Gå til innhold

KG nekter å ta imot tilbakemeldinger og svare på spørsmål


Nickbert

Anbefalte innlegg

Vi forsøker å vente med full moderering av aktive tråder på Ris og ros, men tråden er nå ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner, avsporinger og svar til dette. Noen steder er siteringer fjernet, for å beholde diskusjonen. 

Saken som trådens HI omhandler er besvart av forumansvarlig og teamleder, og vil bli fulgt opp på neste moderatormøte. Se under:

 

Forumansvarlig skrev (På 8.4.2022 den 16.02):

Etter diskusjon internt i Story House Egmont vil vi ta med oss alle deres spørsmål og innvendinger for en inngående vurdering av modereringen, samt vårt regelverk når det gjelder Story House Egmonts synspunkter på dette.

Eventuelle videre kommentarer bes sendes på Kvinneguiden @ egmont.com

Anglofil skrev (1 time siden):

Hei

Det er ikke meningen å ikke besvare spørsmål, men moderatorteamet har ulik kapasitet og en hel del vi ønsker å gå gjennom. Det er ikke gjort i en håndvending.

Med andre ord er det mye som må tas opp, gås gjennom, og jeg regner også med at dette er noe brukerne selv ønsker - at vi, moderatorteamet, tar oss den tiden og tar en nøye gjennomgang, framfor å haste oss gjennom som antagelig vil gjøre alle parter misfornøyde.

Dette handler altså ikke om å trenere, men å gjøre ting skikkelig og på en ordentlig måte. Det handler også om kapasitet, at vi gjør dette frivillig, og dermed ikke har ubegrenset med tid eller ressurser.

Det vil komme svar, det vil også bli diskutert, men alt til sin tid.

Vi takker for tålmodigheten.

Anglofil (teamleder)

 

Lomvi, mod.

Endret av Lomvi
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske interessant moderering her igjen. Hva er grunnen til at betimelige spørsmål om praksisen rundt brukeres beskrivelse av opplevelser på forumet blir slettet som avsporing, spekulasjoner og brukerdebatt? 

Endret av Natron
  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (5 minutter siden):

Ganske interessant moderering her igjen. Hva er grunnen til at betimelige spørsmål om praksisen rundt brukeres beskrivelse av opplevelser på forumet blir slettet som avsporing, spekulasjoner og brukerdebatt? 

Det er moderert etter regelverket, som også gjelder her på ris og ros.  Ryddingen er verken mer eller mindre interessant enn andre ryddinger.

«Betimelige spørsmål om praksisen» er ikke ryddet såfremt det ikke er regelbrudd eller svar på regelbrudd. Om man ønsker sine regelbrudd gjengitt kan man få det under Private forumhenvendelser. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lomvi skrev (1 time siden):

Det er moderert etter regelverket, som også gjelder her på ris og ros.  Ryddingen er verken mer eller mindre interessant enn andre ryddinger.

«Betimelige spørsmål om praksisen» er ikke ryddet såfremt det ikke er regelbrudd eller svar på regelbrudd. Om man ønsker sine regelbrudd gjengitt kan man få det under Private forumhenvendelser. 

Mener den er ganske så interessant. Plutselig kan man ikke skrive om advarsler, parafrasere innhold i disse eller etterlyse brukere fra trådene her. Alt dette har vært greit før «den store hendelsen». 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet flere ganger for kommentarer til moderering.  Minner om at regelverket også gjelder på ris og ros.
 

Lomvi, mod. 

Endret av Lomvi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skulle tro at den tonen de fleste representantene fra KG benytter i tråder og på PM, er en avtalt strategi, men jeg har egentlig vondt for å tro at KG ønsker å behandle brukerne dårlig. Kvinneguiden tjener jo svært godt med penger til sine eiere og uprofesjonalitet vil føre til færre brukere og mindre engasjement. Antakelig også irriterte brukere. 


Bedrifter som har et dårlig forhold til sine kunder (vi er kunder OG produkt siden vi lager content her) kjennetegnes av (jeg har parafrasert fra kilden, er jo ikke lov med lange sitater 😆)

De bryter løfter. Sier man 24 t, må det overholdes. 
 

Glemmer alminnelig høflighet som å si «takk» og «vær så god». 
 

Har dårlige holdninger til jobben (sier feks at har dårlig tid, forklarer med personlige og private årsaker)

Viser ingen empati med kundene. 

Være vanskelig å få i tale, svarer ikke på henvendelser. 

Behandle kundene som en av mange, ikke ta hensyn til individet. 
 

https://www.inc.com/jeff-haden/6-things-customers-really-hate-and-what-great-businesses-do-instead.html

 

Så kan noen svare (som det oftest gjøres) med at jobben er frivillig og den er ubetalt. Det har ingenting å si! Moderatorer og ansatte oppover er KGs ansikt utad, KG tjener svært godt på brukerne sine, dere er en del av en svær og mektig bedrift. Jeg ville brukt minst et ovalt helgeseminar på å komme frem til helt nye metoder å behandle kundene/innholdsprodusentene på. 

