Gå til innhold

Kake-styr fra FAU


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

BULLSHIT sier jeg!!!!  Ingen verdens FAU krever dette. Nå gir du deg.  

Hilsen flere barns mor med ørten tusen 17.mai skolefeiringer. 

Anonymkode: e55fc...215

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

INGEN krever familier å lage mer en x antall boller eller en kake!  Nå må dere gi dere.  Til og med venninnen som har trillinger måte bare lage en kake.  

 

Anonymkode: e55fc...215

For du vet hvordan absolutt alle 17. mai-feiringer rundt om i absolutt hele Norge organiseres?

Anonymkode: 068d2...088

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Luckiness said:

For et spesielt krav! Å bestille fra bakeri er også dyrt. I tillegg er det ingen plikt til å stille med kake ved slike anledninger. FAU motiverer ikke akkurat foreldre til å bistå når de oppfører seg slik. 
Du bør egentlig legge ut link til denne tråden på facebookgruppen til FAU/17.mai…Så kan de se at dette her ikke er greit. 

Du vet godt dette er ikke noe som helst sant.  Om dette var sant ville noen ha allerede gått til media istedenfor å klage her på KG.  Ser allerede en artikkel i avisen om en skole som krever 100kr for barn å delta på 17.mai.  Dette er en hakk verre og jeg er 100% sikkert om dette var sant ville det vært skrik fra en ende av Norge til den annen. 

Anonymkode: e55fc...215

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 

For du vet hvordan absolutt alle 17. mai-feiringer rundt om i absolutt hele Norge organiseres?

Anonymkode: 068d2...088

Jeg vet absolutt 100% at ingen krever en familie å lage 4 kaker JA.

Anonymkode: e55fc...215

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer mest på hvordan FAU skal oppbevare disse kakene på forsvarlig måte på 17.-mai... 

Anonymkode: 00ebd...44c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere tullinger som har det så alt for fint at dere tror dette er troll: Dette skjer faktisk. Kanskje ikke mange steder i landet, men dette skjer..

Anonymkode: 17e95...56f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På stedet jeg kommer fra har det stort sett vært én klasse som har hatt ansvar for å arrangere 17. mai for hele bygda, fordi det bare er en skole der. Altså samles alle på samme sted, med besteforeldre, naboer og absolutt alle som vil. Arrangementet på skolen er det eneste 17. mai arrangementet i bygda. Det betyr at de foresatte til de 25-40 elevene som går der har hatt ansvar for kakesalget (og alt anner) til de cirka 2000 innbyggerne som bor der. Det kan godt være at de har gjort endringer siden jeg flyttet derfra, men med et sånt opplegg så blir det mye arbeid på hver, for eksempel bake to kaker, være vakt for lekene en halv dag og kiosken den andre halve. Jeg synes ikke at det er noen god måte å løse arrangementet på, og det har meg bekjent aldri blitt bedt om kremkaker, men at det som er beskrevet i HI KAN være sant har jeg ikke vanskelig for å tro, om hun bor på et lite sted med litt.. ambisiøse festkomiteer. 
 

Med det sagt: Jeg synes at det som beskrives i HI er alt for mye å forvente fra en enkelt familie, samtidig så synes jeg at man bør ta litt ansvar det ene året man får tildelt uavhengig av ens eget forhold til 17. mai, rett og slett fordi det er sånn vi får til trivelige arrangementer som folk setter pris på landet over. Dugnad kan være et traurig konsept, og jeg synes iblant at det blir for mye brukt og brukt til feil ting, men akkurat i 17. mai-sammenheng så er det det som gjør at alle barn har et arrangment å gå til og mulighet til å delta. At man hater det det/de årene man selv har ansvaret og sliter med logistikken eller helst vil gjøre andre ting har jeg stor forståelse for. Men å ta vekk frivilligheten i samfunnet.. Den prislappen hadde blitt enorm. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

 

For du vet hvordan absolutt alle 17. mai-feiringer rundt om i absolutt hele Norge organiseres?

Anonymkode: 068d2...088

Kanskje ikke, men man kan tenke litt, og dette er troll. Punktum. 

Anonymkode: 07518...864

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje ikke, men man kan tenke litt, og dette er troll. Punktum. 

