Gå til innhold

Tussi prøver på barn nr 2 med letrozol/ovitrelle


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Juss-jenta skrev (11 timer siden):

Så bra med gode nyheter hos gyn! 🤩 Dette blir jo veldig spennende! Vi la kun inn aksjer dagen etter eggløsning denne gangen (hadde eggløsning på kvelden, og la inn aksjer formiddagen etterpå). Og det var nok til at det ble baby ut av det 😉 

Åh takk! Det var godt å høre at det kan gå til tross for dagen etterpå 🙏🏻😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 14

Da er jeg enten 1 eller 2 dpo. Tar utgangspunkt i 1 for å være sikker 😊 

Vi fikk lagt inn aksjer i går også så da ble det tre dager før, samme dag som el og dagen etter. 
Jeg følte selv at el skjedde på ettermiddagen lørdag, for da var det mest murringer og mye slim, men det er jo ikke godt å vite sikkert 😅  

Idag kjenner jeg litt murringer/anspent nederst i magen. Dette tror jeg er pga ovitrelle. Jeg bestilte nylig flere tester slik at jeg kan teste litt undervis for å følge med når ovitrelle går ut av kroppen. Den kan jo sitte i rundt 10 dager og gi falsk positiv. Ved forrige graviditet tester jeg først 10 dager etter den var satt og da angret jeg på at jeg ikke hadde testet før. Kunne jo ikke stole på om det var rester av ovitrelle eller babystrek 🙈 

Nå blir det avslappende dager på hytten noen dager 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 17 og 4 dpo (fem dager siden ovitrelle ble satt)

Jeg har hatt noen fine dager på hytten med familien og har klart å koble veldig av 🥰

Jeg har hatt en del mageknip de siste dagene. Dette kan være fordi jeg begynte på jerntabletter denne uken. De to siste dagene har jeg hatt mye utflod og aner ikke hva det kan bety 🙈 Innimellom er jeg litt anspent i magen. Tok en test idag morges for å se om ovitrelle fremdeles er i kroppen. Det er den, så noe av symptomene kan jo skyldes den. Tenker å teste igjen om to dager og se om streken er borte og så krysse fingrene for at den kommer tilbake som babystrek 🤞🏼🤭

D9A261B1-6B1E-485B-AA67-3A0DC039D530.jpeg

Endret av Tussi2018
Skrivefeil dpo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvapp til da jeg så bilde av den positive testen før jeg leste teksten 😅 så godt du har hatt fine dager på hytta! Deilig å få koblet av 😊 Krysser fingrene for babystrek snart  🤞🏻 Hvilken DPO tenker du å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (4 timer siden):

Kvapp til da jeg så bilde av den positive testen før jeg leste teksten 😅 så godt du har hatt fine dager på hytta! Deilig å få koblet av 😊 Krysser fingrene for babystrek snart  🤞🏻 Hvilken DPO tenker du å teste?

Haha ja! håper vi får se slike tester i begges dagbøker snart 😍🤞🏼Tenker å ta en ny på lørdag 7 dpo og så kanskje mandag på 9 😬 Jeg fikk svak positiv 8 dpo sist❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser for en positiv test🤞🏼 Må innrømme at jeg trodde ved første øyekast at du var gravid nå🤭 Blir spennende dager fremover 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elinoooor skrev (22 timer siden):

Krysser for en positiv test🤞🏼 Må innrømme at jeg trodde ved første øyekast at du var gravid nå🤭 Blir spennende dager fremover 

Hehe ja det var kanskje litt dumt å legge ut bilde, men syns det er gøy å følge med på den streken selv 🤭 håper den er svakere når jeg tester imorgen 🤞🏼 Og SÅ må den bli sterkere 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 19 og 6 dpo (7 dager siden ovitrelle ble satt)

Tok test idag morges som er tydelig svakere enn i forgårs, men fremdeles ovitrelle i kroppen. Det kan jo sitte i i enda tre dager til. Utålmodig! 🤭

I går kveld da jeg hadde lagt meg kjente jeg små stikk nederst i magen. Litt som små bobler, men det kan jo være luft som kommer og går som vanlig, men som jeg overanalyserer nå når jeg kjenner etter 😂

Skal treffe noen venninner i kveld og har tenkt litt frem og tilbake på om jeg skal ta noen glass vin eller ikke. Det er så sprikende på det jeg leser om hvor påvirket et evt embryo kan bli så tidlig. Noen steder står det at man ikke deler blod før i uke 5 og at det derfor ikke har noe å si, mens det mange steder står at man vet for lite om skadevirkningene og at det derfor en anbefalt å holde seg helt unna. Uansett er det ikke så viktig med et par glass idag. Litt deilig å ta bilen for å slippe så lang reisevei hjem også 😅 Jeg er ganske åpen med venninnene mine så spør de så sier jeg at vi prøver 🤷🏼‍♀️ 

Endret av Tussi2018
Skrivefeil dpo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 21 og 8dpo

Første dag tilbake på jobb etter fire uker ferie. Godt å se alle igjen, men gud det var hardt likevel 🙈😅 Har i tillegg hatt en dundrende hodepine nesten hele dagen. Tror det kommer fra nakke og skuldre. Småen har vært syk i helgen og hengt på meg mens hun har skreket 😵💫 Setter seg fort spenninger hos meg da. Nå skal jeg ta meg et varmt bad og slappe litt av 😊

Av symptomer så har jeg kjent litt ømhet/gangsperrfølelse nederst i magen innimellom. Men stort sett kjenner jeg ingenting. Veksler mellom å tenke at «jepp, det gikk nok til tross for lite aksjelegging» og «liten sjanse. Mensen kommer nok til helgen». 
 

