Gå til innhold

Tussi prøver på barn nr 2 med letrozol/ovitrelle


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Carro123 skrev (På 14.9.2022 den 9.44):

Åja! Men hvordan vet du om testen er positiv for graviditet og ikke ovitrelle? Kanskje dumt spørsmål men jeg vet ingenting om medikamentet.

Vi hadde bare samleie èn gang den uka, og ut i fra symptomer på EL og spermens overlevelsestid så vil jeg si at jeg er ganske sikker på eggløsning.

Så vanskelig med symptomene altså, det er så likt at man kan bli sprø! Jeg heier fortsatt så lenge du ikke får mens 😍

Sprøyten gir falsk positive tester i rundt 10 dager etter den er satt, så etter det er det greit igjen 😊 men nå er jeg på cd 33 og 18 dager siden ovitrelle. Ingen symptomer på mensen. Har en sånn stølhetsfølelse nederst i magen, men ellers ingenting. Testet i går og den var veldig negativ. Så jeg vil tro at eggløsning må ha vært seinere evt ikke har skjedd 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mensen kom på torsdag og syklusen endte da på 32 dager. 
Så da er vi igang med Pp 5 og forsøk på en junibaby 🌸🤞🏼
Jeg var på time hos gyn på fredag, cd 2, som ønsket å se meg tidlig i syklusen for å prøve nye medisiner denne syklusen, siden vi enda ikke har lykkes med letrozol + ovitrelle. Nå skal jeg ta en annen sprøyte som heter Gonal-F. Utifra hvordan jeg fordi gyn så skal denne hjelpe bedre til med å modne selve egget, da letrozol i noen tilfeller modner eggposen før egget. Jeg skal sette en sprøyte hver dag i 7 dager og så skal jeg tilbake på ny kontroll. Det må visst kontrolleres mer da det er høyere sjanse for flerlinger med denne sprøyten 😬 Jeg nevnte det til samboer etterpå og han ble helt stresset 🫣 Selv ønsker jeg meg tvillinger, men ikke hvis de sover like dårlig som nummer 1 her har gjort 😅 Men vi får se hva som skjer. Det jeg er redd for er at jeg responderer godt på medisinen og må avbryte forsøket fordi det er for stor risk for flere enn to. Veldig spent på timen på cd 10!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 11 og ovitrelle ble satt i går kveld. Aksjer lagt inn i går og i forgårs 😊🤞🏼 Nå har jeg jo satt Gonal-F i syv dager og har virkelig kjent at kroppen jobber med noe. Har hatt så mye eggløsningsslim atte hjelpes! Helt fra cd 8. Var hos gynekologen i går og livmorslimhinnen var på hele 9 mm. Mange små egg på høyre siden og et stort klekkeferdig på venstre. Det vil nok slippes innen det neste døgnet mente han. 
Merker at jeg har troen denne runden og det kommer til å bli vanskelig å la være å teste 😬 ovitrelle gir jo falsk positiv helt frem til neste tirsdag. Jeg har jo noen ganger testet tidligere for å følge med på streken som blir svakere for så å forsvinne helt. Da vet jeg jo bedre om det er ovitrelle eller babystrek hvis jeg ser en svak strek rundt de 10 dagene 🙈 Evt smører jeg meg med tålmodighet og ventet til det har gått 14 dager 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 12. usikker på om eggløsning har skjedd eller ei. Hadde veldig smerter i magen i går kveld. Aldri hatt så vondt ved eggløsning før 🙈 Smertene roet seg seinere på kvelden, men det er fortsatt litt ømt i magen. Har ikke hatt noe mye slim så jeg blir usikker på om egget har sluppet eller om det skjer seinere idag 🤷🏼‍♀️ Fikk lagt inn aksjer i går også 🙏🏻🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 16, 6 dager siden ovitrelle og mest sannsynlig 5dpo. Idag har jeg hatt en del stikking nederst i magen og på et tidspunkt var det litt murring som ved før mensen. Tidligere har murringer vært et tegn på at mensen nærmere seg, men det er jo veldig tidlig å få det nå. Venter ikke mensen på over en uke. 
Håper så inderlig at det går denne mnd! Junibaby hadde passet veldig bra, da blir det rett over 3 år mellom barna. Juli er jeg litt mer stresset over med tanke på bemanning i fellesferien 😬 
Jeg tenker å ta en test imorgen bare for å se om det er rester igjen av ovitrelle eller ei. Og så skal jeg vente til minst tirsdag 🫣🤞🏼
Nå gleder jeg meg til å snart være ferdig på jobb og hente småen i barnehagen og ta helg 🙏🏻😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ville bare si at jeg følger med dagboka di :) Satte otrivelle for en uke siden og hadde innsett av 5 dagers fryseblasto i dag. Så da er vi likt i syklus 😄 Vi har en på 13 mnd nå som ble unnfanget på første ivf forsøk. Hååper det går like fort den gangen her. Blir spennende i neste uke, krysser fingrene for oss 🤞🏼🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tussi2018 skrev (7 timer siden):

