen vår også :) Kjenner igjen at prøving i ferien ikke er helt bare bare! Føles nesten feil å sette i gang med slike aktiviteter på familiehytta :ler: 

Hei! Så koselig 🥰 Da skal jeg inn å lese litt hos deg også! Ja gud det er ikke bare bare å skulle få til når man har barn fra før🫣 Var litt lettere med nummer en der. Men er man rundt familie på en liten hytte så er det jo problematisk uansett 😂 

masse lykke til til deg ❤️🥰
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 12

Ovitrelle er satt og aksjer er lagt inn 🤞🏼 
Denne syklusen gikk jeg én ekstra dag på letrozol fordi gyn mente at det ville hjelpe livmorslimhinnen til å vokse tilstrekkelig. Forrige syklus (uten letrozol) var slimhinnen bare 5mm på cd 12. idag var den 7,8 mm 👏🏻 da jeg ble gravid sist var den 8 mm husker jeg. Så det gir håp 🙏🏻 Det var er stort egg der og det var veldig modent. Nå angrer jeg jo veldig på at vi ikke la inn aksjer i går 😩 men men, får se om dette holder og hvis ikke så er jeg mer forberedt på syklusen neste mnd. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med gode nyheter hos gyn! 🤩 Dette blir jo veldig spennende! Vi la kun inn aksjer dagen etter eggløsning denne gangen (hadde eggløsning på kvelden, og la inn aksjer formiddagen etterpå). Og det var nok til at det ble baby ut av det 😉 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...