@Forumansvarlig @Forumassistent

Endret av Kollontaj
  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan et eller annet system oppleves, og hvordan det faktisk fungerer, er sjeldent samsvarende. Flere brukeres individuelle opplevelser er relativt samkjørte om siste måneders misnøye med systemet  her, ikke for første gang.

Det er på tide at ledelsen tar innover seg at systemet i bruk slik det er per nå faktisk ikke fungerer godt nok, og snarest bør gjøre positive endringer istedet for å stille seg med full tillit til det frivillige moderatorteamets fortreffelighet og ufeilbarlighet på bekostning av de mange brukerne, de faktiske produktene som gir engasjement og klingende mynt i kassa. Subjektivitet fra øverste hold i hierarkiet er aldri et godt grunnlag for en likeverdig og blomstrende plattform.

Endret av Natron
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det @Kollontaj og @Natron skriver over her!

Den siste tiden har jeg fått slettet innlegg - ofte i løpet av veldig kort tid. Innlegg som det må en ganske intrikat regeltolkning til for å betegne som regelbrudd. 

Og, ja  - jeg vet at dette er kommentar til moderering, det er derfor jeg skriver her, hvor jeg antar at det er både ønsket og lov å kommentere.  

Jeg fikk  bla slettet et innlegg med henvising til en helt ny regel om at en spesifikk (og utestengt bruker) ikke kunne nevnes. Denne regelen var kun  nevnt av en moderator langt ute i en tråd, og det står virkelig ingenting i reglene til KG om at man må lese alle tråder i forumet - eller alle innlegg fra alle moddene - før man skriver noe. Det er uproft og utrolig lite tillitsskapende og lage nye regler etterhvert som man føler man kommer til kort i en diskusjon med brukerne av forumet man har påtatt seg ansvaret for å moderere. Det er så man nesten ikke tror det. 

Å reagere på kritikk, spørsmål og forlag om forbedringer, med å slette innlegg og utestenge en rekke brukere, er bare uproft og faktisk kritikkverdig. Det slutter ikke å være kritikkverdig selv om man fortløpende sletter spørsmål  og kritikk når den dukker opp. 

Jeg mener at man ikke kan bruke en bestemmelse om å respektere moderatorene til å slette alt man ikke liker, eller all kritikk som kommer. 

Får man ikke tak i gode nok moderatorer når man baserer seg på frivillig, ubetalt arbeid - så får man betale for det, da. 

  • Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (22 timer siden):

Man skulle tro at den tonen de fleste representantene fra KG benytter i tråder og på PM, er en avtalt strategi, men jeg har egentlig vondt for å tro at KG ønsker å behandle brukerne dårlig. Kvinneguiden tjener jo svært godt med penger til sine eiere og uprofesjonalitet vil føre til færre brukere og mindre engasjement. Antakelig også irriterte brukere. 


Bedrifter som har et dårlig forhold til sine kunder (vi er kunder OG produkt siden vi lager content her) kjennetegnes av (jeg har parafrasert fra kilden, er jo ikke lov med lange sitater 😆)

De bryter løfter. Sier man 24 t, må det overholdes. 
 

Glemmer alminnelig høflighet som å si «takk» og «vær så god». 
 

Har dårlige holdninger til jobben (sier feks at har dårlig tid, forklarer med personlige og private årsaker)

Viser ingen empati med kundene. 

Være vanskelig å få i tale, svarer ikke på henvendelser. 

Behandle kundene som en av mange, ikke ta hensyn til individet. 
 

https://www.inc.com/jeff-haden/6-things-customers-really-hate-and-what-great-businesses-do-instead.html

 

Så kan noen svare (som det oftest gjøres) med at jobben er frivillig og den er ubetalt. Det har ingenting å si! Moderatorer og ansatte oppover er KGs ansikt utad, KG tjener svært godt på brukerne sine, dere er en del av en svær og mektig bedrift. Jeg ville brukt minst et ovalt helgeseminar på å komme frem til helt nye metoder å behandle kundene/innholdsprodusentene på. 

@Forumansvarlig @Forumassistent

Hei

Huff, det med ikke empati var vondt å lese at dere opplever. I de årene jeg var forumansvarlig ønsket jeg veldig sterkt å vise nettopp empati og forståelse for brukerne. Så da må jeg beklage at det ikke har kommet frem.

Jeg har ikke noe å gjøre med det kommende seminaret, men skal ta det du sier med i dialogen sånn at det blir tatt opp og sett på der. Vi ønsker jo virkelig at alle skal føle de blir møtt med respekt og forståelse. 

Vet du egentlig ikke spurte om noe, men ville prøve å komme med et slags svar likevel.

Forumassistent

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad når tilbakemeldingene får deg til å reflekter over hvordan det oppleves av oss på den andre siden  @Forumassistent - vi ute i en grå brukermasse.

Jeg tenker at når man får ganske massive tilbakemeldinger og velger å slette, utestenge og sende advarsler til folk som argumenterer på en skikkelig måte, men som man bare er uenig med, så er det ufint og empatisk.

