Gå til innhold

Tussi prøver på barn nr 2 med letrozol/ovitrelle


Tussi2018

Anbefalte innlegg

Cd 11

var på time hos gyn idag for å se på eggfolliklene. Jeg har ikke kjent mye til modning av eggene så langt i syklusen. Pleier å kjenne en del rett etter letrozol kuren. Så jeg hadde ikke helt troen på at el nærmer seg. Gyn fant «masse fine egg», som han sa 😅 men de var foreløpig små. Mellom 7 og 13 mm. Livmorslimhinne på 5,8 mm. Den burde vært på i hvert fall 7. Han mente at eggløsning ikke skjer før om 3-6 dager. Så det skaper litt usikkerhet rundt å sette ovitrelle. Ble oppfordret til å teste med el tester og sette den innen fire dager, og før dersom jeg får positiv test. Jeg fikk også resept på progesteron tabletter som skal forbedre tykkelsen på livmorslimhinnen. Blir spennende å teste etter el i dagene som kommer 🤞🏼 

Endret av Tussi2018
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende!

har det dukket opp noen eggløsning enda?

Må bare si at det er så gøy å se de andre brukerne som prøvde sist prøverunde også, jeg hadde en annen bruker før men jeg kommer meg ikke inn på den :( 

Tenk at så mange skulle ende opp med å prøve omtrent samtidig, selv om det kanskje er «tiden for det» etter 2-3 år da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carro123 skrev (19 timer siden):

Spennende!

har det dukket opp noen eggløsning enda?

Må bare si at det er så gøy å se de andre brukerne som prøvde sist prøverunde også, jeg hadde en annen bruker før men jeg kommer meg ikke inn på den :( 

Tenk at så mange skulle ende opp med å prøve omtrent samtidig, selv om det kanskje er «tiden for det» etter 2-3 år da ❤️

Nei, og jeg kjenner bare svake murringer/stikk innimellom. Veldig spent på hvor mye de vokser 🙈 eggløsningstestene øker nærmest ikke i styrke engang 😩 så jeg tenker jo at det kanskje er en stund til enda. Gyn regnet på når el burde skje utifra hvor mye folliklene vokser hver dag, og kom frem til 30-31 august (cd 17/18) og at jeg da ville få en syklus på 31 dager. Forrige mnd hadde jeg bare 26 dagers syklus, men hadde da prøvd å ta letrozol en dag ekstra fordi han ville se om det hjalp (el på dag 12 da ca). Men utifra at de ofre har modnet raskt hos meg trodde han kanskje det gikk raskere og antok el om rundt tre dager. Dvs imorgen på cd 15. Kan jo i grunn bare legge inn aksjer annenhver dag og se hva som skjer, men så er det den ovitrellesprøyten da 🤔 Han ville jeg skulle sette den seinest søndag, men hvis ikke el testene viser tegn på å nærme seg så er jeg litt skeptisk til om det er for tidlig 😬


Husker du meg fra forrige babyprøving? I 2018/2019? Hva het du da? 😊 Har du dagbok også? 

Endret av Tussi2018
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (32 minutter siden):

Nei, og jeg kjenner bare svake murringer/stikk innimellom. Veldig spent på hvor mye de vokser 🙈 eggløsningstestene øker nærmest ikke i styrke engang 😩 så jeg tenker jo at det kanskje er en stund til enda. Gyn regnet på når el burde skje utifra hvor mye folliklene vokser hver dag, og kom frem til 30-31 august (cd 17/18) og at jeg da ville få en syklus på 31 dager. Forrige mnd hadde jeg bare 26 dagers syklus, men hadde da prøvd å ta letrozol en dag ekstra fordi han ville se om det hjalp (el på dag 12 da ca). Men utifra at de ofre har modnet raskt hos meg trodde han kanskje det gikk raskere og antok el om rundt tre dager. Dvs imorgen på cd 15. Kan jo i grunn bare legge inn aksjer annenhver dag og se hva som skjer, men så er det den ovitrellesprøyten da 🤔 Han ville jeg skulle sette den seinest søndag, men hvis ikke el testene viser tegn på å nærme seg så er jeg litt skeptisk til om det er for tidlig 😬


Husker du meg fra forrige babyprøving? I 2018/2019? Hva het du da? 😊 Har du dagbok også? 