Jeg tok en test i går også og ovitrelle er nok straks ute av kroppen. Veldig svak strek. Testet ikke idag, men skal teste imorgen tidlig. Da er det gått 10 dager fra den ble satt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 24, 11 dpo. 
Testet negativt både 9 og 11 dpo så da er håpet ute tenker jeg. Vi skal i 50 års dag på fredag så jeg kommer til å ta en test imorgen tidlig også, og så slår jeg meg til ro med det og kan kose meg med alkohol på festen istedet. Skulle veldig mye heller kost meg uten og tenkt på den lille hemmeligheten 😩 

Krysser fingrene for en maibaby istedet da 🤞🏼
 

Jeg har forresten søkt ny jobb og skal på intervju seinere idag, så med tanke på det var det jo litt greit at jeg ikke fikk positiv test nå så var jeg i hvert fall ikke gravid på intevjuet 🙈😅 Jeg tenker som så at man har rett til å tenke på sin egen familie og egne ønsker fremfor å vente med å prøve å bli gravid fordi man evt skal starte i ny jobb. Takler de den nyheten dårlig (hvis jeg blir gravid snart) så er det heller ikke er sted jeg vil jobbe 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes ut på kroppen som at mensen skal melde sin ankomst anytime nå 🙈 Har jo en mistanke om at eggløsning skjedde lørdagen og jeg pleier stort sett å få mensen 14 dager etter, så isåfall imorgen. Vil jo bare komme i gang på nytt nå 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom natt til idag, så da er jeg klar for ny runde 🥳🙌🏼 Håper alt klaffer bedre denne runden og at det da blir en maispire ❤️🤞🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med eventuelt ny jobb! Hvordan gikk intervjuet?

Kjedelig med mensen, men krysser fingrene for at det blir mai-baby på deg ❤️ Mai må vel være en helt perfekt måned å få bebis i🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (16 timer siden):

Så spennende med eventuelt ny jobb! Hvordan gikk intervjuet?

Kjedelig med mensen, men krysser fingrene for at det blir mai-baby på deg ❤️ Mai må vel være en helt perfekt måned å få bebis i🤩

Takk som spør 🥰 Det ble veldig kort frist med innkalling to dager etter jeg søkte og intervju to dager etter det 🙈 Fikk forberedt meg en del på disse standard spørsmålene om stress, konflikt og diverse utfordringer man kan møte på. Jeg var veldig nervøs, men opplevde at jeg hadde en god tone med alle tre som satt der 😊 
 

Ja, jeg hadde en stund en følelse av at dette gikk veien, men det snudde raskt med negativ test 😅 

Har fått booket meg time hos gyn til cd 11 for å se på folliklene og skal gå all inn for å ha noen svømmere klare før timen, i tilfelle el er tidligere enn antatt. Tror jeg skal teste med el tester denne gang og ha litt mer kontroll også. Har ikke så god erfaring der, men tror jeg kan få hjelp her inne 🤭 

Ja, mai er en fin mnd! Hadde håper på april siden førstemann er født i mai, pluss 80% av både min og samboers familie 😂 men men 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 3 og første dose med leteozol er inntatt! Jeg er veldig takknemlig for kortere syklus denne gang enn da vi prøvde på nr 1. Det går jo så mye raskere til man er igjen igjen etter at mensen har meldt sin ankomst. Tenk, neste uke er jeg allerede i venteland etter eggløsning 😲 Og denne pp’en er det ingen hyttetur med hele familien som kan spolere aksjelegging og mannen skal heller ikke være vekkreist med jobb. Det skal han derimot være to ganger neste mnd så da blir det mer utfordringer. Krysser virkelig tingene for at det klaffer neste uke 🤞🏼
 

På jobben er det tydeligvis noen som tror at jeg er gravid allerede 🫣 Fikk direkte spørsmål fra en kollega i går som jo var litt rart syns jeg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til denne runden 🤞❤️ så rart at kollegaen din spurte deg om det hvis hen ikke hadde noe grunn til å tro det 🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 timer siden):

Lykke til denne runden 🤞❤️ så rart at kollegaen din spurte deg om det hvis hen ikke hadde noe grunn til å tro det 🤔🤔

Tusen takk 🥰 Ja, veldig rart! Hun hadde hørt at jeg var gravid sa hun 🙈 hun ble jo selvfølgelig veldig forlegen da jeg avkreftet dette, og jeg fikk veldig vondt av henne. Hun sa at hun måtte ha misforstått, men jeg klarer ikke å se for meg hvordan den samtalen har vært med personen som har sagt noe om dette 🤔😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (På 16.8.2022 den 20.51):

Tusen takk 🥰 Ja, veldig rart! Hun hadde hørt at jeg var gravid sa hun 🙈 hun ble jo selvfølgelig veldig forlegen da jeg avkreftet dette, og jeg fikk veldig vondt av henne. Hun sa at hun måtte ha misforstått, men jeg klarer ikke å se for meg hvordan den samtalen har vært med personen som har sagt noe om dette 🤔😅 

Nei, veldig merkelig å misforstå det, men 🤷‍♀️ kanskje hun er synsk!! Hehe🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen et hei her, for her er det klart jeg vil følge med🥰❤️ Krysser fingrene for oss begge to denne mnd🤞🏼🤞🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...