Jeg opplever at dere - altså mods og admins, ikke gidder å høre/lese, men bare går i "her-bestemmer-VI"-fella. Jeg har flere ganger bedt om forklaring på hvorfor innleggene mine ble slettet i kjapp rekkefølge av mod for noen dager siden - det beste svaret jeg fikk var at jeg måtte innom et annet sett på RR for å be om det. Det er bare ikke greit, det er maktmisbruk å drive på sånn. Som jeg skriver i innlegget over her, så fikk jeg slettet et innlegg fordi jeg henviste til en utestengt bruker, en helt ny regel som akkurat var lansert - midt i lang diskusjon i en tråd i forumet. Sånn går det bare ikke an å holde på hvis man vil ha en god relasjon til kundene sine. Eller produktet man selger til annonsørene, da. 

Jeg tenker også at hvis man blir fortalt at man faktisk tar feil, på en skikkelig måte -  er det fint å tre et steg tilbake og sjekke om det kan være noe i det, i stedet for å utestenge og slette og sende advarsler i hytt og pine.  Jeg har vært i forumet så lenge at de sm ble født det året jeg registrerte meg, skal konfirmeres i år. Jeg prøver å anstrenge meg for å skrive gode innlegg som forholder seg til regelverket. Men når dere tolker helt ulikt og attpåtil kommer opp med nye regler underveis i debatten, er det ikke så lett å forholde seg til. Og når dere sletter innlegg man har brukt tid på, med merkverdige begrunnelser, så blir folk sure. Og skuffet.  jeg ønsker også at KG skal være et godt forum. Og da blir jeg ganske pissed når dere bedriver regelrett maktmisbruk for å slippe å svare på spørsmål. 

 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik det oppleves. Maktmisbruk, hersketeknikker og "her bestemmer vi". Det er provoserende å oppleve en vegg av taushet både her og på PM (mod har fortsatt ikke besvart PM), rydding av innlegg med tilbakevirkende kraft, utestengelser og sanksjoner av brukere som fremstår som skjær hevngjerrighet, og en utvist holdning fra enkelte frivillige moderatorer som mest ligner diktatur. Mange av brukerne her er godt oppegående, voksne mennesker med lang fartstid i arbeidslivet som tar jobben vår på alvor og utviser yrkesstolthet, uansett hvilken stilling vi har eller bransje vi er i privat.

Jeg kan for mitt bare liv ikke forstå at moderatorteamet med admins og teamleder, og med forumansvarliges velsignelse i spissen ønsker å fremstå som det motsatte av hva jeg beskriver. Dette er ingen barnehage, vi trenger ikke autoritær oppdragelse. Det vi trenger er å bli ivaretatt med respekt, og klare og tydelige, objektive retningslinjer som ikke endrer seg som værhanen i vinden, og som rutinemessig samkjøres konsekvent og identisk.

  • Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det oppleves som at moderatorteamet med teamleder og forumansvarlig forsøker å tie alle sakene i kjølvannet av @Robert Kochihjel. Svarfrist er et spørsmål om skjønn, og vi brukerne er funnet for lett på vektskålen.

Elefanter glemmer likevel ikke.

Endret av Natron
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Natron said:

Det oppleves som at moderatorteamet med teamleder og forumansvarlig forsøker å tie alle sakene i kjølvannet av @Robert Kochihjel. Svarfrist er et spørsmål om skjønn, og vi brukerne er funnet for lett på vektskålen.

Elefanter glemmer likevel ikke.

Greit at jeg har lagt på meg, men elefant er å ta hardt i! 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katten.2.0 skrev (53 minutter siden):

Greit at jeg har lagt på meg, men elefant er å ta hardt i! 

:rulle::Knegg::fnise:

[Elefantene er utholdende og i høy grad sosiale dyr og regnes som svært intelligente. Elefanter har meget god hukommelse, derav uttrykket «elefanter glemmer aldri»]

Eksempel for uttrykket funnet og herved dokumentert, forhåpentligvis uten brudd på KGs egenkreerte retningslinjer for opphavsrett: https://www.creto.no/elefantsponsor/

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Natron said:

:rulle::Knegg::fnise:

[Elefantene er utholdende og i høy grad sosiale dyr og regnes som svært intelligente. Elefanter har meget god hukommelse, derav uttrykket «elefanter glemmer aldri»]

Eksempel for uttrykket funnet og herved dokumentert, forhåpentligvis uten brudd på KGs egenkreerte retningslinjer for opphavsrett: https://www.creto.no/elefantsponsor/

Du får sikkert advarsel for brukerdebatt, dog. VELFORTJENT, etter det personangrepet! 

:nigo:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

Du får sikkert advarsel for brukerdebatt, dog. VELFORTJENT, etter det personangrepet! 

:nigo:

 

Regner selvsagt med at du har hjulpet til med å rapportere regelbrudd som du ikke liker? :opplyser::lur:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regeloppdatering: "Hetsing og uthenging av moderatorer, administratorer, teamleder eller forumansvarlig kan føre til utestengning uten varsel."

Dere har tydeligvis oppgradert "respekt for moderatorene"-regelen.

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...