Oi! Så eggløsning må komme et av de neste dagene, men ja det er sikkert stressende mtp medikamenter som må tas til rett tidspunkt. Håper det blir noe innen søndag 🤞🏽

Må ha vært i 2019, vi begynte prøvingen i juli/august 2019. Da hadde jeg brukernavn carjo4 og dagboken «håper på baby 2020» ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 16 og ovitrelle ble satt i går. 
Lagt inn aksjer cd 8,10,12,15 og så blir det sikkert idag eller imorgen. Verken jeg eller samboer liker når det blir så hyppig 🙈😂 

Merker at jeg ikke helt har troen denne mnd. Muligens fordi eggene var så små da jeg var på kontroll og at jeg nå ikke vet om de er store nok til at de vil slippes enda 🤔  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 20. Jeg vet ikke helt når eggløsningen skjedde. Jeg satt ovitrelle cd 15 og da skal vel eggene slippe to døgn etterpå, mener jeg å huske 🤔 Så isåfall er jeg vel 3 dpo idag. Men jeg har kjent murringer både i går og i forgårs, så det kan kanskje ha skjedd seinere også? Denne mnd tar jeg progesteronstøtte i form av vaginalpiller. Dette skal jeg ta i 15 dager og jeg er allerede lei av å kjenne på at ting renner ut igjen 😂🙈 Tror jeg skal teste selvkontrollen min denne gangen og ikke teste. Spørs om jeg klarer det 😬

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cd 25. Akkurat ti dager siden ovitrelle ble satt idag og mest sannsynlig ikke skal gi falsk positiv mer. Jeg har holdt meg unna testing så langt og tenkte å vente til over helgen. Har kjent litt småmurringer de siste dagene og idag var det er snev av rosa ved tørk 😩 Vel tidlig å få mensen nå 🤔

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffemor skrev (5 timer siden):

Så spennende! Rosa tørk, kan det være festeblødning tro?

Håper jo på det hver gang jeg får det, men har enda til gode å oppleve det 🙈😅 Har hatt noen sykluser hvor jeg har spottet en del dager før, mens andre ganger ikke. Var én blodflekk idag morges så jeg har innstilt meg på mensen i hele dag. Tok i menskoppen og alt for å slippe å gå å kjenne etter på jobb, men det har ikke kommet mer. Murret litt mindre idag enn i går også. Men vil tro den kommer i løpet av morgendagen, selv om jeg overhodet ikke får det til å stemme med tidspunkt da el mest sannsynlig var. Pleier alltid å få mensen 14 dager etter el. Så dvs søndag-tirsdag en gang, siden jeg ikke vet helt nøyaktig. Får vel bare smøre meg med tålmodighet da 🙈😅

Endret av Tussi2018
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, krysser fingrene for at det heller er festeblødning! 🤞🏼 Hvordan klarer du å la være å teste? Det er så godt gjort det, jeg er imponert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 28. 13 dager siden ovitrelle ble satt. 
Etter den blodflekken på torsdag så har jeg ikke blødd mer heldigvis. Fredag og idag, lørdag, har jeg nesten ikke kjent noe i magen heller. Svake murringer innimellom og litt stølhetsfølelse nederst i magen. Jeg har enda ikke testet og må innrømme at jeg har fått mer håp siden det ikke har kommet mer blod 🫣 

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal holde ut og vente med å teste til jeg er ferdig med kuren med progesteron., eller om jeg skal teste på mandag. Det er første morgenen jeg er med samboer igjen siden han har vært vekkreist i helgen. Risikabelt å ha en god følelse nå og vente med å teste og bli så skuffet også 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cd 30 og rundt 13dpo. 15 dager siden ovitrelle. Ventet helt til nå med å teste, men nå kunne jeg ikke vente mer i frykt for å få falske forhåpninger. Testen var helt blenda så glad jeg ikke ventet til onsdag som er dagen jeg er ferdig med progesteronpillene. Jeg tenker at når det ikke er antydning til strek så lenge etter el så er det ingen håp. Får bare håpe mensen kommer en av de neste dagene, ellers blir det veldig lang syklus 🤔 Gynekologen ville ha meg inn på time i starten av syklusen denne runden for å se hva mer vi kan gjøre. Så da blir det foråhåpentligvid gymtime denne uken 🤞🏼 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj😔 Det er kjipt! Krysser fingrene for at mensen bare dukker opp så du ikke må vente mer enn nødvendig! 
P.S. Jeg måtte le av siste setning og ditt håp om en gymtime😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruFiolett skrev (7 timer siden):

