Gå til innhold

Kake-styr fra FAU


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en familie som ikke feirer 17. mai av forskjellige årsaker. Blant annet har vi  litt dårlig råd, og en av oss har minioritetsbakgrunn, føler at vi kan trekke oss litt tilbake med god samvittighet.

Fikk i dag beskjed om at vi må levere 2 marsipankake og 2 bløtkake i kakeeske, fordi klassen som egentlig skal arrangere 17. mai ikke får tak I nok kaker. vi får også beskjed om at det vil bli ringt rundt til foresatte som ikke leverer kaker, og at de som er bortreist må bestille leveranse fra bakeri. 
 

er det bare vi som synes det er mye press rundt 17.mai? Vi har også måttet gjort en hel masse forberedelser på fritiden vår, vi har gjort det med glede - men det var i det minste gratis.. kaker er dyre og det koster nok å holde barna med is og alt annet som hører til denne pengeslukedagen. Jeg vet om flere som har dårlig råd og ikke tør å stå frem for FAU om at man ikke har råd.

Anonymkode: dfb5d...968

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir jo utrolig dyrt! Ville svart at dette har dere ikke anledning til økonomisk, men at dere kan bake en valgfri kake. Skolen har gratisprinsipp, og dette er langt fra vanlig! 

  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan de selvfølgelig ikke kreve.

Anonymkode: b3a93...071

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull, det er bare å si at det har dere ikke mulighet til. Man kan ikke ringe folk på denne måten og bare slenge et slikt ansvar i fanget på de. Dere burde jo si dere ikke feirer 17.mai og dessverre ikke kan hjelpe. Det der burde jo strengt tatt blitt klaget inn for slik skal det ikke være. Denne tvungne dugnaden til 17 mai må ta slutt.

  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan de faktisk ikke kreve. Ærlig talt. 

Anonymkode: ba438...864

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan de ikke kreve at dere skal levere to marsipankaker og to bløtkaker. Det er jo helt hinsides all fornuft. Det er nesten så jeg ikke tror det er sant. 

Anonymkode: 0afdb...aa6

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uaktuelt. Jeg kunne kanskje strukket meg til en langpanne fra Toro, men marsipankake i ekse? De må jo ha røyka sokkene sine😂

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan de ikke kreve, og det er virkelig ikke normalt. 
Om de virkelig mener at èn familie skal stille med 4 marsipan/bløtkaker, så er det jo virkelig spinnvillt!! 

Ville svart « Vi kan stille med èn stk langpanne sjokoladekake. Kan gjerne lage glutenfri om det er ønskelig?» (fordi Toro langpanne er glutenfri) 

Da har dere gjort mer enn nok…

Anonymkode: 3bd9f...4c3

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nesten ikke på at dere skal levere 4 kaker. Kan du ha misforstått? 

Jeg synes absolutt at dere bør bidra med 1 kake selv om du ikke feirer. Det er slik det er å ha skolebarn, da må man stille opp med forskjellig☺️

Anonymkode: 1d2c7...f48

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi er en familie som ikke feirer 17. mai av forskjellige årsaker. Blant annet har vi  litt dårlig råd, og en av oss har minioritetsbakgrunn, føler at vi kan trekke oss litt tilbake med god samvittighet.

Fikk i dag beskjed om at vi må levere 2 marsipankake og 2 bløtkake i kakeeske, fordi klassen som egentlig skal arrangere 17. mai ikke får tak I nok kaker. vi får også beskjed om at det vil bli ringt rundt til foresatte som ikke leverer kaker, og at de som er bortreist må bestille leveranse fra bakeri. 
 

er det bare vi som synes det er mye press rundt 17.mai? Vi har også måttet gjort en hel masse forberedelser på fritiden vår, vi har gjort det med glede - men det var i det minste gratis.. kaker er dyre og det koster nok å holde barna med is og alt annet som hører til denne pengeslukedagen. Jeg vet om flere som har dårlig råd og ikke tør å stå frem for FAU om at man ikke har råd.

Anonymkode: dfb5d...968

De kan ikke kreve det.

Svar at dere ikke har anledning og at de som ringer må bestille leveranse fra bakeri eller bake selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror nesten ikke på at dere skal levere 4 kaker. Kan du ha misforstått? 

Jeg synes absolutt at dere bør bidra med 1 kake selv om du ikke feirer. Det er slik det er å ha skolebarn, da må man stille opp med forskjellig☺️

Anonymkode: 1d2c7...f48

Helt enig i alt det. 

Anonymkode: c9029...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror nesten ikke på at dere skal levere 4 kaker. Kan du ha misforstått? 

Jeg synes absolutt at dere bør bidra med 1 kake selv om du ikke feirer. Det er slik det er å ha skolebarn, da må man stille opp med forskjellig☺️

Anonymkode: 1d2c7...f48

Har man dårlig råd, trenger man ikke bake og levere kake fordi andre som hadde ansvaret ikke har gjort det.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

What? Dere skal levere 4 kaker? Og de dikterer hva slags kaker? 

Nei, dette hadde jeg tatt opp med skolen faktisk. FAU kan ikke holde på sånn. Hos oss skal det leveres inn 3 kaker per klasse, og hva slags kake er helt opp til den enkelte. De kan overhodet ikke kreve at man skal bestille fra bakeri, det er jo svindyrt. 

Anonymkode: b87eb...a1f

Hadde FAU ringt meg, ville jeg svart: ''Jeg har ikke tid å bake, men kan godt bestille for dere fra bakeri med levering på skolen. Jeg bestiller så raskt dere vippser meg beløpet på tlfnr. X.''

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At en familie må levere 4 kaker er nesten så jeg ikke tror på det. :klo: Selv hadde jeg sett meg nødt til å blånekte. Jeg kan ikke bake marsipankaker og å bestille 4 kaker fra bakeri koster jo en formue (i alle fall langt mer enn jeg gidder å donere til andres 17. mai feiring)

 

Anonymkode: 38536...393

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir vel ikke anmeldt om du ikke leverer. Bare stå over med god samvittighet. De får bare ringe.

Anonymkode: 6efdf...872

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at ikke klassen totalt skal levere 4 kaker??

Anonymkode: c934c...f48

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ha missforstått? Vi og må bake, men vi kunne velge utifra en liste, og kun en kake. Kan jo ikke kreve at dere baker noe du ikke kan. 

De kan ikke kreve at dere skal bake 4 kaker. 

Og man må vel kunne reservere seg. 

Anonymkode: 08bc2...ce2

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...