Cd 16, 6 dager siden ovitrelle og mest sannsynlig 5dpo. Idag har jeg hatt en del stikking nederst i magen og på et tidspunkt var det litt murring som ved før mensen. Tidligere har murringer vært et tegn på at mensen nærmere seg, men det er jo veldig tidlig å få det nå. Venter ikke mensen på over en uke. 
Håper så inderlig at det går denne mnd! Junibaby hadde passet veldig bra, da blir det rett over 3 år mellom barna. Juli er jeg litt mer stresset over med tanke på bemanning i fellesferien 😬 
Jeg tenker å ta en test imorgen bare for å se om det er rester igjen av ovitrelle eller ei. Og så skal jeg vente til minst tirsdag 🫣🤞🏼
Nå gleder jeg meg til å snart være ferdig på jobb og hente småen i barnehagen og ta helg 🙏🏻😍

Masse lykke til 🥰🤞 alltid spennende å teste ut ovitrellen, og om testene stiger igjen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

canola skrev (På 30.9.2022 den 18.48):

Hei! Ville bare si at jeg følger med dagboka di :) Satte otrivelle for en uke siden og hadde innsett av 5 dagers fryseblasto i dag. Så da er vi likt i syklus 😄 Vi har en på 13 mnd nå som ble unnfanget på første ivf forsøk. Hååper det går like fort den gangen her. Blir spennende i neste uke, krysser fingrene for oss 🤞🏼🥰

Så hyggelig at du følger med 🥰 Spennende! Så urolig deilig at det gikk på første ivf forsøk! Man har jo gjerne hatt en lang vei å gå før det. Krysser fingrene for deg ❤️ Når tenker du å teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (22 timer siden):

Masse lykke til 🥰🤞 alltid spennende å teste ut ovitrellen, og om testene stiger igjen 🙈

Tusen takk 🥰 Ja, husker du gjorde det i den ovitrelle tråden. Jeg var jo så heldig å oppleve at den steg igjen første gangen jeg brukte den og min datter ble til. Nå har den jo bare blitt svakere og aldri steget igjen 🙈 Idag fikk jeg svak strek, så da er det ovitrelle igjen i kroppen enda. Tidligere har den vært borte på dag 9 etter ovitrelle (idag er dag 7). På en måte har jeg lyst til å teste hver dag fremover nå, men samtidig vet jeg at det er for tidlig å få babystrek nå, så da kan jeg like gjerne vente til tirsdag. Da er det 10 dager siden ovitrelle og jeg er ca 9 dpo 🤔

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo ha vært flaks at det gikk så greit første gang. 😬 Må bare ta det som det kommer! Merker fokuset på mulig graviditet og testing er mye svakere denne gangen når vi har en liten en fra før som tar opp hverdagen, og det er litt godt egentlig. Håper å klare å vente til torsdag eller fredag 🫣 vi får se om det går;) hvis du får positiv på tirsdag blir jeg sikkert litt utålmodig selv 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (13 timer siden):

Tusen takk 🥰 Ja, husker du gjorde det i den ovitrelle tråden. Jeg var jo så heldig å oppleve at den steg igjen første gangen jeg brukte den og min datter ble til. Nå har den jo bare blitt svakere og aldri steget igjen 🙈 Idag fikk jeg svak strek, så da er det ovitrelle igjen i kroppen enda. Tidligere har den vært borte på dag 9 etter ovitrelle (idag er dag 7). På en måte har jeg lyst til å teste hver dag fremover nå, men samtidig vet jeg at det er for tidlig å få babystrek nå, så da kan jeg like gjerne vente til tirsdag. Da er det 10 dager siden ovitrelle og jeg er ca 9 dpo 🤔