Æsj😔 Det er kjipt! Krysser fingrene for at mensen bare dukker opp så du ikke må vente mer enn nødvendig! 
P.S. Jeg måtte le av siste setning og ditt håp om en gymtime😂😂

Haha den skrivefeilen la jeg ikke merke til 😂 håper heller på en gyntime enn en gymtime 😂

ja, håper den kommer innen imorgen! Masse murringer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cd 31, og ingen mensen enda. Gynekologen mente at jeg kom til å få en syklus på 31 dager denne mnd så dvs at mensen må komme imorgen. Det som er rart er at jeg ikke kjenner noe murringer lengre. Pleier å ha det dagen før mensen 🤔 Merker jeg lever liiitt i håpet om at testen bare slår ut seint og at jeg er gravid, men samtidig hadde ikke det vært et godt tegn. Da ville jeg stresset over at det må være begynnende SA. Fikk svak positiv rundt 8-10 dpo forrige graviditet. Har ikke testet idag og tenker jo at mensen dukker opp snart, så jeg får vel bare være tålmodig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg 🤞🏽
Jeg fikk ikke positiv test, hverken 12dpo eller 14 dpo, den slo ut først 16dpo. 
nå er jeg ikke skråsikker på eggløsning men fikk aldri en svak strek, det gikk fra blenda til en ganske klar gravidstrek. Hadde samme erfaring som deg, fikk en supersvak strek 10dpo forrige svangerskap.

Håper denne seansen gjelder deg også, spent på neste oppdatering 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carro123 skrev (6 minutter siden):

Krysser fingrene for deg 🤞🏽
Jeg fikk ikke positiv test, hverken 12dpo eller 14 dpo, den slo ut først 16dpo. 
nå er jeg ikke skråsikker på eggløsning men fikk aldri en svak strek, det gikk fra blenda til en ganske klar gravidstrek. Hadde samme erfaring som deg, fikk en supersvak strek 10dpo forrige svangerskap.

Håper denne seansen gjelder deg også, spent på neste oppdatering 🤩

Wææ så spennende å høre! Testet du eller el eller bare antok du tiden for det utifra symptomer? 
Jeg testet frem til jeg satt ovitrelle, men etter den er det jo ingen vits i å teste da den uansett vil bli positiv. Eggene var jo veldig små på follikelsjekktimen så det var vanskelig for gyn å anslå nøyaktig dag. Når man setter ovitrelle skal eggene slippes etter 48 timer mener jeg så dvs innen tirsdag 30 august. Det er 14 dager siden idag. Siden mensen burde komme imorgen så venter jeg til torsdag før jeg tester, hvis jeg ikke merker tegn til den før den tid. Innimellom har jeg en slik stølhetsfølelse nederst i magen, men det har jeg hatt både ved graviditet og før mens 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi2018 skrev (11 timer siden):

Wææ så spennende å høre! Testet du eller el eller bare antok du tiden for det utifra symptomer? 
Jeg testet frem til jeg satt ovitrelle, men etter den er det jo ingen vits i å teste da den uansett vil bli positiv. Eggene var jo veldig små på follikelsjekktimen så det var vanskelig for gyn å anslå nøyaktig dag. Når man setter ovitrelle skal eggene slippes etter 48 timer mener jeg så dvs innen tirsdag 30 august. Det er 14 dager siden idag. Siden mensen burde komme imorgen så venter jeg til torsdag før jeg tester, hvis jeg ikke merker tegn til den før den tid. Innimellom har jeg en slik stølhetsfølelse nederst i magen, men det har jeg hatt både ved graviditet og før mens 🙈

Åja! Men hvordan vet du om testen er positiv for graviditet og ikke ovitrelle? Kanskje dumt spørsmål men jeg vet ingenting om medikamentet.

Vi hadde bare samleie èn gang den uka, og ut i fra symptomer på EL og spermens overlevelsestid så vil jeg si at jeg er ganske sikker på eggløsning.

Så vanskelig med symptomene altså, det er så likt at man kan bli sprø! Jeg heier fortsatt så lenge du ikke får mens 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...