Anonymkode: 07518...864

Da burde du lese de trådene som beskriver at dette er vanlig flere steder. Ikke kravet om marsipankake, men når en klasse skal lage fest for hele bygda på 500-2000 mennesker så kreves det mye kaker det året. For mange småsteder så er dette høydepunktet for de eldre og spesielt enslige eldre. Så det er på en måte et godt tiltak for bygda selv om kravet det året du må arrangere er store.

Anonymkode: e95b9...16d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg vet absolutt 100% at ingen krever en familie å lage 4 kaker JA.

Anonymkode: e55fc...215

Du kan da ikke vite 100% hvordan alle skoler i hele landet organiserer 17. mai feiring. Ufattelig arrogant å påstå det. 

Anonymkode: 5bc4a...1e7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tipper jeg det er en misforståelse. Tipper beskjeden er at KLASSEN tilsammen skal levere kaker, ikke hver eneste familie… 

Anonymkode: 60bf0...6e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener at dette er trolling- på skolen her var det krav om to kaker fra hver elev på to av trinnene, så om man var så heldig å ha barn i 4. og 6. klasse så var det fire kaker bare der, pluss at korpset hadde krav om en kake fra hvert medlem. Heldigvis ikke særlige krav om typer kake, men nok pes likevel…

Anonymkode: 7bda3...f1f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du sender følgende sms "er du sjuk i hue? Jeg ordner ikke 4 kaker til en feiring vi ikke skal bli med på. Gjør det sjøl. Her er nr til bakeri hvis du ikke har tid" 

Helt innafor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til dere som mener at dette er trolling- på skolen her var det krav om to kaker fra hver elev på to av trinnene, så om man var så heldig å ha barn i 4. og 6. klasse så var det fire kaker bare der, pluss at korpset hadde krav om en kake fra hvert medlem. Heldigvis ikke særlige krav om typer kake, men nok pes likevel…

Anonymkode: 7bda3...f1f

Krav og krav. Tipper det hadde gått helt fint om man sa fra at man hadde barn i begge klassene og ikke klarte levere 4 kaker. 

Anonymkode: 98c9c...fd3

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke bare lage 4 jævla stygge kaker? 10 x 10 cm?

Anonymkode: fecd9...099

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke bare lage 4 jævla stygge kaker? 10 x 10 cm?

Anonymkode: fecd9...099

😂

Anonymkode: 93c14...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er fordelingen. At noen skal ha med kaffe og andre skal ha med to kaker. 

Hvorfor kan ikke alle ha med en kake og kaffe? Da blir det mest mulig likt hvertfall, ikke sånn at noen må bruke mange timer og hundrevis av kroner på kaker mens andre drar med seg en kaffepose når de handler middag?

Skjevfordelingen er helt latterlig.

Anonymkode: d4609...08a

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må jo gi meg, når flere poster at enkelte skoler krever minst to kaker for hvert barn.

Synes det høres ille ut. Men verre at de stiller så høye krav.

Har resten av foreldrene valgt de enkle kakene, som sjokoladekake i langpanne?

Og hvorfor skal det være bløtkake og marsipankake? Det blir jo dyrt, og så skal dere ikke delta.

Det er fremdeles tid til å kontakte FAU og si at dere ikke skal delta, så FAU får bestille kaker og dekke det selv.

Det er mulig at dere blir upopulære i bygda. Hvis dere vil gi etter og bake, si at dere må lage enklere kaker, og maks to stk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tipper du har misforstått meldingen. Ingen krever 4 kaker fra en familie.

Anonymkode: 98c9c...fd3

Dette. Tviler sterkt på at hver familie skal levere inne 4 kaker. Hva i all verden skal de med så mange kaker??

Anonymkode: 2fb27...98e

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg ikke skjønner er fordelingen. At noen skal ha med kaffe og andre skal ha med to kaker. 

Hvorfor kan ikke alle ha med en kake og kaffe? Da blir det mest mulig likt hvertfall, ikke sånn at noen må bruke mange timer og hundrevis av kroner på kaker mens andre drar med seg en kaffepose når de handler middag?

Skjevfordelingen er helt latterlig.

Anonymkode: d4609...08a

Skal noen virkelig slippe unna med å ta med bare kaffe?! FAU burde heller ordne med kaffen, og si at foreldrene til hvert barn har ansvaret for en kake.

His oss var det også slik at noen foreldre tok med kaffe, og det ble byttet om neste år. Men da var det bare en kake, og det mente jeg var helt okay.

Fire kaker... ekstremt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...