Åå så spennende 🤞❤️ ja, det er nok lurt å vente til tirsdag! 😊 Det verste jeg vet er sånne skyggestreker som kanskje kan være noe, da blir man bare mere testegal 🙈 så det er lurt å vente så lenge som mulig selvom det er såå vanskelig 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg litt blodslim i do og på papiret 😩 Cd 18 og en hel uke til forventet mens (kortere syklus denne gangen pga sprøytene). Kjenner ikke noe murringer så det tyder jo forhåpentlig ikke på mensen 🤞🏼 Har hatt det litt lignende i sykluser før med en dråpe blod en god stund før mensen, og så stopper det opp. Jeg går også på progesterontabletter mot akkurat dette, så da hjelper det kanskje ikke? 🤔

Har bestemt for å vente til minst onsdag med å teste. Tirsdag er dag 10 etter ovitrelle og den kan fremdeles sitte i (selv om den har vært ute på dag 9 de gangene jeg har testet). Så da ville jeg ikke kunne visst med sikkerhet dersom jeg fikk antydning til strek på tirsdag. Så onsdag eller kanskje lengre 😅🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 19. 9 dager siden ovitrelle og ca 8 dpo. Heldigvis ingen mer blod fra i går formiddag, men jeg har kjent svake murringer i formiddag og får samme følelse som de fleste andre mnd om at mensen nærmer seg. Har ofte fått det en ukes tid før mensen. Håper virkelig at det heller kan være et tegn på graviditet denne gangen 🤞🏼 Ellers håper jeg uken går litt fort, både fordi jeg har en del møter på jobb som jeg gruer meg til og for at det går raskere mot testing. Kanskje jeg bare skal vente så nærme helgen som mulig 🤷🏼‍♀️ Ubesluttsom 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra det ikke ble mer blod. Kan jo ha vært rester fra festeblødning som kom ut? Jeg kjenner også på litt murringer, litt sånn man får før mensen ja. Tar det som et godt tegn siden mensen er såpass langt unna😅 Skal prøve å klare å vente til fredag med å teste, men kan gå på en smell torsdag.. spesielt om jeg kjenner symptomer 🧐 Kanskje vi klarer å være sterke i ventingen sammen 🤞🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

canola skrev (På 3.10.2022 den 14.26):

Bra det ikke ble mer blod. Kan jo ha vært rester fra festeblødning som kom ut? Jeg kjenner også på litt murringer, litt sånn man får før mensen ja. Tar det som et godt tegn siden mensen er såpass langt unna😅 Skal prøve å klare å vente til fredag med å teste, men kan gå på en smell torsdag.. spesielt om jeg kjenner symptomer 🧐 Kanskje vi klarer å være sterke i ventingen sammen 🤞🏼

Idag kom det mer blod 😭 Friskt rødt og i tillegg murringer. Er jo fremdeles fem dager til mensen skal komme 🤔 dette var i formiddag og etter det har det ikke kommet mer. 
Trooor jeg tar en test imorgen 🤞🏼 du er flink som venter! Var vi likt på dpo? Jeg er ca 9 dpo idag. Kan jo være 8 også da jeg ikke helt vet når el skjedde. 10 dager siden ovitrelle ble satt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elise93 skrev (12 timer siden):

Lykke til med testing om du tester idag! 😄🤞

Jeg bestemte meg for å vente til imorgen med tanke på at idag er det akkurat 10 dager siden ovitrelle. Hadde jeg fått svak strek hadde jeg ikke visst med sikkerhet om det var ovitellerester eller ei 🫣 men nå kom det litt blod idag så jeg har ikke mistet litt av håpet. Tror jeg tar en test imorgen likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå? Blod nesten en uke før mensen, umulig å tyde hva det betyr. Tenker det kan gå begge retninger fortsatt :) Lykke til med testing 🤞🏼😬 Jeg er 10 dpo idag, så vi er nok ganske likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 21. 11 dager siden ovitrelle og ca 10 dpo. Kan det være rester fra ovitrelle enda? Eller skygge? Eller faktisk babystrek? 🫣🤞🏼

09FBEB89-893F-486A-B7A5-451009B3BFB9.jpeg

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (22 minutter siden):

Cd 21. 11 dager siden ovitrelle og ca 10 dpo. Kan det være rester fra ovitrelle enda? Eller skygge? Eller faktisk babystrek? 🫣🤞🏼

09FBEB89-893F-486A-B7A5-451009B3BFB9.jpeg

Krysser alt jeg har for at der babystrek!🤞🏼🥺Har du pleid å få noe strek dpo11?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...